SEO 2021 - ezek a trendek uralják a SEO-t idén!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Hogyan néz ki a SEO idén, mire számíthatunk?

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Az elmúlt évtizedek során az internet a világ legfontosabb kommunikációs eszközévé vált, az online hirdetések pedig világszerte egy 400 milliárd dolláros iparágat alkotnak (messze túlszárnyalva ezzel a még TV-s reklámokat is). A 2020-ban berobbant COVID-19 járványnak köszönhetően ráadásul még több cég volt kénytelen „felköltözni” az internetre.

Szóval mit hoz majd a SEO 2021-ben? Milyen trendekre lesz érdemes odafigyelni, és milyen változtatások befolyásolják majd az iparágat? A következőkben eláruljuk, hogy milyen trendek befolyásolják majd a SEO-t a 2021-es év során (és talán még azon túl is). Nem elég azonban tudni, alkalmazni is szükséges ezeket a trendeket! Ha úgy érzed, nincs erre kapacitásod, vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, és kezdjük meg a közös munkát! 

 

A keresőmotorok változásai

A SEO első sorban a nagyobb keresőmotoroktól, főleg a Google-tól függ. Bármilyen változtatásokat is vezet majd be a Googel az algoritmusa, a keresőtalálati oldalak felépítése vagy általános működése terén, ezek az egész SEO iparra kihatnak majd. Egyes cégek óriási összegeket veszítenek majd emiatt, míg másoknak ez ad lehetőséget, hogy beírják magukat iparáguk történelmébe.
Szóval milyen változásokra számíthatunk 2021-ben?
 

1. A felhasználói élmény még fontosabb rangsorolási szemponttá válik

A Google 2021 májusától kezdve az úgynevezett „oldalélményt” is rangsorolási szempontként kezeli majd. Az oldalélmény a felhasználói élmény egyik „alkategóriája” lesz.
A felhasználói élmény számos szempontból tevődik össze, úgymint a HTTPS, a mobilbarát kialakítás, a webhely sebessége, és így tovább. Ezek persze eddig is rangsorolási szempontoknak számítottak, azonban a Google májustól kezdve az úgynevezett alapvető webes vitals-mutatókat is figyelembe veszi majd a rangsoroláskor – ezek a mutatók alkotják az „oldalélményt”.


Az alapvető webes vitals-mutatók célja megállapítani, hogy weboldalaid mennyire gyorsak és stabilak betöltődés közben. Ez természetesen közvetlenül kihat a felhasználói élményre, így nem meglepő, hogy a Google erre is odafigyel majd májustól.


Ezek a mutatók egész konkrétan az oldal betöltődési sebességét („első vizuális tartalomválasz”), interaktivitását („első interakciótól számított válaszkésés”), illetve vizuális stabilitását („Elrendezés összmozgása”) mérik majd, és itt olvashatsz róluk bővebben. 
 

A vizuális stabilitás arra utal, hogy egy weboldal elrendezése mennyire „ugrál” össze-vissza, miközben a különböző elemek betöltődnek rajta. Például ha a felhasználó megpróbál rákoppintani egy gombra, de egy betöltődő kép lejjebb nyomja azt, akkor ez meglehetősen zavaró lehet, és sokat ronthat a felhasználói élményen.


Ahhoz tehát, hogy a Google előnyben részesítse találataidat, már nem elég csak minőségi tartalmakat kínálnod, hanem oldalaid betöltési sebességére és stabilitására is fokozottan kell ügyelned.
 

A Google Hírek kiemelt történetei AMP nélkül

Az új oldalélmény-mutatók egy másik célja, hogy a nem AMP-ot használó oldalak is bekerülhessenek a Google Hírek kiemelt történetei közé. Sok webhely első sorban ezen a platformon keresztül szerzi be mobilforgalmát, így ez a változtatás garantáltan megváltoztatja majd az eddigi mobilos rangsorolásokat. Várhatóan ez is az oldalélmény-mutatókkal együtt érkezik majd 2021 májusában.

 

2. Mobil-első indexelés minden webhelyen

A mobil-első indexelés egyáltalán nem újdonság, hiszen a Google már évek óta bevezette és használja is. Az indexelés e formája azért jött létre, mert az elmúlt évtized során egyre többen kezdték el okostelefonjukról böngészni az internetet, és a webmesterek nem minden esetben kínálták ugyan azokat a tartalmakat és élményeket látogatóiknak webhelyük mobilos változatán, mint az asztalin.


A Google korábban mindig a tartalmak asztali verzióját indexelte és használta a rangsoroláshoz, viszont így gyakran előfordult, hogy olyan tartalmak kerültek az első helyre a mobilos találatok között, amelyek valójában nem voltak elég jó minőségűek a kereső felhasználók számára.


A Google éppen ezért bejelentette, hogy fokozatosan átáll az úgynevezett mobil-első indexelésre, amely lényege, hogy a webhelyek mobilos verzióját indexeli majd, illetve veszi alapul a rangsoroláshoz. A Google ezzel arra próbálta ösztönözni a webmestereket, hogy asztali- és mobileszközökön is ugyan azokat az igényes tartalmakat kínálják látogatóik számára.

 

Persze a Google hihetetlen méretű adatbázisát óriási lépés lett volna egyszerre áthelyezni a mobil-első indexbe, éppen ezért egy több évig tartó projekt keretei között bonyolították le a folyamatot. Először is a Google lehetőséget adott a webmestereknek, hogy saját maguk állítsák át webhelyük indexelését mobil-elsőre. Nem sokkal később a Google minden újonnan indexelt webhelyet automatikusan mobil-első indexébe vette fel. Az utolsó lépés 2021 márciusában következik, amikor is a Google az összes webhelyen mobil-első indexelésre vált majd (ahol eddig ezt nem tette még meg).


A Google Search Console felületén már most ellenőrizheted, hogy webhelyedet a Google mobilos robotja indexelte-e legutóbb. Ha igen, akkor az átállás már megtörtént. Persze márciusban számos egyéb webhely is átkerül majd a mobil-első indexbe, ami kétségtelenül kihat majd több tartalom rangsorolására is.

 

Szerencsére a Google több hasznos tanácsot is megosztott a webmesterekkel, hogy segítse az mobil-első indexelésre történő átállásukat:
•    Győződj meg róla, hogy webhelyed nyilvános tartalmai láthatók legyenek a feltérképezést végző robotok számára
•    Töltsd ki az összes releváns meta-mezőt webhelyed mobilos és asztali verzióján is
•    Használj lusta betöltést a weboldalak gyorsabb betöltése érdekében
•    Ellenőrizd a robots.txt fájlt, nehogy olyan URL-ek zárj ki benne a feltérképezésből, amiket engedned kellene
•    Törekedj arra, hogy az eszközök közötti különbségek ellenére ugyan azok a tartalmak jelenjenek meg webhelyed mobilos és asztali verzióján is
•    Ellenőrizd, hogy képes és videós elemeidhez megadtad-e az ALT-címkét
 

 

További SEO trendek 2021-re

Az algoritmus előre bejelentett frissítései mellett néhány ésszerű következtethetést is levonhatunk a 2021-es SEO trendeket illetően, ha megvizsgáljuk az előző évek eseményeit. Jó néhány trend például már évek óta tart, de 2021-ben minden eddiginél fontosabb szerepet kap majd a keresőoptimalizálás színpadán.

 

1. Hangalapú keresés

Néhány évvel ezelőtt még senki sem emlegette a hangalapú keresést, azonban a Google Asszisttens, a Siri, az Alexa és más hangos segédek elterjedésével a keresés e kényelmesebb formája is sokkal népszerűbbé vált. Egyes források szerint a hangalapú keresésből befolyó bevétel 2022-re 40 milliárd dollárra emelkedhet majd.
A hangalapú keresés már ma is fontos trendnek számít, és kétségtelen, hogy az elkövetkezendő évek során még nagyobb népszerűségre tesz majd szert, ami több lehetőséget is kínál majd a SEO szakemberek számára.

Hamarosan eljön az az idő, amikor a hangalapú keresésekre fontosabb lesz az első helyre rangsorolni, mint a hagyományos keresésekre, és ez egészen más optimalizálási technikákat követel majd.

 

2. Kiemelt kivonatok

Habár ezek nagy része még mindig nem érhető el magyar nyelven, a Google egyre több féle kiemelt kivonatot jelenít meg találati oldalain. Ezek a kivonatok lehetnek hírek, gyors útmutatók, receptek, és számos egyéb tömör tartalom is, amik rögtön megválaszolják a kereső felhasználók kérdéseit. Ezekre a különleges találatokra már most megéri elkezdeni optimalizálni, hiszen amikor a Google magyar változatában is elérhetővé válnak, temérdek érdeklődő felhasználót vonzhatnak majd webhelyedre.

 

3. Nem szöveges tartalmak

Ahogy az internetre egyre több blogbejegyzés és más szöveges tartalom kerül fel, úgy egyre több versenytárssal kell megküzdeni a legkeresettebb kulcsszavakért. Sok SEO szakember éppen ezért igyekszik változatosabbá tenni tartalmait, hogy szélesebb körű közönségeket érhessenek el velük.


Az infografikák például népszerű és aktivitásra ösztönző tartalmak, amikre az emberek szívesen hivatkoznak, így előkelően rangsorolhatnak. Persze muszáj megemlítenünk a videókat is, amelyek az elmúlt évben minden korábbinál nagyobb népszerűségre tettek fel, elvégre sokan voltak kénytelenek otthon elütni szabadidejüket. A SEO érdekében a videókat a YouTube-ra érdemes feltölteni, majd beágyazni webhelyed tartalmai közé. Ezzel mind a Google keresésekből, mind a YouTube-on keresztül több forgalmat szerezhetsz magadnak.


Érdemes továbbá megemlíteni, hogy a Google egyes kiemelt kivonatai kifejezetten videókat jelenítenek meg, különösen a „hogyan…” kezdetű kérdésekre, hiszen a keresőmotor tudja, hogy egy szemléltető videó többet ér bármilyen szöveges útmutatónál. Habár ezek a kiemelt kivonatok sem működnek még a magyar kereséseknél, ez ne tartson vissza attól, hogy további tartalmakat kínálj célközönségednek.

 

4. Felhasználói élmény

A SEO manapság már nem csak a kulcsszavakról és a meta címkékről szól. A keresőoptimalizálásban sokkal több tényező játszik kulcsfontosságú szerepet, és többféle szakterület összehangolt munkáját igényli (webfejlesztés, szövegírás, stb.)


Az utóbbi években a felhasználói élmény is fontos szerepet kapott a keresőoptimalizálásban. A Google olyan találatokat szeretne felsorolni a felhasználók kereséseire, amelyek pozitív élményeket kínálnak nekik sebesség, stabilitás, biztonság és összességében a tartalom minősége tekintetében. Azok a weboldalak továbbá, amelyek pozitív élményeket kínálnak látogatóiknak, sokkal jobb konverziós arányokat is mutatnak az általánosabb landing oldalakkal szemben.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!