Online marketing trendek 2020

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

10 digitális marketing trend 2020-ra, amikre már most érdemes odafigyelni

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

A marketing az elmúlt 10 évben többet változott, mint az azt megelőző 100-ban. A technológiai újítások és az internet állandó elérhetősége rendszeresen új eszközöket, lehetőségeket, és kihívásokat sorakoztat fel a marketingesek előtt. Az egyik legnagyobb kihívás lépést tartani ezekkel az újdonságokkal, és megítélni, hogy a jövőben milyen trendekre lesz érdemes odafigyelni. Cikkünkben most 10 olyan digitális marketing trendet sorolunk fel, amelyek meghatározó szerepet játszanak majd 2020-ban.
 

1. Programatikus hirdetések

A programatikus hirdetések lényege, hogy a hirdetések vásárlását a mesterséges intelligenciára bízod, hogy minél konkrétabb közönségeket érhess el velük. A valós idejű ajánlattételek is a programatikus hirdetések egy formája. Az ilyen automatizált hirdetések nem csak gyorsabbak, hanem hatékonyabbak is, mert több konverziót lehet elérni velük, alacsonyabb ügyfélszerzési költségek mellett.

 

Olyannyira népszerűek, hogy az eMarketer szerint az Egyesült Államokban 2020-ra a digitális display hirdetések 86,2%-a programatikus lesz.

 

2. Videómarketing

A videómarketing korunk legfontosabb marketing trendje, és ez előreláthatólag jó néhány évig így is marad majd. Íme csupán néhány meggyőző szám, amelyek alátámasztják ezt a tényt:

  • A fogyasztók 70%-a állítja, hogy osztottak már meg videót egy márkától
  • A cégek 72%-a állítja, hogy a videó javított a konverziós arányukon
  • A fogyasztók 52%-a bevallotta, hogy a termékvideók megtekintésével magabiztosabbakká válnak az online vásárlási döntéseket illetően
  • A céges vezetők 65%-a látogat el egy marketinges webhelyére és 39%-uk hív fel egy kereskedőt, miután megtekintett egy videót.
  • A vásárlók 68%-a egy rövid videón keresztül ismerkedik meg legszívesebben egy új termékkel

 

A videók már jó ideje nem csak a YouTube-on hódítanak, hiszen számos nagyobb közösségi platform (Facebook, Instagram, LinkedIn) kínál videófeltöltést, illetve élő közvetítés funkciót felhasználóinak (és persze a márkáknak is).

 

A videós marketinganyagok továbbá képesek áthidalni azt a problémát, amivel a marketingesek már évek óta küszködnek a mobileszközök elterjedése miatt. Az egyébként hatékony blogbejegyzések és emailek messze nem olyan kényelmesen olvashatók egy apró mobilkészüléken, mint egy rendes monitoron, míg a videók képesek ezeket az információkat sokkal rövidebb idő alatt, vizuális formában átadni, méghozzá platformtól függetlenül élvezhetően.

 

Videó formájában számtalan tartalom újrahasznosítható, és osztható meg olyan paltformokon is, amelyek egyébként nem tennék lehetővé azt eredeti formájukban. Egy blogbejegyzés így kerülhet fel például az Instagram IGTV-jére. Népszerű formátumok a videómarketingben a bemutató videók, az útmutatók, az élő közvetítések, és a 360 fokos videók.

 

3. Influencer marketing

Az influencer marketing a modern marketing egyik legfelkapottabb trendje, ami különféle témákkal foglalkozó online személyek hitelességére és népszerűségére épít. Az influencerek (vagy „véleményvezérek”) lehetnek hírességek, vagy kevésbé ismert felhasználók is, akik egy népesebb követőtábort toboroztak online jelenlétük köré, akik bizalommal és érdeklődéssel figyelnek mindenre, amit az adott influencer mond vagy csinál. Ezt a bizalmat és érdeklődést használják ki a márkák, amikor partnerkapcsolatot alakítanak ki egy influencerrel, hogy rajtuk keresztül népszerűsíthessék kínálatukat azok közönségének.

 

Az influencer marketing sikerének kulcsa, hogy az emberek ráuntak a sablonos márkareklámokra, és sokkal jobban bíznak az olyan emberek tanácsaiban és ajánlásaiban, akikkel képesek azonosulni. Az influencerek gyakran hétköznapi emberek, olyan problémákkal és akadályokkal, amiken több ezer sorstársukkal osztoznak.

 

Mivel az elmúlt években népszerűsége stabil növekedést mutatott, az influencer marketing a következő esztendőkben is garantáltan releváns marad majd. A mediakix tanulmánya szerint az influencer marketingre fordított világszintű költségvetés 2020-ra elérheti a 10 milliárd dollárt (ami 2018-ban még csak 6,3 milliárdnál járt).

 

4. Közösségi üzenetküldő alkalmazások

A következő meggyőző számok igazolják közösségi üzenetküldő alkalmazások marketingpotenciálját:

  • A Facebook Messenger havonta 1,3 milliárd aktív felhasználót foglalkoztat
  • Minden hónapban csak a Facebook Messengerében 10 milliárd üzenetváltás történik a cégek és az ügyfelek között
  • A WhatsAppnek (szintén a Facebook tulajdona) 1,6 milliárd aktív havi felhasználója van, akik naponta 55 milliárd üzenetet küldenek rajta egymásnak
  • A három legnépszerűbb üzenetküldő alkalmazás (WhatsApp, Facebook Messenger, WeChat) több felhasználóval rendelkezik, mint a Facebook és a YouTube összesen.

 

A közösségi üzenetküldő alkalmazások népszerűsége egyértelmű, és ha ott szeretnéd elérni lehetséges ügyfeleidet, ahol a legtöbb idejüket töltik, akkor ezek a megfelelő csatornák marketinged számára. Ezek az alkalmazások nem csak közvetlen üzeneteket engednek küldeni az ügyfeleknek, hanem a chatbotoknak köszönhetően lehetővé teszik azok személyre szabását is.

 

Az emberek manapság elvárják, hogy ők maguk is bármikor elérhessék a cégeket ezeken az alkalmazásokon keresztül, és hogy néhány órán belül választ is kapjanak üzeneteikre. Az emberek fele állítja, hogy szívesebben vásárolnak egy olyan cégtől, amely hajlandó ily módon kommunikálni velük.

 

5. Mikropillanatok

A mikropillanatok azok a pillanatok, amikor az okostelefonunkhoz fordulunk, valahányszor azonnal szükségünk van valamire. Talán egy éttermet keresnek a közelben, vagy szeretnék tudni, hogy hogyan lehet eljutni egy konkrét helyre – az okostelefon mindig kéznél van ezekben a helyzetekben.

 

A Google a következő négy mikropillanatot definiálja:

  • „Vásárolni szeretnék valamit” pillanat
  • „Csinálni szeretnék valamit” pillanat
  • „Menni szeretnék valahová” pillanat
  • „Tudni szeretnék valamit” pillanat

 

Ha szeretnéd kihasználni ezeket a pillanatokat, akkor ott kell jelen lenned, ahol lehetséges ügyfeleid éppen információk után kutatnak. A Google szavaival élve „légy ott, légy hasznos, légy gyors”.

 

A mikropillanatoknak köszönhetően a marketingeseknek újra kell gondolniuk az ügyfél utazásának bevett útvonalát (tudatosság, megfontolás, döntés), hiszen az új trend szerint elég, ha csak valakinek eszébe jut valami, meglát valamit, vagy hall róla, és rögtön utána akarnak nézni annak a dolognak, vagy konkrétan egyből a vásárlás céljából veszik elő telefonjukat.

 

A mikropillanatok hatékony kihasználásához:

  • Azonosítanod kell az ilyen pillanatokat (különösen a vásárlói és információs szándékúakat)
  • Releváns tartalmakat kell kínálnod célközönségednek
  • Könnyedén fellelhetővé és elérhetővé kell tenned ezeket a tartalmakat
  • Akadálymentesítened kell a vásárlási folyamatot
  • Folyamatosan mérned kell minden releváns mutatót

 

6. Közösségi médiás történetek

A történetek koncepcióját a Snapchatnek köszönhetjük, míg elterjedéséért a Facebook és az Instagram voltak felelősek, és azóta a YouTube és más platformok is előálltak saját történetformátumaikkal.

 

A történetek vonzerejét kérészéletű jellegük adja, ugyanis a formátum jellemzője, hogy a tartalmak csak korlátozott ideig (általában 24 óráig) maradnak elérhetők, mielőtt eltűnnének a felhasználók elől (általában törlődnek, vagy archiválódnak). Ez az emberek lemaradástól való félelmére hat, akik folyamatos kényszert éreznek arra, hogy elővegyék okostelefonjukat, és megnézzék a legújabb történéseket.

 

Erre persze a marketingesek is hamar ráéreztek, és manapság a közösségi médiás történetek az online marketing szerves részét képezik számtalan márkánál. A történetek a következő okokból hatékony marketingeszközök:

  • Segítenek növelni a márkaismertséget
  • Folyamatos aktivitásra késztetik a felhasználókat
  • Költséghatékonyak
  • Forgalmat terelnek a márka webhelyére vagy webáruházába
  • Segítségükkel a fiatalabb célcsoportok is elérhetőbbé válnak

 

7. Push értesítések a böngészőkben

Habár az email továbbra is az egyik legnépszerűbb és legkedvezőbben megtérülő marketingforma, a GDPR és egyéb szabályozások miatt egyre szűkebb korlátok között kell manőverezniük a márkáknak, hogy üzeneteiket ilyen félszemélyes módon juttathassák el célközönségükhöz. Mindemellett fontos tényező, hogy a fiatalabb korosztály a kommunikáció más, újabb formáit preferálja az emailekkel szemben. Ezekre a problémákra kínálnak megoldást (és ezért egyre népszerűbbek) a push értesítések.

 

A push, vagy leküldéses értesítések azok az üzenetek, amiket egy webhely közvetlenül a felhasználó böngészőjébe küld ki, nem pedig email fiókjába. A statisztikák szerint a 18-34 éves korcsoport 33%-a mindig, további 30%-uk pedig gyakran iratkozik fel ilyen értesítésekre.

 

A többcsatornás marketing jegyében egyre több webhelyen találkozhatsz majd push feliratkozási lehetőségekkel. Az idő múlásával ezek az üzenetek egyre összetettebbek és személyre szabottabbak lehetnek majd (a szegmentálás már most is lehetséges), de már most tapasztalható, hogy képesek növelni a konverziós arányokat:

  • A szegmentált push értesítések megnyitási aránya 7%, ami több, mint kétszerese a közönséges, általános célzású üzenetekének (3%)
  • A felhasználók 54%-a konvertál egy szegmentált push értesítést követően, ami lényegesen nagyobb, arány, mint a közönséges üzeneteké (15%).
  • A viselkedésalapú értesítéseket gyakran használják például az olyan felhasználók újra-aktiválására, akik korábban érdeklődést mutattak egy márka iránt, de végül nem konvertáltak (például emlékeztetők kiküldése a hátrahagyott bevásárlókosarakról).

 

8. A tartalommarketing továbbra is a SEO bajtársa

A Google márciusi frissítése óta úgy tűnik, hogy a rendszeresen frissített, átfogó tartalmak újra előnybe kerültek a keresőmotor algoritmusa szemében.

 

A tartalommarketing fontosságának egyik bizonyítéka, hogy a B2B tartalommarketingesek 88%-a egyetért abban, hogy a tartalomkészítésnek köszönhetően közönségük egy hitelesebb és megbízhatóbb forrásként tekint szervezetükre.

 

A Content Marketing Institute statisztikái szerint:

  • A tartalommarketing 62%-kal olcsóbb, mint az outbound marketing, mégis 3-szor annyi érdeklődőt lehet szerezni vele
  • A tartalommarketing kezdeti költségei alacsonyabbak, mint a fizetett keresőhirdetések, mégis jobb eredmények érhetők el vele hosszútávon
  • 615 millió eszköz használ hirdetésblokkolót, ami jelentősen csökkenti a reklámok hatékonyságát
  • A blogokkal rendelkező kisvállalkozások 126%-kal több érdeklődőt szereznek, mint azok, amelyek nem foglalkoznak a blogírással
  • A tartalommarketing 6-szor akkora konverziós arányt kínál, mint a többi marketingforma

 

A Google – nem meglepő módon – továbbra is az olyan értékes tartalmakat helyezi előtérbe, amelyek alapos kutatás eredményéül, komoly szakértelemmel készültek el.

 

9. Közösségi kereskedelem

Ahogy az e-kereskedelem és a közösségi média elképesztő ütemben növekednek, nem meglepő, hogy sokan elkezdték egyszerre használni ezeket értékesítéseik fellendítésére.

 

Az Instagram még 2018-ban mutatta be a megvásárolható bejegyzések funkciót, amelyekben a márkák vásárlási hivatkozásokat helyezhetnek termékeikhez, lehetővé téve ezzel a felhasználóknak, hogy azonnal megvásárolhassák azokat, közvetlenül az Instagramon belül.

 

Ez megkönnyíti a vásárlók dolgát, és kiküszöböli azt a súrlódást, amit az alkalmazások közötti váltogatás okoz, és ami miatt sokan inkább nem is vesződnek a tranzakció lebonyolításával.

 

Az Instagramon jelenleg csak néhány nagyobb világmárka számára érhető el ez a funkció, de ha sikeresnek bizonyul, valószínűleg egyre többen használhatják majd.

 

10. Progresszív webalkalmazások

A progresszív webalkalmazások valójában olyan webhelyek, amelyek mobilalkalmazások módjára működnek, és azok előnyeit is kínálják: gyors betöltési sebesség, push értesítések, offline munkavégzés, az eszköz hardvereinek kihasználása, stb. – mindezt platformtól függetlenül. Ez lehetővé teszi a fejlesztők számára, hogy ne kelljen több rendszerre (Android vagy iOS) optimalizálniuk webalkalmazásaikat.

 

2020-ra a becslések szerint 2,87 milliárdra bővül majd az okostelefonokat használók tábora, ráadásul a mobilokról megtekintett weboldalak száma is minden évben 50%-kal nő. Kétségtelen, hogy a mobil-optimalizálás digitális marketing stratégiád szerves részét kell, hogy képezze.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!