Content marketing tölcsér, Content marketing és a keresőoptimalizálás, a Content marketing optimális működése

Content marketing tölcsér

Content marketing

Content marketing

A content marketing definíciója

A content marketing (magyarul tartalommarketing) egy olyan onlinemarketing-stratégia, amelynek központjában a blogcikkek, videók, útmutatók, podcastek és egyéb tartalmak állnak. Ezek a tartalmak segítenek új ügyfeleket szerezni márkád számára, megerősítik az érdeklődők céged iránti bizalmát, lerövidítik az értékesítési ciklusokat és összességében segítenek az embereknek a termékeid és szolgáltatásaid megvásárlásában.

Az igazán jó tartalmak nem csupán rendszeres vásárlásra ösztönözhetik ügyfeleidet, hanem arra is, hogy cégedet képviselve népszerűsítsék márkádat és kínálatodat.
 

A content marketing előnyei

Habár a content marketing általában nagy mennyiségű idő és erőfeszítés befektetését követeli meg a különböző platformokon (cikkek a blogodra, videók a YouTube csatornádra és a közösségi profiljaidra, e-könyvek, podcastek, esettanulmányok stb.), vitathatatlan, hogy megéri foglalkozni vele.

Ha kitartóan és jól csinálod, a content marketing számos előnyt kínál céged számára:
 

Jobb rangsorolás és több organikus forgalom

A content marketing segít magasabb pozíciókat elérni a keresőmotorok találatai között azokra a kifejezésekre, amelyeket célközönséged tagjai használnak kereséseik közben. Ezt különösen akkor tapasztalhatod meg, ha elkezdesz tartalmaidban azokkal a kérdésekkel foglalkozni, amikre ideális ügyfeleid gyakran rákeresnek a Google-on. Ezzel a taktikával olyan látogatókat vonzol majd webhelyedre, akiket biztosan érdekel kínálatod.
Bármilyen formában is készíted őket (cikkek, videók stb.), igyekezz tartalmaidban választ adni ideális ügyfeleid kérdéseire – főleg a nehezebb kérdésekre.

Több konverzió

Ha rendszeresen kínálsz jó minőségű, szabadon hozzáférhető tartalmakat (pl. cikkeket és útmutatókat), amelyek választ adnak olvasóid kérdéseire és segítenek megoldani a problémáikat, akkor így idővel elnyered majd a bizalmukat és jóval közelebb húzod őket a vásárláshoz.
Az emberek így látni fogják, hogy márkád valóban ért ahhoz, amivel foglalkozik, és hasznos forrásként tekintenek majd rá, amihez bátran fordulhatnak a problémáikkal.
 

Fokozott aktivitás

A hatékony content marketinggel nem csak több kattintást és megtekintést szerezhetsz, hanem arra is ráveheted az olvasókat, hogy több oldaladra is ellátogassanak. Fogalmazhatnánk úgy is, hogy a jó minőségű tartalmak tovább marasztalják és aktivitásra ösztönzik az embereket webhelyeden.

A keresőmotorok idővel felfigyelnek erre, hiszen, ha a látogatók előszeretettel időznek egy webhelyen és látogatják annak oldalait, akkor az jó eséllyel értékes, hasznos tartalmakat kínál nekik – ez pedig jó hatással lehet a rangsorolásra.
 

Rövidebb értékesítési ciklusok

A content marketing egyik ritkán emlegetett, mégis jelentős előnye, hogy rövidebb értékesítési ciklusokat eredményez. A jó tartalmak segítenek tájékoztatni az érdeklődőket, akik így általában hamarabb is jutnak el a konverziós lépéshez.

Az értékesítésre kiélezett tartalmak bemutatják a szóban forgó termékeket vagy szolgáltatásokat, illetve megválaszolják a velük kapcsolatos leggyakoribb kérdéseket is, hogy az érdeklődők magabiztosan és minden kétségtől mentesen hozhassák meg vásárlói döntésüket.
 

Alacsonyabb költségek, magasabb megtérülések

A content marketing lényegesen kevesebb költséggel jár, mint a hagyományos marketingmódszerek (fizetett hirdetések, plakátok, televíziós és rádiós reklámok stb.) Ez annak köszönhető, hogy a tartalommarketing olyan ingyenesen vagy olcsón igénybe vehető eszközökkel ötvözhető, mint a SEO vagy a közösségi média marketing.
A jól optimalizált tartalmak például hosszú ideig vonzzák majd az új lehetséges ügyfeleket, ellenben a hirdetésekkel, amelyek abban a pillanatban eltűnnek az internetről, ahogy az ember megszünteti a finanszírozásukat.

Megerősíti a márka iránt érzett bizalmat

Ha content marketing stratégiádban a célközönséged felvilágosítására és oktatására összpontosítasz (a helyett, hogy mindig csak eladni próbálnál nekik), megmutathatod, hogy nem csak értesz ahhoz, amit csinálsz, hanem márkád emberként is tekint az ügyfeleire.
Ez segít megerősíteni az érdeklődők bizalmát cégedben, ami a növekedés egyik legfontosabb feltétele.
 

A content marketing tölcsér

A content marketing tölcsér, azaz a tartalommarketing tölcsérje egy olyan ügyfélközpontú kampány, amely oktató jellegű tartalmakkal célozza meg az ügyfél utazásának szakaszait, egyre közelebb húzva ezzel az érdeklődőket a vásárláshoz.

A content marketing tölcsér segít megállapítani, hogy mely tartalmak elkészítése a legfontosabb feladat, és hogy miért célszerű első sorban ezekkel foglalkozni. Ez a stratégia fókuszált és hatékony tartalommarketinget eredményez.

A tölcsér szakaszai (vagy „fázisai”) az alábbiak:
 

1. Felfedezési szakasz

Az ide készülő tartalmak azoknak a felhasználóknak szólnak, akik valamilyen problémára keresnek megoldást. Ők azok a lehetséges érdeklődők, akik még a tölcsér tetején (TOFU) tartózkodnak. Az ilyen felhasználóknak olyan tartalmakra van szükségük, amik elmagyarázzák a problémájukat, illetve felsorolják a lehetséges megoldásokat is.
Tehát a tartalmaknak ebben a szakaszban olyan kérdéseket kell megválaszolniuk, mint „Miért penészesedik a kamrám?” vagy „Miért fáj a fejem, ha fúj a szél?” vagy „Hol pihenjek a téli ünnepek alatt?”
 

2. Megfontolási szakasz

A megfontolási szakasz a tölcsér közepére (MOFU) utal. A felhasználók már ismerik a problémájukat, és most a különböző megoldásokat szeretnék megismerni, hogy kiválaszthassák közülük a legmegfelelőbb opciót. Az embereknek tehát a lehetséges megoldásokról van szükségük több információra.

Ebben a szakaszban merülnek fel az olyan kérdések, mint a „Mi a különbség a … és … között?” Az ideális tartalmak összehasonlítják egymással a hasonló termékeket, vagy épp részletesen elmagyarázzák a legfontosabb különbségeket és hasonlóságokat saját termékeid és más márkák kínálata között.

3. Vásárlási szakasz

A vásárlási fázis a tölcsér alsó (BOFU) szakaszába illő tartalmak (például a korábbi ügyfelek sikertörténetei) segítenek eldönteni az érdeklődőknek, hogy melyik cégtől vásárolják meg a kiszemelt terméket vagy szolgáltatást.

Ezeknek a tartalmaknak be kell mutatniuk, hogy milyen érzés a cég ügyfelének lenni, és hogy milyen előnyökben részesülhet az, aki tőled vásárol.
 

A content marketing típusai

A tartalmaknak számos típusa van, amelyek a fent bemutatott tölcsér különböző szakaszaiban a leghatékonyabbak. Ha megfelelően alkalmazod őket, ezek a tartalmak segítenek szorosabb kapcsolatokat kialakítani ügyfeleiddel, illetve minél közelebb vonzzák az érdeklődőket a vásárláshoz.

Íme néhány tartalomtípus, és hogy hol érdemes felhasználni őket a tölcsérben:
 

A felfedezési szakasz (TOFU) tartalmai

Ezek a tartalmak az érdeklődők problémáiról és megoldásairól kell szóljanak.
 

Blogcikkek

A blogolással is foglalkozó cégek 2/3-dal több érdeklődőt szereznek maguknak havi szinten, és lényegesen nagyobb megtérülésre is számíthatnak. Ha megfelelően készíted el (értsd: keresőoptimalizálod) őket, akkor tartalmaidra az interneten kevésbé jártas felhasználók is könnyedén rátalálhatnak a Google-on keresztül.
 

Videós útmutatók

Az emberek átlagosan 19 órányi videót tekintenek meg az interneten heti rendszerességgel, és nagy részük videós tartalmakon keresztül ismerkedik meg szívesen a termékekkel és szolgáltatásokkal. Ez azért van, mert a videókba könnyedén lehet nagyobb mennyiségű információt belesűríteni úgy, hogy követhetők maradjanak. Ha célközönséged nem szeretne több időt szánni írott blogcikkeidre, akkor meglehet, hogy a videókkal szólíthatod meg őket hatékonyabban.
 

Email

Az email az egyik legkedvezőbben megtérülő marketingforma, és az ügyfélaktivitás fenntartásának egyik leghatékonyabb módja is egyben. Igyekezz rövid, lényegre törő üzeneteket írni, mert az emberek digitális postaládáját napi szinten bombázzák mindenféle reklámmal és ajánlattal. Ha azt szeretnéd, hogy címzettjeid egyáltalán megnyissák leveleidet, akkor figyelemfelkeltő (és valós) tárgyakat kell megfogalmaznod hozzájuk.
 

A megfontolási szakasz (MOFU) tartalmai

Ezeket a tartalmak segítenek összehasonlítani a különböző opciókat az érdeklődők számára.
 

Összehasonlító cikkek és útmutatók

Az összehasonlító cikkek és útmutatók a problémáik megoldásához szükséges lépésekről tájékoztatják az érdeklődőket. Például összehasonlíthatod egymással saját termékeidet vagy szolgáltatásaidat, és felsorolhatod mindegyikük előnyeit és hátrányait egymással szemben.

Ezen kívül persze versenytársaid kínálatával is összevetheted sajátjaidat.

Az ilyen tartalmakra ugyan kevesebben keresnek rá, de a kattintó felhasználók sokkal határozottabb szándékkal érkeznek majd webhelyedre.
 

Webináriumok

Tarts webináriumokat, amelyek során további felvilágosítást kínálhatsz az érdeklődőknek és a lehetséges ügyfeleknek. Még az iparág más képviselőit (persze nem a versenytársaidat) is meghívhatod ezekre az előadásodra, hogy egymás közönségeinek is népszerűsíthessétek márkáitokat. Ne felejtsd el rögzíteni ezeket az előadásokat, hogy később azok is megtekinthessék őket (például a YouTube-on), akiknek nem volt idejük csatlakozni az élő közvetítéshez.
 

A vásárlási szakasz (BOFU) tartalmai

A vásárlási szakaszba illő tartalmak segítenek meghozni a végső vásárlói döntést.
 

Esettanulmányok

Az esettanulmányok lehetnek az elégedett ügyfelek tartalmasabb visszajelzései, illetve az ügyfelek utazásának bemutatásai is. Ezek a tartalmak azt bizonyítják, hogy céged látványos eredményeket képes elérni, és hogy ügyfeleid jól döntöttek, amikor márkádat választották problémáik megoldására. Az esettanulmányok segítenek eloszlatni az emberek maradék kételyeit cégeddel kapcsolatban, hogy sokkal magabiztosabban hozhassák meg a döntésüket.

Élő bemutatók és próbaverziók

Amennyiben céged tagságokat vagy előfizetéses szolgáltatásokat kínál, amelyek hosszútávú elköteleződésre invitálják az érdeklődőket, akkor érdemes bemutatókat és próbaverziókat kínálni nekik. Az érdeklődők sokkal szívesebben vásárolnak meg valamit, vagy fizetnek elő rá, ha előtte kipróbálhatják, megtapasztalhatják azt.
A bemutatók továbbá segítenek elmagyarázni, hogy hogyan kell használni termékeidet, ami szintén meggyőzheti az embereket, hogy te kínálod a legjobb megoldást problémáikra.
 

Ingyenes konzultációk

Amikor egy lehetséges ügyfél készen áll a vásárlásra, akkor biztosíts számára valakit, aki (digitális vagy személyes módon) végigkíséri őt a folyamaton. Kínálj fel egy ingyenes konzultációt, amely során megismerkedhetnek a lehetőségeikkel. Ezek az alkalmak a segítségről szóljanak – ne értékesíteni próbálj, hogy ügyfeleid ne érezzék magukat nyomás alatt.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok