Kattints

Kulcsszavak kiválasztása: így döntsd el, mire optimalizálsz!

Így válaszd ki a legjobb kulcsszavakat tartalmaidhoz

Így válaszd ki a legjobb kulcsszavakat tartalmaidhoz

Csonka Nikoletta Szerző:
Csonka Nikoletta

Ha egy webhely organikus forgalmának fellendítéséről van szó, akkor a sikerek fele a megfelelő kulcsszavak kiválasztásán múlik.

Így válaszd ki a legjobb kulcsszavakat tartalmaidhoz

Habár ez a nem egy olyan feladat, amit sokan élvezettel csinálnak, nélkülözhetetlen ahhoz, hogy releváns, értékes, jól optimalizált tartalmakat készíthess célközönséged számára. Szóval hogyan válaszd ki a lejobb kulcsszavakat? Erről szól az alábbi útmutató.

 

Kezdd a kulcsszókutatással

Minden kulcsszavakkal kapcsolatos feladat alapja a kulcsszókutatás.


A kulcsszavak lényegében azok a szavak és kifejezések, amelyeket a felhasználók begépelnek a Google és más keresőmotorok keresősávjaiba. A keresőmotorok továbbá többek között a kulcsszavak alapján állapítják meg, hogy miről szól egy-egy tartalom, és hogy mely keresésekre lennének ideális találatok ezek a tartalmak.


Amennyiben kereted engedi, a legjobb megoldás egy online marketing ügynökséget felkérni a kulcsszókutatásra, és persze minden egyéb ezzel kapcsolatos feladatra (SEO, tartalommarketing stb.) is. Ezek a szakemberek általában korszerű seo eszközöket alkalmaznak a legjobb kulcsszavak felfedezésére, illetve többéves (vagy több évtizedes) tapasztalattal rendelkeznek.


Természetesen te magad is foglalkozhatsz a kulcsszókutatással, vagy megbízhatod ezzel céged marketingesét is. A google ads kulcsszótervezője egy remek ingyenes eszköz erre a célra.

Kapcsolatfelvétel

Űrlapunkon megadott elérhetőségeid egyikén hamarosan felvesszük veled a kapcsolatot.

 

Foglalkozz a keresőszándékkal

A kulcsszavak kutatása során fontos szem előtt tartani a lekérdezések mögött álló keresőszándékot is. A seo szakemberek gyakran ez alapján csoportosítják a felkutatott kulcsszavakat. Íme a kulcsszavak három leggyakoribb keresőszándéka:
•    Navigációs: Amikor egy felhasználó azért keres rá valamire a Google-ban (vagy másik keresőmotorban), mert egy adott webhelyet szeretne megtalálni és meglátogatni – tehát elnavigálni arra. Például, ha valaki azt írja be, hogy „Wikipédia”, mert a Wikipediára szeretne eljutni.
•    Információs: Amikor egy felhasználó valamilyen információt szeretne találni az interneten. Például, ha valaki egy éppen játszott mozifilm vetítési idejére kíváncsi, akkor információs keresést indít: „ időpontok”.
•    Tranzakciós (vagy kereskedelmi): Ezek a kulcsszavak egyértelműen arra utalnak, hogy a kereső felhasználó vásárolni tervez valamit. Az „ár” vagy „rendelés” szavak például mind tranzakciós szándékot hordoznak magukkal.

 

A keresőszándék egy nagyon fontos koncepció a kulcsszókutatásban, mert segít úgy megtervezni tartalmaidat, hogy azok minél jobban passzoljanak látogatóid igényeihez.


Ha például valaki a „fejhallgató vásárlás” kifejezésre keres rá, akkor biztos lehetsz benne, hogy nem blogbejegyzéseket szeretne olvasgatni, hanem már készen áll a vásárlásra. Ilyenkor egy konkrét termékoldalra szeretnének jutni, ahol minden szükséges információt megtalálnak ehhez a vásárláshoz (terméktulajdonságok, árak, szállítási információk stb.)

 

Tervezd meg a vásárló utazását

Gondolkodj el rajta, hogy milyen útvonalat jár be egy tipikus vásárlód onnantól, hogy először hall termékedről, egészen odáig, hogy megvásárolja azt. A legtöbb esetben (főleg nagyobb értékű termékek esetén) az emberek többsége nem szánja el magát azonnal a vásárlásra, amikor először jár webhelyeden.


Ez a folyamat általában sokkal hosszabb, és több szakaszból áll – ezt nevezzük a vásárló vagy ügyfél utazásának. Ezek a szakaszok a következők:

 

1. Tudatosság

Az első fázis a tudatosság, amelyben a leendő ügyfél felfedez egy problémát. Nem feltétlenül tudják megnevezni a problémát, de tudják, hogy valami nincs rendben, és megoldásra van szükségük. Például valakinek fáj a talpa, de nem tudja, hogy miért.

 

2. Megfontolás

Ebben a szakaszban a lehetséges ügyfél kideríti, hogy mi a problémája (vagy legalább is nevet ad neki) és elkezd utánanézni a lehetséges megoldásoknak. Például az illető elmegy egy ortopédushoz, hogy kiderítse, milyen megoldásra van szüksége. Ez után fontolóra veszi a lehetséges opciókat.

 

3. Döntés

A döntési fázisban a lehetséges ügyfél már ismeri a lehetőségeit, és már csak az a feladata, hogy eldöntse, melyikkel szeretne élni. A fájós lábú illető például egészségügyi betétet vagy kényelmesebb cipőt vásárol majd, hogy a jövőben elkerülje a hasonló kényelmetlenségeket.

 

Egyes marketingesek több fázisra osztják ezt a folyamatot (pl. hozzáveszi a vásárlás utáni értékeléseket stb.), de alapjában véve ez zajlik le egy vásárlást megelőzően.


Amikor tehát tartalmaidat tervezed, érdemes úgy gondolkodni, hogy melyik fázisban lennének hasznosak ezek célközönségednek. Érdemes minden fázishoz készíteni néhány releváns tartalmat, például „A lábfájás leggyakoribb okai” majd „A lábfájás enyhítése”, végül pedig egy cikk, amiben egy különleges, első vásárlóidnak szóló ajánlatodat mutatod be.
 

 

Elemezd a verseny mértékét

A kulcsszókutatás során fontos odafigyelni arra is, hogy mekkora verseny jellemző az épp vizsgált kifejezésekre. A legegyszerűbb módja ennek szimplán rákeresni az adott kulcsszóra a Google-ban (egy inkognitó/privát ablakban), és megnézni, hogy mik jelennek meg az első oldalon.


Először is nézz rá a hirdetésekre. A Google-ban ezeket egy egyértelmű címke jelzi, és az organikus, nem fizetett találatok felett jelennek meg.


Ez után az organikus találatokaz is meg kell vizsgálni, amelyeket a Google ideális tartalomnak vél a beírt kulcsszóra.
Ha azt veszed észre, hogy a találati oldal tele van nagyobb márkák fizetett és organikus találataival, akkor nem valószínű, hogy első blogbejegyzéseiddel bekerülhetsz majd ezek közé.


Végezetül, magukat a találatokat is nézd meg. Mennyire profik a tartalmak? Megtalálja köztük a felhasználó, amire rákeresett? Tudnál jobbat készíteni ezeknél?

 

Válassz megfelelő tartalomformátumot kulcsszódhoz

Meglehet, hogy kiváló minőségű szöveges tartalmat készítesz egy témáról, mégis egy másik, látszólag kevésbé jó minőségű, rövidebb cikk rangsorol majd jobban a tiédnél. De nézd csak meg közelebbről azt a másik tartalmat – miről is szól pontosan? Ha például ruházati cikkekről vagy más vizuális dolgokról, akkor meglehet, hogy a Google azokat a cikkeket preferálja, amikben képek is szerepelnek, hiszen ezek szemléltetik igazán a szóban forgó ruhadarabokat.
Nagyon fontos tehát azonosítani a tartalom megfelelő formátumát az adott kulcsszóhoz. Mindez persze nem olyan egyszerű, hogy képeket kell-e hozzáadni a szöveghez, vagy sem. Gondolkodj el azon is, hogy illusztrációkkal, grafikonokkal, diagramokkal és más elemekkel lehetne-e legjobban kifejezni a mondanivalódat.
 

 

Rendelj hozzá minden kulcsszót egy-egy oldalhoz webhelyeden

Az utolsó lépés kiválasztani, hogy mely kulcsszó mely oldalra kerüljön webhelyeden- A legjobb ehhez egy tartalmi ütemtervet készíteni, és kiosztani benne a kiválasztott kifejezéseket. Ez a dokumentum két okból is hasznos:
•    Segít rendszerezni egy kampány tevékenységeit.
•    Segít elkerülni, hogy két tartalom is ugyan azt a kulcsszót célozza meg webhelyeden.

 

Összességében érdemes arra törekedni, hogy webhelyed oldalai eltérő kulcsszavakra rangsoroljanak. A termékek és szolgáltatások adatlapjain például kereskedelmi szándékú kulcsszavakat ajánlott megcélozni. A blogbejegyzéseket ezzel szemben információs szándékú keresésekre optimalizálhatod.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok