Kulcsszavak kiválasztása: így döntsd el, mire optimalizálsz!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Így válaszd ki a legjobb kulcsszavakat tartalmaidhoz

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Ha egy webhely organikus forgalmának fellendítéséről van szó, akkor a sikerek fele a megfelelő kulcsszavak kiválasztásán múlik.

Habár ez a nem egy olyan feladat, amit sokan élvezettel csinálnak, nélkülözhetetlen ahhoz, hogy releváns, értékes, jól optimalizált tartalmakat készíthess célközönséged számára. Szóval hogyan válaszd ki a lejobb kulcsszavakat? Erről szól az alábbi útmutató.

 

Kezdd a kulcsszókutatással

Minden kulcsszavakkal kapcsolatos feladat alapja a kulcsszókutatás.


A kulcsszavak lényegében azok a szavak és kifejezések, amelyeket a felhasználók begépelnek a Google és más keresőmotorok keresősávjaiba. A keresőmotorok továbbá többek között a kulcsszavak alapján állapítják meg, hogy miről szól egy-egy tartalom, és hogy mely keresésekre lennének ideális találatok ezek a tartalmak.


Amennyiben kereted engedi, a legjobb megoldás egy online marketing ügynökséget felkérni a kulcsszókutatásra, és persze minden egyéb ezzel kapcsolatos feladatra (SEO, tartalommarketing stb.) is. Ezek a szakemberek általában korszerű SEO eszközöket alkalmaznak a legjobb kulcsszavak felfedezésére, illetve többéves (vagy több évtizedes) tapasztalattal rendelkeznek.


Természetesen te magad is foglalkozhatsz a kulcsszókutatással, vagy megbízhatod ezzel céged marketingesét is. A Google Ads Kulcsszótervezője egy remek ingyenes eszköz erre a célra.

 

Ajánlatkérés


Kérjük tölts ki minden mezőt, fogadd el az adatvédelmi feltételeket!

 

Foglalkozz a keresőszándékkal

A kulcsszavak kutatása során fontos szem előtt tartani a lekérdezések mögött álló keresőszándékot is. A SEO szakemberek gyakran ez alapján csoportosítják a felkutatott kulcsszavakat. Íme a kulcsszavak három leggyakoribb keresőszándéka:
•    Navigációs: Amikor egy felhasználó azért keres rá valamire a Google-ban (vagy másik keresőmotorban), mert egy adott webhelyet szeretne megtalálni és meglátogatni – tehát elnavigálni arra. Például, ha valaki azt írja be, hogy „Wikipédia”, mert a Wikipediára szeretne eljutni.
•    Információs: Amikor egy felhasználó valamilyen információt szeretne találni az interneten. Például, ha valaki egy éppen játszott mozifilm vetítési idejére kíváncsi, akkor információs keresést indít: „ időpontok”.
•    Tranzakciós (vagy kereskedelmi): Ezek a kulcsszavak egyértelműen arra utalnak, hogy a kereső felhasználó vásárolni tervez valamit. Az „ár” vagy „rendelés” szavak például mind tranzakciós szándékot hordoznak magukkal.

 

A keresőszándék egy nagyon fontos koncepció a kulcsszókutatásban, mert segít úgy megtervezni tartalmaidat, hogy azok minél jobban passzoljanak látogatóid igényeihez.


Ha például valaki a „fejhallgató vásárlás” kifejezésre keres rá, akkor biztos lehetsz benne, hogy nem blogbejegyzéseket szeretne olvasgatni, hanem már készen áll a vásárlásra. Ilyenkor egy konkrét termékoldalra szeretnének jutni, ahol minden szükséges információt megtalálnak ehhez a vásárláshoz (terméktulajdonságok, árak, szállítási információk stb.)

 

Tervezd meg a vásárló utazását

Gondolkodj el rajta, hogy milyen útvonalat jár be egy tipikus vásárlód onnantól, hogy először hall termékedről, egészen odáig, hogy megvásárolja azt. A legtöbb esetben (főleg nagyobb értékű termékek esetén) az emberek többsége nem szánja el magát azonnal a vásárlásra, amikor először jár webhelyeden.


Ez a folyamat általában sokkal hosszabb, és több szakaszból áll – ezt nevezzük a vásárló vagy ügyfél utazásának. Ezek a szakaszok a következők:

 

1. Tudatosság

Az első fázis a tudatosság, amelyben a leendő ügyfél felfedez egy problémát. Nem feltétlenül tudják megnevezni a problémát, de tudják, hogy valami nincs rendben, és megoldásra van szükségük. Például valakinek fáj a talpa, de nem tudja, hogy miért.

 

2. Megfontolás

Ebben a szakaszban a lehetséges ügyfél kideríti, hogy mi a problémája (vagy legalább is nevet ad neki) és elkezd utánanézni a lehetséges megoldásoknak. Például az illető elmegy egy ortopédushoz, hogy kiderítse, milyen megoldásra van szüksége. Ez után fontolóra veszi a lehetséges opciókat.

 

3. Döntés

A döntési fázisban a lehetséges ügyfél már ismeri a lehetőségeit, és már csak az a feladata, hogy eldöntse, melyikkel szeretne élni. A fájós lábú illető például egészségügyi betétet vagy kényelmesebb cipőt vásárol majd, hogy a jövőben elkerülje a hasonló kényelmetlenségeket.

 

Egyes marketingesek több fázisra osztják ezt a folyamatot (pl. hozzáveszi a vásárlás utáni értékeléseket stb.), de alapjában véve ez zajlik le egy vásárlást megelőzően.


Amikor tehát tartalmaidat tervezed, érdemes úgy gondolkodni, hogy melyik fázisban lennének hasznosak ezek célközönségednek. Érdemes minden fázishoz készíteni néhány releváns tartalmat, például „A lábfájás leggyakoribb okai” majd „A lábfájás enyhítése”, végül pedig egy cikk, amiben egy különleges, első vásárlóidnak szóló ajánlatodat mutatod be.
 

 

Elemezd a verseny mértékét

A kulcsszókutatás során fontos odafigyelni arra is, hogy mekkora verseny jellemző az épp vizsgált kifejezésekre. A legegyszerűbb módja ennek szimplán rákeresni az adott kulcsszóra a Google-ban (egy inkognitó/privát ablakban), és megnézni, hogy mik jelennek meg az első oldalon.


Először is nézz rá a hirdetésekre. A Google-ban ezeket egy egyértelmű címke jelzi, és az organikus, nem fizetett találatok felett jelennek meg.


Ez után az organikus találatokaz is meg kell vizsgálni, amelyeket a Google ideális tartalomnak vél a beírt kulcsszóra.
Ha azt veszed észre, hogy a találati oldal tele van nagyobb márkák fizetett és organikus találataival, akkor nem valószínű, hogy első blogbejegyzéseiddel bekerülhetsz majd ezek közé.


Végezetül, magukat a találatokat is nézd meg. Mennyire profik a tartalmak? Megtalálja köztük a felhasználó, amire rákeresett? Tudnál jobbat készíteni ezeknél?

 

Válassz megfelelő tartalomformátumot kulcsszódhoz

Meglehet, hogy kiváló minőségű szöveges tartalmat készítesz egy témáról, mégis egy másik, látszólag kevésbé jó minőségű, rövidebb cikk rangsorol majd jobban a tiédnél. De nézd csak meg közelebbről azt a másik tartalmat – miről is szól pontosan? Ha például ruházati cikkekről vagy más vizuális dolgokról, akkor meglehet, hogy a Google azokat a cikkeket preferálja, amikben képek is szerepelnek, hiszen ezek szemléltetik igazán a szóban forgó ruhadarabokat.
Nagyon fontos tehát azonosítani a tartalom megfelelő formátumát az adott kulcsszóhoz. Mindez persze nem olyan egyszerű, hogy képeket kell-e hozzáadni a szöveghez, vagy sem. Gondolkodj el azon is, hogy illusztrációkkal, grafikonokkal, diagramokkal és más elemekkel lehetne-e legjobban kifejezni a mondanivalódat.
 

 

Rendelj hozzá minden kulcsszót egy-egy oldalhoz webhelyeden

Az utolsó lépés kiválasztani, hogy mely kulcsszó mely oldalra kerüljön webhelyeden- A legjobb ehhez egy tartalmi ütemtervet készíteni, és kiosztani benne a kiválasztott kifejezéseket. Ez a dokumentum két okból is hasznos:
•    Segít rendszerezni egy kampány tevékenységeit.
•    Segít elkerülni, hogy két tartalom is ugyan azt a kulcsszót célozza meg webhelyeden.

 

Összességében érdemes arra törekedni, hogy webhelyed oldalai eltérő kulcsszavakra rangsoroljanak. A termékek és szolgáltatások adatlapjain például kereskedelmi szándékú kulcsszavakat ajánlott megcélozni. A blogbejegyzéseket ezzel szemben információs szándékú keresésekre optimalizálhatod.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

sikeres marketingkampányok
2022-06-30

A sikeres marketingkampányok 5 nélkülözhetetlen lépése

Senki sem szereti bevallani, de mindenki tudna mondani legalább egy olyan reklámot, amit tényleg szeret. Hogy miért? Mert az irritáló kampányok és azok, amelyek magukkal ragadnak két egészen más kategóriába sorolhatók. Minden azon múlik, hogy milyen történetet és hogyan adnak elő. De milyen lépéseket kell tenned ahhoz, hogy kampányod a jó irányba haladjon a helyett, hogy csak márkádra haragítaná közönségedet? Az alábbi kulcsfontosságú lépések ebben segítenek majd!

Egészségügyi marketing taktikák a közösségi médiában
2022-06-28

Közösségi médiás taktikák az egészségügyi marketingben

Mindössze másfél évtizeddel ezelőtt senki sem gondolta volna, hogy az internet közösségi felületei egyszer az egészségügyi marketing szerves részét képezik majd. Ha azonban egy orvos, klinika vagy egészségügyi szervezet nincs jelen a legnépszerűbb közösségi platformokon, akkor óriási hátrányt szenved el versenytársaival szemben. A legtöbben még ma is csak odáig jutnak el, hogy regisztrálják rendelőjüket a Facebookra vagy az Instagramra, de itt meg is szakadnak a dolgok. Szóval hogyan hozhatod ki a legtöbbet a közösségi médiás egészségügyi marketingből? Az alábbiakban ehhez kínálunk néhány tanácsot!

seo tönkreteheti a webhelyet?
2022-06-23

Tönkreteheti véglegesen a SEO egy webhely hírnevét?

Arról biztosan hallottál már, hogy ha manipulatív taktikákkal próbálod javítani webhelyed rangsorolását, akkor a Google és más keresőmotorok súlyos büntetéseket szabhatnak ki rá. De vajon véglegesen is tönkreteheted webhelyed hírnevét a keresőoptimalizálással?

Hogyan alakítsd ki célpiacod? Segítünk!
2022-06-21

Mi az a célpiac (és hogyan találd meg sajátodat)?

Egy cég megalapításának egyik legelső lépése a célpiac meghatározása. Ez a piac határozza majd meg, hogy milyen termékeket készítesz, hogyan prezentálod márkádat és hogy kiknek szól majd marketinged.

Youtube marketing
2022-06-16

A YouTube marketing 3 alapelve

A YouTube a világ egyik leggyakrabban látogatott webhelye, tele kiváló marketinglehetőségekkel. Azonban ahhoz, hogy sikeresen népszerűsíthesd rajta saját vagy egy ügyfeled márkáját, mindenekelőtt ismerned kell nem csak az általános marketinges tényezőket kell ismerned (pl., hogy tudd, kiknek szólnak üzeneteid, illetve milyen célokat próbálsz elérni velük), hanem a YouTube alapelveivel is tisztában kell, hogy légy. Íme a legfontosabbak ezek közül!

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!