Címke
A címke definíciója
Az online marketingben címke a tartalmak (képek, videók, blogbejegyzések stb.) kategorizálására használt kulcsszó. A címke önmagában nem rendelkezik semmilyen tulajdonsággal, csupán afféle metaadatként funkcionál a tartalom számára.
A címkék afféle kategóriákat hoznak létre azon tartalmak számára, amikhez hozzáadják őket, könnyedén rá lehet találni az összes hasonlóan felcímkézett tartalomra.
A címkék típusai
Blogcímkék
Egy blog általában több témával foglalkozik, és szerzőik ilyenkor címkékkel jelölhetik meg, hogy egy-egy bejegyzés milyen témákat érint.Egyes blogokon a webhelyen használt címkék egy címkefelhőben jelennek meg, ahol a gyakrabban használt címkék nagyobb méretűek, mint a ritkábban használtak. Ilyenkor bármelyik címkére rákattintva megjelennek azok a tartalmak, amelyekhez az adott címkét hozzárendelték.
Egy-egy tartalomhoz általában több címke tartozhat.
Közösségi médiás címkék
A közöségi médiás címkék szintén a tartalmak kategorizálását szolgálják. A közösségi platformok szabványos címkéi az úgynevezett hashtagek, amelyeket egy # karakter jelöl (pl. #marketing). A hashtagek olyan interaktív címkék, amelyekre rákattintva (vagy telefonon rákoppintva), minden olyan nyilvános tartalom megjelenik, amely az adott hashtaget tartalmazza.A hashtagek a Twitteren váltak először népszerűvé, ahol azonos témájú bejegyzések (tweetek) megjelölésére használták őket. A Twitteren a mai napig így működnek a hashtagek, de rengeteg más platform (Facebook, Instagram stb.) is átvette őket erre a célra.
Miért hasznosak a címkék?
A címkék átláthatóbbá teszik egy webhely tartalomkínálatát. Mind a szerzők, mind a közönség számára hasznos, ha könnyedén rátalálhatnak az egymáshoz kapcsolódó tartalmakra, például amelyek egy témához vagy témakörhöz kapcsolódnak.A címkék továbbá segítik nyomon követni a tartalmak teljesítményét, és ez alapján egy hatékonyabb tartalomstratégia kialakítását és kivitelezését a webhely vagy blog üzemeltetői számára.
A címkék legfontosabb előnyei:
- Segítségükkel a közönség hasonló jellegű tartalmakra találhat rá. Ilyenkor jó eséllyel több időt töltenek majd a blog olvasásával, szerzők számára is kedvező.
- Segítenek az archívumok létrehozásában és rendszerezésében.
- A címkék sikereinek felmérésével kiderítheted, hogy tartalomkínálatod mely részei hiányosak, vagy, hogy mely témákkal érdemes többet foglalkoznod blogodon vagy webhelyeden.
- Bizonyos tartalomjelölések (meta tagek, Schema stb.) hasznos információkat kínálnak a tartalmakról a keresőmotorok számára. Ezen információk alapján a keresőmotorok könnyebben párosítják majd ezeket a tartalmakat a releváns keresésekhez.