A címke definíciója és szerepe a marketingben

Címke

Címke

Címke

A címke definíciója

Az online marketingben címke a tartalmak (képek, videók, blogbejegyzések stb.) kategorizálására használt kulcsszó. A címke önmagában nem rendelkezik semmilyen tulajdonsággal, csupán afféle metaadatként funkcionál a tartalom számára.

 
A címkék információt kínálnak azokról a tartalmakról, amelyekkel megjelölik őket, és megkönnyítik azok rendszerezését, illetve megkeresését. Ezeket az információkat a felhasználók és a keresőmotorok is felhasználhatják a tartalmak felkutatásához.

A címkék afféle kategóriákat hoznak létre azon tartalmak számára, amikhez hozzáadják őket, könnyedén rá lehet találni az összes hasonlóan felcímkézett tartalomra.
 

A címkék típusai

Blogcímkék

Egy blog általában több témával foglalkozik, és szerzőik ilyenkor címkékkel jelölhetik meg, hogy egy-egy bejegyzés milyen témákat érint.

Egyes blogokon a webhelyen használt címkék egy címkefelhőben jelennek meg, ahol a gyakrabban használt címkék nagyobb méretűek, mint a ritkábban használtak. Ilyenkor bármelyik címkére rákattintva megjelennek azok a tartalmak, amelyekhez az adott címkét hozzárendelték.
Egy-egy tartalomhoz általában több címke tartozhat.
 

Közösségi médiás címkék

A közöségi médiás címkék szintén a tartalmak kategorizálását szolgálják. A közösségi platformok szabványos címkéi az úgynevezett hashtagek, amelyeket egy # karakter jelöl (pl. #marketing). A hashtagek olyan interaktív címkék, amelyekre rákattintva (vagy telefonon rákoppintva), minden olyan nyilvános tartalom megjelenik, amely az adott hashtaget tartalmazza.

A hashtagek a Twitteren váltak először népszerűvé, ahol azonos témájú bejegyzések (tweetek) megjelölésére használták őket. A Twitteren a mai napig így működnek a hashtagek, de rengeteg más platform (Facebook, Instagram stb.) is átvette őket erre a célra.
 

Miért hasznosak a címkék?

A címkék átláthatóbbá teszik egy webhely tartalomkínálatát. Mind a szerzők, mind a közönség számára hasznos, ha könnyedén rátalálhatnak az egymáshoz kapcsolódó tartalmakra, például amelyek egy témához vagy témakörhöz kapcsolódnak.

A címkék továbbá segítik nyomon követni a tartalmak teljesítményét, és ez alapján egy hatékonyabb tartalomstratégia kialakítását és kivitelezését a webhely vagy blog üzemeltetői számára.
 
A címkék legfontosabb előnyei:
  • Segítségükkel a közönség hasonló jellegű tartalmakra találhat rá. Ilyenkor jó eséllyel több időt töltenek majd a blog olvasásával, szerzők számára is kedvező.
  • Segítenek az archívumok létrehozásában és rendszerezésében.
  • A címkék sikereinek felmérésével kiderítheted, hogy tartalomkínálatod mely részei hiányosak, vagy, hogy mely témákkal érdemes többet foglalkoznod blogodon vagy webhelyeden.
  • Bizonyos tartalomjelölések (meta tagek, Schema stb.) hasznos információkat kínálnak a tartalmakról a keresőmotorok számára. Ezen információk alapján a keresőmotorok könnyebben párosítják majd ezeket a tartalmakat a releváns keresésekhez.
 

Tippek a címkék alkalmazásához

A címkék tehát apró, de rendkívül hasznos információdarabok, nem mindegy azonban, hogy hogyan használják őket. Íme néhány hasznos tanács a hatékony címkézéshez.
 

Képzeld magad a látogatók helyébe

Amikor címkéket választasz tartalmaidhoz, a SEO mindig fontos szempont kell legyen. Hogyan, milyen kulcsszavakkal keresne rá webhelyed egy lehetséges látogatója az adott tartalomra? Használ rövidítéseket, esetleg köznyelvi kifejezéseket a hivatalos megnevezés helyett?
 

Ne vidd túlzásba

A közösségi platformokon általában több tucat hashtag is elhelyezhető egy-egy bejegyzésben, de egyáltalán nem érdemes mindet kihasználni. Eleinte kísérletezz, hogy melyik platformon hány hashtag hozza a legjobb teljesítményt bejegyzéseidnek (hiszen minden platform és közönség más), de 10-20 címkére valószínűleg sehol nem lesz szükséged.
 

Készíts több tartalmat minden címkéhez

Habár előfordulhat, hogy egy-egy címke csak egy tartalomra illik rá, a felhasználók egy része bizonyára csalódottan tapasztalja majd, ha a címkére kattintva nem jelennek meg más, hasonló tartalmak a találatok között. Érdemes tehát arra törekedni, hogy minden címkéhez több tartalom is tartozzon. Ha vannak hiányosságaid, akkor pótold ezeket minél előbb.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok

Kérje ajánlatunkat!