Kattints

A címke definíciója és szerepe a marketingben

Címke

Címke

címke

A címke definíciója

Az online marketingben címke a tartalmak (képek, videók, blogbejegyzések stb.) kategorizálására használt kulcsszó. A címke önmagában nem rendelkezik semmilyen tulajdonsággal, csupán afféle metaadatként funkcionál a tartalom számára.

A címkék információt kínálnak azokról a tartalmakról, amelyekkel megjelölik őket, és megkönnyítik azok rendszerezését, illetve megkeresését. Ezeket az információkat a felhasználók és a keresőmotorok is felhasználhatják a tartalmak felkutatásához.

A címkék afféle kategóriákat hoznak létre azon tartalmak számára, amikhez hozzáadják őket, könnyedén rá lehet találni az összes hasonlóan felcímkézett tartalomra.

 

A címkék típusai

Blogcímkék

Egy blog általában több témával foglalkozik, és szerzőik ilyenkor címkékkel jelölhetik meg, hogy egy-egy bejegyzés milyen témákat érint.

Egyes blogokon a webhelyen használt címkék egy címkefelhőben jelennek meg, ahol a gyakrabban használt címkék nagyobb méretűek, mint a ritkábban használtak. Ilyenkor bármelyik címkére rákattintva megjelennek azok a tartalmak, amelyekhez az adott címkét hozzárendelték.

Egy-egy tartalomhoz általában több címke tartozhat.

 

Közösségi médiás címkék

A közöségi médiás címkék szintén a tartalmak kategorizálását szolgálják. A közösségi platformok szabványos címkéi az úgynevezett hashtagek, amelyeket egy # karakter jelöl (pl. #marketing). A hashtagek olyan interaktív címkék, amelyekre rákattintva (vagy telefonon rákoppintva), minden olyan nyilvános tartalom megjelenik, amely az adott hashtaget tartalmazza.

A hashtagek a Twitteren váltak először népszerűvé, ahol azonos témájú bejegyzések (tweetek) megjelölésére használták őket. A Twitteren a mai napig így működnek a hashtagek, de rengeteg más platform (Facebook, Instagram stb.) is átvette őket erre a célra.

 

Miért hasznosak a címkék?

A címkék átláthatóbbá teszik egy webhely tartalomkínálatát. Mind a szerzők, mind a közönség számára hasznos, ha könnyedén rátalálhatnak az egymáshoz kapcsolódó tartalmakra, például amelyek egy témához vagy témakörhöz kapcsolódnak.

A címkék továbbá segítik nyomon követni a tartalmak teljesítményét, és ez alapján egy hatékonyabb tartalomstratégia kialakítását és kivitelezését a webhely vagy blog üzemeltetői számára.

 

A címkék legfontosabb előnyei:

  • Segítségükkel a közönség hasonló jellegű tartalmakra találhat rá. Ilyenkor jó eséllyel több időt töltenek majd a blog olvasásával, szerzők számára is kedvező.
  • Segítenek az archívumok létrehozásában és rendszerezésében.
  • A címkék sikereinek felmérésével kiderítheted, hogy tartalomkínálatod mely részei hiányosak, vagy, hogy mely témákkal érdemes többet foglalkoznod blogodon vagy webhelyeden.
  • Bizonyos tartalomjelölések (meta tagek, Schema stb.) hasznos információkat kínálnak a tartalmakról a keresőmotorok számára. Ezen információk alapján a keresőmotorok könnyebben párosítják majd ezeket a tartalmakat a releváns keresésekhez.

 

Tippek a címkék alkalmazásához

A címkék tehát apró, de rendkívül hasznos információdarabok, nem mindegy azonban, hogy hogyan használják őket. Íme néhány hasznos tanács a hatékony címkézéshez.

 

Képzeld magad a látogatók helyébe

Amikor címkéket választasz tartalmaidhoz, a SEO mindig fontos szempont kell legyen. Hogyan, milyen kulcsszavakkal keresne rá webhelyed egy lehetséges látogatója az adott tartalomra? Használ rövidítéseket, esetleg köznyelvi kifejezéseket a hivatalos megnevezés helyett?

 

Ne vidd túlzásba

A közösségi platformokon általában több tucat hashtag is elhelyezhető egy-egy bejegyzésben, de egyáltalán nem érdemes mindet kihasználni. Eleinte kísérletezz, hogy melyik platformon hány hashtag hozza a legjobb teljesítményt bejegyzéseidnek (hiszen minden platform és közönség más), de 10-20 címkére valószínűleg sehol nem lesz szükséged.

 

Készíts több tartalmat minden címkéhez

Habár előfordulhat, hogy egy-egy címke csak egy tartalomra illik rá, a felhasználók egy része bizonyára csalódottan tapasztalja majd, ha a címkére kattintva nem jelennek meg más, hasonló tartalmak a találatok között. Érdemes tehát arra törekedni, hogy minden címkéhez több tartalom is tartozzon. Ha vannak hiányosságaid, akkor pótold ezeket minél előbb.

 

Kép forrása: Pexels / Brett Jordan

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok