Linkmarketing, linképítés - Technikák, amiket jobb elkerülni

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Ezeket a linkmarketing technikákat érdemes elkerülni 2018-ban

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

Minden valamire való keresőoptimalizáló tudja, hogy a visszahivatkozások a legfontosabb keresőrangsorolási szempontok közé tartoznak, hiszen hitelességet, tekintélyt kölcsönöznek azoknak a webhelyeknek, amelyekre mutatnak. Ebből következik, hogy minden bizonnyal a jövőben sem csökken majd jelentőségük a keresőtalálati lista összeállításakor. Éppen ezért minden digitális marketinget folytató cég és vállalat számára elengedhetetlen, hogy stabil linképítési, vagyis linkmarketing stratégiával rendelkezzen, biztosítva ezzel előkelő pozícióját a keresőtalálati oldalakon.

Nem csak az ajánlott taktikákra kell azonban odafigyelni – a néhány évvel ezelőtt még bevált módszerekként működő linképítési trükkök mára már nem csak elavultak, hanem lényegében többet árthatnak, mint amennyit használnak. Ha nem szeretnél szembe menni a Google minőségi irányelveivel, akkor mindenképpen tartsd észben az alábbi kerülendő linkmarketing-módszereket!

 

Blogkommentek

 

A régi, már nem moderált blogbejegyzések hozzászólásai között gyakran több tucat, vagy több száz spam kommentet is találhatsz, amelyek nem elég, hogy teleszórják szeméttel a kommentszekciót, még jelentősen le is lassíthatják az oldal betöltődési sebességét.

 

Habár a természetesen elhelyezett hivatkozások a hozzászólásokban nem okoznak igazán kárt technikai SEO szempontjából, valójában túl sokat sem segítenek. Minél több hozzászóló helyez el hivatkozásokat kommentjeiben, az adott oldal linkértéke annál jobban szétoszlik ezek között, így a saját címedre mutató link sem ér majd igazán sokat.

 

Nincs tehát igazán értelme a blogkommentelést is felvenni linkmarketing-stratégiádba, de ha mindenképpen szeretnél elhelyezni egy-egy linket hozzászólásaidban, akkor legalább ne pontos egyezésű horgonyszövegekkel tedd azt – ezzel csak azt üzened a Google-nek, hogy tárt karokkal várod a büntetést.

 

Privát bloghálózatok és hivatkozáshálózatok

 

Rengeteg digitális marketinges előszeretettel vásárol lejárt domaineket, hogy aztán egy olyan webhelyet alakítson ki rajtuk, aminek segítségével más webhelyek rangsorolását javíthatja. A gond ezekkel csak az, hogy a Google nagyon ügyesen kiszimatolja, ha ezen összekötött domainek közös tulajdonossal rendelkeznek.

 

Nem vitás, hogy ezek a hálózatok nagyon is hatékonyak lehetnek a rangsorolás javítására, de amikor a Google megcsíp egyet, akkor minden ahhoz kapcsolódó domain is megérzi majd. Valójában sokkal több idő, pénz, és erőfeszítés megy el az ilyen domainek felújításába, mint amennyit megér a kockázatuk.

 

Fórumprofilokban elhelyezett hivatkozások

 

Ez a gondolat sokban hasonlít a korábban emlegetett bloghozzászólásokhoz – a fórumok ugyanakkora spammágnesek, mint a különböző cikkek kommentszekciói. Az összes fórumhozzászólás aljában aláírásokként automatikusan elhelyezett hivatkozások nem csak természetellenesek egy linkprofilban, de valójában nem is érnek semmit a Google szemében.

 

Sajtóközlemények

 

2013-ban és ’14-ben a Google erősen lecsapott a sajtóközleményekre, és felhívták a sajtóközleményeket terjesztő szolgáltatókat, hogy alakítsák át nofollow (tehát értéktelen) linkekké az összes hivatkozásukat.

 

Az ilyen szolgáltatók hatékonyságát valójában egyetlen friss kutatás sem támasztja alá, a régebbiek vagy a közleményeket terjesztő szolgáltatók által készítettek pedig nem feltétlenül állnak párhuzamban a mai valósággal. Egyre inkább úgy tűnik, hogy többet ártanak, mint amennyit segíthetnének.

 

A horgonyszövegek túloptimalizálása

 

Egy tekintélyes webhelyen elhelyezett hivatkozás aranyat ér, ám egy természetellenesen megfogalmazott horgonyszöveg mindent képes elrontani.

 

A horgonyszöveg-manipulációt az algoritmusok ma már gond nélkül képesek kiszűrni, és gondolkodás nélkül büntetni, ezért érdemes természetes, sima, vagy márkás horgonyszövegeket használni az elhelyezett linkekhez.

Linkcsere

 

„Én elhelyezem a te hivatkozásodat, te pedig az enyémet” – elméletben jól hangzik, a gyakorlatban azonban az egyik legsúlyosabb szabálysértés a Google szemében. Csak akkor biztonságos, ha mindkét webhely jó tekintéllyel rendelkezik, és a linkcsere az olvasók érdekeit szolgálja.

 

301-es átirányítások használata

 

Újabban divattá vált a „301-ezés” a linkérték más webhelyekre való átirányítása céljából. Működni ugyan működhet, de a Google nagyon hevesen fúj rá, ráadásul a felhasználói élménynek sem tesz jót, ha a látogatók váratlanul egy másik webhelyre kerülnek át. Ez általában azonnali visszafordulást eredményez, amit a Google fontos UX faktornak tart, és ha sokat lát belőle, akkor tudni fogja, hogy valami nem stimmel az adott oldalon.

 

Web 2.0 spammelés

 

Nem ritkák azok az esetek, amikor a webmesterek több ingyenes domaint regisztrálnak maguknak (Blogger, Tumblr, stb.) és gyenge minőségű tartalmakat lapátolnak rájuk, hogy legyen mibe linkelniük fő webhelyeiket. Habár ez segíthet valamicskét, egyértelműen gyanús és nem tiszta taktika.

 

Linkgyűjtő webhelyek

 

A linkgyűjtő webhelyek valaha tényleg segíthettek a SEO-ban, azonban a Google Penguin frissítése óta ezek hatékonysága egyre csak csökken és csökken. Nehéz jó minőségű linkgyűjtőket találni, és még ezek sem biztos, hogy elfogadják a hivatkozásokat, mert lehet, hogy csak egy bizonyos területre koncentrálnak a megjelenített tartalmakat illetően.

 

Spamszerű cikkbeküldözgetés

 

Habár valaha remeke pozíciókat lehetett elérni a cikkek internetes magazinokba való beküldésével, a gépsoron gyártott, rossz minőségű tartalmak miatt ezen webhelyek értéke idővel sokat romlott. A Google ezekre is rég lecsapott már, ezért nem érdemes időt pazarolni rájuk.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

Fogászati Facebook hirdetések: Tippek a sikerért!
2022-09-06

Így szerezz több fogászati pácienst a Facebook hirdetésekkel

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amelyet a legtöbb magyar felhasználó is napi szinten meglátogat. Ennek köszönhetően a Facebook egy remek páciensforrás lehet bármely fogászat számára, amiben sokat segíthetnek a platform fizetett hirdetései. Ezek a reklámok hívásra ösztönözhetik az érdeklődőket, akik rögtön az alkalmazásból tárcsázhatják rendelődet (vagy eljuthatnak egy olyan oldalra, ahol megtalálják telefonszámodat). Fogászati marketingesként jól tudod, hogy mennyire értékes csatornát is jelentenek ezek a hívások egy praxis számára, hiszen sokkal kedvezőbb arányban konvertálnak, mint a webes érdeklődők. Az alábbi fogászati Facebook marketing tippek segítenek a legtöbbet kihozni hirdetéseidből.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!