Egy online fogászati marketingstratégia nem lehet teljes egy jól kidolgozott email marketing terv nélkül. Az email marketing lehetővé teszi, hogy meglévő és lehetséges pácienseidet is elérd üzeneteiddel, ráadásul költséghatékony módon.
Azonban egy-egy email kampány kidolgozása komoly feladat. Bárki képes megfogalmazni egy szöveges üzenetet, kijavítani benne a hibákat, és rányomni a „Küldés” gombra. Azonban ha a címzettek nem képesek azonosulni ezekkel az üzenetekkel, vagy szimplán nem vélik őket relevánsnak, akkor csak az idődet vesztegeted az emailekkel.
Az alábbiakban néhány hasznos tanácsot osztunk meg ahhoz, hogy hogyan hozhatod ki a legtöbbet az email marketingből fogorvosként!
1. Használj márkajelöléseket emailjeidben
Email kampányaidnak mind viselniük kell márkád védjegyeit, és olyan hangulatot kell sugallaniuk, amire pácienseid személyesen is számíthatnak tőled. Ügyelj rá, hogy márkád logója és színei minden marketinganyagodon megjelenjenek, beleértve persze emailjeidet is (például az aláírásban).
2. Ügyelj a rendszerességre
Ha email marketing kampányt indítasz, akkor ügyelj rá, hogy az végig egységes maradjon. Például, ha egy havi, vagy heti hírlevelet készítesz feliratkozóid számára, akkor ügyelj rá, hogy az aktuális heti vagy havi email mindig ugyan abban az időpontban kerüljön kiküldésre, és érkezzen meg az érdeklődőkhöz. Válassz tehát egy ütemtervet, amit vállalni is tudsz, és tartsd magad hozzá!
3. Gondolj a mobilos olvasókra is
Amennyiben emailjeid nem jelennek meg helyesen mobileszközökön, akkor sokkal kevesebben kattintanak majd rá az azokban elhelyezett hivatkozásokra. Manapság többen olvassák emailjeiket okostelefonjukról, mint más eszközökről, ezért fontos, hogy üzeneteid ezeken a hordozható készülékeken is tökéletesen működjenek.
4. Tedd megoszthatóvá emailjeidet
Fogorvosi emailjeid akkor juthatnak el a legtöbb emberhez, ha tartalmaikat könnyedén megoszthatóvá teszed a címzettek számára. Helyez el közösségi megosztó gombokat is emailjeidben (és hivatkozott tartalmaidban), hogy a címzettek könnyedén megoszthassák a legjobb tartalmakat ismerőseikkel. Erre külön emlékeztetheted is őket.
5. Figyelj a spamre
Nézz utána a legfrissebb email spamekkel kapcsolatos uniós és magyarországi törvényeknek, hogy marketingüzeneteidet legálisan és fennakadások nélkül küldhesd ki az érdeklődőknek.
6. Kínálj oktató jellegű tartalmakat
Emailjeidben rendszeresen ossz meg tippeket is címzettjeiddel a fogápolással, az egészséges életmóddal és más releváns témákkal kapcsolatban. Mindemellett persze helyezz el egy felhívást is, amelyen keresztül eljuthatnak webhelyedre, és időpontot foglalhatnak nálad.
7. Küldj mutatós emaileket
Az emberek egyre kevesebb ideig képesek arra koncentrálni, amit olvasnak, de egy-két kapcsolódó képpel könnyebben megragadhatod és megtarthatod a figyelmüket. Ügyelj rá, hogy ezek fájlmérete és felbontása se legyen túl nagy.
8. Ne térj el a tárgytól
Ha értékes üzeneteket szeretnél küldeni címzettjeidnek, akkor fogd azokat rövidre, és koncentrálj a tárgyra. Az ilyen emaileket a címzettek nagyobb eséllyel olvassák végig, és így többen tudják majd meg, hogy miért érdemes téged választaniuk.
9. Kerüld ki a kézbesítési problémákat
Fontos, hogy emailjeidben leiratkozási hivatkozások is szerepeljenek. Ez egyrészt hitelesebbé, megbízhatóbbá teszi üzeneteidet, másrészt segít, hogy azok a címzettek postaládájába érkezzenek meg, ne pedig automatikusan a Spam fiókba.
10. Fogalmazz meg hangzatos tárgyakat
Az emailek „tárgy” mezőjével teheted az első benyomást címzettjeidre. Ez nagyon fontos, hiszen üzeneteidnek ki kell tűnnie valamivel a temérdek egyéb email közül, amit az emberek naponta kapnak. Ne használj azonban klikkcsali tárgyakat – amit ígérsz, azt váltsd is be emailedben, vagy a hivatkozott tartalomban!