Online marketing tippek - 8 bombabiztos online marketing tipp, ha le akarod körözni a konkurenciád

8 online marketing tipp, amikkel lekörözheted a konkurenciád

8 digitális marketing tipp, amikkel leelőzheted versenytársaidat

czsofi Szerző:
czsofi

A digitális forradalomnak köszönhetően manapság egyszerűbb online marketingbe kezdeni, mint korábban bármikor. Ebből következik persze, hogy manapság már szinte mindenki képviselteti magát vagy márkáját az interneten, ami óriási versenyt jelent, szinte minden létező szektorban.

 

Különösen nehéz dolguk van azoknak a vállalkozóknak, vagy kisvállalkozásoknak, amiknek kiépült cégekkel kell szembeszállniuk a láthatóságért és az ügyfelek figyelméért, de ez nem jelenti azt, hogy lehetetlen feladatról van szó. A következőkben felsorolt digitális marketing tippekkel szeretnénk segíteni abban, hogy megalapozd és megerősítsd saját magad, vagy márkád jelenlétét az interneten. 
 

8 online marketing tipp, amikkel lekörözheted a konkurenciád

1. Ne vállalj túl sokat egyszerre

A legtöbb kezdő marketinges/cégtulajdonos elköveti azt a hibát, hogy sokkal többet vállal magára, mint amennyit képes lenne megfelelően teljesíteni. Mit értünk ez alatt? Nos, sok helyen olvashatjuk, hogy a közösségi média remek marketingeszköz (ami így is van) – szóval mit tesz az újdonsült marketinges? Rögtön regisztrálja márkáját 5 népszerű platformra. Fizetett hirdetések? Máris indulhat 10 kampány. De blogolni sem árt ugye, szóval akkor jöhet a heti két blogbejegyzés…

 

Ha ilyesmin kapod magad, akkor nagyon rosszul csinálod a dolgokat. Különösen pályafutásod elején, amikor egy emberként végzel minden marketingfeladatot, semmiképpen nem szabad többet vállalnod, mint amennyit képes is vagy rendszeresen, igényesen teljesíteni. Minél több csatorna és eszköz között oszlik szét a figyelmed, annál kevesebb időd jut majd mindegyikre. Csak akkor fogj hozzá valamihez, ha biztos vagy benne, hogy rendszeresen tudsz majd foglalkozni vele, mert ez a rendszeresség, ez az egységesség a hosszútávú siker egyik kulcsa.

 

2. Találd meg a számodra ideális közösségi platformot

Mint azt az előbb említettük, a legtöbben tudják, hogy érdemes jelen lenni a közösségi médián, de sokan ott hibáznak, hogy megpróbálnak egyszerre minden platformon jelen lenni, ami egy emberként lehetetlen (főleg ha az ember a digitális marketing más területeivel is foglalkozni szeretne). Első körben a célod az lesz, hogy megtaláld a számodra ideális közösségi platformot (vagy legfeljebb azt a kettőt), amire megéri időt (és esetleg pénzt) fordítanod. A választásnál több szempontot (amikről már korábban is írtunk) is figyelembe kell venned, első sorban például, hogy mely platformokon érheted el célközönséged legnagyobb részét (ez a legfontosabb szempont a választáskor) – az idősebb korosztályt például nem érdemes az Instagramon keresni.

 

Ezen kívül ügyelj rá, hogy ne ragadj le olyan platformok mellett, amik nem elég eredményesek. Ha valami nem működik, ne pazarold rá az idődet. Ha sikerül találnod egy-két ideális platformot, akkor összpontosítsd minden közösségi tevékenységedet ezekre, amíg nem szokod meg őket, vagy nem bővül marketingcsapatod több taggal, akik több platformot is tudnak majd kezelni.

 

3. Próbáld ki az influencer marketinget (és csináld jól)

Ne törd magad, ha nem hallottál még a marketing ezen ágazatáról. Az influencer marketing viszonylag újdonságnak számít, ezért sokan a mai napig nem tudnak róla, akik pedig ismerik, azok nagy része rosszul csinálja (itt megírtuk, hogyan is kellene).

 

De mi is az az influencer marketing? Sőt, mi az az influencer? Nos, az influencer egy olyan befolyásos online személyiség, aki egy érdeklődő, hűséges közösséget (követőbázist) gyűjtött maga köré. A követők megbíznak az influencerekben, és adnak a szavukra. Az influencer marketing ezt a bizalmat használja fel: ahelyett, hogy közvetlenül érnéd el célközönségedet, keresel néhány olyan influencert, aki márkádhoz kapcsolódó témákat dolgoznak fel, és felkéred őket, hogy mutassák be kínálatodat vagy márkádat közönségüknek.

 

Az influencerek jelen lehetnek a közösségi médián, a YouTube-on, vagy éppen egy saját blogon is – bármilyen platformon, ahol tartalmakat oszthatnak meg követőikkel. Az influencer marketing hatalma abban rejlik, hogy az emberek sokkal jobban megbíznak az influencerekben, mint a márkák marketingüzeneteiben. Az influencerek ezt egy közvetlen, rajongóközpontú stílussal és hozzáállással érik el, amit nagyon kevés cég képes leutánozni.

 

Szóval mi az, amit olyan sok cégtulajdonos elront az influencer marketingben? Nos, az egyik az, hogy nem megfelelő influencerekkel kötnek kapcsolatokat – fontos figyelembe venni, hogy nem csak a követőszám számít, hanem az is, hogy azok a követők mik iránt érdeklődnek, mennyire aktívak, és persze, hogy az influencer ugyanazokat az értékeket képviseli-e, amiket a márka is megtestesít.

 

A másik probléma, hogy a legtöbbek szemében az influencer marketing nem más, mint visszahivatkozások elhelyezése a linképítés céljából. Ez régebben valóban működő módszer volt, azonban a Google manapság már szigorúan lép fel az ilyen erőltetett linképítési módszerekkel szemben, ami senkinek nem előnyös.

 

Ismét erre az útmutatóra hívnánk fel a figyelmedet, ami részletesebben is beszámol a legsúlyosabb hibákról, amit az influencer marketingben el szokás követni. Röviden: olyan őszinte, szoros kapcsolatokat kell kialakítani a megfelelő influencerekkel, amelyek minden fél számára előnyösek beleértve a márkát, az influencert, és a megcélzott közönségeket is.

 

4. Készíts egy email listát

Az email lista egy digitális marketinges egyik legértékesebb eszköze. Hogy miért? Mert olcsó, többszörösen megtérülő, lehetővé teszi a személyre szabott kommunikációt az ügyfelekkel és, ami külön előny, a sajátod!

 

Hogy értve a sajátod? Nos, úgy, hogy a te tulajdonod, ellenben például a közösségi profilokkal, amelyekkel a platformok rendelkezhetnek, és olyan korlátozásokat szabhatnak ki rájuk, amilyeneket csak akarnak, vagy akár fel is függeszthetik őket. Persze ez nem jelenti azt, hogy az email jobb, mint a közösségi média, csupán más célokra ideális. 
 

Versenytársaid többsége – tévesen – azt hiszi, hogy az email marketing egy elavult, múltbéli dolog, pedig ez egyáltalán nem igaz. Egy stabil email marketing stratégiával rengeteg valóban érdeklődő felhasználót alakíthatsz át elégedett vásárlóvá.

 

5. Ismerkedj meg a 80-20-as szabállyal

A 80-20-as szabály azt jelenti, hogy sikered 80%-a erőfeszítéseid 20%-ának köszönheted majd. Ez így önmagában nem jelent sokat, viszont érdekes módon ez az arány a marketing több területére is alkalmazható.

 

Például: a siker érdekében tartalmaid 80%-ának informatívnak, érdekesnek, értékesnek kell lenniük, míg a maradék 20%-ot a reklámokra szentelheted. Na és mi számít értékes tartalomnak? Minden, ami friss, egyedi, releváns (márkád és ügyfeleid szemszögéből), választ ad a közönség kérdéseire, vagy segít megoldani azok problémáit.

 

Számos cég csinálja teljesen fordítva az egészet: durván 80%-ban önreklámot posztolnak (blogokra vagy közösségi oldalakra), míg csupán az esetek 20%-ában figyelnek rá, hogy valami értéket kínáljanak a követőknek. Ne utánozd őket!

 

Úgy érzed, elveszel a trendek és technikák között? Biztos, szakavatott és tapasztalt kezekben szeretnéd tudni céged vagy vállalkozásod online kommunikációját? Segítünk! Vedd fel velünk a kapcsolatot ITT, hogy számodra is megalkothassuk a lehető leghatékonyabb, komplex stratégiát!

 

6. Alkalmazz keresőoptimalizálást

A keresőoptimalizálás (röviden SEO) kifejezéssel biztosan találkoztál már, és valószínűleg azt is tudod, hogy mit jelent. Ha nem, akkor itt a rövid verzió: a keresőoptimalizálás olyan technikák és módszerek összessége, amelyek célja, hogy webhelyed tartalmai láthatóbbá váljanak a keresőmotorok (pl. Google) találatai között. Minél jobban van optimalizálva webhelyed, annál jobb eséllyel jelennek majd meg magas pozíciókban tartalmaid, és ebből következően annál többen is kattintanak majd rájuk.

 

Ha mindez nem lenne elég, a SEO lényegében teljesen ingyenesen (vagy minimális költségek mellett) elvégezhető, így az egyik legjobban megtérülő marketingmódszernek azámít.

 

Ez persze remekül hangzik, hiszen ki ne szeretne előkelőbb pozícióban megjelenni a Google találatok között, ráadásul anélkül, hogy fizetnie kéne érte? Nos, amint a webmesterek, és marketingesek megtudják, hogy a SEO milyen időigényes és összetett feladat, a legtöbben elfordulnak tőle, és nem foglalkoznak vele. A keresőoptimalizálás azonban minden nehézség ellenére a legjobb módszer arra, hogy organikus (ingyenesen bevonzott) forgalmat terelj webhelyedre. A SEO-ra tökéletesen igaz a „türelem rózsát terem” szólás.

 

A SEO egy hatalmas témakör, ezért itt most csak említést teszünk róla. A keresőoptimalizálás nagyvonalakban a következő tevékenységeket foglalja össze:

  • Webhelyszintű optimalizálás
  • Oldalszintű optimalizálás
  • Eszközökre történő optimalizálás
  • Linképítés 

 

Ez persze csak egy nagyon általános kategórialista – ezek mind további alkategóriákat tartalmaznak a saját módszereikkel és eljárásaikkal. A SEO időigényes dolog, de megéri foglalkozni vele, vagy egyszerűen keresni egy szakembert, aki naprakész módszerekkel biztosítja webhelyed optimalizálását.

 

7. Alkalmazz fizetett hirdetéseket

Sok cégtulajdonos elköveti azt a hibát, hogy kezdő marketingtőkéje nagy részét fizetett hirdetésekre költi el. A kezdeti fizetett hirdetésekkel semmi baj nincs, hiszen ezek sokat dobhatnak egy cég népszerűségén, de sokan a keretük nagy részét ezekre fordítják, és elhanyagolják az olyan fontos alapelemeket, mint egy értékesítési tölcsér kialakítása, vagy az előbb tárgyalt keresőoptimalizálás.

 

Pedig jó alap nélkül a PPC (pay-per-click) hirdetések nem lesznek túl eredményesek, és csak ezekre támaszkodni nem egy életképes hosszútávú stratégia. Tény, hogy a hirdetések segítenek forgalmat vonzani a webhelyre, de még nem garantálják, hogy az a forgalom konvertálni (pl. vásárolni) is fog. Egy rosszul elkészített fizetett hirdetés csupán pénzszórásra jó, de nem hoz eredményeket.

 

Szóval mire van szükséged egy jó hirdetéshez? Nos, ez több mindentől függ, például, hogy milyen platformon hirdetsz, milyen formátumban, kiknek, és milyen céllal, de általánosságban a következőkre kell odafigyelned:

  • Kínálj valami értékeset és relevánsat
  • Hirdetésed mögött álljon valamilyen jó minőségű tartalom
  • Célozd meg ideális közönségedet PPC hirdetésekkel, hogy a webhelyedre vonzd őket

 

8. Ügyelj a felhasználói élményekre

A felhasználói élmény (user experience, vagy röviden UX) az, ami digitálismarketing-stratégiád minden egyes részét át kell, hogy járja. Ezt többféleképpen is megoldhatod – a lényeg az, hogy foglalkozz vele. Íme néhány példa azokra az elemekre, amelyek befolyásolják a felhasználói élményt:

  • A webhely tartalma
  • A tartalom stílusa
  • A webhely navigációja
  • A webhely szerkezeti felépítése, felhasználói felülete
  • A webhely sebessége

 

A felhasználói élmény nem mellékesen rendkívül fontos keresőoptimalizálási szempont is. Ha a Google azt észleli, hogy webhelyed pozitív élményt nyújt a felhasználóknak, akkor sokkal több esélyed lesz bekerülni az előkelőbb találati pozíciók közé.

 

Ezek között vannak objektív szempontok (pl. mindenki szereti, ha egy webhely gyors), illetve szubjektív szempontok is, amelyek célközönségedtől függenek (pl. a tartalom, illetve annak megfogalmazása).

 

Íme néhány további tipp a jó felhasználói élmény biztosításához:
Először is, törekedj arra, hogy tartalmaiddal informáld, és inspiráld célközönségedet. Ezzel egy pozitív kép alakul majd ki bennük márkádról, ami sokkal tovább is megmarad emlékeikben.
Szükséged lesz egy ügyfélkezelési stratégiára is, ami segít majd közvetlenebb kapcsolatba lépni ügyfeleiddel. Ez a stratégia határozza majd meg minden interakciódat közönségeddel, illetve azt, hogy hogyan gyűjtöd össze és értékeled közönséged visszajelzéseit márkádról, hogy a jövőben megfontoltabb döntéseket hozhass, és egy még kiválóbb élményt nyújthass leendő és meglévő ügyfeleidnek.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok