Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

7 SEO trend 2021-re, amiknek ott a helye idei marketingstratégiádban

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

A SEO, azaz a keresőoptimalizálás fontos szerepét bizonyára nem kell külön kitárgyalnunk. Minden valamirevaló marketinges tudja, hogy mennyire fontos megjelenni a legelső linkeke között a Google, és más keresőmotorok találati oldalain.
Ha még csak most kezdesz el gondolkodni 2021-es stratégiádon (nem hibáztatunk, elvégre még mindig elég bizonytalan a helyzet világszerte), vagy szimplán csak szeretnéd kiegészíteni azt, amit erre az évre terveztél, akkor az alábbiakban hét fontos SEO trendet sorolunk fel, amikre mindenképpen érdemes lesz odafigyelned!

1. Célozd meg a keresőszándékokat

Ha 2021 SEO trendjeiről beszélünk, akkor nem mehetünk el szó nélkül a keresőszándék mellett. Ez a trend nem újdonság, hiszen az elmúlt években egyre többet lehetett hallani róla, de kétségtelen, hogy egyre fontosabbá is válik az idő előrehaladtával.
A keresőszándék lényegében azt jelenti, hogy milyen céllal keres valaki az interneten – például információt szeretne találni, vagy vásárolni szeretne valamit, stb. Ki kell derítened, hogy miért keresgélnek ideális ügyfeleid, és erre kell alapoznod tartalomstratégiádat.
Ehhez keress rá arra a kulcsszóra, amit egy oldaladon megcéloztál, és figyeld meg, hogy a Google milyen találatokat sorol fel az adott keresésre. Ezek alapján megpróbálhatod kitalálni, hogy a Google szerint milyen szándék áll a keresés mögött, és, hogy milyen tartalmakat jelenít meg rá „szívesen”.

 

2. Készíts informatív, örökzöld tartalmakat

Az örökzöld tartalmak (jellegükből adódóan) 2021-ben is fontos tartalommarketing és keresőoptimalizálási trendnek számítanak majd.
Az örökzöld tartalmak sajátossága, hogy miután egyszer elkészíted őket, hosszú időkig relevánsak maradnak majd, és legfeljebb csak ritkán kell frissíteni őket. Egy házi paradicsomtermesztésről szóló útmutató például 2026-ban is épp olyan hasznos lehet majd valakinek, mint 2021-ben. Ezzel szemben egy hétvégi hírösszefoglaló hamar értékét veszti az emberek számára.
A cél tehát minél több olyan örökzöld tartalmat alkotni, amik sokáig megőrzik értéküket. Ez lehetőséget ad többek között arra is, hogy minél több hivatkozást gyűjts az adott tartalomra, ezzel hosszútávon is optimalizálva azt a keresőmotorok szemében.
Remek örökzöld tartalmak lehetnek az iparágaddal kapcsolatos általános tudnivalók, egy terméked tömör használati útmutatója, vagy az ügyfeleid által leggyakrabban ismételt kérdésekre írt válaszok is.

 

3. Kínálj mobil-első webhelyet

A Google már évek óta szorgalmazza, hogy a webhelyeknek mobilbarát kialakítást kellene alkalmazniuk. A keresőóriás immáron minden új webhelyet a mobilos robotjával (Googlebot for mobile) térképez fel és indexel, ami azt jelenti, hogy webhelyed mobilos működése fontosabb, mint az asztali.
Ehhez reszponzív, sőt, lehetőleg mobil-első kialakítást kell használnod webhelyeden, ezzel biztosítva, hogy minden tartalmad és funkciód hibátlanul jelenjen meg és működjön az okostelefonok böngészőiben is.
A mobilbarát jelleg teszteléséhez a Google saját eszközét használhatod. A fő cél az, hogy minden eszközön kiváló felhasználói élményt nyújts webhelyed látogatóinak. Ez sokat segít majd abban, hogy előkelően rangsorolj a Google találatai között.

 

4. Optimalizálj a szemantikus keresésekre

A szemantika a szavakkal, a szavak kapcsolataival, illetve a szavak kontextusok szerinti jelentésével foglalkozó tudományág. A SEO-ban a szemantikus keresés azt jelenti, hogy a keresőmotorok képesek, vagy legalább is igyekeznek kitalálni egy keresés kontextusát és szándékát a beírt szavak alapján.
A szemantikus keresés azért olyan fontos 2021-es SEO trend, mert szorosan közel áll a keresőszándékhoz, illetve a felhasználói élményhez. Azzal, hogy a legjobb tartalmakat kínálod webhelyeden látogatóidnak, pozitív élményeket nyújtasz nekik.
Jogosan merül fel a kérdés, hogy mégis hogyan optimalizáljunk a szemantikus keresésekre. Íme néhány hasznos tipp ehhez:
A felhasználóknak fogalmazz, ne a keresőmotoroknak! Számos márka próbálkozik túlzottan a keresőmotorok kedvében járni, azonban ezért gyakran feláldozzák tartalmaik olvashatóságát és értelmezhetőségét. Ne feledd, hogy az olvasóknak készíted tartalmaidat, nem pedig egy algoritmus számára! A keresőmotorok bőven elég okosak ahhoz, hogy értelmezni tudják a természetes fogalmazást is.
Válaszold meg közönséged kérdéseit! Ha szeretnél hasznos tartalmakat kínálni közönségednek, akkor válaszold meg gyakori kérdéseiket. Ha például sokan keresnek útmutatót egy bútor házi felújításához, akkor írj erről egy részletes útmutatót.
Használj strukturált adatokat! A strukturált adatok megjelölésével hasznos információkat kínálhatsz a keresőmotorok számára, amiket a motorok gyakran a találatokban is megjelenítenek a kereső felhasználóknak. Minél több információt kínál egy ilyen találat, annál valószínűbb, hogy valaki rákattint majd.

 

5. Optimalizálj a Google Discover hírfolyamra

A Google Discoverrel már biztosan te is találkoztál. Amikor megnyitod a Google alkalmazást a mobilodon, rögtön a Discover hírfolyam jelenik meg, amit a Google a korábbi kereséseid és böngészési szokásaid alapján állít össze neked, teljesen személyre szabottan.
Szóval mégis hogyan lehet optimalizálni valamire, ami mindenkinek másképpen jelenik meg?
Ahhoz, hogy a Google egyáltalán hajlandó legyen beválogatni tartalmaidat a Discover felületre, vizuális elemeket kell, hogy tartalmazzanak. Ha megfigyeled, minden cikkhez tartozik legalább egy kép, amivel megjelenik a hírfolyamban, így ez alapvető elvárás.
Mindemellett olyan célzott tartalmakat kell készítened, amik a te célközönséged számára relevánsak. Ha tartalmaid célzottak egy bizonyos témában, akkor a Google könnyebben el tudja majd dönteni, hogy milyen érdeklődésű felhasználóknak jelenítse meg őket.

 

6. Kínálj remek felhasználói élményt

A felhasználói élmény fontosságáról már korábban is szót ejtettünk, azonban külön is kiemeljük, hiszen az egyik legfontosabb 2021-es SEO trendnek számít.
A COVID-19 kitörése óta többen vásárolnak online, mint korábban bármikor, éppen ezért elengedhetetlen, hogy webáruházad akadálymentesen és biztonságosan használható legyen, méghozzá minden kompatibilis eszközön. Biztosak lehetünk benne, hogy ez a trend a vírus leküzdése után is folytatódik majd.
Ahhoz, hogy pozitív felhasználói élményt kínálj webhelyed látogatói számára, ügyelj az alábbiakra:

  • Kínálj biztonságos webhelyet (SSL tanúsítvánnyal) vásárlóid számára.
  • Biztosítsd webhelyed sebességét, hogy minden felhasználó gyorsan elérhesse tartalmaidat, és ne kelljen várakozniuk.
  • Alakíts ki egy olyan szerkezetet webhelyeden, ami könnyedén átlátható és navigálható.

 

7. Alkalmazz összcsatornás marketinget

Habár a SEO egyetlen cég marketingstratégiájából sem hiányozhat, a keresőoptimalizálás önmagában nem elég a sikerhez. Az embereknek ma már az interneten is temérdek csatorna áll a rendelkezésére, ahol felvehetik a kapcsolatot márkáddal, és fontos, hogy ezeken mind aktívan jelen légy. Ezt nevezzük összcsatornás marketingnek.
A közösségi média, a különböző webhelyek, a blogok és egyéb online felületek mind kommunikációs lehetőségeket kínálnak cégednek. A te feladatod az, hogy kiderítsd, hol a legaktívabbak célközönséged tagjai, és ott megszólítani őket – legyen az a Facebook, az Instagram, vagy épp egy blog. A SEO csupán egy (fontos) csatorna a sok közül!
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

webáruház seo
2021-06-24

Webáruház SEO – Így szerezz több vevőt webáruházadnak

Az elmúlt évek során futótűzként terjedt az online vásárlás trendje, amit a vírus okozta távolságtartás is csak fellendített. Ennek köszönhetően több kereskedő is a digitális közegbe költöztette üzletét, ami nagyobb versenyt, és minden eddiginél magasabb ügyfélszerzési költségeket eredményezett.

Digitális egészségügyi marketing: ezért olyan hatékiny
2021-06-22

Ezért olyan hatékony a digitális egészségügyi marketing

Szűkös költségkeretek, korlátozott erőforrások, a páciensek örökké változó gondolkodásmódja, adatvédelmi szabályozások, stb. A digitális egészségügyi marketing világa egy óriási környezetet foglal magába, azonban a felsorolt aggályok lényegében mindenkit érintenek ezen a területen. Ha mindez nem lenne elég, a kórházaknak, klinikáknak és rendelőknek is óriási versenymezőnnyel kell szembeszállniuk, ami csak további problémákat vet fel.  

szezonális seo
2021-06-17

Szezonális SEO az e-kereskedelemben – Így optimalizáld webáruházadat

A legtöbb cég passzív marketingformaként tekint a SEO-ra, különösen, ha az email marketinggel, vagy fizetett hirdetésekkel hasonlítják össze. Ennek köszönhetően sokaknak eszébe sem jut a keresőoptimalizálásra is kiterjeszteniük szezonális kampányaikat. Pedig ha valami, akkor a SEO is lehet szezonális, és sokat segíthet egy webáruház közelgő kampányának felfuttatásában.

Facebook hirdetések fogorvosoknak: 7 tipp a páciensszerzéshez
2021-06-15

7 tipp a Facebook hirdetések fellendítésére fogorvosoknak

A világ egy tagadhatatlan digitalizálódáson ment keresztül az elmúlt néhány évtized során, így manapság már egyetlen fogorvos sem engedheti meg magának, hogy ne legyen jelen aktívan az interneten. A fogászati marketing egyik alapvető elve, hogy ott kell felvenned a kapcsolatot ideális pácienseiddel, ahol azok a legtöbb idejüket töltik – ez pedig sokak számára a Facebook.

SEO Covid változások
2021-06-11

Így változtatta meg a COVID-19 a keresési trendeket és a SEO-t az elmúlt időben

Nehéz lenne olyan iparágat találni manapság, amelyet nem változtatott meg az elmúlt évben zajló COVID-19 járvány. Mindenkinek átalakult valamennyire az élete és munkája, és ez alól a SEO szakemberek sem kivételek.

Long tail kulcsszavak
2021-06-10

Long tail: A hosszú kulcsszavak szerepe a SEO-ban

A long tail kulcsszavakról gyakran hallani a SEO kapcsán, sokan mégis figyelmen kívül hagyják őket alacsony keresettségük miatt. Azonban ha megfelelően használod őket keresőoptimalizálási stratégiádban, komoly előnyre tehetsz szert velük a találati oldalakon, ráadásul minősített érdeklődőket vonzhatsz is be velük webhelyedre.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!