Jól bevált online marketing módszerek - Ezek a legfontosabb online marketing technikák

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

6 online marketing eszköz és módszer, amiről minden kezdőnek tudnia kell

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

Egy friss marketinges számára kevés feladat ijesztőbb egy költséghatékony marketing stratégia kialakításánál. A megannyi rendelkezésre álló marketing eszköz sem könnyíti meg a dolgukat, hiszen sokan azt sem tudják, hogy hogyan lássanak neki munkájuknak. Ha szeretnél biztosra menni, ez a cikk neked szól! Bemutatjuk azt a hat marketing technikát, amelyekre biztosan az első perctől kezdve gondolnod kell átfogó online marketing stratégiád kialakításakor.
 

1. Webdesign

Webhelyed online marketing tevékenységeid „főhadiszállása”, ha úgy tetszik. Ez márkád internetes jelenlétének központja, és szinte minden digitális marketing törekvésednek az a célja, hogy ide tereld a lehetséges ügyfeleket. Sok esetben webhelyed biztosítja majd az első benyomást azoknak az érdeklődőknek, akik most ismerkednek csak márkáddal.

 

Mivel a fő célod ide terelni az érdeklődőket, online marketing tevékenységeid (keresőoptimalizálás, tartalommarketing, közösségi média, stb. – ezekről lejjebb bővebben) csak annyira lehetnek hatékonyak, amennyire webhelyed is összeszedett és igényes. Ha sikerül webhelyedre csalogatni az embereket, akkor még mindig csak fél sikert könyvelhetsz el, hiszen innentől az a feladatod, hogy annak tartalmával győzd meg őket arról, hogy veled kössenek üzletet (legyen az egy vásárlás, egy foglalás, stb.)

 

Egy jól összerakott webhely maradásra készteti a látogatókat, és aktivitásra ösztönzi őket. Fontos szerepet játszik továbbá a bizalmuk elnyerésében is, méghozzá különösen fontosat: egy tanulmányból kiderült, hogy a felhasználók 94%-a nem bízik egy webhelyben, ha azon bizonyos designelemeket vesz észre. Ezek lehetnek például az elavultságra utaló régies designelemek, ezért érdemes mindig naprakészen tartanod webhelyed arculatát.

 

2. Keresőoptimalizálás, azaz SEO

Egy igényes webhely csak akkor lehet sikeres, ha a látogatók rá is találnak valahogy. Az egyik leghatékonyabb módszer az érdeklődő forgalom bevonzására az úgynevezett keresőoptimalizálás (röviden SEO).

 

A keresőoptimalizálás valójában egy eljárás, amely többféle technikából áll össze (kulcsszavak kutatása és elhelyezése, a webhely felhasználói élményének javítása, technikai keresőoptimalizálás, linkbuilding, stb.). Ezen technikák, és ezzel a keresőoptimalizálás célja, hogy webhelyed tartalmai minél magasabb pozíciókban jelenjenek meg a keresőmotorok (pl. Google) találatai között, valahányszor a felhasználók valamilyen releváns dologra keresnek rá.

 

A keresőoptimalizáláshoz optimalizálható tartalmakat kell készítened, hogy legyen mikben elhelyezned a kiválasztott kulcsszavakat, amikre azt szeretnéd, hogy tartalmaid megjelenjenek kereséskor. Emellett minél több jó minőségű visszahivatkozást kell szerezned tartalmaidhoz, hogy a Google ezek alapján lássa, hogy webhelyed egy elismert, minőségi forrás (és ezzel is magasabbra emeljen a találatok között).

 

A SEO nem garantálja, hogy webhelyed tartalmai a legelső pozícióban jelennek majd meg a Google találatai között, de egy megfelelő SEO stratégiával jó eséllyel bejuthatsz a legelőkelőbb pozíciók közé (1-3). A keresőoptimalizálás egy időigényes folyamat, de hosszútávon látványosan képes megtérülni, méghozzá nagy mennyiségű, releváns érdeklődésű forgalom formájában.

 

Szeretnéd, ha javulna weboldalad rangsorolása a számodra releváns kulcsszavakra? Ha összehangolt, jól működő online marketing kommunikációval előznéd meg a versenytársaidat? Segítünk! Kattints IDE!

 

3. Pay-per-click, vagyis PPC hirdetések

A PPC egy olyan internetes hirdetési modell, ami lehetővé teszi a marketingesek számára, hogy olyan hirdetéseket készítsenek és futtassanak, amelyek az általuk választott kulcsszavakra kereső felhasználóknak jelennek meg. A legkézenfekvőbb példák erre a Google találati oldalain megjelenő reklámok, amelyek a többi találat felett jelennek meg, és egy kis címke jelzi róluk, hogy valóban hirdetésekről van szó. 

 

A PPC hirdetések ajánlattételi (vagy „licitálási”) rendszerben működnek. Először is ki kell választanod, hogy mely kulcsszavakra jelenjenek meg hirdetéseid (amikor ezekre a kulcsszavakra keres rá valaki), majd meg kell adnod, hogy mekkora összeget vagy hajlandó kifizetni ezért – tehát ajánlatot teszel rá. Valahányszor aztán egy felhasználó rákattint a megjelenő hirdetésedre, az ajánlattételed összegét a Google automatikusan levonja a költségkeretedből.

 

Ez a PPC egyik nagy előnye: csak akkor kell fizetned, ha egy érdeklődő rá is kattint hirdetésedre. Bizonyos beállításokkal még azt is kiküszöbölheted, hogy hirdetéseid ne jelenjenek meg olyan felhasználóknak, akik nem szeretnének vásárolni (hiszen az ő kattintásukért is fizetned kell, függetlenül attól, hogy utána hasznos látogatóknak bizonyulnak-e számodra, vagy sem).

 

A PPC másik előnye, hogy sok más marketingformával ellentétben szinte azonnal láthatók az eredményei. Egy jól összeállított hirdetéskampány rövidesen az életbe lépése után elkezdhet forgalmat vonzani webhelyedre. Ez kifejezetten (de messze nem kizárólag) az újonnan indult cégek számára hasznos, hiszen egy friss webhely még nem rendelkezik elegendő tekintéllyel a Google szemében, hogy sok keresésre az első találatok között jelenhessen meg.

 

A PPC és az előbb említett SEO... mindketten a kereső felhasználókat célozzák meg, két más irányból teszik ezt. Ez a két technika nem hogy nem zárja ki egymást, még nagyon hasznosak is lehetnek együtt. Egy organikusan (nem fizetetten) és PPC hirdetésekkel is magas pozíciókat elérő webhelyről a felhasználók látni fogják, hogy nagyon is releváns lehet a keresésükre, így jobb eséllyel kattintanak majd rá találataidra.

 

4. Közösségi média marketing

Az olyan közösségi médiás platformok, mint a Facebook, az Instagram, vagy a Twitter (hogy csak néhányat említsünk) elképesztő marketinglehetőségeket kínálnak a márkák számára. A cégek az ilyen platformok segítségével olyan csatornákon keresztül érhetik el célközönségüket, amelyeken az szívesen tartózkodik szabadidejében.

 

A közösségi média éppen ezért olyan nagyszerű marketingfelület, hiszen milliárdok használják napi szinten világszerte, és biztos lehetsz benne, hogy van olyan platform, amin te is rátalálhatsz célközönségedre.

 

A közösségi platformokon organikus, és a több esetben fizetett hirdetéskampányokat is lebonyolíthatsz. Ezek a platformok lehetővé teszik, hogy prevízen kiválaszd, milyen közönségnek is szeretnéd megjeleníteni hirdetéseidet, elkerülve ezzel, hogy olyan embereknek is megjelenjenek azok, akiket nem érdekelnek (ha ők is rájuk kattintanak, azért szintén fizetned kell, mint a PPC-k esetében).

 

Az olyan paltformokon, amelyek robosztusabb hirdetési rendszert kínálnak (pl. Facebook) rengeteg szempont szerint szűkítheted hirdetésed célcsoportját: kor, nem, lakhely, foglalkozás, érdeklődési körök, stb. – és persze ezek kombinációi, vagy ki is zárhatsz felhasználókat ugyan ezen szempontok alapján.

 

A közösségi médiás hirdetések ára továbbá jóval alacsonyabb, mint a hagyományos hirdetési formáké, és ebből a pénzből garantáltan olyan emberek látják majd reklámjaidat, akik számára azok relevánsak.

 

5. Tartalommarketing

A tartalommarketing lényege, hogy hasznos, értékes tartalmakat kínálsz célközönséged számára, és ezzel egyben saját márkádat is népszerűsíted. Tartalomnak számítanak a képek, a videók, a blogbejegyzések és az e-könyvek is, hogy csak néhány népszerűbbet említsünk a megannyi lehetőség közül.

 

Függetlenül attól, hogy milyen iparágban tevékenykedsz, vagy hogy mekkora méretű cég marketingjéért felelsz, az eredeti tartalmak megosztásával lehetőséged nyílik kapcsolatot teremteni célközönségeddel.

 

Ha hasznos információkat osztasz meg velük, például olyan cikkeket, amik válaszokat adnak gyakori kérdéseikre egy témában, vagy olyan videókat, amik bemutatnak egy általános folyamatot termékeiddel, akkor az emberek látni fogják, hogy márkád, ténylegesen megérti a problémáikat, és komoly szaktudással rendelkezik azon a területen, amivel foglalkozik. Ennek hatására rendszeresen visszatérnek majd hozzá, hiszen tudni fogják, hogy blogod, vagy YouTube csatornád hiteles és megbízható információforrás. Az emberek pedig köztudottan szívesebben vásárolnak olyan márkáktól, amikben megbíznak.

 

A tartalommarketing továbbá a keresőoptimalizálás (SEO) elválaszthatatlan párja, hiszen írott tartalmak nélkül nem igazán van mit optimalizálni, de SEO nélkül az írott tartalmakat sem nagyon találják majd meg az érdeklődő keresők.

 

6. Email marketing

Az email marketing a digitális marketing egyik legrégebbi formája, de ne hagyd, hogy ez a tény megtévesszen. A megfelelően végzett email marketing a mai napig rendkívül hatékony és költséghatékony megoldás lehet, ugyanis személyre szabott, intim kommunikációt tesz lehetővé meglévő és lehetséges ügyfeleiddel.

 

Emailek formájában kiküldhetsz személyre szabott ajánlatokat, hírleveleket, információkat új termékeidről és szolgáltatásaidról, vagy közelgő eseményekről is. Az email marketing továbbá az egyik legkedvezőbb arányban megtérülő marketingforma.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!