Közösségi média tanácsok, hogy olcsón fellendíthesd profilod

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

10 olcsó közösségi média marketing taktika

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

2020-ban bizonyára senkit sem ér újdonságként, hogy az üzlet és a közösségi média elválaszthatatlanok egymástól. Egész pontosan a közösségi média marketingre gondolunk itt, amely mára minden valamirevaló marketingstratégia szerves részévé vált, köszönhetően többek között annak, hogy világszerte több, mint 3 milliárdan használják aktívan kedvenc közösségi platformjaikat.

Habár a Facebook a legnépszerűbb ezek közül, óriási hiba lenne megfeledkezni a többi közösségi hálózatról, amelyeken más és más célközönségek elérésére ideálisak. Ha valaki például egy fiatalabb korosztályt szeretne megcélozni marketingüzeneteivel, az előbb jár sikerrel a Snapchaten, vagy az Instagramon, mintha a LinkedInen próbálkozna.

Függetlenül attól, hogy mely platformot tervezed meghódítani ebben az évben, íme 10 olcsó közösségi média marketing taktika, amiket hasznosíthatsz!
 

1. Kínálj minőségi tartalmakat

A minőségi tartalmak a sikeres online marketing alapkövei. A legtöbb platform lehetővé teszi, hogy közvetlenül rajta publikálj tartalmakat, vagy hogy külső forrásból oszd meg őket követőiddel. Az adott platformtól függ, hogy melyik módszer lehetne eredményesebb – a LinkedInen például egész cikkeket lehet publikálni közvetlenül, míg a Twtitteren csak néhány mondat, és egy rövid hivatkozás megosztására van lehetőséged.

Hogy milyen tartalmakat érdemes készítened, az célközönségedtől függ, pontosabban hogy mi iránt érdeklődnek, hogy mire van szükségük, és hogy mire reagáltak már pozitívan korábban. Ezek lehetnek releváns tippek az adott iparágról, útmutatók, top 10 listák, történetek, és bármi, ami valamilyen értéket kínál közönségednek.

 

2. Alkalmazz videókat

Habár technikailag az előbb tárgyalt tartalommarketinghez tartozik, olcsó közösségi média marketing taktikáink listája közül nem hagyhatjuk ki a videómarketinget sem. E trend hatását és befolyását mindenki tapasztalhatta, aki az elmúlt néhány évben felkeresett bármilyen közösségi platformot – az okosteleofnoknak és a gyors mobilinternetnek köszönhetően bárhol, bárki készíthet és feltölthet viszonylag jó minőségű videókat, amiket mások ugyan ilyen könnyedséggel tekinthetnek meg, ahol és amikor csak szeretnének.

A cégek 75%-a állítja, hogy a videótartalmak segítettek az értékesítéseik fellendítésében. A marketingvideóknak nem feltétlenül kell mindig tökéletes minőségűnek lenniük, hogy hatékonyak lehessenek – az Instagramon (különösen a Történetekben) épp az okostelefon-minőségű felvételek az elterjedtebbek. Természetesen lehet ezt fokozni, de ha olcsón szeretnéd megúszni, akkor eleinte érdemes egy okostelefont használni, majd bővíteni komolyabb felszerelésre, igény szerint,

A kérdés persze az, hogy milyen videókat kínálj közönségednek. Akárcsak minden tartalommarketing esetében, itt is fontos, hogy értékes tartalmakat biztosíts a nézők számára. Vannak olyan koncepciók, amiket könnyebb elmagyarázni audiovizuális módon, mint szimpla írott szöveggel, de termékeidet is egyszerűbb úgy bemutatni, ha az emberek látják is, amiről szó van. Ezen kívül persze oszthatsz meg tippeket, trükköket, és egyéb olyan videókat is, amikben közönséged tagjai hasznukat lelik majd.

Ha igazán szeretnél belemerülni a videómarketing legjavába, akkor időnként szőj bele egy történetet is videóidba – például egy elégedett ügyfélét –, hogy közönségednek legyen kivel/mivel azonosulnia.

 

3. Vesd be az email marketinget

Az azonnali üzenetküldés, dinamikus hirdetések, és személyre szabott élmények korában az email marketinget még mindig a leghatékonyabb online marketing taktikák közé sorolhatjuk – de mégis mi köze van a közösségi médiához?

Nos, ha már rendelkezel saját email listával, akkor küldhetsz egy értesítő üzenetet feliratkozóidnak arról, hogy hol követhetik márkádat a különböző közösségi platformokon – vagy elhelyezheted a releváns hivatkozásokat minden emailed végén.

Emailjeidben továbbá időnként összefoglalhatod azokat a dicséreteket, amikkel ügyfeleid a közösségi médián illették termékeidet vagy szolgáltatásaidat. Az ilyen úgynevezett társadalmi bizonyítékok segíthetnek meggyőzni az érdeklődő, de még bizonytalan feliratkozókat, hogy a te márkád a jó választás számukra.

Email listádat továbbá felhasználhatod arra is, hogy egyéni célközönségeket hozhass létre a Facebookon, vagy más platformokon, amik támogatják ezt a funkciót. Ez lehetővé teszi számodra, hogy hirdetéseiddel kifejezetten olyan felhasználókat célozhass meg, akik korábban már érdeklődést mutattak márkád iránt – elvégre ők maguk adták meg email címüket, amikor feliratkoztak!

4. Ne add fel a Facebookot

Az elmúlt évek során nem volt hiány a különféle Facebook botrányokból és drasztikus változtatásokból, amelyek mind a felhasználókat, mind pedig a márkákat negatívan érintették a platformon. Ennek ellenére a világ legnagyobb közösségi hálózata továbbra is az élen jár, felhasználóbázisa pedig folyamatosan nő és nő.

A közösségi média 10-ből 6 vásárlóra befolyással bír, és ennek 44%-áért a Facebook felel. Ennek köszönhetően a Facebook is egy hatékony, olcsó közösségi média marketing opció lehet, de persze csak ha tudod, hogy hogyan használd.

A Facebookon alkalmazhatsz organikus (ingyenes) és fizetett taktikákat is (ezek lennének a hirdetések), ráadásul ezek egyáltalán nem zárják ki egymást. A fizetett opciók különösen hasznosak a kezdetekben, amikor oldalad még nem rendelkezik elegendő követővel. Egy idő után aztán visszavehetsz ezekből a reklámokból, vagy más jellegűeket futtathatsz (például a konverziók fellendítésére).

 

5. Ügyelj a személyre szabásra

A modern technológia egyre több lehetőséget kínál a marketingesek számára, hogy meglévő és leendő ügyfeleiket személyre szabott üzenetekkel szólítsák meg. Ez nagy szerencse, hiszen mindenki szeret közvetlenül neki szóló üzeneteket kapni, és az emberek 2020-ban egyenesen elvárják, hogy a márkák ilyen szinten kommunikáljanak velük.

A személyre szabott üzenetek segítenek kiemelni az olyan márkák tömegéből, amelyek csak egy szimpla sablonszöveggel próbálják megteremteni a közvetlenség illúzióját.

De hogy működik mindez a közösségi médián? Nos, néhány platform (első sorban a Facebook) lehetővé teszi, hogy precízen célzott, személyre szabott hirdetésekkel szólítsd meg meglévő vagy leendő ügyfeleidet. Ezt persze megteheted organikus, tehát ingyenes módszerekkel is, habár ilyenkor a célzás sokkal nehezebbé válik.

A Facebook hirdetéseit számos szempont alapján célozhatod – például kor, nem, tartózkodási hely, kapcsolati állapot, meglátogatott helyek, életesemények és egyebek szerint. Az ilyen célzott reklámok és tartalmak lényege, hogy olyan felhasználókat érj el velük, akik egy vagy több okból is érdeklődnének az iránt, amit kínálsz.

6. Indíts élő videóközvetítéseket

Habár a videós tartalmakról az előbb bővebben is szó esett, elképesztő hatékonyságuknak köszönhetően az élő közvetítések külön említést érdemelnek. Az élő videó valójában az egyetlen tartalomtípus, ami képes felvenni a versenyt az előre rögzített videókkal szemben – a Facebook még külön értesítést is küld, ha egy követett oldal közvetíteni kezd!

Egyre több közösségi platform kínál élő közvetítési funkciót – ilyen a Facebook, az Instagram, és persze a YouTube is. Az élő közvetítések a leghatékonyabb olcsó közösségi média marketing taktikák közé tartoznak, mert a legtöbb platformon közvetlenül egy okostelefonról el lehet indítani őket, minden speciális eszköz, vagy szakmai tudás nélkül.

Az élő videók kínálják a legközvetlenebb kommunikációs lehetőségeket a telefonos beszélgetések és a személyes találkozások mellett. Egy-egy közvetítés során hasznos tippeket oszthatsz meg nézőiddel, bemutathatod nekik legújabb termékeidet, vagy akár arra is felhasználhatod az „élő időt”, hogy kérdéseket válaszolj meg márkáddal, vagy bármi mással kapcsolatban. Ezen kívül interjúkat is készíthetsz szakmabéliekkel, vagy akár munkatársaiddal, akik beszélhetnek arról, hogy mit is tesznek ők az ügyfelek elégedettsége érdekében.

Mindez egy sokkal személyesebb kapcsolatot teremt márkád és az érdeklődők között, ami a bizalom, és később a márkahűség alapját is képezi majd.

 

7. Használd fel online értékeléseidet

Az online értékelésekről, véleményekről korábban már szó esett az emailek kapcsán, de külön is szót ejtenénk róluk, elvégre egy rendkívül hatékony és olcsó közösségi média taktika alapját képezik.

Az emberek manapság ritkán vásárolnak bármit is (online, vagy egy boltban), hogy előtte ne néznének utána, hogy mások mondanak az adott termékről, szolgáltatásról, vagy márkáról az interneten. Ez nem meglepő, hiszen az ügyfelek véleményei sokkal őszintébbek, és általában sokkal inkább fedik a valóságot, mint a márkák egyértelműen elfogult önreklámjai. Mint korábban említettük, az emberek a nagyon sok bizalmat fektetnek az efféle társadalmi bizonyítékokba.

A vélemények, értékelések megjelenhetnek egy külön ilyen célra készült webhelyen (pl. a TripAdvisoron), vagy akár egy Facebook bejegyzés hozzászólásai között is. Ahhoz persze, hogy kihasználhasd a társadalmi bizonyíték előnyeit, pozitív véleményeket kell szerezned ezeken a nyilvános felületeket. Ehhez természetesen kiváló minőségű termékeket, szolgáltatásokat, és ügyfélszolgálatot kell biztosítanod, de nem árt néha emlékeztetned ügyfeleidet, hogy osszák meg véleményüket a nyilvánossággal is.

Idővel aztán, ahogy egyre több pozitív megjegyzés gyűlik össze márkád közösségi profiljain (legyenek ezek Facebook ajánlások, Twitter bejegyzések, vagy bármi más), még a márkádat nem ismerő emberek is látni fogják, hogy érdemes a te kínálatodat választaniuk.

 

8. Kérd influencerek segítségét

Az influencer marketing 2019-ben népszerűbb volt, mint korábban valaha, és bátran feltételezhetjük, hogy ez a trend 2020-ban csak erősödni fog majd. Az influencer marketing lényegében a partnermarketing egyik formája, aminek lényege, hogy marketingüzeneteidet egy népszerű online személy közvetíti saját, érdeklődő közönségének.

Az influencer marketing célja kikerülni azt a buktatót, amiről korábban már szót ejtettünk – az emberek egyre kevésbé hisznek a márkáknak, ezért azok közkedvelt személyekhez fordulnak, hogy rajtuk keresztül nyerhessék meg célközönségüket.

Az közösségi média az influencer marketing melegágya, és ha megfelelően csinálod, látványos eredményekre számíthatsz. Azonban fontos, hogy gondosan válogasd meg, milyen influencerekkel állsz össze, és hogy üzleti partnerként tekints rájuk, ne pedig marketingeszközökként.

 

9. Készíts és ossz meg infografikákat

Mint arról már fentebb szó esett, a tartalommarketing akkor lehet igazán hatékony, ha hasznos, értékes információkat kínál a célközönségnek. A különféle statisztikák bizonyos célcsoportoknak különösen hasznosak lehetnek, de persze sokan nem szívesen olvasnak végig egy részletes jelentést, amiben minden második mondatban statisztikákkal bombázzák őket.

Erre a problémára az infografikák jelentik a megoldást, amelyek sokkal emészthetőbb, átláthatóbb módon vizualizálják az egyébként száraz, unalmas adatokat. Az infografikák a kreativitás és az információk látványos ötvözetei, amiket az emberek előszeretettel osztanak meg saját köreikkel.

Az infografikákon természetesen márkád elérhetőségeit is feltüntetheted, így aztán ahogy folyamatosan osztogatják azt a közösségi platformokon (és azokon kívül), sokkal többen ismerkedhetnek majd meg vele.

Ezeket az ábrázolásokat elkészítheted saját magad (számos ingyenes online eszközt használhatsz erre), vagy felkérhetsz egy deisgnert is, hogy valami igazán egyedit és hatásosat alkosson számodra. Akármelyik opciót is választod, az inforgrafikák használatát olcsó közösségi média marketing taktikának tekinthetjük.

10. Oszd újra régi bejegyzéseidet

Ha gyorsan, és egyszerűen szeretnél olcsó tartalmakat szerezni közösségi média marketingedhez, akkor nézz szét régebbi blogbejegyzéseid között! A közösségi algoritmusoknak, és a megannyi, pörgő tartalomnak köszönhetően egyáltalán nem biztos, hogy minden közösségi követőd látta korábbi bejegyzéseidet, amikor először megosztottad azokat.

Érdemes tehát megnézni, hogy mely tartalmaid teljesítettek a legjobban néhány héttel vagy hónappal korábban, és újra megosztani őket márkád közösségi fiókjain. Mindez abban is segít, hogy új tartalmak elkészítése helyett néha több időd jusson más feladatok elvégzésére is.
 



Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Tanulmányainkat, cikkeinket heti rendszerességgel elküldjük neked amennyiben feliratkozol hírlevelünkre!