Megéri még a SEO-val foglalkozni, vagy már túl késő hozzá?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Túl késő lenne már a SEO-val foglalkozni?

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Még ha kételkedsz is a lehetséges eredményeiben, bizonyára te is vonzónak találod a SEO koncepcióját. Szinte minden internetező használ valamilyen keresőmotort, naponta több alkalommal is, és az is köztudott tény, hogy minél magasabbra kerül valaki a keresőtalálatok között, annál nagyobb forgalomra számíthat webhelyén.

A probléma azonban rögtön láthatóvá válik, amint te magad is rákeresel valamire a Google-on: több millió találat, több száz, több ezer lehetséges megoldás, több tucat cég, verseng a felhasználók figyelméért – és ezek a cégek mind többet foglalkoztak a SEO-val, mint te.


A keresőoptimalizálás nem olyasmi, amit az ember egyik napról a másikra elsajátíthat vagy kivitelezhet. Szóval megéri foglalkozni a SEO-val, vagy már túl késő lenne?

 

A SEO hajnala

A ma végzett keresőoptimalizálás már egészen máshogy zajlik, mint a 10-20 évvel ezelőtti SEO. Amikor a Google még gyerekcipőben járt, a marketingesek könnyedén kicselezhették az algoritmusát, ráadásul messze nem volt annyi versenytárs, akikkel számolniuk kellett volna. Sokkal egyértelműbb volt megszerezni a jó rangsorolást, például spamlinkek elhelyezésével és más black hat taktikákkal.

 

A SEO helyzete ma

Aki ma szeretne belevágni a keresőoptimalizálásba, annak néhány komplex problémával kell szembenéznie:

 

Kiépült versenymezőny

A legnagyobb akadály kétségtelenül a kiépült versenymezőny. Egy domain hitelességének kialakítása hosszadalmas feladat, és nélkülözhetetlen ahhoz, hogy valaki a találatok csúcsára kerüljön. Néhány versenytársad évek, évtizedek óta foglalkozik ezzel, ezért óriási hátránnyal indulsz majd velük szemben, és komoly erőfeszítésekre lesz szükséged, ha szeretnél bekerülni közéjük.

 

Túltelített piac

Az internet egy sűrű, mozgalmas hely. A legtöbb cég tisztában van vele, hogy mennyire értékes is jelen lenni a top keresőtalálatok között, és igyekszik (több-kevesebb sikerrel) beoptimalizálni webhelyét a legelőkelőbb pozíciókba. Tehát még ha egy szűk piaci rést is próbálsz megcélozni, valószínűleg akkor is van jó néhány másik webhely, akik a te közönségedre pályáznak.

 

Új eszközök és technológiák

Az évtizedek során számos eszköz, módszer, eljárás és technológia jött létre, hogy megkönnyítsék a SEO-t a marketingesek számára. Ironikus módon ma ez a rengeteg tudnivaló az, ami komplikálttá teszi a SEO-t – rengeteg tényező és lehetőség, és nem mindig egyértelmű, hogy mikor mi számít a helyes döntésnek. Sokkal több a hibalehetőség is, a hibák pedig ekkora versenyben komoly hátrányokhoz vezethetnek.

 

Általános marketingproblémák

A marketing általánosságban minden cég számára egyre nehezebb feladat. A terület egyre összetettebb és egyre több technikai tudást követel meg, hiszen a marketing oroszlánrésze ma már online közegben zajlik. Habár számos eszköz segít lépést tartani a legfontosabb statisztikákkal, sokak számára az is problémát jelent, hogy kiderítsék, mik a legjelentősebb mutatók számukra.

 

Ajánlatkérés


Kérjük tölts ki minden mezőt, fogadd el az adatvédelmi feltételeket!

 

Mégsem túl késő: A modern SEO sikerek titka

A fentiek alapján sokan veszítik el az önbizalmukat a SEO-t illetően. Azonban nincs túl késő azoknak, akik csak most szeretnének versenyelőnyhöz jutni a keresőoptimalizálás segítségével. Íme a modern SEO sikerek titka:

 

Eleinte ne vállalj túl sokat

Nem kell egyetlen éjszaka alatt az első helyre jutnod, és ez nem is lehetséges. Kezdetben kisebb lépésekben haladj, és koncentrálj a minőségi tartalmak elkészítésére, illetve általános online jelenléted kiépítésére. Ahogy egyre több tapasztalatot gyűjtesz, úgy vállalhatsz majd egyre több SEO feladatot is.

 

Célozz meg egy szűk piaci rést

Ha nem veheted fel a versenyt közvetlenül a konkurenciával, akkor kerüld el őket, és célozz meg egy szűkebb piaci rést. Hódíts meg egy olyan mezőnyt, amiben kevesebb a versenyző a helyett, hogy sokkal népszerűbb kifejezéseket igyekeznél megcélozni. Találd meg, hogy mi teszi egyedivé saját márkádat, és alapozz erre.

 

Használj long tail kulcsszavakat

A long tail kulcsszavak sokat segíthetnek egy olyan cég rangsorolásában, ami még csak most kezdett el foglalkozni a SEO-val. Ezekre általában sokkal enyhébb verseny jellemző, mégis határozott szándékú (tehát gyakran konvertáló) felhasználók keresnek rájuk.

 

Célozz helyileg

Szintén szűkítheted mind célközönségedet, mind pedig versenymezőnyödet, ha a helyi SEO-ra koncentrálsz stratégiádban. A helyett, hogy az ország összes hasonló cégét próbálnád leelőzni, próbálj meg első lenni a környékbéliek között.

 

Ismerd meg a versenytársaidat

Egy egyszerű, felületes versenyelemzés nem sokat árul majd el arról, hogy kikkel is van dolgod. Ha szeretnél előnyhöz jutni a konkurenciával szemben, akkor alaposan, közelről kell megismerned őket: hogy kik alkotják közönségüket, hogy mit kínálnak nekik, hogy milyen kommunikációs eszközöket alkalmaznak, és persze, hogy milyen a SEO stratégiájuk.

 

Légy türelmes

Újdonsült versenyzőként ne számíts azonnali sikerekre a SEO-ban. Biztosan elvétesz majd néhány hibát, de ne hagyd, hogy ez lelombozzon és elvegye az önbizalmadat. Légy türelmes és tartsd szem előtt, hogy a SEO egy hosszútávú stratégia, aminek az eredményei hetek, hónapok elteltével válnak csak láthatóvá. Amint azonban beindul, egy stabil és megbízható forgalomforrás lesz majd márkád számára, ami többszörösen képes megtérülni. Sosem késő elkezdeni!


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

sikeres marketingkampányok
2022-06-30

A sikeres marketingkampányok 5 nélkülözhetetlen lépése

Senki sem szereti bevallani, de mindenki tudna mondani legalább egy olyan reklámot, amit tényleg szeret. Hogy miért? Mert az irritáló kampányok és azok, amelyek magukkal ragadnak két egészen más kategóriába sorolhatók. Minden azon múlik, hogy milyen történetet és hogyan adnak elő. De milyen lépéseket kell tenned ahhoz, hogy kampányod a jó irányba haladjon a helyett, hogy csak márkádra haragítaná közönségedet? Az alábbi kulcsfontosságú lépések ebben segítenek majd!

Egészségügyi marketing taktikák a közösségi médiában
2022-06-28

Közösségi médiás taktikák az egészségügyi marketingben

Mindössze másfél évtizeddel ezelőtt senki sem gondolta volna, hogy az internet közösségi felületei egyszer az egészségügyi marketing szerves részét képezik majd. Ha azonban egy orvos, klinika vagy egészségügyi szervezet nincs jelen a legnépszerűbb közösségi platformokon, akkor óriási hátrányt szenved el versenytársaival szemben. A legtöbben még ma is csak odáig jutnak el, hogy regisztrálják rendelőjüket a Facebookra vagy az Instagramra, de itt meg is szakadnak a dolgok. Szóval hogyan hozhatod ki a legtöbbet a közösségi médiás egészségügyi marketingből? Az alábbiakban ehhez kínálunk néhány tanácsot!

seo tönkreteheti a webhelyet?
2022-06-23

Tönkreteheti véglegesen a SEO egy webhely hírnevét?

Arról biztosan hallottál már, hogy ha manipulatív taktikákkal próbálod javítani webhelyed rangsorolását, akkor a Google és más keresőmotorok súlyos büntetéseket szabhatnak ki rá. De vajon véglegesen is tönkreteheted webhelyed hírnevét a keresőoptimalizálással?

Hogyan alakítsd ki célpiacod? Segítünk!
2022-06-21

Mi az a célpiac (és hogyan találd meg sajátodat)?

Egy cég megalapításának egyik legelső lépése a célpiac meghatározása. Ez a piac határozza majd meg, hogy milyen termékeket készítesz, hogyan prezentálod márkádat és hogy kiknek szól majd marketinged.

Youtube marketing
2022-06-16

A YouTube marketing 3 alapelve

A YouTube a világ egyik leggyakrabban látogatott webhelye, tele kiváló marketinglehetőségekkel. Azonban ahhoz, hogy sikeresen népszerűsíthesd rajta saját vagy egy ügyfeled márkáját, mindenekelőtt ismerned kell nem csak az általános marketinges tényezőket kell ismerned (pl., hogy tudd, kiknek szólnak üzeneteid, illetve milyen célokat próbálsz elérni velük), hanem a YouTube alapelveivel is tisztában kell, hogy légy. Íme a legfontosabbak ezek közül!

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!