A SEO kockázatai: tönkreteheted véglegesen webhelyed hírnevét a SEO-val?

seo tönkreteheti a webhelyet?

Tönkreteheti véglegesen a SEO egy webhely hírnevét?

Arról biztosan hallottál már, hogy ha manipulatív taktikákkal próbálod javítani webhelyed rangsorolását, akkor a Google és más keresőmotorok súlyos büntetéseket szabhatnak ki rá. De vajon véglegesen is tönkreteheted webhelyed hírnevét a keresőoptimalizálással?

seo tönkreteheti a webhelyet?

Annak ellenére, hogy a SEO nem egy új fogalom és az interneten is temérdek forrás található róla, a keresőoptimalizálást még mindig rengeteg kérdés, tévhit és félelem övezi a webmesterek és marketingesek köreiben. Azt mindenki tudja, hogy a keresőmotorok büntetéssel „jutalmazzák” a szabálytalan SEO taktikákat, de vajon hosszútávon is árhatnak ezzel egy webhely marketingsikereit?


Az alábbiakban ezekre a kérdésekre kínálunk szakmai válaszokat, de előbb tisztázzuk a legfontosabb fogalmat:

 

Mi az a SEO?

A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás olyan taktikák és módszerek összessége, amelyek segítségével egy webhely előkelőbb pozíciókat érhet el a Google és más keresőmotorok találatai között. Minél magasabb úgynevezett „rangsorolást” kap egy tartalom, annál magasabban jelenik majd meg a találati listán, és annál többen kattintanak majd rá a kereső felhasználók közül. Ez természetesen nagyon értékes a márkák számára, ezért jött létre a keresőoptimalizálás, mint az online marketing egyik legfontosabb ágazata.


A SEO a Google (és időnként más keresőmotorok) algoritmusához igyekszik igazodni. A Google azokat a webhelyeket részesíti előnyben, amelyek jó minőségű tartalmakat, pozitív felhasználói élményt, és kellő szakmai hátteret hordoznak a látogatók számára. Minél megbízhatóbb, hitelesebb és tekintélyesebb egy webhely, annál gyakrabban jelenhet meg a Google legelső találatai között.


Ehhez persze első osztályú tartalmakat kell készíteni, illetve gyors, biztonságos és akadálymentes böngészési élményt kell nyújtani a webhelyre érkező látogatóknak. A SEO-ban szintén fontos szerepet játszanak a más, releváns témájú webhelyektől kapott visszahivatkozások, amiket a keresőmotorok afféle „bizalmi szavazatokként” kezelnek – minél több tekintélyes webhely linkel a tiédre, annál tekintélyesebb lesz az is a Google szemében.

Kapcsolatfelvétel

Űrlapunkon megadott elérhetőségeid egyikén hamarosan felvesszük veled a kapcsolatot.

 

Büntetések és lerangsorolás

A SEO-t lehet elfogadott, tiszta (úgynevezett „white hat”) módszerekkel, és szabálytalan, manipulatív („black hat”) módszerekkel is csinálni. Ha az utóbbi utat választod, és webhelyed lebukik a keresőmotorok előtt, akkor büntetésre számíthatsz tőlük.


Mindez teljesen logikus. A Google azzal lett a legnagyobb (és a legtöbb pénzt termelő) keresőmotor, hogy a legjobb minőségű találatokat kínálta a kereső felhasználóknak. A Google-nak tehát az az érdeke, hogy mindig hiteles, igényes tartalmakat soroljon fel az embereknek, ezért nem tűri azt, ha valaki manipulatív módszerekkel próbál jó rangsorolást elérni a találatok között.


A Google kétféle büntetést szabhat ki azokra a webhelyekre, amelyekről úgy véli, hogy megszegték az irányelveit. Ha a Google automatikus algoritmusa azt látja, hogy megpróbálsz manipulatív technikákat alkalmazni (kulcsszavak halmozása és elrejtése, hivatkozások spammelése stb.), akkor lerangsorolja webhelyedet a találatok között, így az kevésbé előkelő, kevésbé látható pozícióban jelenhet csak meg.


A másik büntetési eljárás a kézi művelet, amit a Google egyik munkatársa szab ki sajátkezűleg a szabálysértő webhelyre.

 

Szóval végleg tönkretehetik a webhelyemet ezek a büntetések?

Szerencsére semmi sincs végleg elveszve, ha webhelyedet ilyen büntetések érik a Google irányából. Ennek több oka is van:
•    Nem csak a keresőmotorokból szerezhetsz forgalmat webhelyed számára: Még ha webhelyed lejjebb is csúszik a Google találatai között, akkor is ott van a közösségi média, az email marketing, illetve az offline kihelyezett reklámanyagok is, amelyeken keresztül az emberek elérhetik webhelyedet.
•    Az algoritmus által kiszabott büntetések általában enyhék: A legtöbb algoritmikus büntetés nem azzal végződik, hogy webhelyed végleg eltűnik a Google indexéből. Általában elég csak kicsit helyrehozni néhány tartalmadat, eltávolítani egy pár rossz hivatkozást, és megvárni, hogy a Google észrevegye ezeket a javításokat.
•    A kézi műveletek nagyon ritkák: A kézi műveletek nagyon ritkák, és általában csak akkor kell tartanod tőlük, ha szándékosan próbálsz nagyon feltűnő trükköket alkalmazni. Ragaszkodj a Google által elfogadott taktikákhoz, hogy ne szolgálj rá ezekre.
•    A kézi műveletek könnyedén visszakereshetők: A Google Search Console felületén ellenőrizheted, hogy kapott-e webhelyed kézi műveleteket, így lehetőséged nyílik orvosolni a problémát, majd felülvizsgálatot kérni a Google-tól.
•    Bármikor új domaint indíthatsz: Ha valamilyen oknál fogva domained teljesen odavész, bármikor készíthetsz egy újat helyette.

 

Hogyan lehet elkerülni a SEO büntetéseket?

A SEO büntetések elkerülése valójában nagyon egyszerű.


Először is fontos, hogy csak megbízható, ismert, tapasztalt ügynökséget bízz meg webhelyed keresőoptimalizálásával és egyéb online marketing feladataival. Rengeteg a kuruzsló, mondvacsinált marketinges, aki fűt-fát megígér, aztán eltűnik a kifizetett pénzzel, a webhely hírneve pedig a porba hullik.


E mellett minden tekintetben törekedj a minőségre és az értékekre. A Google azokat a webhelyeket díjazza, amelyek ezeket kínálják a felhasználóknak.


Végezetül, tarts rendszeresen SEO auditot, és orvosold az esetleges problémákat webhelyeden.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok