A SEO kockázatai: tönkreteheted véglegesen webhelyed hírnevét a SEO-val?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Tönkreteheti véglegesen a SEO egy webhely hírnevét?

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Arról biztosan hallottál már, hogy ha manipulatív taktikákkal próbálod javítani webhelyed rangsorolását, akkor a Google és más keresőmotorok súlyos büntetéseket szabhatnak ki rá. De vajon véglegesen is tönkreteheted webhelyed hírnevét a keresőoptimalizálással?

Annak ellenére, hogy a SEO nem egy új fogalom és az interneten is temérdek forrás található róla, a keresőoptimalizálást még mindig rengeteg kérdés, tévhit és félelem övezi a webmesterek és marketingesek köreiben. Azt mindenki tudja, hogy a keresőmotorok büntetéssel „jutalmazzák” a szabálytalan SEO taktikákat, de vajon hosszútávon is árhatnak ezzel egy webhely marketingsikereit?


Az alábbiakban ezekre a kérdésekre kínálunk szakmai válaszokat, de előbb tisztázzuk a legfontosabb fogalmat:

 

Mi az a SEO?

A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás olyan taktikák és módszerek összessége, amelyek segítségével egy webhely előkelőbb pozíciókat érhet el a Google és más keresőmotorok találatai között. Minél magasabb úgynevezett „rangsorolást” kap egy tartalom, annál magasabban jelenik majd meg a találati listán, és annál többen kattintanak majd rá a kereső felhasználók közül. Ez természetesen nagyon értékes a márkák számára, ezért jött létre a keresőoptimalizálás, mint az online marketing egyik legfontosabb ágazata.


A SEO a Google (és időnként más keresőmotorok) algoritmusához igyekszik igazodni. A Google azokat a webhelyeket részesíti előnyben, amelyek jó minőségű tartalmakat, pozitív felhasználói élményt, és kellő szakmai hátteret hordoznak a látogatók számára. Minél megbízhatóbb, hitelesebb és tekintélyesebb egy webhely, annál gyakrabban jelenhet meg a Google legelső találatai között.


Ehhez persze első osztályú tartalmakat kell készíteni, illetve gyors, biztonságos és akadálymentes böngészési élményt kell nyújtani a webhelyre érkező látogatóknak. A SEO-ban szintén fontos szerepet játszanak a más, releváns témájú webhelyektől kapott visszahivatkozások, amiket a keresőmotorok afféle „bizalmi szavazatokként” kezelnek – minél több tekintélyes webhely linkel a tiédre, annál tekintélyesebb lesz az is a Google szemében.

Ajánlatkérés


Kérjük tölts ki minden mezőt, fogadd el az adatvédelmi feltételeket!

 

Büntetések és lerangsorolás

A SEO-t lehet elfogadott, tiszta (úgynevezett „white hat”) módszerekkel, és szabálytalan, manipulatív („black hat”) módszerekkel is csinálni. Ha az utóbbi utat választod, és webhelyed lebukik a keresőmotorok előtt, akkor büntetésre számíthatsz tőlük.


Mindez teljesen logikus. A Google azzal lett a legnagyobb (és a legtöbb pénzt termelő) keresőmotor, hogy a legjobb minőségű találatokat kínálta a kereső felhasználóknak. A Google-nak tehát az az érdeke, hogy mindig hiteles, igényes tartalmakat soroljon fel az embereknek, ezért nem tűri azt, ha valaki manipulatív módszerekkel próbál jó rangsorolást elérni a találatok között.


A Google kétféle büntetést szabhat ki azokra a webhelyekre, amelyekről úgy véli, hogy megszegték az irányelveit. Ha a Google automatikus algoritmusa azt látja, hogy megpróbálsz manipulatív technikákat alkalmazni (kulcsszavak halmozása és elrejtése, hivatkozások spammelése stb.), akkor lerangsorolja webhelyedet a találatok között, így az kevésbé előkelő, kevésbé látható pozícióban jelenhet csak meg.


A másik büntetési eljárás a kézi művelet, amit a Google egyik munkatársa szab ki sajátkezűleg a szabálysértő webhelyre.

 

Szóval végleg tönkretehetik a webhelyemet ezek a büntetések?

Szerencsére semmi sincs végleg elveszve, ha webhelyedet ilyen büntetések érik a Google irányából. Ennek több oka is van:
•    Nem csak a keresőmotorokból szerezhetsz forgalmat webhelyed számára: Még ha webhelyed lejjebb is csúszik a Google találatai között, akkor is ott van a közösségi média, az email marketing, illetve az offline kihelyezett reklámanyagok is, amelyeken keresztül az emberek elérhetik webhelyedet.
•    Az algoritmus által kiszabott büntetések általában enyhék: A legtöbb algoritmikus büntetés nem azzal végződik, hogy webhelyed végleg eltűnik a Google indexéből. Általában elég csak kicsit helyrehozni néhány tartalmadat, eltávolítani egy pár rossz hivatkozást, és megvárni, hogy a Google észrevegye ezeket a javításokat.
•    A kézi műveletek nagyon ritkák: A kézi műveletek nagyon ritkák, és általában csak akkor kell tartanod tőlük, ha szándékosan próbálsz nagyon feltűnő trükköket alkalmazni. Ragaszkodj a Google által elfogadott taktikákhoz, hogy ne szolgálj rá ezekre.
•    A kézi műveletek könnyedén visszakereshetők: A Google Search Console felületén ellenőrizheted, hogy kapott-e webhelyed kézi műveleteket, így lehetőséged nyílik orvosolni a problémát, majd felülvizsgálatot kérni a Google-tól.
•    Bármikor új domaint indíthatsz: Ha valamilyen oknál fogva domained teljesen odavész, bármikor készíthetsz egy újat helyette.

 

Hogyan lehet elkerülni a SEO büntetéseket?

A SEO büntetések elkerülése valójában nagyon egyszerű.


Először is fontos, hogy csak megbízható, ismert, tapasztalt ügynökséget bízz meg webhelyed keresőoptimalizálásával és egyéb online marketing feladataival. Rengeteg a kuruzsló, mondvacsinált marketinges, aki fűt-fát megígér, aztán eltűnik a kifizetett pénzzel, a webhely hírneve pedig a porba hullik.


E mellett minden tekintetben törekedj a minőségre és az értékekre. A Google azokat a webhelyeket díjazza, amelyek ezeket kínálják a felhasználóknak.


Végezetül, tarts rendszeresen SEO auditot, és orvosold az esetleges problémákat webhelyeden.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

Fogászati Facebook hirdetések: Tippek a sikerért!
2022-09-06

Így szerezz több fogászati pácienst a Facebook hirdetésekkel

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amelyet a legtöbb magyar felhasználó is napi szinten meglátogat. Ennek köszönhetően a Facebook egy remek páciensforrás lehet bármely fogászat számára, amiben sokat segíthetnek a platform fizetett hirdetései. Ezek a reklámok hívásra ösztönözhetik az érdeklődőket, akik rögtön az alkalmazásból tárcsázhatják rendelődet (vagy eljuthatnak egy olyan oldalra, ahol megtalálják telefonszámodat). Fogászati marketingesként jól tudod, hogy mennyire értékes csatornát is jelentenek ezek a hívások egy praxis számára, hiszen sokkal kedvezőbb arányban konvertálnak, mint a webes érdeklődők. Az alábbi fogászati Facebook marketing tippek segítenek a legtöbbet kihozni hirdetéseidből.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!