Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

10 technikai SEO trükk, amikkel a találati lista élmezőnyébe kerülhetsz

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

A keresőoptimalizálás elengedhetetlen ahhoz, hogy webhelyedre minél több organikus, azaz ingyenes forgalmat vonzhass be tartalmaiddal. Legyenek azonban bármilyen nagyszerűek is ezek a tartalmak, ha webhelyed nem működik megfelelően, akkor igazi kihívás lesz beerőszakolnod webhelyedet a keresőmotorok találatai közé. Éppen ezért fontos, hogy webhelyed technikai oldalról is optimalizált legyen. Itt lép színre a technikai SEO.
 

Mi az a technikai SEO?

A technikai keresőoptimalizálás lényegében a webhely feltérképezési, indexelési, és megjelenítési fázisának optimalizálását jelenti. Leegyszerűsítve minden, amit SEO címszó alatt végzel, és nem a tartalommal kapcsolatos, azt technikai keresőoptimalizálásnak tekintheted. A technikai keresőoptimalizálással egy stabil platformot biztosíthatsz webhelyed tartalma számára (ami a SEO másik fontos része). A már említett feltérképezésen, indexelésen és megjelenítésen kívül a technikai SEO-hoz tartoznak az SSL tanúsítványok, a webhely sebességének biztosítása, a mobiloptimalizálás, és egyéb szempontok is.

 

Tippek a technikai keresőoptimalizáláshoz

1. Ellenőrizd, hogy webhelyed mobilbarát-e

Ha csak egy tanácsot fogadsz meg az itt felsoroltak közül, akkor ez legyen az. A Google évek óta egyre nagyobb hangsúlyt fektet a webhelyek mobilbarát jellegére. Ez nem meglepő, hiszen egy ideje több ember böngészi az internetet világszerte mobiltelefonról, mint asztali számítógépről.

 

A Google értelemszerűen szeretne minden keresőnek kiváló felhasználói élményt biztosítani, ami az elmúlt évek keresőtrendjeiben is megmutatkozik.

 

Szóval mit tehetsz ennek érdekében? Nos, ha még mindig nem rendelkezel mobilbarát webhellyel, akkor azonnal egyeztess programozóddal, hogy minél előbb változtassatok ezen a helyzeten. Ha már van mobilbarát webhelyed, akkor is érdemes ellenőrizni azt a Google hivatalos eszközével. Ez a teszt egy részletes jelentést kínál webhelyed mobilos használhatóságáról, és kiemeli azokat a hibákat, amik javításra szorulnak.

 

2. Készíts XML webhelytérképet

Egy webhelytérkép segít a keresőmotoroknak, hogy gyorsabban és egyszerűbben feltérképezhessék webhelyedet. Ezt a webhelytérképet aztán a Google Search Console Webhelytérképek menüjében kell feltöltened (a Bing Webmestereszközök szolgáltatása is kínál ilyen funkciót). 

 

Mielőtt feltöltenél egy webhelytérképet, érdemes optimalizálni is azt. Ha például kizártál egy webhelyet a robots.txt fájl (hogy mi az, arról ITT írtunk) használatával, akkor felesleges benne hagyni azt a térképfájlban. Ezen kívül ajánlott a fontosabb oldalakat előbbre helyezni a térkép felsorolásában. Ha webhelyed több mint 50 ezer oldalból áll, akkor érdemes inkább dinamikus webhelytérképet használnod.

 

3. Ellenőrizd webhelyed sebességét

Egy másik rendkívül fontos technikai SEO szempont a webhely sebessége mind asztali, mind mobilkészülékeken. Egy webhely gyorsasága közvetlenül befolyásolja a felhasználói élményt, és a Google célja az, hogy a legjobb élményt kínálja felhasználóinak – tehát a gyorsabb webhelyek magasabb rangsorolást kapnak. Nem számít tehát, hogy milyen jók a tartalmaid – ha webhelyed lassú, és alig lehet elérni őket, akkor a Google kénytelen lesz lejjebb tuszkolni azokat a találatai között.

 

Szóval mit tehetsz webhelyed felgyorsítása érdekében? Nos, első lépésként mindenképpen teszteld a Google PageSpeed Insights eszközével. Ez az eszköz egy pontszámot rendel webhelyed teljesítményéhez asztali és mobileszközökön, és feltünteti a webhelyet lassító hibákat is, amire ráadásul megoldásokat is javasol.


Ezeket teheted még webhelyed sebességéért:

  • Optimalizáld képeidet: Egy nagyobb kép több sávszélességet igényelhet, mint egy oldal teljes szöveges tartalma, és habár az 5G mobiltechnológia már a horizonton lebeg, még a jelenlegi lefedettség sem tökéletes mindenhol, és sok mobileszköz képtelen egyszerre nagyobb adatmennyiségekkel megbirkózni. Használd a TinyPNG-t vagy bármilyen tetszőleges eszközt, amivel csökkentheted képfájljaid méretét.
  • Engedélyezd a gyorsítótárazást: A böngésző gyorsítótárazás lehetővé teszi, hogy ideiglenesen adatokat tárolj webhelyed látogatóinak számítógépén, miután meglátogatják azt. A későbbi látogatásaik során így a webhely sokkal gyorsabban betöltődhet, mert nem kell minden egyes alkalommal letöltenie ugyanazokat az elemeket szerveredről.
  • Használj tömörítést: A Yahoo szerint tömörítéssel akár 50-70%-kal csökkenthető a HTML és CSS fájlok mérete, és gyorsabb betöltési idők érhetők el vele.
  • Javítsd a szerver válaszidejét: A Google egy 200ms alatti válaszidőt javasol.
  • Használd az AMP technológiát: Erről lejjebb bővebben is szót ejtünk majd!

 

4. Rendszeresen ellenőrizd webhelyed állapotát

Érdemes minden héten vetni egy részletes pillantást webhelyed állapotára, hogy kiszűrhesd és orvosolhasd a legsúlyosabb technikai SEO problémákat. Ebben számos fizetős eszköz segíthet, viszont már azzal is sokat tehetsz webhelyedért, hogy végignézed a Google Search Console-ban található állapotjelentéseket. Ezek a jelentések részletes információkat kínálnak a fennálló problémákról.

 

Van még kérdésed? Úgy gondolod, hogy webhelyed keresőoptimalizáltsága nem megfelelő? Szeretnél ingyenesen, organikusan elérni a célközönségedhez? Segítünk, ha kéred! Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva!

 

5. Optimalizáld belső hivatkozásaidat

A belső hivatkozások azok a linkek, amik saját webhelyed oldalait kötik össze egymással (tehát nem külső domainekre mutatnak). Ezek a hivatkozások nem olyan fontosak SEO szempontból, mint a visszahivatkozások (amik más domainekről mutatnak webhelyedre), de rengeteget segítenek webhelyed navigációjában mind a felhasználóknak, mind pedig a keresőmotorok robotjainak.

 

Ezek a linkek segítenek a robotoknak értelmezni webhelyed logikai felépítését, és a tartalmak közötti kapcsolatokat. Optimalizálásuk érdekében biztosítsd, hogy a kapcsolódó tartalmak linkeljenek egymásra, és hogy az URL-ek tartalmazzák azt a kulcsszót, amiről a tartalom szól.

 

6. Használd elsődleges kulcsszavadat a képek alt címkéiben

Habár a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás rohamosan fejlődik, a keresőmotorok még nem képesek pontosan eldönteni, hogy mi látható a képeken. Ehhez a képek fájlnevét és „alt” címkéjét veszik figyelembe. Az alt címke a webhely HTML kódjában szerepel, és általában a képhez kapcsolódó kulcsszavak szerepelnek benne.

 

Érdemes az alt címkében elhelyezni néhány kulcsszót, ami a kép konkrét tartalmára vonatkozik, illetve azokat is, amiket az adott oldalon megcélzol tartalmaddal. Persze figyelj oda rá, hogy ne halmozz fel túl sok kulcsszót sem itt, sem máshol, hiszen a Google ezért büntetést szab ki.

 

7. Használj kanonikus URL-eket

A Google nem szereti, ha egy webhelyen több oldalon is duplikált, tehát másolt, megegyező tartalmak szerepelnek, mert ez megzavarja az indexelést végző robotot, és a keresőmotor nem mindig tudja eldönteni, hogy melyik tartalmat rangsorolja a keresésekre.

 

Bizonyos webhelyeken elkerülhetetlen a duplikált tartalmak használata, de szerencsére kanonikus URL-ek használatával tehetsz az ellen, hogy ebből probléma legyen. A kanonikus URL-ek életmentők lehetnek webáruházak számára (ahol rengeteg terméklap sokban hasonlít egymáshoz), vagy például ha blogodról tartalmakat másolsz át webhelyedre. A kanonikus URL-ek használatához a rel=canonical címkét kell használni, habár jobb, ha ehhez egy webprogramozó segítségét kéred.

 

8. Szerezz SSL tanúsítványt webhelyedre

Évek óta tudjuk (magától a Google-tól), hogy az SSL tanúsítványok rangsorolási szempontnak számítanak. Ezek a tanúsítványok biztosítják, hogy a webhelyed és a látogatók közötti kommunikáció titkosított, és biztonságos maradjon. Ez különösen fontos olyan webhelyeken, amelyek érzékeny személyes információkat (pl. bankkártya-adatok) kérnek be és kezelnek, de minden webhelyen szükség van egy alapszintű biztonságra.

 

9. Javítsd ki a feltérképezési problémákat a Search Console alapján

Mint említettük, a Search Console sok hasznos információt mutat meg webhelyedről, a feltérképezési problémák pedig külön említést érdemelnek ezek közül. Ezek a problémák súlyosan csökkenthetik webhelyed teljesítményét a Google keresőtalálati oldalain, ezért minél előbb érdemes megoldanod őket.

 

Navigálj a Search Console felületén az Index > Lefedettség jelentéshez, és nézd meg, hogy vannak-e hibák a webhelyeden. Ha igen, akkor a grafikon alatt a Részletek között kattints rájuk, hogy lásd, pontosan mely oldalakat is érintik ezek a problémák.


10. Használd a Google AMP-ot

A Google AMP (Accelerated Mobile Pages, vagyis gyorsított mobiloldalak) projekt célja, hogy bizonyos webhelyeken gyorsabb böngészést biztosítson azoknak a felhasználóknak, akik okostelefonjukról érik el az internetet.

 

Habár az AMP-ról nem tudni, hogy konkrét rangsorolási szempont-e, az biztos, hogy képes jelentősen felgyorsítani azokat az oldalakat, amiken használják, és mivel a sebesség rangsorolási szempont a Google szemében, értelemszerűen érdemes alkalmazni webhelyed legfontosabb oldalain.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Webdesign trendek 2022
2021-11-29

A legfontosabb webdesign trendek 2022-re

Ahogy az esztendő lassan a végéhez közeledik, a webtervezők azon tűnődnek, hogy milyen trendek uralják majd a webdesignt a következő év során. Bizonyára te is találkoztál néhány olyan webhellyel az elmúlt hónapok során, amelyek kiváló, vagy épp csapnivaló felhasználói felületet (és felhasználói élményt) kínáltak – mindkét kategória emlékezetes, csak míg az egyik a jó, addig a másik a rossz okok miatt. Ha szeretnéd felkészülten kezdeni 2022-t, és megismerkedni a legfelkapottabb webdesign-trendekkel, akkor ez a cikk neked szól!

Lighthouse  SEO
2021-11-25

Mi közük van a Google Lighthouse pontszámoknak a SEO-hoz?

A Lighthouse az egyik legfontosabb sebességmérő eszköz a Google-tól, amely kifejezetten az alapvető webes vitals-mutatókat segít ellenőrizni az oldalélmény javítása céljából. Mi több, amikor a Google PageSpeed Insight sebességmérőt használod, a végeredményekbe a Lighthouse pontszámok is beleszámítanak.

online jelenlét kialakítása
2021-11-24

Kezdő és kisvállalkozások online jelenlétének kialakítása - első lépések

Ha most indítottál vállalkozást, vagy egyéni vállalkozóként már egy meglévő üzletet vezetsz, akkor bizonyára te is tisztában vagy vele, hogy a professzionális megjelenéshez manapság nélkülözhetetlen, hogy az interneten is kialakíts magadnak egy digitális, online jelenlétet. Ehhez mindenekelőtt egy modern webhelyre lesz szükséged, ami online tevékenységeid „főhadiszállásául” szolgál majd.

Fogászati marketing: A SEO és a PPC kapcsolata - 2. rész
2021-11-23

Profi fogászati SEO és PPC marketingtippek a hatékony megtérülésekért - 2.rész

Az előző részből megtudhattuk, hogy a SEO-t és a PPC-t nem érdemes szembe állítani egymással. Mindkét taktikának megvannak a maga előnyei és hátrányai, azonban, ha egymás mellé helyezed őket, valójában remek párost alkotnak. Ha szeretnél fogászati pácienseket elérni a környékeden, akkor ehhez egy rövid- és egy hosszútávú stratégiára is szükséged lesz. Ezt a PPC és a SEO kombinálásával érheted el a leghatékonyabban.  

utazásos frissítés google
2021-11-18

Jegyfoglalással, „tennivalókkal” és öko-jelvényekkel újított a Google...

A Google új organikus és fizetett funkciókat mutatott be az utazási és szabadidős cégeknek, úgymint a keresőtalálatok között megjelenő jegyfoglalási árakat (és hivatkozásokat); egy „tennivalók” hirdetési kategóriát, illetve egy öko-jelvényt a szállodák számára.

Online vélemények kezelése
2021-11-17

Így kezeld hatékonyan ügyfeleid online véleményeit

Az információ korát éljük. Minden fontos tudnivaló néhány kattintásra van csupán, így nem meglepő, hogy a vásárlók előszeretettel keresik fel az interneten mások véleményeit. Az ügyfelek által írt hozzászólások, vélemények és más visszajelzések nélkülözhetetlenek egy modern márka számára. Az emberek túlnyomó többsége (durván 90%-a) utánanéz az online véleményeknek, mielőtt meghozná vásárlói döntését.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!