SEO 2019-ben: Hogyan legyél a találati lista élmezőnyében? Mutatjuk!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Profi SEO tippek organikus forgalmad fellendítésére 2019-ben

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

Mindenki tudja, hogy a Google előszeretettel játszadozik rangsoroló algoritmusával – a keresőóriás napi szinten végez kisebb-nagyobb változtatásokat, és ezek közül bármelyik kizökkentheti webhelyedet eddigi előkelő pozíciójából.

Ebből következik, hogy fontos naprakésznek maradni a legújabb SEO trendeket illetően – ha nem foglalkozol rendszeresen a keresőoptimalizálással, és stratégiád frissítésében, akkor tartalmaid rangsorolása könnyedén csökkenni kezdhet, ami persze kevesebb látogatót és megkötött üzletet jelent majd.

Szóval mit tehetsz annak érdekében, hogy tartalmaid láthatók maradjanak a keresők szemei előtt? Vesd be ezeket a profi SEO trükköket!
 

1. Ügyelj a felhasználói élményre


A felhasználói élmény fontos rangsorolási szempont a Google szemében, aminek megítélését a RankBrain algoritmus végzi. Leegyszerűsítve, a RankBrain egy gép tanulással felruházott algoritmus, amely folyamatosan figyeli, hogy a felhasználók hogyan bánnak a különböző találatokkal, és ezt is figyelembe veszi azok rangsorolásakor.

 

Például, ha egy webhelyről az emberek rendszeresen hamar visszalépnek a találatok közé, akkor az a webhely idővel elkezdhet veszíteni a rangjából, de ha sokan sok időt töltenek rajta, akkor az magasabb rangsorolást eredményezhet.

 

Ha szeretnél „megfelelni” a RankBrainnek, akkor első sorban a felhasználóknak kell megfelelned. Ehhez nem csupán az alapvető felhasználói élmény tényezőkre kell odafigyelned, hanem a „medium tail” kulcsszavakra is. Optimalizáld tartalmaidat medium tail (2-3 szavas) kulcsszavakra, hogy a RankBrain felfigyelhessen rájuk.

 

 


2. Alakítsd át „majdnem első oldalon rangsoroló” tartalmaidat


Keresd meg azokat a tartalmaidat, amelyek MAJDNEM jól rangsorolnak, és foglalkozz velük egy kicsit, hogy megkapják azt, amire szükségük van ehhez.

 

Ezt könnyedén megteheted a Google Analytics felületén (ha összekötötted azt Search Console-oddal). Navigálj az Analyticsben az Ügyfélszerzés > Search Console > Céloldalak jelentésre, és állíts be egy szűrőt, ami csak azokat a oldalakat mutatja, amelyek átlagosan a második találati oldalon jelennek meg (tehát a helyezésük 11-nél több, ugyanis egy találati oldalon 10 organikus találat jelenik meg):

Google Analytics szűrő

 

Ez után rendezd a találatokat Átlagos pozíció szerint növekvő sorendbe, hogy láthasd, mely oldalak igényelnek egy kis figyelmet a siker érdekében.

 

Lehet, hogy átfogalmazásra, lehet, hogy bővítésre, vagy talán frissítésre szorulnak ezek a tartalmak, de ha fordítasz rájuk némi időt (és nem kell túl sokat, hiszen a nagy részük már kész), akkor biztosan jobb eredményeket érhetsz majd el velük!

 

 

3. A minőség üti a mennyiséget


Ha szeretnél sikeres lenni a SEO világában, akkor a mennyiség helyett a minőségre kell összpontosítanod. Csak azért, mert egy webhelyedről több tízezer oldalt indexelt a Google, még nem feltétlenül valószínű, hogy ennyivel több forgalmat is hoznak majd neked.

 

Próbálj minél kevesebb sekélyes tartalmú, rövid bejegyzést írni, és kerüld a felesleges terjengést. Koncentrálj az értelmes, hasznos tartalmakra, amelyek aktivizálják az olvasókat és arra ösztönzik őket, hogy minél többet elolvassanak a szövegből.

 

 

4. Kezdj el videózni


A videómarketing komoly forgalomforrás lehet, de sokan még mindig nem ismerik fel, vagy el a benne rejlő lehetőségeket. A videók aktivitásra buzdítják a nézőket, és még a keresőoptimalizálásban is besegíthetnek.

 

Érdemes megjegyezni továbbá, hogy a legtöbb felhasználó szívesebben tekint meg egy egyperces videót, mint hogy ugyan ennyi időt töltsön egy cikk olvasgatásával.

 

A szakértők szerint néhány éven belül (2020-21 környékén) az online forgalom 80%-át videók teszik majd ki, és az emberek még így is egyre több és több videót szeretnének látni!

 

 

5. Célozd meg a kiemelt részleteket


A keresések több mint 10%-ára jelenik meg kiemelt részlet a találatok között. Ezek azok a speciális találatok, amelyek a hirdetések után, de az organikusak előtt helyezkednek el. Általában egy kép vagy egy videó is tartozik hozzájuk, amivel sokkal jobban kitűnnek a többi találat közül – „nulladik” pozícióként is szokás emlegetni őket.

 

Ahhoz, hogy bekerülhess ezek közé a kiemelt részletek közé, próbáld tartalmaidat olyan rövid bekezdésekre szétszedni, amelyek választ adnak egy bizonyos kérdésre. A kiemelt részleteknek több formája van. Léteznek például egyszerű magyarázó kiemelt részletek, és listaszerű felsorolások is.

 

Ha szeretnéd tovább növelni az esélyeidet a kiemelt pozíciókra, akkor igyekezz tömören, és érthetően fogalmazni, oszd szakaszokra és bekezdésekre szövegeidet, és győződj meg róla, hogy tartalmaid mobil optimalizáltak legyenek.

 

 

6. Írj átfogó, részletes, örökzöld tartalmakat


Ne számíts arra, hogy a közösségi megosztások megmentik majd hétköznapi tartalmaidat. A BuzzSumo kutatása szerint a 2017-ben publikált cikkeket feleannyiszor osztották meg, mint 2015-ben. Ez részben az egyre sűrűsödő tartalomtengernek (napi szinten 3 millió blogbejegyzés kerül fel az internetre), részben pedig a követhetetlen privát megosztásoknak köszönhető, amelyek nem mérhetők.

 

Ennek ellenére számos webhely továbbra is jól teljesít. Hogy mi a „titkuk”? Jó minőségű, eredeti tartalmakat készítenek, amelyekkel hosszútávon is képesek hivatkozásokat szerezni.

 

A legjobb esélyed a rangsorolásra tehát olyan tartalmakkal lesz, amelyek részletes, kimerítő választ adnak a felhasználók kérdéseire. Válassz egy témát, amihez igazán értesz, és készíts belőle egy ilyen úgynevezett „örökzöld” tartalmat, amely sokáig releváns marad (különösen ha odafigyelsz arra, hogy rendszeresen frissítsd azt).

 

Törekedj terjedelmes tartalmakat készíteni (de ne beszélj mellé), és használj LSI kulcsszavakat a természetes optimalizálás érdekében.

 

 


7. Próbáld aktivizálni a felhasználókat


Akár régebbi bejegyzéseidet frissíted, akár újakat készítesz, törekedj arra, hogy aktivitásra ösztönözzék a közönséget. Ezt többféleképpen is elősegítheted.

 

Először is ügyelj rá, hogy tartalmaid könnyedén olvashatók legyenek. Figyelj oda a szöveg tagolására, a szellős elrendezésre, a rövid bekezdésekre, és csak releváns, indokolt képeket használj. Tégy meg mindent annak érdekében, hogy mondandód könnyedén eljusson látogatóidhoz.

 

Nem árt az sem, ha releváns hivatkozásokat és esetleg ajánlatokat is elhelyezel a tartalomban. Minél több kapcsolódó belső hivatkozást használsz, annál nagyobb eséllyel válaszolhatod meg a felhasználó kérdését. A kapcsolódó tartalmak megjelölése drasztikusan csökkentheti a visszafordulási arányt.

 

Igyekezz képekkel, infografikákkal videókkal is kiegészíteni a szöveges tartalmakat (ahol ez indokolt), hogy ezzel is minél több információt szolgáltass a látogatóknak.

 

 

8. Ne hagyd figyelmen kívül a hangalapú kereséseket


A hangalapú keresés 2018-ban kezdett igazán elterjedni, és a következő években ez a folyamat gőzerővel folytatódik majd, ahogy egyre többen ismerkednek meg telefonjaik hangos asszisztensével, vagy szereznek hanggal vezérelhető asszisztenseket (Amazon Alexa, Google Home) otthonukba.

 

Ez különösen az olyan cégek számára fontos jelenség, amelyek egy helyi ügyfélbázist szeretnének megcélozni, akik rendszeresen keresnek helyi kulcsszavakkal. Hogy miért? Mert a hangalapú keresések nagy része helyi jellegű.

 

Használ földrajzi célzású kulcsszavakat, és igyekezz pozitív ügyfélvéleményeket összeszedni, hogy jobb rangsorolást érhess el mind a hagyományos, mind a hangos keresések találatai között.
 

 

A keresőoptimalizálás nem könnyű feladat, azonban csapatunk segít vállalkozásod fellendítésében cégre szabott online marketing audit és stratégia kialakítás szolgáltatásával! Kérd ajánlatunkat!

Ajánlatkérés


Kérjük tölts ki minden mezőt, fogadd el az adatvédelmi feltételeket!


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!