SEO fontossága a kisvállalkozások életében

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Ezért fontos a SEO kisvállalkozásoknak

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A SEO, azaz a keresőoptimalizálás egy több évtizede fejlődő tudományág az online marketingben. A SEO javítja az organikus fellelhetőséget a keresőmotorokon keresztül, méghozzá azzal, hogy stabil, gyors, könnyedén használható webhelyek kialakítására sarkallja a webmestereket. Az ilyen webhelyek nem csak több lehetséges ügyfelet vonzanak be, hanem jobban is konvertálnak.

A keresőoptimalizálás továbbá a márkádba vetett bizalmat is segít megerősíteni, hiszen az emberek hajlamosabbak bízni egy olyan cégben, aminek a nevét gyakran látják a Google első találatai között (vagy legalább is az első találati oldalon).


Egy kisebb vállalkozás tulajdonosaként (vagy marketingeseként) elengedhetetlen, hogy megcélozd ideális ügyfeleid organikus kereséseit, és ezzel esélyt adj magadnak, hogy megszerezd őket, mielőtt versenytársaid tennék ugyan ezt. Lássuk, hogy miért van szüksége vállalkozásodnak SEO-ra! Ha úgy érzed, nem tudsz ezzel folyamatosan foglalkozni és fejleszteni weboldalad, vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, és vigyük sikerre együtt a SEO-d! 
 

 

1. Segít felhasználóbarát webhelyet készíteni

Ahhoz, hogy a SEO jól működjön, egy gyors, könnyedén használható, felhasználóbarát webhelyre lesz szükséged. Ebből következik, hogy azok a webmesterek, akik követik a SEO irányelveit, sokkal jobb webhelyeket hozhatnak létre projektjeik számára.


A SEO ma már bőven nem csak a kulcsszavakról és a hivatkozásokról szól – a hangsúly egyre inkább a felhasználói élményre kerül át, vagyis, hogy milyen élményeket nyújt egy webhely látogatói számára.


A jól összerakott, letisztult, felesleges elemektől mentes webhelyek a kifinomultság érzetét keltik a látogatókban, és arra ösztönzik őket, hogy töltsenek több időt az oldalak felfedezésével. Ez növeli a munkamenetek idejét, és csökkenti a visszafordulási arányokat.
Na persze, mindez csak akkor érvényesülhet, ha hasznos, érdekes tartalmakat is kínálsz webhelyeden, amik miatt nem csak tovább maradnak látogatóid, hanem a későbbiekben is szívesen visszatérnek majd az újdonságokért. Készíts olyan tartalmakat, amik megoldást kínálnak ideális ügyfeleid problémáira, illetve válaszokat adnak leggyakoribb kérdéseikre.

 

2. Több ügyfelet vonz webhelyedre

Webhelyed egyik legfontosabb feladata, hogy kiemelkedjen a versenytársak közül, és minél több ügyfelet vonzzon céged (digitális vagy fizikai) küszöbére. Ez a SEO elsődleges célja – minél több releváns érdeklődésű látogatót vonzani webhelyedre, akik aztán jó eséllyel el is végeznek majd valamilyen konverziós műveletet.


A SEO nem csak nagyon hatékony ebben, hanem nagyon költséghatékony is. Ha jól csinálják, akkor az egyik legjobb befektetés, hiszen többszörösen képes megtérülni, értékét pedig az újonnan bevonzott ügyfelek adják majd.

 

3. Segít a konverziók fellendítésében

A „SEO-zott” webhelyek gyorsabban töltenek be, könnyebb navigálni őket, és valamennyi eszközön helyesen jelennek meg, ideértve a telefonokat és a táblagépeket is. Az ilyen jól optimalizált webhelyeken a felhasználók sokkal könnyebb vezethetők el a konverziós lépésig, amit aztán könnyebben el is tudnak majd végezni.

 

4. Erősíti a márkatudatosságot

Azzal, hogy magasabb helyezéseket érsz el a keresőtalálatok között, a márkatudatosságot is erősíted célközönségedben. Amikor webhelyed találatai gyakran jelenik meg a top pozíciókban, az emberek látni fogják, hogy egy hiteles céggel vállalattal van dolguk (még ha kisvállalkozásról is van szó), hiszen a Google (vagy valami más keresőmotor) is elég jónak tart, hogy gyakran jelenítsen meg releváns kifejezésekre.


Ez az egyik leghatékonyabb módszer egy kisvállalkozás számára, hogy elmélyítse a márkatudatosságot ideális ügyfeleiben.

 

5. Leelőzheted a versenytársakat

Szinte minden cégnek van webhelye, de nem minden cég rendelkezik megfelelően optimalizált webhellyel. Amennyiben odafigyelsz a SEO-ra, és pénzt, illetve időt is fektetsz bele, toronymagasan felülkerekedhetsz lustább versenytársaidon, akik nem figyelnek a keresőoptimalizálásra, vagy nem csinálják azt elég hatékonyan.


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Hogyan vezess gogászati blogot? Segítünk!
2022-08-16

Így készíts fogászati blogot praxisod számára

Ha megvizsgálod időnként fogászati versenytársaid webhelyeit, akkor bizonyára feltűnt, hogy a legtöbbjükön egy blog is helyet kapott. Ez nem véletlen, hiszen a blogokon segítségével hasznos, értékes tartalmakat kínálhatsz célközönségednek (ideális pácienseidnek), ráadásul a keresőoptimalizálásban is sokat segítenek (hogy többen találhassanak rá praxisodra a Google-on keresztül). Szóval mi kell egy igazán sikeres fogászati blog kialakításához és üzemeltetéséhez? Erről szól az alábbi útmutató!  

breadcrumb navigáció
2022-08-11

A breadcrumb navigáció és a strukturált szerepe a SEO-ban

A breadcrumb sávok a webhelynavigáció fontos elemei, hiszen segítségükkel a felhasználók egyetlen kattintással eljuthatnak az aktuális oldalhoz kapcsolódó, magasabb szintű tartalmakhoz. Ez különösen akkor hasznos és fontos, ha egy látogató nem a főoldalra, hanem a webhely egyik mélyebben elhelyezkedő landing oldalára érkezik meg.

A legjobb Google Ads tippek a sikeres kampányokért
2022-08-09

Profi Google Ads tippek a hatékony marketinghez

A Google Ads a Google saját hirdetési platformja, aminek segítségével bármely cég több millió felhasználót érhet el az internet valamennyi felületén. Ahhoz azonban, hogy a legtöbbet hozhasd ki belőle nem elég csak szélnek ereszteni néhány kampányt és azt remélni, hogy majd lesz belőlük valami. Az alábbiakban néhány hasznos tippet olvashatsz a Google Ads kezeléséhez.  

breadcrumps seo
2022-08-05

SEO tippek a breadcrumb navigáció mobil-első kialakításához

A breadcrumb navigáció a webhelyek egyik legelterjedtebb eszköze, ami már hosszú évek óta játszik fontos szerepet a SEO-ban is. Meglepő módon mégis sok webhelynek továbbra is nehezére esik megfelelően implementálni ezt a funkciót. Egyesek egyszerűen nem is foglalkoznak vele, ami sok esetben óriási hiba a modern, mobil-első internet világában.

túl késő a seo-hoz?
2022-07-28

Túl késő lenne már a SEO-val foglalkozni?

Még ha kételkedsz is a lehetséges eredményeiben, bizonyára te is vonzónak találod a SEO koncepcióját. Szinte minden internetező használ valamilyen keresőmotort, naponta több alkalommal is, és az is köztudott tény, hogy minél magasabbra kerül valaki a keresőtalálatok között, annál nagyobb forgalomra számíthat webhelyén.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!