SEO fontossága a kisvállalkozások életében

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Ezért fontos a SEO kisvállalkozásoknak

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A SEO, azaz a keresőoptimalizálás egy több évtizede fejlődő tudományág az online marketingben. A SEO javítja az organikus fellelhetőséget a keresőmotorokon keresztül, méghozzá azzal, hogy stabil, gyors, könnyedén használható webhelyek kialakítására sarkallja a webmestereket. Az ilyen webhelyek nem csak több lehetséges ügyfelet vonzanak be, hanem jobban is konvertálnak.

A keresőoptimalizálás továbbá a márkádba vetett bizalmat is segít megerősíteni, hiszen az emberek hajlamosabbak bízni egy olyan cégben, aminek a nevét gyakran látják a Google első találatai között (vagy legalább is az első találati oldalon).


Egy kisebb vállalkozás tulajdonosaként (vagy marketingeseként) elengedhetetlen, hogy megcélozd ideális ügyfeleid organikus kereséseit, és ezzel esélyt adj magadnak, hogy megszerezd őket, mielőtt versenytársaid tennék ugyan ezt. Lássuk, hogy miért van szüksége vállalkozásodnak SEO-ra! Ha úgy érzed, nem tudsz ezzel folyamatosan foglalkozni és fejleszteni weboldalad, vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, és vigyük sikerre együtt a SEO-d! 
 

 

1. Segít felhasználóbarát webhelyet készíteni

Ahhoz, hogy a SEO jól működjön, egy gyors, könnyedén használható, felhasználóbarát webhelyre lesz szükséged. Ebből következik, hogy azok a webmesterek, akik követik a SEO irányelveit, sokkal jobb webhelyeket hozhatnak létre projektjeik számára.


A SEO ma már bőven nem csak a kulcsszavakról és a hivatkozásokról szól – a hangsúly egyre inkább a felhasználói élményre kerül át, vagyis, hogy milyen élményeket nyújt egy webhely látogatói számára.


A jól összerakott, letisztult, felesleges elemektől mentes webhelyek a kifinomultság érzetét keltik a látogatókban, és arra ösztönzik őket, hogy töltsenek több időt az oldalak felfedezésével. Ez növeli a munkamenetek idejét, és csökkenti a visszafordulási arányokat.
Na persze, mindez csak akkor érvényesülhet, ha hasznos, érdekes tartalmakat is kínálsz webhelyeden, amik miatt nem csak tovább maradnak látogatóid, hanem a későbbiekben is szívesen visszatérnek majd az újdonságokért. Készíts olyan tartalmakat, amik megoldást kínálnak ideális ügyfeleid problémáira, illetve válaszokat adnak leggyakoribb kérdéseikre.

 

2. Több ügyfelet vonz webhelyedre

Webhelyed egyik legfontosabb feladata, hogy kiemelkedjen a versenytársak közül, és minél több ügyfelet vonzzon céged (digitális vagy fizikai) küszöbére. Ez a SEO elsődleges célja – minél több releváns érdeklődésű látogatót vonzani webhelyedre, akik aztán jó eséllyel el is végeznek majd valamilyen konverziós műveletet.


A SEO nem csak nagyon hatékony ebben, hanem nagyon költséghatékony is. Ha jól csinálják, akkor az egyik legjobb befektetés, hiszen többszörösen képes megtérülni, értékét pedig az újonnan bevonzott ügyfelek adják majd.

 

3. Segít a konverziók fellendítésében

A „SEO-zott” webhelyek gyorsabban töltenek be, könnyebb navigálni őket, és valamennyi eszközön helyesen jelennek meg, ideértve a telefonokat és a táblagépeket is. Az ilyen jól optimalizált webhelyeken a felhasználók sokkal könnyebb vezethetők el a konverziós lépésig, amit aztán könnyebben el is tudnak majd végezni.

 

4. Erősíti a márkatudatosságot

Azzal, hogy magasabb helyezéseket érsz el a keresőtalálatok között, a márkatudatosságot is erősíted célközönségedben. Amikor webhelyed találatai gyakran jelenik meg a top pozíciókban, az emberek látni fogják, hogy egy hiteles céggel vállalattal van dolguk (még ha kisvállalkozásról is van szó), hiszen a Google (vagy valami más keresőmotor) is elég jónak tart, hogy gyakran jelenítsen meg releváns kifejezésekre.


Ez az egyik leghatékonyabb módszer egy kisvállalkozás számára, hogy elmélyítse a márkatudatosságot ideális ügyfeleiben.

 

5. Leelőzheted a versenytársakat

Szinte minden cégnek van webhelye, de nem minden cég rendelkezik megfelelően optimalizált webhellyel. Amennyiben odafigyelsz a SEO-ra, és pénzt, illetve időt is fektetsz bele, toronymagasan felülkerekedhetsz lustább versenytársaidon, akik nem figyelnek a keresőoptimalizálásra, vagy nem csinálják azt elég hatékonyan.


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!