Közösségi média orvosoknak: Tényleg szükséges használni?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Ezért fontos a közösségi média az orvosoknak

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

facebook

Miért olyan fontos orvosként vagy magánrendelőként, hogy praxisod megjelenítsd a közösségi média felületein? A következőben erről lesz szó részletesen!

Az internet temérdek információt kínál az emberek számára, és ennek eredményeképpen tudat alatt is megnőttek az orvosokkal szembeni online elvárások. A közösségi médiás márkaismerettől függ, hogy mely orvosok kapnak több pácienst, és melyek kevesebbet.

Ha sikerül megfelelően kihasználnod közösségi jelenlétedet, akkor egészségügyi praxisod egy korábban sosem tapasztalt szinten teremthet kapcsolatot pácienseivel, és érvényesülhet az online piacon.

Azzal bizonyára te is tisztában vagy, hogy egy aktívabb közösségi jelenlét több konverzióhoz vezethet. Amiről azonban ritkábban van szó, azok a közösségi média nehezebben kimutatható előnyei. Egy stabil, gondosan összeállított online jelenlét egyfajta nyugalmat biztosít pácienseid számára.

A kulcsszó itt a „gondosan összeállított”, hiszen ha túl sok bejegyzést (és ezekhez tartozó felhívást) osztasz meg, azzal túl tolakodónak tűnhetsz az emberek szemében, de nem nehéz átesni a ló túloldalára sem. Akárcsak az online hírnévkezelés minden területén, a közösségi médián is meg kell találnod az egyensúlyt a túl sok és a túl kevés önreklám között. Ha egy tiszteletre méltó márkát szeretnél kialakítani, amit mindenki azonnal felismer, akkor hirdetésekre lesz szükséged.

Sok praxis beleszalad abba a hibába, hogy csinál magának egy Facebook oldalt, és ezzel letudottnak is tekinti a közösségi média marketinget. Habár volt idő, amikor ez rendben is volt, ma egy sokkal dinamikusabb közösségi média marketing stratégiára van szükség, amibe nem csak az érdekes bejegyzések, hanem webhelyed népszerűsítése, a közösséggel való rendszeres kommunikáció és a célzott hirdetések is beletartoznak.

 

A célzás ereje

De mitől olyan hatékonyak a közösségi médiás hirdetések? Mi teszi őket olyan jó befektetésekké? Az elsődleges ok, hogy a közösségi hirdetések (akárcsak a legtöbb online reklám) nagyon precízen célozhatók. A Facebook és a hozzá tartozó Instagram például lehetővé teszik, hogy többféle szempont alapján szűkíts le magadnak egy célközönséget, hogy aztán kifejezetten rájuk szabott hirdetéseket mutathass nekik.

E két platform hirdetési eszközei rendkívül precíz célzást kínálnak a hirdetőknek, de persze egy jól célzott reklám semmit sem ér, ha nincs mögötte értékes, értelmes üzenet. Egy jó közösségi médiás reklámkampány továbbá vizuális jellegű, és egy testes költségkerettel is rendelkezik.

 

A digitális hirdetések kényelmi funkciója: az analitika

A Google, a Facebook, az Instagram és számos más platform hasznos analitikai eszközöket is kínálnak, amelyekkel nyomon követheted közösségi hirdetéseid hatékonyságát. Az ilyen eszközök által biztosított adatok segítenek sokkal megfontoltabb döntéseket hozni a hirdetések kezeléséről, amelyeket így idővel egyre hatékonyabbá alakíthatsz.

 

A közösségi hirdetések után

Miután beindítottad első kampányodat, és az emberek elkezdenek felfigyelni márkádra, ideje szebbnél szebb, hasznosabbnál hasznosabb organikus (tehát nem fizetett) bejegyzéseket is készítened közösségi profiljaidra, amelyek megmutatják, hogy az embereknek miért érdemes a te praxisodat választaniuk az alternatívák helyett.

A közösségi média általában meglehetősen könnyed, laza platformokat kínál, de ez nem jelenti azt, hogy lejjebb adhatsz a minőségből: bizonyítanod kell, hogy a te praxisod a legjobb választás ideális pácienseid számára! Ne felejts el egy összefüggő stílust kialakítani praxisod közösségi jelenlétéhez, ami jól tükrözi azt a bánásmódot, amire rendelődben is számíthatnak betegeid!
 

Ha rábíznád közösségi média felületeid profikra, válaszd egészségügyi marketing ügynökségünk és segítünk a páciens szerzésben! Kérd ajánlatunk a lenti űrlap kitöltésével:

Ajánlatkérés


Kérjük tölts ki minden mezőt, fogadd el az adatvédelmi feltételeket!


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!