Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Mi az a hírnévkezelés (és hogyan csináld hatékonyan)? 2.rész

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

A hírnévkezelés rendkívül fontos orvosként, egészségügyi vállalkozásként, hiszen a páciensszerzésben az egyik legfontosabb a pozitív megítélés. Az előző részben megtudhattuk pontosan mit jelent a hírnévkezelés, és miért jó, ha foglalkozunk vele, valamint független portálokon való hírnévkezelésre is hoztunk tippeket. Most folytatjuk a többi platformmal, ahol érdemes ezzel foglalkozni! 

Hírnévkezelés hírcikkekben és magas tekintélyű webhelyeken

Amikor először említi meg cégedet egy tekintélyes újság, magazin, vagy blog, akkor azzal óriási hírnévre tehetsz szert az interneten. Ha az említés mellett egy hivatkozás is szerep, akkor azzal webhelyed tekintélye is nő a Google szemében, ami jobb rangsorolást is jelent majd.
Természetesen, ha ugyan ez az említés a negatív hangvitelű, akkor katasztrofális hatása lehet céged hírnevére. A Google idővel háttérbe szorítja a régebbi hírcikkeket, így a későbbiekben kevésbé kell attól tartanod, hogy másik is rátalálnak ezekre. Azonban, ha cégedet nem emlegetik friss cikkek, amik pozitív képet festenek róla, ezek a negatív írások akár évekig is könnyedén fellelhetők maradhatnak.
Íme néhány jó tanács a pozitív sajtó megszerzéséhez.

 

1. Használd a Google Alerts szolgáltatást

A Google Alerts értesítést küld, valahányszor egy webhely megemlíti márkád nevét (vagy bármilyen választott kifejezést). Ha az említés kontextusa pozitív, akkor minden rendben. Ha nem, akkor felkeresheted a hír vagy cikk szerzőjét, hogy megbeszélhesd vele a leírtakat, és helyrehozhasd márkád megcsorbult hírnevét.

 

2. Szerezz több pozitív sajtót a PR segítségével

Érdemes külön alkalmazni valakit arra, hogy folyamatosan hajkurászhassa a pozitív sajtólehetőségeket az interneten. Ha nincs erre lehetőséged, akkor keress alkalmi cikkírókat, vagy bízd ezt a eladatot egy tapasztalt online marketing ügynökségre.

 

3. Írj vendégblogokat

Szintén érdemes hasznos, értékes szakmai tartalmakat felkínálni publikálásra más, releváns témájú, tekintélyes blogoknak. Ezzel egyrészt javíthatod rangsorolásodat a keresőtalálati oldalakon, másrészt a hírnevednek is jót tesz, ha bebizonyítod szakértelmedet ezekkel a tartalmakkal.

 

Hírnévkezelés a közösségi médián

A közösségi médiás platformok szintén olyan felületek az interneten, amelyek erősen befolyásolhatják lehetséges ügyfeleid márkádról alkotott véleményét. A közösségi platformok rendkívül erős domaintekintéllyel rendelkeznek, ezért fontos, hogy céged profiljai minden ilyen felületen professzionálisnak tűnjenek (a platform keretein belül).
Ha márkád negatív figyelem központjává válik egy ilyen platformon, akkor az általában hirtelen és minden előzmény nélkül történik.
Sok márka retteg ettől, és habár a közösségi hozzászólások és bejegyzések képesek bemocskolni egy cég hírnevét, ezek a platformok a friss tartalmakat részesítik előnyben. Ennek köszönhetően néhány nap elteltével lecsendesednek a dolgok, ahogy az algoritmus egyre kevesebbet mutogatja az ilyen posztokat és hozzászólásokat.
Ha igyekszel professzionálisan, hamar és átlátszóan válaszolni a negatív megnyilvánulásokra, akkor ezzel sokat segíthetsz hírneved befoltozásában.
Természetesen a közösségi platformok nemcsak a védekezésre hasznosak, amikor már beütött a baj. Íme néhány tipp ahhoz, hogy hogyan erősítheted meg velük hírnevedet a „békésebb” időkben.

 

1. Optimalizáld közösségi profiljaidat

A márkádat említő felhasználói hozzászólások és tweetek nem valószínű, hogy megjelennek majd a keresőtalálatok között, de üzleti profiljaid nagyon is előkelő pozíciókban rangsorolnak majd. Fontos, hogy profiljaid leírásában/bemutatkozásában megemlítsd, hogy mivel foglalkozik céged, milyen ügyfeleknek segít kínálatod, és használj néhány releváns kulcsszót is, amikre rangsorolni szeretnél.

 

2. Legyen egy közösségi médiás stratégiád

Egy erős közösségi jelenlét elengedhetetlen hírneved kiterjesztéséhez, illetve a webhelyforgalom bevonzásához. Habár a felhasználók keresőszándéka nem olyan erős a közösségi platformokon, a megfelelő tartalomstratégiának köszönhetően idővel az általad képviselt piaci réshez asszociálják majd márkád nevét.

 

3. Aktivizáld közönségedet

A közösségi média tökéletes meglévő és lehetséges ügyfeleid aktivizálására, vagy bevonására. Használd ezeket a platformokat arra, hogy pozitív kapcsolatot alakíts ki ügyfeleiddel!
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Lighthouse  SEO
2021-11-25

Mi közük van a Google Lighthouse pontszámoknak a SEO-hoz?

A Lighthouse az egyik legfontosabb sebességmérő eszköz a Google-tól, amely kifejezetten az alapvető webes vitals-mutatókat segít ellenőrizni az oldalélmény javítása céljából. Mi több, amikor a Google PageSpeed Insight sebességmérőt használod, a végeredményekbe a Lighthouse pontszámok is beleszámítanak.

online jelenlét kialakítása
2021-11-24

Kezdő és kisvállalkozások online jelenlétének kialakítása - első lépések

Ha most indítottál vállalkozást, vagy egyéni vállalkozóként már egy meglévő üzletet vezetsz, akkor bizonyára te is tisztában vagy vele, hogy a professzionális megjelenéshez manapság nélkülözhetetlen, hogy az interneten is kialakíts magadnak egy digitális, online jelenlétet. Ehhez mindenekelőtt egy modern webhelyre lesz szükséged, ami online tevékenységeid „főhadiszállásául” szolgál majd.

Fogászati marketing: A SEO és a PPC kapcsolata - 2. rész
2021-11-23

Profi fogászati SEO és PPC marketingtippek a hatékony megtérülésekért - 2.rész

Az előző részből megtudhattuk, hogy a SEO-t és a PPC-t nem érdemes szembe állítani egymással. Mindkét taktikának megvannak a maga előnyei és hátrányai, azonban, ha egymás mellé helyezed őket, valójában remek párost alkotnak. Ha szeretnél fogászati pácienseket elérni a környékeden, akkor ehhez egy rövid- és egy hosszútávú stratégiára is szükséged lesz. Ezt a PPC és a SEO kombinálásával érheted el a leghatékonyabban.  

utazásos frissítés google
2021-11-18

Jegyfoglalással, „tennivalókkal” és öko-jelvényekkel újított a Google...

A Google új organikus és fizetett funkciókat mutatott be az utazási és szabadidős cégeknek, úgymint a keresőtalálatok között megjelenő jegyfoglalási árakat (és hivatkozásokat); egy „tennivalók” hirdetési kategóriát, illetve egy öko-jelvényt a szállodák számára.

Online vélemények kezelése
2021-11-17

Így kezeld hatékonyan ügyfeleid online véleményeit

Az információ korát éljük. Minden fontos tudnivaló néhány kattintásra van csupán, így nem meglepő, hogy a vásárlók előszeretettel keresik fel az interneten mások véleményeit. Az ügyfelek által írt hozzászólások, vélemények és más visszajelzések nélkülözhetetlenek egy modern márka számára. Az emberek túlnyomó többsége (durván 90%-a) utánanéz az online véleményeknek, mielőtt meghozná vásárlói döntését.

A SEO és a PPC marketing kapcsolódása a fogászati marketingben | Marketing Professzorok
2021-11-16

Profi fogászati SEO és PPC marketingtippek a hatékony megtérülésekért - 1.rész

Hogyan hangolhatjuk össze hatékonyan a fogászati keresőoptimalizálást (SEO) és a fizetett hirdetéseket (PPC)? Erről lesz szó a következő cikkünkben! 

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!