Hírnévkezelés az egészégügyben: Hogyan csináld jól? Segítünk! - 2.rész

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Mi az a hírnévkezelés (és hogyan csináld hatékonyan)? 2.rész

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

A hírnévkezelés rendkívül fontos orvosként, egészségügyi vállalkozásként, hiszen a páciensszerzésben az egyik legfontosabb a pozitív megítélés. Az előző részben megtudhattuk pontosan mit jelent a hírnévkezelés, és miért jó, ha foglalkozunk vele, valamint független portálokon való hírnévkezelésre is hoztunk tippeket. Most folytatjuk a többi platformmal, ahol érdemes ezzel foglalkozni! 

Hírnévkezelés hírcikkekben és magas tekintélyű webhelyeken

Amikor először említi meg cégedet egy tekintélyes újság, magazin, vagy blog, akkor azzal óriási hírnévre tehetsz szert az interneten. Ha az említés mellett egy hivatkozás is szerep, akkor azzal webhelyed tekintélye is nő a Google szemében, ami jobb rangsorolást is jelent majd.
Természetesen, ha ugyan ez az említés a negatív hangvitelű, akkor katasztrofális hatása lehet céged hírnevére. A Google idővel háttérbe szorítja a régebbi hírcikkeket, így a későbbiekben kevésbé kell attól tartanod, hogy másik is rátalálnak ezekre. Azonban, ha cégedet nem emlegetik friss cikkek, amik pozitív képet festenek róla, ezek a negatív írások akár évekig is könnyedén fellelhetők maradhatnak.
Íme néhány jó tanács a pozitív sajtó megszerzéséhez.

 

1. Használd a Google Alerts szolgáltatást

A Google Alerts értesítést küld, valahányszor egy webhely megemlíti márkád nevét (vagy bármilyen választott kifejezést). Ha az említés kontextusa pozitív, akkor minden rendben. Ha nem, akkor felkeresheted a hír vagy cikk szerzőjét, hogy megbeszélhesd vele a leírtakat, és helyrehozhasd márkád megcsorbult hírnevét.

 

2. Szerezz több pozitív sajtót a PR segítségével

Érdemes külön alkalmazni valakit arra, hogy folyamatosan hajkurászhassa a pozitív sajtólehetőségeket az interneten. Ha nincs erre lehetőséged, akkor keress alkalmi cikkírókat, vagy bízd ezt a eladatot egy tapasztalt online marketing ügynökségre.

 

3. Írj vendégblogokat

Szintén érdemes hasznos, értékes szakmai tartalmakat felkínálni publikálásra más, releváns témájú, tekintélyes blogoknak. Ezzel egyrészt javíthatod rangsorolásodat a keresőtalálati oldalakon, másrészt a hírnevednek is jót tesz, ha bebizonyítod szakértelmedet ezekkel a tartalmakkal.

 

Hírnévkezelés a közösségi médián

A közösségi médiás platformok szintén olyan felületek az interneten, amelyek erősen befolyásolhatják lehetséges ügyfeleid márkádról alkotott véleményét. A közösségi platformok rendkívül erős domaintekintéllyel rendelkeznek, ezért fontos, hogy céged profiljai minden ilyen felületen professzionálisnak tűnjenek (a platform keretein belül).
Ha márkád negatív figyelem központjává válik egy ilyen platformon, akkor az általában hirtelen és minden előzmény nélkül történik.
Sok márka retteg ettől, és habár a közösségi hozzászólások és bejegyzések képesek bemocskolni egy cég hírnevét, ezek a platformok a friss tartalmakat részesítik előnyben. Ennek köszönhetően néhány nap elteltével lecsendesednek a dolgok, ahogy az algoritmus egyre kevesebbet mutogatja az ilyen posztokat és hozzászólásokat.
Ha igyekszel professzionálisan, hamar és átlátszóan válaszolni a negatív megnyilvánulásokra, akkor ezzel sokat segíthetsz hírneved befoltozásában.
Természetesen a közösségi platformok nemcsak a védekezésre hasznosak, amikor már beütött a baj. Íme néhány tipp ahhoz, hogy hogyan erősítheted meg velük hírnevedet a „békésebb” időkben.

 

1. Optimalizáld közösségi profiljaidat

A márkádat említő felhasználói hozzászólások és tweetek nem valószínű, hogy megjelennek majd a keresőtalálatok között, de üzleti profiljaid nagyon is előkelő pozíciókban rangsorolnak majd. Fontos, hogy profiljaid leírásában/bemutatkozásában megemlítsd, hogy mivel foglalkozik céged, milyen ügyfeleknek segít kínálatod, és használj néhány releváns kulcsszót is, amikre rangsorolni szeretnél.

 

2. Legyen egy közösségi médiás stratégiád

Egy erős közösségi jelenlét elengedhetetlen hírneved kiterjesztéséhez, illetve a webhelyforgalom bevonzásához. Habár a felhasználók keresőszándéka nem olyan erős a közösségi platformokon, a megfelelő tartalomstratégiának köszönhetően idővel az általad képviselt piaci réshez asszociálják majd márkád nevét.

 

3. Aktivizáld közönségedet

A közösségi média tökéletes meglévő és lehetséges ügyfeleid aktivizálására, vagy bevonására. Használd ezeket a platformokat arra, hogy pozitív kapcsolatot alakíts ki ügyfeleiddel!
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

Fogászati Facebook hirdetések: Tippek a sikerért!
2022-09-06

Így szerezz több fogászati pácienst a Facebook hirdetésekkel

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amelyet a legtöbb magyar felhasználó is napi szinten meglátogat. Ennek köszönhetően a Facebook egy remek páciensforrás lehet bármely fogászat számára, amiben sokat segíthetnek a platform fizetett hirdetései. Ezek a reklámok hívásra ösztönözhetik az érdeklődőket, akik rögtön az alkalmazásból tárcsázhatják rendelődet (vagy eljuthatnak egy olyan oldalra, ahol megtalálják telefonszámodat). Fogászati marketingesként jól tudod, hogy mennyire értékes csatornát is jelentenek ezek a hívások egy praxis számára, hiszen sokkal kedvezőbb arányban konvertálnak, mint a webes érdeklődők. Az alábbi fogászati Facebook marketing tippek segítenek a legtöbbet kihozni hirdetéseidből.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!