Hírnévkezelés az egészégügyben: Hogyan csináld jól? Segítünk! - 2.rész

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Mi az a hírnévkezelés (és hogyan csináld hatékonyan)? 2.rész

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

A hírnévkezelés rendkívül fontos orvosként, egészségügyi vállalkozásként, hiszen a páciensszerzésben az egyik legfontosabb a pozitív megítélés. Az előző részben megtudhattuk pontosan mit jelent a hírnévkezelés, és miért jó, ha foglalkozunk vele, valamint független portálokon való hírnévkezelésre is hoztunk tippeket. Most folytatjuk a többi platformmal, ahol érdemes ezzel foglalkozni! 

Hírnévkezelés hírcikkekben és magas tekintélyű webhelyeken

Amikor először említi meg cégedet egy tekintélyes újság, magazin, vagy blog, akkor azzal óriási hírnévre tehetsz szert az interneten. Ha az említés mellett egy hivatkozás is szerep, akkor azzal webhelyed tekintélye is nő a Google szemében, ami jobb rangsorolást is jelent majd.
Természetesen, ha ugyan ez az említés a negatív hangvitelű, akkor katasztrofális hatása lehet céged hírnevére. A Google idővel háttérbe szorítja a régebbi hírcikkeket, így a későbbiekben kevésbé kell attól tartanod, hogy másik is rátalálnak ezekre. Azonban, ha cégedet nem emlegetik friss cikkek, amik pozitív képet festenek róla, ezek a negatív írások akár évekig is könnyedén fellelhetők maradhatnak.
Íme néhány jó tanács a pozitív sajtó megszerzéséhez.

 

1. Használd a Google Alerts szolgáltatást

A Google Alerts értesítést küld, valahányszor egy webhely megemlíti márkád nevét (vagy bármilyen választott kifejezést). Ha az említés kontextusa pozitív, akkor minden rendben. Ha nem, akkor felkeresheted a hír vagy cikk szerzőjét, hogy megbeszélhesd vele a leírtakat, és helyrehozhasd márkád megcsorbult hírnevét.

 

2. Szerezz több pozitív sajtót a PR segítségével

Érdemes külön alkalmazni valakit arra, hogy folyamatosan hajkurászhassa a pozitív sajtólehetőségeket az interneten. Ha nincs erre lehetőséged, akkor keress alkalmi cikkírókat, vagy bízd ezt a eladatot egy tapasztalt online marketing ügynökségre.

 

3. Írj vendégblogokat

Szintén érdemes hasznos, értékes szakmai tartalmakat felkínálni publikálásra más, releváns témájú, tekintélyes blogoknak. Ezzel egyrészt javíthatod rangsorolásodat a keresőtalálati oldalakon, másrészt a hírnevednek is jót tesz, ha bebizonyítod szakértelmedet ezekkel a tartalmakkal.

 

Hírnévkezelés a közösségi médián

A közösségi médiás platformok szintén olyan felületek az interneten, amelyek erősen befolyásolhatják lehetséges ügyfeleid márkádról alkotott véleményét. A közösségi platformok rendkívül erős domaintekintéllyel rendelkeznek, ezért fontos, hogy céged profiljai minden ilyen felületen professzionálisnak tűnjenek (a platform keretein belül).
Ha márkád negatív figyelem központjává válik egy ilyen platformon, akkor az általában hirtelen és minden előzmény nélkül történik.
Sok márka retteg ettől, és habár a közösségi hozzászólások és bejegyzések képesek bemocskolni egy cég hírnevét, ezek a platformok a friss tartalmakat részesítik előnyben. Ennek köszönhetően néhány nap elteltével lecsendesednek a dolgok, ahogy az algoritmus egyre kevesebbet mutogatja az ilyen posztokat és hozzászólásokat.
Ha igyekszel professzionálisan, hamar és átlátszóan válaszolni a negatív megnyilvánulásokra, akkor ezzel sokat segíthetsz hírneved befoltozásában.
Természetesen a közösségi platformok nemcsak a védekezésre hasznosak, amikor már beütött a baj. Íme néhány tipp ahhoz, hogy hogyan erősítheted meg velük hírnevedet a „békésebb” időkben.

 

1. Optimalizáld közösségi profiljaidat

A márkádat említő felhasználói hozzászólások és tweetek nem valószínű, hogy megjelennek majd a keresőtalálatok között, de üzleti profiljaid nagyon is előkelő pozíciókban rangsorolnak majd. Fontos, hogy profiljaid leírásában/bemutatkozásában megemlítsd, hogy mivel foglalkozik céged, milyen ügyfeleknek segít kínálatod, és használj néhány releváns kulcsszót is, amikre rangsorolni szeretnél.

 

2. Legyen egy közösségi médiás stratégiád

Egy erős közösségi jelenlét elengedhetetlen hírneved kiterjesztéséhez, illetve a webhelyforgalom bevonzásához. Habár a felhasználók keresőszándéka nem olyan erős a közösségi platformokon, a megfelelő tartalomstratégiának köszönhetően idővel az általad képviselt piaci réshez asszociálják majd márkád nevét.

 

3. Aktivizáld közönségedet

A közösségi média tökéletes meglévő és lehetséges ügyfeleid aktivizálására, vagy bevonására. Használd ezeket a platformokat arra, hogy pozitív kapcsolatot alakíts ki ügyfeleiddel!
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

marketingstratégia kialakítása
2022-05-19

Marketingstratégia kialakítása: ezeket a lépéseket ne hagyd ki!

A marketingtrendek rohamosan váltják egymást. Csak 2022 első negyedévében láthattuk a rövid videók felemelkedését, az új platformok sikereit (és kudarcait), és persze a világjárvány mindent érintő hatásával is számolnunk kellett. Mindez azt jelenti, hogy a néhány évvel ezelőtt összeállított marketingstratégiák manapság már nem feltétlenül működnek úgy, mint eredetileg.

Mutatjuk, hogyan tudud kiszámítani, mikor térül meg a keresőoptimalizálásba fektetett összeg és egyáltalán, mennyibe is kerül a keresőoptimalizálás, mi az ára
2022-05-18

Mikor és hogyan térül meg a SEO?

Mutatjuk, hogyan tududod kiszámítani, mikor térül meg a keresőoptimalizálásba fektetett összeg és egyáltalán, mennyibe is kerül a keresőoptimalizálás.

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!