Említés szerepe a SEO-ban, Említés a keresőoptimalizálásban, említések megszerzése, tippek az említések hatékony megszerzéséhez

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Említés


Az említés definíciója

A helyi keresőoptimalizálásban említésnek nevezzük azt, amikor céged alapadatai (név, cím, telefonszám) a saját webhelyeden kívül jelennek meg valahol az interneten. A Google helyi algoritmusa számára ezek az említések bizonyítják, hogy céged hiteles, releváns, és hogy valóban helyes alapadatokat adtál-e meg webhelyeden.

 

Az említések szerepe a keresőoptimalizálásban

Az említések fontos szerepet töltenek be a helyi keresőoptimalizálásban. Egy újonnan alapított cégnek például említésekre van szüksége, hogy megjelenjen a helyi keresőtalálatok között, ezért muszáj tennie annak érdekében, hogy alapadatai minél több helyen megjelenjenek az interneten. A helyi SEO-hoz tehát az ilyen említések elhelyezése és kezelése is hozzátartozik.

 

A Google mindig a legjobb helyi cégeket próbálja felsorolni a helyi keresésekre. A webhelyeket ilyenkor relevanciájuk és népszerűségük alapján válogatja ki az algoritmus, az említések pedig a relevanciához járulnak hozzá.

 

A Google többek között az említésekben szereplő alapadatok alapján ellenőrzi, hogy céged valóban a webhelyeden feltüntetett címen található-e. Ha internet vizsgálata során a Google több tekintélyes webhelyen is rátalál alapadataidra, akkor tudni fogja, hogy valóban egy hiteles céggel van dolga. A hitelességgel járó bizalom növeli az esélyét annak, hogy a Google a helyi találatok között is megjelenítse cégedet.

 

Hasonlóképpen, ha a Google algoritmusa több közeli helyi webhelyen is találkozik az alapadataiddal, akkor ez céged népszerűségét bizonyítja majd számára, ami szintén segít bekerülni a helyi találatok közé.

 

Melyek a legértékesebb említések?

Lehetetlen összeállítani egy konkrét listát azokról a webhelyekről, amelyeken minden cégnek érdemes lenne említést elhelyeznie. Minden iparágnak és minden régiónak megvannak a legfontosabb webhelyei, amelyek említései kifejezetten értékesek lehetnek. Ilyenek például a megyei kereskedelmi kamarák webhelyei, a tekintélyes gyűjtőwebhelyek és így tovább. A

 

Facebookon, a TripAdvisoron és egyéb közösségi jellegű webhelyeken elhelyezett említések szintén hasznosak.
Minden esetben ajánlott tehát utánanézni ezeknek, hiszen sok különbség lehet mind az iparágak, mind pedig a különböző területek között.

 

Az említések megszerzése

Az említések akkor is kikerülhetnek egy-egy webhelyre, ha nem közvetlenül te helyezed el ott őket. Sok releváns, tekintélyes helyi cégjegyzék és más gyűjtőwebhely automatikusan frissülő adatforrásokból jut hozzá ezekhez az információkhoz.
Ha azonban egy teljesen új cég online jelenlétét szeretnéd megerősíteni említéseiddel, akkor többféleképpen is megteheted ezt:

 

Manuális beküldés

Te vagy csapatod valamelyik tagja sajátkezűleg adhattok meg minden fontos cégadatot a legfontosabb webhelyekre. Ez egy hosszadalmas folyamat ugyan, de legalább biztos lehetsz benne, hogy minden adat naprakész és teljesen pontos lesz.
Egy másik lehetőség fizetni valakinek, hogy elhelyezze ezeket az alapadatokat a szükséges webhelyeken.

 

Aggregátorok használata

Egyes szolgáltatások segítenek hozzáadni alapadataidat a legfontosabb aggregátorokhoz, amelyeken keresztül számos felületen említéseket szerezhetsz céged számára.

 

Tippek az említések hatásos elhelyezéséhez

 

Kínálj minél több információt

Az alapadatok (név, cím, telefonszám) mellett más információkat is elhelyezhetsz említéseidben, ha az adott platform engedi ezt. Érdemes például feltüntetni a nyitva tartást, egy rövid leírást, a logót, az email címet, a webhely címét és így tovább.

 

Ügyelj az egyezésekre

Nem csak arra kell ügyelned, hogy mindenhol helyesen add meg alapadataidat, hanem arra is, hogy mindenütt pontosan ugyan úgy szerepeljenek. Mivel a Google ezek alapján ellenőrzi, hogy megfelelően tüntetted-e fel adataidat webhelyeden, könnyedén összezavarhatod azzal, ha két helyen másképpen szerepel céged neve, címe vagy telefonszáma.
Fontos tehát, hogy mindenhol karakterről karakterre (minden pont, vessző, szóköz stb.) egyezően szerepeljenek alapadataid.
 



Vissza

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!