Google Search Console használatának előnyei a SEO javára

Google Search Console használatának előnyei a SEO javára

8 egyszerű módszer a Google Search Console használatára a SEO javítására

A Google Search Console egy hatékony, ingyenes eszköz, amely felhasználható webhelye SEO-jának javítására, a Google-on való jó helyezésre és végső soron több organikus keresési forgalom megszerzésére. Nem kell Search Console-szakértőnek sem lenned; csupán érdemes időt szánnod az eszköz megismerésére. Íme 10 gyors és egyszerű GSC tanács, amit kipróbálhatsz.
Google Search Console használatának előnyei a SEO javára

1. Fedezd fel a rosszul teljesítő kulcsszavakat

A Google Search Console segíthet megtalálni azokat a keresési kulcsszavakat, amelyek alapján webhelyed jó rangsorolást érhet el. A "Teljesítmény" területen szűrd le az eredményeket, és tekintsed meg azokat a lekérdezéseket, amelyek átlagos pozíciója 10–20, és jó számú megjelenítést érnek el. Ez lehetővé teszi, hogy létrehozz egy listát a rosszabbul teljesítő keresési lekérdezéseidről. Válaszd ki a listából a vállalkozása számára legfontosabb oldalakat, és optimalizáld ezeket a tartalmakat azokkal a releváns kulcsszavakkal, amelyek segíthetnek tartalmad előrébb rangsorolásában. További segítségre van szükséged a tartalmad optimalizálásához? Lépj kapcsolatba marketing ügynökségünkkel és segítünk SEO stratégiádban! 
SEO segítséget kérek!

2. Ellenőrizd és javítsd a mobil használhatóságot

Manapság a Google elsősorban a mobilfelhasználókat részesíti előnyben. A mobilon könnyen és gyorsan használható webhelyek általában jobban teljesítenek a keresőmotorokban, mint a mobilon lassú webhelyek. A GSC rendelkezik egy gyors és egyszerű eszközzel (amely a "Tapasztalat", majd a "Mobilos használhatóság" alatt található), amellyel ellenőrizheted, hogy a Google mobilbarátnak tekinti-e webhelyed. Minden olyan oldal, amelynek mobilos használhatósági problémái vannak, "nem használhatóként" lesz megjelölve a megoldandó konkrét problémák részleteivel együtt. Javítsd ki a jelzett problémákat, hogy a céloldalak könnyen használhatók legyenek mind a Google, mind a webhely látogatói számára. 

3. Kövesd nyomon az oldal teljesítményét az idő múlásával

Lehet, hogy néhány hónappal ezelőtt létrehoztál egy új oldalt, és szeretnéd látni, hogy elkezdett-e teljesíteni. Vagy javítottál egy céloldalt, és reméled, hogy több organikus forgalmat vonz. Talán észrevetted, hogy csökkent a látogatók száma a webhely egy adott részén, és többet szeretnél megtudni. A GSC Teljesítmény lapján megtekintheted, hogyan ingadozott a megjelenítések, a kattintások és az átlagos pozíció az idő múlásával. Ez segít összehasonlítani, áttekinteni és elemezni az organikus keresésoptimalizálási munka hatását a webhelyeden.

4. Vegyél fel a belső hivatkozásokat

A linkek segítenek a Google-nak megérteni, hogy a webhely mely oldalai a legfontosabbak. Azok az oldalak tekinthetők a legjelentősebbnek, amelyek sok linket tartalmaznak (mind belsőleg, mind más weboldalakról). Vess egy pillantást a Google Search Console "Legnépszerűbb linkelt oldalak" oldalára, hogy megtudd, webhelyed mely oldalait tartja a Google a legfontosabbnak, amelyek jó helyezést érhetnek el a keresőmotorokban. Ha vannak olyan fontos keresési céloldalak, amelyek nem szerepelnek a listán, fontold meg a linkek hozzáadását. Ügyelj azonban arra, hogy csak olyan belső linkeket használj, ahol természetesnek és hasznosnak tűnnek a felhasználók számára, könnyen olvasható horgonyszöveget használva.

5. Ellenőrizd és javítsd az alapvető webes vitals-mutatókat

Az alapvető internetes vitals-mutatók olyan mutatók készletei, amelyek alapján a Google megítéli a weboldalak teljesítményét. Azt vizsgálják, hogy az oldal milyen gyorsan és gördülékenyen töltődik be a felhasználó számára, ami kulcsfontosságú tényező az oldalhoz kapcsolódó felhasználói élményben. A keresőmotorok előnyben részesítik azokat az oldalakat, amelyek magas pontszámot érnek el az alapvető webes vitals-mutatók alapján. A Google Search Console-ban válaszd az "Élmény", majd az "Alapvető internetes vitals" lehetőséget, hogy megnézd, hogyan teljesít webhelyed. A "Gyenge" vagy "Javításra szorul" kategóriába sorolt oldalak esetében javaslatokat tesznek arra, hogyan lehetne javítani őket. Végezd el ezeket a változtatásokat, hogy felgyorsítsd webhelyed, ezzel javítva a felhasználói élményt és segítve a SEO teljesítményét egyszerre.

6. Tudd meg egy adott oldal állapotát az URL-ellenőrző eszközzel

Ha webhelyed egy adott oldalának optimalizálásán dolgozol, az URL-ellenőrző eszközzel ellenőrizheted, hogy a Google indexelte-e az oldalt. Az indexelés elengedhetetlen lépés ahhoz, hogy oldal rangsoroljon a keresőmotorok eredményoldalain. Ezzel az eszközzel "indexelési kérelmet" is kérhetsz, hogy új oldalakat küldj be a Google-nak, vagy megkérd a Google-t, hogy vegye figyelembe a régi oldalakon végrehajtott frissítéseket és módosításokat.

7. Győződj meg arról, hogy webhelytérképed helyes és beküldött

Webhelyed XML-webhelytérképe nagyon hasznos eszköz a Google számára. Szó szerint térképként működik a Google feltérképező robotjai számára, amelyeket követni kell, miközben navigálnak a webhelyen, megkönnyítve számukra, hogy megtalálják az utat a webhely minden aloldalára. A feltérképezés az első, kulcsfontosságú lépés ahhoz, hogy ezek az oldalak megjelenjenek a Google keresési eredményei között. Akár manuálisan hozd létre webhelytérképed, akár egy eszközzel automatikusan létrehozhatsz egyet, győződj meg arról, hogy az naprakész, és a Google Search Console-on keresztül beküldted. Ezt a felület "Index" részében teheted meg.

8. Indexelési problémák és hibák elhárítása

A Google Search Console "Index" területén megtekintheted a webhely összes indexelt oldalának listáját, valamint azokat, amelyek nem lettek indexelve. Ha egy oldal nincs indexelve, akkor soha nem jelenik meg a Google keresőmotorjának eredményoldalán. Ezért hasznos átnézni ezeket a listákat, hogy megbizonyosodj arról, hogy nincsenek-e olyan fontos keresési céloldalak, amelyeket indexelnie kellene, de nem jelennek meg. Ne feledd, hogy számos jogos oka lehet annak, ha egy oldal nem kerül indexelésre; Lehet, hogy ismétlődő oldal, lehet, hogy már nem létezik, vagy szándékosan blokkolva van, mert nem szeretnéd, hogy megjelenjen a keresőmotorokban. Ha nem vagy biztos abban, hogy mely oldalakat kell indexelni, vagy hogyan kell értelmezni az ezeken az oldalakon található információkat, vedd fel a kapcsolatot a marketing Professzorok csapatával és segítünk! 

A Google Search Console egy könnyen használható, ingyenes eszköz a webhely SEO-jának javítására, így valóban érdemes használnnod. Ha bármilyen kérdésed van a GSC-vel, más Google-eszközökkel vagy általában marketinggel, keresőoptimalizálással kapcsolatban, vedd fel velünk a kapcsolatot és kérd ajánlatunkat!
AJÁNLATOT SZERETNÉK!

 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok