Egészségügyi szolgáltatóként tudhatod már, hogy pácienseid véleményei jelentősen befolyásolhatják az új páciensek szerzését. Vajon beleszámítanak a SEO-ba is?
Praxisod Google Cégem adatlapjának egyik legnagyobb előnye, hogy elégedett pácienseid megoszthatják rajta véleményüket ellátásuk színvonaláról. Ezek a vélemények kétségkívül hasznosak, hiszen egy hiteles képet festenek az érdeklődők számára arról, amire rendelődben számíthatnak. Ha sok pozitívumot olvashatnak rólad ezek között, akkor lényegesen több páciensre tehetsz majd szert.
A Google Cégem véleményekkel kapcsolatban azonban gyakran merül fel a kérdés, hogy vajon hatnak-e a SEO-ra, és ha igen, hogyan.
A rövid válasz az, hogy igen, a vélemények nagyon is beleszámítanak a rangsorolásba, és a következőkben ki is fejtjük mindazt, amit ezzel kapcsolatban tudnod érdemes!
Honnan tudjuk, hogy a Google Cégem vélemények segítik a SEO-t?
A SEO-val kapcsolatban nem feltétlenül a vélemények és értékelések jutnak először az ember eszébe. Ezek az elemek gyakran eltűnnek a tartalommarketing, a kulcszóhasználat, a linkbuilding és az egyéb fontosabb SEO taktikák árnyákéban, pedig sokkal több figyelmet érdemelnének, különösen az olyan cégek számára, amelyek helyi ügyfélkört szeretnének kiszolgálni – ilyenek például a magánorvosok is.
A Local SEO Guide 2019-es tanulmánya szerint a vélemények a fontosabb rangsorolási szempontok közé tartoznak, és nagyban hozzájárulnak ahhoz, hogy mely cégek jelenhetnek majd meg a Google három kiemelt helyi találata közül. Mindezek mellett persze fontos az is, hogy Google Cégem adatlapod minden fontos információt tartalmazzon praxisodról, de a vélemények erejét nem szabad figyelmen kívül hagyni.
A vélemények azoknak a cégeknek és vállalkozásoknak is segíthetnek, amelyek nem rendelkeznek fizikai címmel. A Yotpo egyik tanulmányában azt vizsgálta, hogy milyen hatással vannak a webhelyeken elhelyezett vélemények a keresőoptimalizálásra. A 9 hónapos kutatás során a Google-ról érkező forgalom havi 5,5 ezerről havi 8 ezerre ugrott fel, ami nem elhanyagolható különbség.
Miért számítanak a Google Cégem vélemények a SEO-ban?
A fenti eredmények meggyőzőek ugyan, de jogosan merül fel a kérdés, hogy mi az oka mindennek – miért tartja fontosnak a Google a cégről írt véleményeket a rangsorolásban?
Nos, ennek több oka is van, szóval lássuk is őket:
A Google nagyon sok bizalmat fektet a felhasználókba
A Google számtalan szempontot, jelet vesz figyelembe webhelyed rangsorolásakor, és ezek nagy része a felhasználók döntésein alapszik. Ott vannak például a hivatkozások, amik már rég óta a Google legfontosabb rangsorolási szempontjai közé tartoznak: amikor egy webhely egy másikra hivatkozik, akkor ezzel saját tekintélyének egy részét ruházza át arra a Google szemében. Minél több tekintélyes domaintől szerez hivatkozást saját webhelyed, annál nagyobb eséllyel jelenik majd meg az első Google találatok között.
Ilyen elven működnek a vélemények is: amikor egy felhasználó véleményt ír cégedről (akár pozitívat, akár negatívat), ezzel azt jelzi a Google-nak, hogy praxisod egy valóban létező cég vagy vállalkozás. Mindemellett, a vélemények hasznos, tájékoztató jellegű információk a később érdeklődő, lehetséges ügyfelek (páciensek) számára is, a Google pedig szereti, ha valaki sok hasznos információt kínál az interneten.
A Google kedveli a szöveges tartalmakat
A Google a szöveges tartalmak alapján térképezi fel az internetet és azonosítja, hogy miről szól egy-egy webhely vagy weboldal. Minél több olvasható tartalmat talál praxisodról, annál több információja lesz, amivel dolgozhat.
Éppen ezért, ha webhelyeden, vagy Google Céged adatlapodon szöveges vélemények szerepelnek, akkor a Google-nak bőven lesz mit olvasnia rólad. A volt pácienseid által használt egészségügyi kifejezések alapján továbbá a Google még precízebben be tudja majd határolni, hogy milyen jellegű keresésekre jelenítse meg praxisodat a találatok között.
Ha például a véleményekben gyakran hangzanak el a „fogam,” a „fogszabályzó” és hasonló kifejezések, akkor a Google inkább a fogászati érdeklődésű keresésekre mutatja majd meg praxisodat a felhasználóknak.
A pozitív értékelések kattintásra ösztönzik a felhasználókat
Ha orvosi ellátásról van szó, az emberek szeretnek előbb utánanézni, hogy kire bízzák rá egészségüket, mielőtt egyáltalán időpontot kérnének egy szakembertől. Az online vélemények, különösen a Google-ról közvetlenül elérhetők sokat segítenek ebben. Nem mindegy azonban, hogy valaki 4-5, vagy 2-3 csillagos értékelést tudott összegyűjteni pácienseitől, hiszen az emberek értelemszerűen a jobbra értékelt opcióra kattintanak majd a három helyi találat közül.
A hangsúly a kattintásokon van. Már rég óta tudjuk, hogy a Google az átkattintások számát is figyeli, hogy megítélje, mennyire elégíti ki egy találat a felhasználók igényeit. Ha a Google azt látja, hogy sokan kattintanak a te találataidra (például azért, mert jó értékeléseket kapott praxisod), akkor ezt úgy értelmezi majd, hogy valami biztosan jól csinálsz, és így több esélyed lesz magasabb pozíciókat elérni a találatok között.
Hogyan hasznosíthatod pozitív értékeléseidet a jobb pozíciókért?
Minél több pozitív véleményt gyűjtesz össze tehát, a Google annál szívesebben rangsorolja magasabbra praxisodat a találati oldalakon.
Szerencsére ha jól végzed a dolgod orvosként, akkor pácienseid elégedetten távoznak majd rendelődből, így a pozitív vélemények adottak lesznek. Amire inkább oda kell figyelned, hogy emlékeztesd őket arra, hogy osszák is meg ezeket a nagyvilággal, hiszen z emberek sokkal szívesebben adnak hangot véleményüknek, ha az negatív, mint amikor elégedettek.
Kérd meg őket tapintatosan, hogy szánjanak 2-3 percet egy rövid vélemény megfogalmazására, és kínálj nekik egy hivatkozást is Google Cégem adatlapodhoz, ahol megoszthatják ezt. Később ezeket a véleményeket webhelyeden is megoszthatod majd, hogy az oda érkező érdeklődő páciensek bizalmát is elnyerd velük!