Google Cégem vélemények és a SEO kapcsolata az egészségügyben

Google Cégem vélemények és a SEO kapcsolata az egészségügyben

Mennyit számítanak a Google Cégem vélemények a SEO-ban?

Egészségügyi szolgáltatóként tudhatod már, hogy pácienseid véleményei jelentősen befolyásolhatják az új páciensek szerzését. Vajon beleszámítanak a SEO-ba is?

Google Cégem vélemények és a SEO kapcsolata az egészségügyben

Praxisod Google Cégem adatlapjának egyik legnagyobb előnye, hogy elégedett pácienseid megoszthatják rajta véleményüket ellátásuk színvonaláról. Ezek a vélemények kétségkívül hasznosak, hiszen egy hiteles képet festenek az érdeklődők számára arról, amire rendelődben számíthatnak. Ha sok pozitívumot olvashatnak rólad ezek között, akkor lényegesen több páciensre tehetsz majd szert.

A Google Cégem véleményekkel kapcsolatban azonban gyakran merül fel a kérdés, hogy vajon hatnak-e a SEO-ra, és ha igen, hogyan.

A rövid válasz az, hogy igen, a vélemények nagyon is beleszámítanak a rangsorolásba, és a következőkben ki is fejtjük mindazt, amit ezzel kapcsolatban tudnod érdemes!

 

Honnan tudjuk, hogy a Google Cégem vélemények segítik a SEO-t?

A SEO-val kapcsolatban nem feltétlenül a vélemények és értékelések jutnak először az ember eszébe. Ezek az elemek gyakran eltűnnek a tartalommarketing, a kulcszóhasználat, a linkbuilding és az egyéb fontosabb SEO taktikák árnyákéban, pedig sokkal több figyelmet érdemelnének, különösen az olyan cégek számára, amelyek helyi ügyfélkört szeretnének kiszolgálni – ilyenek például a magánorvosok is.

A Local SEO Guide 2019-es tanulmánya szerint a vélemények a fontosabb rangsorolási szempontok közé tartoznak, és nagyban hozzájárulnak ahhoz, hogy mely cégek jelenhetnek majd meg a Google három kiemelt helyi találata közül. Mindezek mellett persze fontos az is, hogy Google Cégem adatlapod minden fontos információt tartalmazzon praxisodról, de a vélemények erejét nem szabad figyelmen kívül hagyni.

A vélemények azoknak a cégeknek és vállalkozásoknak is segíthetnek, amelyek nem rendelkeznek fizikai címmel. A Yotpo egyik tanulmányában azt vizsgálta, hogy milyen hatással vannak a webhelyeken elhelyezett vélemények a keresőoptimalizálásra. A 9 hónapos kutatás során a Google-ról érkező forgalom havi 5,5 ezerről havi 8 ezerre ugrott fel, ami nem elhanyagolható különbség.

Miért számítanak a Google Cégem vélemények a SEO-ban?

A fenti eredmények meggyőzőek ugyan, de jogosan merül fel a kérdés, hogy mi az oka mindennek – miért tartja fontosnak a Google a cégről írt véleményeket a rangsorolásban?

Nos, ennek több oka is van, szóval lássuk is őket:

 

A Google nagyon sok bizalmat fektet a felhasználókba

A Google számtalan szempontot, jelet vesz figyelembe webhelyed rangsorolásakor, és ezek nagy része a felhasználók döntésein alapszik. Ott vannak például a hivatkozások, amik már rég óta a Google legfontosabb rangsorolási szempontjai közé tartoznak: amikor egy webhely egy másikra hivatkozik, akkor ezzel saját tekintélyének egy részét ruházza át arra a Google szemében. Minél több tekintélyes domaintől szerez hivatkozást saját webhelyed, annál nagyobb eséllyel jelenik majd meg az első Google találatok között.

Ilyen elven működnek a vélemények is: amikor egy felhasználó véleményt ír cégedről (akár pozitívat, akár negatívat), ezzel azt jelzi a Google-nak, hogy praxisod egy valóban létező cég vagy vállalkozás. Mindemellett, a vélemények hasznos, tájékoztató jellegű információk a később érdeklődő, lehetséges ügyfelek (páciensek) számára is, a Google pedig szereti, ha valaki sok hasznos információt kínál az interneten.

 

A Google kedveli a szöveges tartalmakat

A Google a szöveges tartalmak alapján térképezi fel az internetet és azonosítja, hogy miről szól egy-egy webhely vagy weboldal. Minél több olvasható tartalmat talál praxisodról, annál több információja lesz, amivel dolgozhat.

Éppen ezért, ha webhelyeden, vagy Google Céged adatlapodon szöveges vélemények szerepelnek, akkor a Google-nak bőven lesz mit olvasnia rólad. A volt pácienseid által használt egészségügyi kifejezések alapján továbbá a Google még precízebben be tudja majd határolni, hogy milyen jellegű keresésekre jelenítse meg praxisodat a találatok között.

Ha például a véleményekben gyakran hangzanak el a „fogam,” a „fogszabályzó” és hasonló kifejezések, akkor a Google inkább a fogászati érdeklődésű keresésekre mutatja majd meg praxisodat a felhasználóknak.

A pozitív értékelések kattintásra ösztönzik a felhasználókat

Ha orvosi ellátásról van szó, az emberek szeretnek előbb utánanézni, hogy kire bízzák rá egészségüket, mielőtt egyáltalán időpontot kérnének egy szakembertől. Az online vélemények, különösen a Google-ról közvetlenül elérhetők sokat segítenek ebben. Nem mindegy azonban, hogy valaki 4-5, vagy 2-3 csillagos értékelést tudott összegyűjteni pácienseitől, hiszen az emberek értelemszerűen a jobbra értékelt opcióra kattintanak majd a három helyi találat közül.

A hangsúly a kattintásokon van. Már rég óta tudjuk, hogy a Google az átkattintások számát is figyeli, hogy megítélje, mennyire elégíti ki egy találat a felhasználók igényeit. Ha a Google azt látja, hogy sokan kattintanak a te találataidra (például azért, mert jó értékeléseket kapott praxisod), akkor ezt úgy értelmezi majd, hogy valami biztosan jól csinálsz, és így több esélyed lesz magasabb pozíciókat elérni a találatok között.

 

Hogyan hasznosíthatod pozitív értékeléseidet a jobb pozíciókért?

Minél több pozitív véleményt gyűjtesz össze tehát, a Google annál szívesebben rangsorolja magasabbra praxisodat a találati oldalakon.

Szerencsére ha jól végzed a dolgod orvosként, akkor pácienseid elégedetten távoznak majd rendelődből, így a pozitív vélemények adottak lesznek. Amire inkább oda kell figyelned, hogy emlékeztesd őket arra, hogy osszák is meg ezeket a nagyvilággal, hiszen z emberek sokkal szívesebben adnak hangot véleményüknek, ha az negatív, mint amikor elégedettek.

Kérd meg őket tapintatosan, hogy szánjanak 2-3 percet egy rövid vélemény megfogalmazására, és kínálj nekik egy hivatkozást is Google Cégem adatlapodhoz, ahol megoszthatják ezt. Később ezeket a véleményeket webhelyeden is megoszthatod majd, hogy az oda érkező érdeklődő páciensek bizalmát is elnyerd velük!
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok