Google Cégem vélemények és a SEO kapcsolata az egészségügyben

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Mennyit számítanak a Google Cégem vélemények a SEO-ban?

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

online marketing tanfolyam

Egészségügyi szolgáltatóként tudhatod már, hogy pácienseid véleményei jelentősen befolyásolhatják az új páciensek szerzését. Vajon beleszámítanak a SEO-ba is?

Praxisod Google Cégem adatlapjának egyik legnagyobb előnye, hogy elégedett pácienseid megoszthatják rajta véleményüket ellátásuk színvonaláról. Ezek a vélemények kétségkívül hasznosak, hiszen egy hiteles képet festenek az érdeklődők számára arról, amire rendelődben számíthatnak. Ha sok pozitívumot olvashatnak rólad ezek között, akkor lényegesen több páciensre tehetsz majd szert.

A Google Cégem véleményekkel kapcsolatban azonban gyakran merül fel a kérdés, hogy vajon hatnak-e a SEO-ra, és ha igen, hogyan.

A rövid válasz az, hogy igen, a vélemények nagyon is beleszámítanak a rangsorolásba, és a következőkben ki is fejtjük mindazt, amit ezzel kapcsolatban tudnod érdemes!

 

Honnan tudjuk, hogy a Google Cégem vélemények segítik a SEO-t?

A SEO-val kapcsolatban nem feltétlenül a vélemények és értékelések jutnak először az ember eszébe. Ezek az elemek gyakran eltűnnek a tartalommarketing, a kulcszóhasználat, a linkbuilding és az egyéb fontosabb SEO taktikák árnyákéban, pedig sokkal több figyelmet érdemelnének, különösen az olyan cégek számára, amelyek helyi ügyfélkört szeretnének kiszolgálni – ilyenek például a magánorvosok is.

A Local SEO Guide 2019-es tanulmánya szerint a vélemények a fontosabb rangsorolási szempontok közé tartoznak, és nagyban hozzájárulnak ahhoz, hogy mely cégek jelenhetnek majd meg a Google három kiemelt helyi találata közül. Mindezek mellett persze fontos az is, hogy Google Cégem adatlapod minden fontos információt tartalmazzon praxisodról, de a vélemények erejét nem szabad figyelmen kívül hagyni.

A vélemények azoknak a cégeknek és vállalkozásoknak is segíthetnek, amelyek nem rendelkeznek fizikai címmel. A Yotpo egyik tanulmányában azt vizsgálta, hogy milyen hatással vannak a webhelyeken elhelyezett vélemények a keresőoptimalizálásra. A 9 hónapos kutatás során a Google-ról érkező forgalom havi 5,5 ezerről havi 8 ezerre ugrott fel, ami nem elhanyagolható különbség.

Miért számítanak a Google Cégem vélemények a SEO-ban?

A fenti eredmények meggyőzőek ugyan, de jogosan merül fel a kérdés, hogy mi az oka mindennek – miért tartja fontosnak a Google a cégről írt véleményeket a rangsorolásban?

Nos, ennek több oka is van, szóval lássuk is őket:

 

A Google nagyon sok bizalmat fektet a felhasználókba

A Google számtalan szempontot, jelet vesz figyelembe webhelyed rangsorolásakor, és ezek nagy része a felhasználók döntésein alapszik. Ott vannak például a hivatkozások, amik már rég óta a Google legfontosabb rangsorolási szempontjai közé tartoznak: amikor egy webhely egy másikra hivatkozik, akkor ezzel saját tekintélyének egy részét ruházza át arra a Google szemében. Minél több tekintélyes domaintől szerez hivatkozást saját webhelyed, annál nagyobb eséllyel jelenik majd meg az első Google találatok között.

Ilyen elven működnek a vélemények is: amikor egy felhasználó véleményt ír cégedről (akár pozitívat, akár negatívat), ezzel azt jelzi a Google-nak, hogy praxisod egy valóban létező cég vagy vállalkozás. Mindemellett, a vélemények hasznos, tájékoztató jellegű információk a később érdeklődő, lehetséges ügyfelek (páciensek) számára is, a Google pedig szereti, ha valaki sok hasznos információt kínál az interneten.

 

A Google kedveli a szöveges tartalmakat

A Google a szöveges tartalmak alapján térképezi fel az internetet és azonosítja, hogy miről szól egy-egy webhely vagy weboldal. Minél több olvasható tartalmat talál praxisodról, annál több információja lesz, amivel dolgozhat.

Éppen ezért, ha webhelyeden, vagy Google Céged adatlapodon szöveges vélemények szerepelnek, akkor a Google-nak bőven lesz mit olvasnia rólad. A volt pácienseid által használt egészségügyi kifejezések alapján továbbá a Google még precízebben be tudja majd határolni, hogy milyen jellegű keresésekre jelenítse meg praxisodat a találatok között.

Ha például a véleményekben gyakran hangzanak el a „fogam,” a „fogszabályzó” és hasonló kifejezések, akkor a Google inkább a fogászati érdeklődésű keresésekre mutatja majd meg praxisodat a felhasználóknak.

A pozitív értékelések kattintásra ösztönzik a felhasználókat

Ha orvosi ellátásról van szó, az emberek szeretnek előbb utánanézni, hogy kire bízzák rá egészségüket, mielőtt egyáltalán időpontot kérnének egy szakembertől. Az online vélemények, különösen a Google-ról közvetlenül elérhetők sokat segítenek ebben. Nem mindegy azonban, hogy valaki 4-5, vagy 2-3 csillagos értékelést tudott összegyűjteni pácienseitől, hiszen az emberek értelemszerűen a jobbra értékelt opcióra kattintanak majd a három helyi találat közül.

A hangsúly a kattintásokon van. Már rég óta tudjuk, hogy a Google az átkattintások számát is figyeli, hogy megítélje, mennyire elégíti ki egy találat a felhasználók igényeit. Ha a Google azt látja, hogy sokan kattintanak a te találataidra (például azért, mert jó értékeléseket kapott praxisod), akkor ezt úgy értelmezi majd, hogy valami biztosan jól csinálsz, és így több esélyed lesz magasabb pozíciókat elérni a találatok között.

 

Hogyan hasznosíthatod pozitív értékeléseidet a jobb pozíciókért?

Minél több pozitív véleményt gyűjtesz össze tehát, a Google annál szívesebben rangsorolja magasabbra praxisodat a találati oldalakon.

Szerencsére ha jól végzed a dolgod orvosként, akkor pácienseid elégedetten távoznak majd rendelődből, így a pozitív vélemények adottak lesznek. Amire inkább oda kell figyelned, hogy emlékeztesd őket arra, hogy osszák is meg ezeket a nagyvilággal, hiszen z emberek sokkal szívesebben adnak hangot véleményüknek, ha az negatív, mint amikor elégedettek.

Kérd meg őket tapintatosan, hogy szánjanak 2-3 percet egy rövid vélemény megfogalmazására, és kínálj nekik egy hivatkozást is Google Cégem adatlapodhoz, ahol megoszthatják ezt. Később ezeket a véleményeket webhelyeden is megoszthatod majd, hogy az oda érkező érdeklődő páciensek bizalmát is elnyerd velük!
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!