Google algoritmus frissítések: a 8 legnagyobb frissítés, amit ismerned kell

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Minden idők legnagyobb Google algoritmusfrissítései

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A Google többször is említette már, hogy naponta akár több alkalommal is frissíti algoritmusát, ami éves szinten több száz, akár több ezer kisebb-nagyobb változtatást jelent. Persze ezek túlnyomó többségét szinte észre sem vesszük a hétköznapokban, azonban a keresőóriás időnként olyan újításokat vezet be, amelyek alapjaiban megváltoztatják a keresőfunkció működését és a SEO menetét.

A következőkben nyolc olyan Google frissítésről olvashatsz, amelyek a legnagyobb hatással voltak a keresőtalálatokra és a SEO világára – és amelyet Neked is ismerned kell, ha sikereket szeretnél elérni a keresőoptimalizálásban! 

 

Nincs időd, energiád ezzel is foglalkozni? Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, és tegyük rendbe együtt online jelenléted! 

 

1. Panda – 2011.02.24

Mit figyel: Többször előforduló, lopott, sekély tartalmakat, felhasználók által termelt spamet, illetve kulcsszóhalmozást.

 

A Panda algoritmusfrissítés óta minden lap egy minőségi pontszámot kap a Google-tól. Ez a pontszám természetesen beleszámít a rangsorolásba. Eleinte a Panda befolyása nem volt túl észrevehető, 2016 januárjában azonban a Google központi algoritmusába került bele, azóta pedig folyamatosan frissítették, és gyorsabban is működik, mint korábban.

 

Ha szeretnéd elkerülni a Panda büntetéseit, akkor rendszeresen ellenőrizd webhelyedet a többszörösen előforduló, sekélyes, vagy halmozott kulcsszavas tartalmaidért.

 

2. Penguin – 2012.04.24

Mit figyel: Spam jellegű, nem releváns hivatkozásokat, illetve túloptimalizált horgonyszövegű hivatkozásokat.

 

A Google Penguin frissítésének célja az volt, hogy lefokozza azokat a webhelyeket, amelyekre látszólag spam jellegű, nem természetes hivatkozások mutatnak. A frissítésnek köszönhetően ma már sokkal több erőfeszítés szükséges egy minőségi linkprofil összeállításához, és a vásárolt, vagy személyes bloghálózaton elhelyezett linkek is megritkultak.

 

A SEO SpyGlass „Penalty Risk” (büntetésveszély) képlete figyelembe veszi az összes olyan ismert szempontot, amire a Penguin algoritmus is odafigyel a büntetések kiosztásakor. Nyisd meg a Penalty Risk jelentést a bal oldali oszlopban, majd rendezd a találatokat a Penalty Risk oszlop szerint csökkenő sorrendbe. Ha egy link 50%-nál magasabb értéket kapott, akkor érdemes külön ellenőrizni. Ha kiderül, hogy valóban spam, vagy rosszindulatú, akkor add hozzá a Disavow fájlhoz, és töltsd fel azt a Google link-visszautasító eszközébe.

 

3. Hummingbird – 2013.08.22

Mit figyel: Kulcsszóhalmozás, rossz minőségű tartalmak.

 

A Hummingbird algoritmus segítségével a Google hatékonyabban értelmezi a beírt kereséseket, és ennek köszönhetően relevánsabb találatokat tud felsorolni a felhasználók szándéka alapján. Ez azt jelenti, hogy a Google már rég nem csak a kulcsszavakat veszi figyelembe, amikor összeállítja egy keresés találatait, hanem azt is, hogy egy felhasználó mit szeretne elérni a keresésével.

 

Ennek köszönhetően tartalmaid akár úgy is megjelenhetnek egy-egy keresésre, ha egyáltalán nem tartalmazzák a keresett kifejezést, de a Google úgy véli, a tatalmaid megfelelnek a kereső szándékának. Mindez természetes nyelvfeldolgozás alapján történik, ami figyelembe veszi az LSI kulcsszavakat, a szinonimákat és a gyakran együtt előforduló kifejezéseket is.

 

Ha azt szeretnéd, hogy webhelyed megfeleljen a Hummingbird elvárásainak, akkor kulcsszókutatásod során ne csak magukat a kifejezéseket, hanem a mögöttük álló koncepciókat is vedd figyelembe. Figyeld meg a kapcsolódó kereséseket, jegyezd fel a szinonimákat, és a választott kulcsszavad társaságában gyakran előforduló szavakat is.

 

A Google kapcsolódó keresései, illetve a Google automatikus kitöltési javaslatai mind segíthetnek ebben. A cél az, hogy olyan tartalmakat készíts célközönségednek, ami megfelel keresőszándékuknak.

 


4. Mobile – 2015.04.21

Mit figyel: A webhely mobilos verzióját, illetve mobilos használhatóságát.

 

A Google 2015-ben kezdett el igazán komoly figyelmet fordítani a webhelyek mobilos használhatóságára, és az óta több komolyabb frissítést is bevezetett ezen a területen. Mára már szinte minden meglévő webhelyet a mobilos verziója alapján vizsgál és értékel a keresőóriás robotja, és az új webhelyeknél is ez az alapértelmezett feltérképezési és indexelési szempont – ez az úgynevezett mobil-első indexelés.

 

Ha optimalizálni szeretnél rá, akkor biztosítanod kell, hogy webhelyed tökéletesen működjön mobilkészülékeken is. Számít mind a webhely használhatósága, mind pedig annak sebessége. Mindezt több eszközzel is ellenőrizheted – ilyenek például a Google PageSpeed Insights sebességmérője, illetve a mobilbarát teszt is.

 

5. RankBrain – 2015.10.26

Mit figyel: A lekérdezéshez való relevanciát, a gyenge felhasználói élményt és a sekélyes tartalmakat.

 

A RankBrain valójában a Hummingbird algoritmus részét képezi, mégis többet emlegetik annál. A RankBrain egy gép tanulást alkalmazó rendszer, amely segít a Google-nak megérteni a lekérdezések jelentését, illetve a mögöttük álló szándékot. Mindezen információ birtokában a Google még relevánsabb találatokat szeretne kínálni felhasználóinak. A Google szerint a RankBrain a harmadik legfontosabb rangsorolási szempont a keresőmotor algoritmusában.

 

Senki sem tudja pontosan, hogy mire figyel oda a RankBrain, de az általános vélemény az, hogy az algoritmus személyre szabja a felhasználók találati oldalait. A Google nem csak a beírt keresést veszi figyelembe, hanem például a kapcsolódó tartalmakat, a szinonimákat és a felhasználó személyes keresési előzményeit is.

 

A legtöbb, amit tehetsz, ha szeretnéd a RankBrainre optimalizálni webhelyedet, az az, hogy releváns és könnyedén értelmezhető tartalmakat készítesz, némi versenyelemzés segítségével. 

 

6. Medic – 2018.05.04

Mit figyel: A YMYL („pénzt vagy életet”) webhelyek tekintélyét, illetve az E-A-T jeleket

 

A Google Medic frissítése látszólag főleg az egészségügyi témájú webhelyeket érintette, illetve minden egyéb olyan webhelyet is, amelyek tartalmai alapján az emberek fontos, életmeghatározó döntéseket hozhatnak (tehát az egészségügyiek mellett pénzügyi, jogi, stb. témájú webhelyek). Habár ezt a Google sosem erősítette meg konkrétan, a keresőóriás szóvivői többször is utaltak rá, hogy a frissítéssel az E-A-T mutatók is bekerültek az algoritmusba, amelyek a tartalmakban megjelenő szaktudást, a webhely tekintélyét, illetve megbízhatóságát veszik figyelembe.

 

Senki sem tudja, hogy hogyan lehet hatékonyan optimalizálni a Medic frissítésre. Egyesek szerint érdemes szakértőket keresni az adott témához, akik nevüket (és ezzel szakértelmüket, hitelességüket és megbízhatóságukat - EAT) adják a tartalmakhoz. Persze egy webhely tekintélye garantáltan javítható azzal, ha más, elismert, kapcsolódó témájú webhelyektől szerzünk rájuk hivatkozásokat.

 

7. Bert – 2019.10.22

Mit figyel: Hanyagul megírt tartalmakat, illetve a kontextus hiányát.

 

A Google Bert becenevet kapott frissítése természetes nyelvfeldolgozást használ, hogy még jobban megértse a lekérdezéseket, a szöveges tartalmakat, illetve felismerje a különböző entitásokat és az azok közötti kapcsolatokat. A Google már a Panda, Hummingbird és RankBrain algoritmusokkal is egyre távolodott a kulcsszavaktól, és a Bert is ezt a trendet folytatta, illetve tökéletesítette ezeket a technológiákat.

 

Ha szeretnél megfelelni a Bert elvárásainak, akkor minőségi, igényes tartalmakat kell készítened. A Google ma már ezt díjazza, nem azt, hogy az ember milyen kulcsszavakat használ (vagy hányszor) a tartalmaiban. Érdemes tehát visszavenni a töltelékszavakból, és sokkal magyarázóbb írásmódra váltani. Nem árt entitáskutatást is tartani, mielőtt elkezdenéd elkészíteni tartalmaidat, és felhasználni ezeket az entitásokat, hogy kontextust teremts tartalmaidnak.

 

8. Központi (Core) frissítések – 2017 óta rendszeresen

A Google 2017 óta „Core” (azaz „központi”, vagy „alapvető”) frissítésekként emlegeti a nagyobb horderejű, de külön el nem nevezett frissítéseit. A terminológia bevezetése óta még kevesebb részletet kapunk arról, hogy egy-egy frissítés milyen webhelyeket érint, és hogy miként lehet optimalizálni ezekre.

 

A SEO szakemberek kénytelenek harmadik felektől származó rangsorkövető eszközöket használni, hogy kiderítsék, mi változhatott, habár ezek csak nagyon korlátozott szintű rálátást kínálnak a frissítések valódi jellegére.

 

A Core frissítések lehetnek régebbi frissítések javításai, bővítései, vagy akár kisebb frissítések összesített kiadásai is.

 

Mivel a Google Core frissítések jellege ismeretlen, csak annyit tehetsz, hogy követed, hogy mely kulcszavakra milyen pozíciókban rangsorolsz. Ha egy frissítés történik, megnézheted, hogy hogyan változtak helyezéseid a különböző kulcsszavakra (tehát feljebb vagy lejjebb kerültek-e a találatok között, ha történt egyáltalán változás).
 


 

 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

sikeres marketingkampányok
2022-06-30

A sikeres marketingkampányok 5 nélkülözhetetlen lépése

Senki sem szereti bevallani, de mindenki tudna mondani legalább egy olyan reklámot, amit tényleg szeret. Hogy miért? Mert az irritáló kampányok és azok, amelyek magukkal ragadnak két egészen más kategóriába sorolhatók. Minden azon múlik, hogy milyen történetet és hogyan adnak elő. De milyen lépéseket kell tenned ahhoz, hogy kampányod a jó irányba haladjon a helyett, hogy csak márkádra haragítaná közönségedet? Az alábbi kulcsfontosságú lépések ebben segítenek majd!

Egészségügyi marketing taktikák a közösségi médiában
2022-06-28

Közösségi médiás taktikák az egészségügyi marketingben

Mindössze másfél évtizeddel ezelőtt senki sem gondolta volna, hogy az internet közösségi felületei egyszer az egészségügyi marketing szerves részét képezik majd. Ha azonban egy orvos, klinika vagy egészségügyi szervezet nincs jelen a legnépszerűbb közösségi platformokon, akkor óriási hátrányt szenved el versenytársaival szemben. A legtöbben még ma is csak odáig jutnak el, hogy regisztrálják rendelőjüket a Facebookra vagy az Instagramra, de itt meg is szakadnak a dolgok. Szóval hogyan hozhatod ki a legtöbbet a közösségi médiás egészségügyi marketingből? Az alábbiakban ehhez kínálunk néhány tanácsot!

seo tönkreteheti a webhelyet?
2022-06-23

Tönkreteheti véglegesen a SEO egy webhely hírnevét?

Arról biztosan hallottál már, hogy ha manipulatív taktikákkal próbálod javítani webhelyed rangsorolását, akkor a Google és más keresőmotorok súlyos büntetéseket szabhatnak ki rá. De vajon véglegesen is tönkreteheted webhelyed hírnevét a keresőoptimalizálással?

Hogyan alakítsd ki célpiacod? Segítünk!
2022-06-21

Mi az a célpiac (és hogyan találd meg sajátodat)?

Egy cég megalapításának egyik legelső lépése a célpiac meghatározása. Ez a piac határozza majd meg, hogy milyen termékeket készítesz, hogyan prezentálod márkádat és hogy kiknek szól majd marketinged.

Youtube marketing
2022-06-16

A YouTube marketing 3 alapelve

A YouTube a világ egyik leggyakrabban látogatott webhelye, tele kiváló marketinglehetőségekkel. Azonban ahhoz, hogy sikeresen népszerűsíthesd rajta saját vagy egy ügyfeled márkáját, mindenekelőtt ismerned kell nem csak az általános marketinges tényezőket kell ismerned (pl., hogy tudd, kiknek szólnak üzeneteid, illetve milyen célokat próbálsz elérni velük), hanem a YouTube alapelveivel is tisztában kell, hogy légy. Íme a legfontosabbak ezek közül!

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!