8 létfontosságú SEO rangsorolási szempont 2020-ban

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

8 létfontosságú SEO rangsorolási szempont 2020-ban

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A Google-ról az a hír járja az interneten, hogy több, mint 200 különböző szempont szerint rangsorolja a webhelyek indexelt tartalmait. Habár a szempontok pontos számát senki sem ismeri (legalább is a szervezeten kívül), annyit biztos tudunk, hogy néhány ilyen tényező sokkal fontosabb, mint a többi.

A következőkben 8 olyan SEO rangsorolási szempontot sorolunk fel, amelyekre mindenképpen érdemes odafigyelned, ha 2020-ban is szeretnél megjelenni a kereső felhasználók előtt. Ha nincs időd, kapacitásod erre is ügyelni, vagy csupán nem konyítasz a SEO-hoz, vedd fel velünk a kapcsolatot bizalommal IDE kattintva, és segítünk egy komplex online marketing stratégia megvalósításában! 

 

1. Visszahivatkozások

A Google mindig is fontos szempontokként tekintett a visszahivatkozásokra, és ez még egy jó ideig valószínűleg így is marad majd. Persze a linkek értékelésében is sok változás történt az évtizedek során, hiszen ma már például nem működnek azok a black hat technikák, amelyekkel régebben gyors eredményeket lehetett elérni.

 

A Google-t sokkal inkább az érdekli, hogy egy webhely hány másik, elismert domaintől kapott linkeket, amelyek témájukban kapcsolódnak is hozzá. A Google egyes szabadalmai szerint a frissesség és a forgalom is fontos visszahivatkozási mutatóknak számítanak.
 

 

A visszahivatkozások optimalizálása

A leggyorsabban úgy szerezhetsz új, értékes visszahivatkozásokat webhelyed számára, hogy szétnézel versenytársaid háza táján. Nyisd meg preferált visszahivatkozás-elemző eszközödet, és nézd meg, hogy a konkurens webhelyek milyen domainekről kapnak visszahivatkozásokat, amelyekről te nem. Ezeket érdemes megkeresned egy ajánlattal egy visszahivatkozás elhelyezésére.

 

2. Szemantikai telítettség

Hogy tartalmaid megfeleljenek a Google elvárásainak (SEO szempontjából), kellő mennyiségű kulcsszót és egyéb entitást kell tartalmazniuk a terjedelmük szerint. Fontos tehát, hogy ne tömd tele őket kulcsszavakkal, mert az efféle halmozást a Google nem veszi jó néven. Sokkal jobb, ha természetesen fogalmazod bele kulcsszavaidat a mondandódba, hogy olvasni is egyszerűbb legyen azt.

 

A szemantikai telítettség optimalizálása

Persze nem mindig egyszerű eltalálni, hogy pontosan hányszor lenne érdemes használnod egy-egy kulcsszót, és hogy hová helyezd őket szövegedben a legoptimálisabb eredmények érdekében. Ha biztosra szeretnél menni, akkor elemezgesd egy kicsit versenytársaid legjobban rangsoroló tartalmait egy-egy kulcsszóra.

A Website Auditor felületén válaszd a Content Analysis > Content Editor eszközt, majd illeszd be a cikk szövegét és válaszd ki a fő kulcsszót. Az eszköz megmutatja majd a fő és másodlagos kulcsszavak ideális számát, elhelyezését és a tartalom javasolt hosszát is.

 

3. HTML címkék

A Google többek között a HTML címkék alapján állapítja meg, hogy tartalmad mely részei a legfontosabbak.

 

A HTML címkék optimalizálása

A meta cím és a meta leírás mezők azok, amelyeket a felhasználók a keresőtalálatokban látnak – ezekben fontos, hogy szerepeljen fő kulcsszód (még akkor is, ha a leírás nem számít SEO szempontnak a Google részéről).

 

Ezen kívül használd a címsorokat (H1-H6), hogy alcímekre oszthasd velük mondandódat, és ezzel átláthatóbbá tedd szöveges tartalmaidat.

 

Az alt címkékkel azt magyarázhatod el a keresőmotoroknak, hogy mik láthatók feltöltött képeiden – így azok a képkeresőkben is megjelenhetnek az adott kulcsszavakra.

 

4. Alapvető webes vitals-mutatók

Az Alapvető webes vitals-mutatók a Google legújabb felhasználói élmény mutatói, amelyek hamarosan a keresőóriás rangsoroló szempontjai közé is bekerülnek. Ezek a mutatók azt mérik majd, hogy milyen első benyomást tesz egy webhely a felhasználóra – tehát hogy milyen gyorsan töltődik be, hogy milyen hamar lehet elkezdeni használni, vagy éppen hogy mennyire rendeződnek át az elemei betöltődés közben.

 

Az Alapvető webes vitals-mutatók optimalizálása

A Google elárulta, hogy miket jelentenek ezek a mutatók, és arról is kaptunk néhány tanácsot, hogy hogyan optimalizálhatunk rájuk. Mindenképpen megéri például gyorsabb szerverre vagy webtárhelyre váltani a domain megosztásához, csökkenteni a leképezést gátló JS és CSS kódok számát, és így tovább. Bővebben itt olvashatsz erről a témáról.

 

5. A felhasználók viselkedése

A SEO közösségben nincs szilárd egyetértés azt illetően, hogy használ-e a Google viselkedésmutatókat a rangsorolásban, vagy sem. A keresőóriás tagadja ezt, de több bizonyíték is azt mutatja, hogy mégis van valami igazság a feltételezésben.

 

Viselkedésmutatók például az átkattintási arány, a visszafordulási arány, a munkamenet mélysége, és annak hossza is. Ezeket a mutatókat mind megtalálod a Google Analytics felületén.

 

A felhasználói viselkedés „javítása”

Ahhoz, hogy jobb felhasználói mutatókat érhess el, minőségi tartalmakat kell kínálnod látogatóidnak. Az átkattintási arány például attól függ, hogy webhelyedről megjelenő keresőtalálatok mennyire vonzóak a felhasználóknak. A visszafordulási arány, illetve a munkamenet (a látogatás) hossza attól függ, hogy mennyire érdekes, hasznos tartalmakat kínálsz, amelyek megragadják és meg is tartják az emberek figyelmét.

 

6. Strukturált adatok

A strukturált adatok segítségével plusz információkat kínálhatsz a Google-nak webhelyed tartalmairól. Ezen adatok egy része aztán megjelenhet a keresőtalálatok között is, ilyenek például az értékelések, vagy a receptek elkészítéséhez szükséges időtartamok. Az ilyen találatok sokkal vonzóbbak a felhasználók számára, és sokkal szívesebben is kattintanak rájuk.

 

A strukturált adatok optimalizálása

Ha nem vagy annyira otthon a webhelyek technikai felépítésében, akkor érdemes ezt a feladatot egy webprogramozóra bízni, vagy igénybe venni a Google súgóját. Válaszd ki, hogy milyen adatokat szeretnél megjelölni, majd add meg a hivatkozást a Google-nak arról az oldalról, ahol el szeretnéd helyezni a jelöléseket.

A Google ez után megkér, hogy jelöld ki a különböző adatokat az oldalon, majd add meg, hogy milyen típusúak. Végül mentsd el a HTML fájlt, amit az eszköztől kapsz, majd töltsd fel azt webhelyedre.
 

 

7. Google Cégem adatlap

A Google Cégem adatlapod megszerzése és folyamatos kezelése a helyi SEO legfontosabb feladata. Ez az adatlap egy entitásként jeleníti meg cégedet a Google radarján, ami nem csak a helyi, hanem az általános SEO-ban is óriási segítség lesz majd. Egy Google Cégem adatlappal céged megjelenhet majd a helyi cégtalálatok között és a Google Térképen is, illetve maga az adatlap is feltűnhet a találatoktól jobbra, ha valaki konkrétan cégedre keres rá.

 

A Google Cégem adatlap optimalizálása

A Google Cégem adatlapodat nem elég csak egyszer kitölteni, és úgy hagyni, hiszen folyamatos karbantartást, frissítést igényel majd. Amellett, hogy feltöltöd bele alapadataidat, ügyelned kell rá, hogy mindig naprakész információkat nyújts vele a kereső felhasználóknak – pl. a nyitva tartásról. Egy részletesebb útmutatóért kattints ide!

 

8. Mobilos működés

A Google végérvényesen bevezette a mobilos indexelést, és ma már minden új webhelyet egy mobilos felhasználó szemszögéből vizsgálja az asztali helyett. 2020-ban létfontosságú, hogy webhelyed mobileszközökön is tökéletesen működjön, és könnyedén használható legyen, beleértve minden funkciót, megjelenő tartalmat és navigációt.

 

Optimalizálás mobilra

Webhelyed mobilbarát jellegét a Google saját eszközével  ellenőrizheted, illetve nem árt megnézni, hogy a keresőóriás mit gondol a sebességéről. A mobilos használhatóság a Google Search Console felületén is elérhető jelentésként, amelyet szintén érdemes ellenőrizni néha. Ha további tippek érdekelnek a mobilos webhelyek optimalizálásáról és elkészítéséről, akkor ez az útmutató neked szól.


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!