Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

8 létfontosságú SEO rangsorolási szempont 2020-ban

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A Google-ról az a hír járja az interneten, hogy több, mint 200 különböző szempont szerint rangsorolja a webhelyek indexelt tartalmait. Habár a szempontok pontos számát senki sem ismeri (legalább is a szervezeten kívül), annyit biztos tudunk, hogy néhány ilyen tényező sokkal fontosabb, mint a többi.

A következőkben 8 olyan SEO rangsorolási szempontot sorolunk fel, amelyekre mindenképpen érdemes odafigyelned, ha 2020-ban is szeretnél megjelenni a kereső felhasználók előtt. Ha nincs időd, kapacitásod erre is ügyelni, vagy csupán nem konyítasz a SEO-hoz, vedd fel velünk a kapcsolatot bizalommal IDE kattintva, és segítünk egy komplex online marketing stratégia megvalósításában! 

 

1. Visszahivatkozások

A Google mindig is fontos szempontokként tekintett a visszahivatkozásokra, és ez még egy jó ideig valószínűleg így is marad majd. Persze a linkek értékelésében is sok változás történt az évtizedek során, hiszen ma már például nem működnek azok a black hat technikák, amelyekkel régebben gyors eredményeket lehetett elérni.

 

A Google-t sokkal inkább az érdekli, hogy egy webhely hány másik, elismert domaintől kapott linkeket, amelyek témájukban kapcsolódnak is hozzá. A Google egyes szabadalmai szerint a frissesség és a forgalom is fontos visszahivatkozási mutatóknak számítanak.
 

 

A visszahivatkozások optimalizálása

A leggyorsabban úgy szerezhetsz új, értékes visszahivatkozásokat webhelyed számára, hogy szétnézel versenytársaid háza táján. Nyisd meg preferált visszahivatkozás-elemző eszközödet, és nézd meg, hogy a konkurens webhelyek milyen domainekről kapnak visszahivatkozásokat, amelyekről te nem. Ezeket érdemes megkeresned egy ajánlattal egy visszahivatkozás elhelyezésére.

 

2. Szemantikai telítettség

Hogy tartalmaid megfeleljenek a Google elvárásainak (SEO szempontjából), kellő mennyiségű kulcsszót és egyéb entitást kell tartalmazniuk a terjedelmük szerint. Fontos tehát, hogy ne tömd tele őket kulcsszavakkal, mert az efféle halmozást a Google nem veszi jó néven. Sokkal jobb, ha természetesen fogalmazod bele kulcsszavaidat a mondandódba, hogy olvasni is egyszerűbb legyen azt.

 

A szemantikai telítettség optimalizálása

Persze nem mindig egyszerű eltalálni, hogy pontosan hányszor lenne érdemes használnod egy-egy kulcsszót, és hogy hová helyezd őket szövegedben a legoptimálisabb eredmények érdekében. Ha biztosra szeretnél menni, akkor elemezgesd egy kicsit versenytársaid legjobban rangsoroló tartalmait egy-egy kulcsszóra.

A Website Auditor felületén válaszd a Content Analysis > Content Editor eszközt, majd illeszd be a cikk szövegét és válaszd ki a fő kulcsszót. Az eszköz megmutatja majd a fő és másodlagos kulcsszavak ideális számát, elhelyezését és a tartalom javasolt hosszát is.

 

3. HTML címkék

A Google többek között a HTML címkék alapján állapítja meg, hogy tartalmad mely részei a legfontosabbak.

 

A HTML címkék optimalizálása

A meta cím és a meta leírás mezők azok, amelyeket a felhasználók a keresőtalálatokban látnak – ezekben fontos, hogy szerepeljen fő kulcsszód (még akkor is, ha a leírás nem számít SEO szempontnak a Google részéről).

 

Ezen kívül használd a címsorokat (H1-H6), hogy alcímekre oszthasd velük mondandódat, és ezzel átláthatóbbá tedd szöveges tartalmaidat.

 

Az alt címkékkel azt magyarázhatod el a keresőmotoroknak, hogy mik láthatók feltöltött képeiden – így azok a képkeresőkben is megjelenhetnek az adott kulcsszavakra.

 

4. Alapvető webes vitals-mutatók

Az Alapvető webes vitals-mutatók a Google legújabb felhasználói élmény mutatói, amelyek hamarosan a keresőóriás rangsoroló szempontjai közé is bekerülnek. Ezek a mutatók azt mérik majd, hogy milyen első benyomást tesz egy webhely a felhasználóra – tehát hogy milyen gyorsan töltődik be, hogy milyen hamar lehet elkezdeni használni, vagy éppen hogy mennyire rendeződnek át az elemei betöltődés közben.

 

Az Alapvető webes vitals-mutatók optimalizálása

A Google elárulta, hogy miket jelentenek ezek a mutatók, és arról is kaptunk néhány tanácsot, hogy hogyan optimalizálhatunk rájuk. Mindenképpen megéri például gyorsabb szerverre vagy webtárhelyre váltani a domain megosztásához, csökkenteni a leképezést gátló JS és CSS kódok számát, és így tovább. Bővebben itt olvashatsz erről a témáról.

 

5. A felhasználók viselkedése

A SEO közösségben nincs szilárd egyetértés azt illetően, hogy használ-e a Google viselkedésmutatókat a rangsorolásban, vagy sem. A keresőóriás tagadja ezt, de több bizonyíték is azt mutatja, hogy mégis van valami igazság a feltételezésben.

 

Viselkedésmutatók például az átkattintási arány, a visszafordulási arány, a munkamenet mélysége, és annak hossza is. Ezeket a mutatókat mind megtalálod a Google Analytics felületén.

 

A felhasználói viselkedés „javítása”

Ahhoz, hogy jobb felhasználói mutatókat érhess el, minőségi tartalmakat kell kínálnod látogatóidnak. Az átkattintási arány például attól függ, hogy webhelyedről megjelenő keresőtalálatok mennyire vonzóak a felhasználóknak. A visszafordulási arány, illetve a munkamenet (a látogatás) hossza attól függ, hogy mennyire érdekes, hasznos tartalmakat kínálsz, amelyek megragadják és meg is tartják az emberek figyelmét.

 

6. Strukturált adatok

A strukturált adatok segítségével plusz információkat kínálhatsz a Google-nak webhelyed tartalmairól. Ezen adatok egy része aztán megjelenhet a keresőtalálatok között is, ilyenek például az értékelések, vagy a receptek elkészítéséhez szükséges időtartamok. Az ilyen találatok sokkal vonzóbbak a felhasználók számára, és sokkal szívesebben is kattintanak rájuk.

 

A strukturált adatok optimalizálása

Ha nem vagy annyira otthon a webhelyek technikai felépítésében, akkor érdemes ezt a feladatot egy webprogramozóra bízni, vagy igénybe venni a Google súgóját. Válaszd ki, hogy milyen adatokat szeretnél megjelölni, majd add meg a hivatkozást a Google-nak arról az oldalról, ahol el szeretnéd helyezni a jelöléseket.

A Google ez után megkér, hogy jelöld ki a különböző adatokat az oldalon, majd add meg, hogy milyen típusúak. Végül mentsd el a HTML fájlt, amit az eszköztől kapsz, majd töltsd fel azt webhelyedre.
 

 

7. Google Cégem adatlap

A Google Cégem adatlapod megszerzése és folyamatos kezelése a helyi SEO legfontosabb feladata. Ez az adatlap egy entitásként jeleníti meg cégedet a Google radarján, ami nem csak a helyi, hanem az általános SEO-ban is óriási segítség lesz majd. Egy Google Cégem adatlappal céged megjelenhet majd a helyi cégtalálatok között és a Google Térképen is, illetve maga az adatlap is feltűnhet a találatoktól jobbra, ha valaki konkrétan cégedre keres rá.

 

A Google Cégem adatlap optimalizálása

A Google Cégem adatlapodat nem elég csak egyszer kitölteni, és úgy hagyni, hiszen folyamatos karbantartást, frissítést igényel majd. Amellett, hogy feltöltöd bele alapadataidat, ügyelned kell rá, hogy mindig naprakész információkat nyújts vele a kereső felhasználóknak – pl. a nyitva tartásról. Egy részletesebb útmutatóért kattints ide!

 

8. Mobilos működés

A Google végérvényesen bevezette a mobilos indexelést, és ma már minden új webhelyet egy mobilos felhasználó szemszögéből vizsgálja az asztali helyett. 2020-ban létfontosságú, hogy webhelyed mobileszközökön is tökéletesen működjön, és könnyedén használható legyen, beleértve minden funkciót, megjelenő tartalmat és navigációt.

 

Optimalizálás mobilra

Webhelyed mobilbarát jellegét a Google saját eszközével  ellenőrizheted, illetve nem árt megnézni, hogy a keresőóriás mit gondol a sebességéről. A mobilos használhatóság a Google Search Console felületén is elérhető jelentésként, amelyet szintén érdemes ellenőrizni néha. Ha további tippek érdekelnek a mobilos webhelyek optimalizálásáról és elkészítéséről, akkor ez az útmutató neked szól.


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Google tartalmak indexelése
2020-11-17

A Google nem külön indexeli a tartalmak részeit (de rangsorolási...

A Google a nemrégiben a Twitteren nyilatkozott arról, hogy hogyan kezeli a tartalmak részeit az indexelés során. A publikált bejegyzésekben elhangzik: „[…] Ez a változtatás nem azt jelenti, hogy az önálló [tartalom]részeket az oldalaktól függetlenül indexeljük. Továbbra is az oldalakat indexeljük és a rangsoroláshoz az egész oldalt figyelembe vesszük. Azonban mostantól az oldalak részeit is figyelembe vesszük, mint rangsorolási tényezőket[…]”    

Hogyan hirdess Facebookon fogorvosként? Mutatjuk!
2020-11-12

Facebook hirdetések fogorvosoknak – A komplett útmutató

Habár a legtöbb naprakész fogorvos tisztában van vele, hogy a Facebookon milyen fontosak is az organikus tartalmak, sokan még mindig nem egészítették ki marketingstratégiájukat a Facebook hirdetéseivel.

B2B tartalommarketing
2020-11-03

4 fontos tudnivaló a B2B tartalommarketingről

A tartalommarketing egy összetett feladat, főleg akkor, ha az ember gondolatvezetőként szeretné megkülönböztetni magát az iparágán belül, és nem szeretne elveszni a megannyi online tartalom tengerében.

Koronavírus és az egészségügyi marketing hirdetések: Így optimalizáld kampányaidat
2020-10-29

Így optimalizáld egészségügyi Facebook és Google hirdetéseid...

A COVID-19 és a miatta bevezetett korlátozások jelentős változásokat hoztak az egészségügyi marketingesek munkájában. A járványnak köszönhetően a marketingeseknek sokkal kreatívabban kell kommunikálniuk a fogyasztókkal, vagy, ha az egészségügyről van szó, a páciensekkel. Az egészségügyi marketingesek bebizonyították, hogy milyen gyorsan is képesek reagálni az ilyen szélsőséges helyzetekre – elég csak a tele-egészségügyre gondolni.

8 létfontosságú SEO rangsorolási szempont 2020-ban
2020-10-27

8 létfontosságú SEO rangsorolási szempont 2020-ban

A Google-ról az a hír járja az interneten, hogy több, mint 200 különböző szempont szerint rangsorolja a webhelyek indexelt tartalmait. Habár a szempontok pontos számát senki sem ismeri (legalább is a szervezeten kívül), annyit biztos tudunk, hogy néhány ilyen tényező sokkal fontosabb, mint a többi.

Mutatók, amelyek segítenek a sikerhez vezető úton az egészségügyi marketingben
2020-10-22

8 létfontosságú mutató az egészségügyi marketingben

Minden sikeres magánklinika mögött áll egy marketinges (vagy egy egész csapat tanácsadó), aki szüntelen azon dolgozik, hogy ügyfelére minél több páciens találhasson rá. A különböző praxisok persze sokban különbözhetnek egymástól, de van valami, ami mindegyikük számára ugyan olyan fontos: ezek pedig az adatok (és az azokhoz köthető mutatók).

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!