Az online marketing világában az email az egyik leggazdaságosabb és leghatékonyabb befektetés egy egészségügyi szakember számára. Egyes statisztikák szerint az email marketing akár 36-szoros megtérülést is eredményezhet.
Mindez annak köszönhető, hogy az emailekkel számos lehetséges ügyfelet érhetsz el. Szintén statisztikák bizonyítják, hogy 10-ből 6 fogyasztó vásárolt már valamit egy emailnek köszönhetően, míg például a közösségi médián ez az arány csupán 12,5%.
Szóval mik az email marketing előnyei fogorvosok számára és hogyan állíthatsz össze te is egy hatékony email kampányt? Íme minden, amit tudnod kell.
Miért olyan jó az email marketing fogorvosoknak?
Több interakció
Egykor a páciensek csak évente egy-két alkalommal tértek be a fogorvosukhoz egy általános vizsgálat és tisztítás erejéig. Hacsak nem volt valamilyen észlelhető problémájuk, nem igazán mentek a rendelő közelébe.Manapság azonban kiküldhetsz időnként egy-egy emailt, amiben tippeket osztasz meg a fogak és a fogíny otthoni karbantartásáról, illetve a problémák megelőzéséről. Egyes praxisok ilyen tippekre építik fel email marketingjüket. A páciensek többsége értékeli az ilyen hasznos, ingyenes információkat, és szívesebben fordul újból egy olyan orvoshoz, aki így odafigyel az egészségükre.
Az emailek továbbá segítenek kapcsolatot teremteni a páciensekkel az időpontjaik után, megszilárdítva ezzel az orvos-páciens kapcsolatot.
Szorosabb kapcsolat a páciensekkel
A fogorvosi email marketing oda-vissza kommunikációt tesz lehetővé. A páciensek ugyan úgy felvehetik a kapcsolatot fogorvosukkal, mint az velük.Ahogy a páciensek egyre inkább hasznos információforrásokként kezdenek el tekinteni emailjeidre, ők maguk is bátrabban fordulnak majd hozzád egészségügyi kérdéseikkel ezen a csatornán.
Használd ki ezt a lehetőséget. Válaszolj pácienseid emailjeire és kínálj nekik tanácsokat. Gyűjtsd össze a leggyakoribb kérdéseket és válaszold meg őket webhelyeden és a közösségi platformokon is. Ha az emberek látják, hogy foglalkozol pácienseid kérdéseivel, akkor sokkal több bizalmat előlegeznek majd meg praxisodnak.
Jobb időpontkezelés
Szinte minden egészségügyi szolgáltatónak fejfájást okoz, hogy a páciensek egy része nem jelenik meg a korábban egyeztetett időpontra.Komoly kihívást jelenthet rávenni a pácienseket, hogy időpontot foglaljanak, és be is tartsák azt, különösen, ha az emlékeztetőket csak SMS-ben vagy semmilyen formában nem küldöd ki nekik.
Az online foglalás jóval kényelmesebb, ráadásul emailben is emlékeztetheted pácienseidet a közelgő időpontjaikról, amelyeket aztán rögtön hozzá is adhatnak digitális naptárjaikhoz az üzeneten keresztül.
Egy hatékony fogorvosi email marketing stratégia összeállítása
Szóval milyen email marketing taktikákat vethetsz be fogorvosként, hogy több pácienst szerezz és tarts meg praxisod számára? Íme a legfontosabb lépések:Tűzd ki email marketinged céljait
Mint minden marketingkampány, az email stratégia megtervezése is a célok kitűzésével kezdődik.Több bevételt szeretnél? Több pácienst próbálsz rendelődbe vonzani? Meg szeretnéd erősíteni kapcsolatodat meglévő pácienseiddel?
Gondolkodj el rajta, hogy hogyan követheted nyomon kampányod sikereit. Próbálj minél konkrétabb lenni. Mennyivel nagyobb bevételt kellene elkönyvelned a kampány első évének végén? Hány új pácienst szeretnél szerezni? Hogyan állapíthatnád meg, hogy meglévő pácienseid aktívabban foglalkoznak-e praxisoddal?
Jelöld ki az üzleti éved legfontosabb dátumait
Tervezel speciális ajánlatokat kínálni az év bizonyos időszakaiban? Vannak olyan részei az évnek, amikor az emberek gyakrabban jelentkeznek bizonyos fogászati problémákkal? Melyek az év kevésbé forgalmas hónapjai?Ezek a dátumok mind segítenek felvázolni, hogy az év során mikor milyen emaileket kell elkészítened és kiküldened.
Ha például egy időhöz kötött promóciót tervezel (pl. akciós fogkőlevételre), akkor ezeket az emaileket 2-4 héttel előbb lesz érdemes kiküldened. Ezen kívül egy-két nappal a promóciós időszak előtt sem árt majd küldeni egy emlékeztető emailt a korábbi címzetteknek, hogy biztosan ne maradjanak le az ajánlatról.
Az ünnepnapok és más különleges időszakok lehetőséget kínálnak arra, hogy hasznos információkat küldj pácienseid számára.
Szerezz több feliratkozót
Az mindenképpen jó ötlet, ha a rendelődben feliratkozási lehetőséget kínálsz pácienseidnek emailjeidre – de győződj meg róla, hogy a pácienseknek több lehetőségük is legyen erre a lépésre.Helyezz ki egy feliratkozási űrlapot webhelyedre, és linkelj erre közösségi profiljaidból is. Sokat segíthet, ha felkínálsz valamit a feliratkozásért cserébe, például egy kedvezményes kupont, vagy ajándékutalványt.
Készíts egy automatizált üdvözlőkampányt
Tégy jó benyomást új érdeklődő pácienseidnél egy automatizált, kétrészes email üdvözléssel. Az első üdvözlő emailben kínálj egy rövid bemutatkozást klinikádról és magyarázd el a címzetteknek, hogy mire számíthatnak a jövőben ezekben az emailekben (különleges ajánlatok, emlékeztetők, hírek, egyéb tudnivalók stb.)Már az első email tárgyában helyezz el egy kedvezményes ajánlatot, ezzel is arra ösztönözve a feliratkozókat, hogy elolvassák üzenetedet.
A második emailben kérd meg a címzetteket, hogy kövessenek a közösségi médián, és mellékeld az ehhez szükséges hivatkozásokat. Ez segít több platformon is kapcsolatot teremteni az emberekkel.
Ezt a folyamatot sokkal egyszerűbbé teheted egy erre alkalmas szoftveres eszközzel. A legtöbb email automatizáló szoftver lehetővé teszi az előre elkészített üzenetsorozatok kiküldését az új és meglévő feliratkozóknak.
Küldj legalább havonta egyszer emailt
Ha sikeres email kampányt szeretnél, akkor rendszeresen kell új és hasznos tartalmakat küldened feliratkozóidnak. Gondolkodj el rajta, hogy mi érdekelné igazán pácienseidet – mik azok a témák, amelyek láttán biztosan megnyitnák emailjeidet?Próbálj legalább havonta egy ilyen emailt küldeni, lehetőleg ugyan abban az időpontban. Szükség esetén igazítsd az email kiküldését egy közelgő eseményhez, hogy „beharangozhasd” azt.