Ezért fontos a közösségi média az egészségügyben

Ezért fontos a közösségi média az egészségügyben

A közösségi média szerepe az egészségügyi marketingben

Egyre többen használják a közösségi médiát arra, hogy megismerkedjenek a különböző egészségügyi szolgáltatókkal és megosszák a róluk kialakult véleményüket. 
A közösségi média lehetőséget kínál az egészségügyi szolgáltatók számára, hogy népszerűsítsék márkájukat és új pácienseket szerezzenek maguknak. Ezek a platformok az egészségügyi marketing nélkülözhetetlen eszközeivé váltak, ha azonban a legtöbbet szeretnéd kihozni belőlük, akkor nem elég szimplán csak létrehoznod egy profilt rajtuk – foglalkoznod is kell velük.

 
Ezért fontos a közösségi média az egészségügyben
Ha mégsincs időd foglalkozni a közösségi média felületekkel, akkor egyszerűbb, ha profikra bízod egészségügyi vállalatod social felületeit. Egészségügyi marketing ügynökségünk tapasztalt a közösségi média világában és mi tudjuk, mely praktikákkal lendítheted fel ügyfélköröd. Kérd ajánlatunkat egyszerűen online: Ajánlatkérés!

Az alábbiakban néhány hasznos tanácsot olvashatsz a közösségi média használatáról, és arról, hogy hogyan hasznosíthatod te is az online marketing ezen ágazatát egészségügyi márkád számára.


Miért olyan fontos a közösségi média az egészségügy számára?

A közösség tájékoztatása

Az emberek többsége a közösségi médián értesül a várható vagy jelenlegi egészségügyi helyzetekre (pl. szezonális allergiák, járványok stb.) Ezt csinálhatod egyszerűen (emlékeztetheted az embereket a legfontosabb egészségügyi szokásokra), vagy összetettebb módszerekkel (szezonális egészségmegőrző és tudatossági kampányok szervezésével) is.

Kommunikáció krízishelyzetekben

A közösségi média kiválóan alkalmas a közönség valós idejű tájékoztatására. Ez különösen akkor fontos, amikor a dolgok folyamatosan változnak, és a hagyományos televíziós adások és újságcikkek nem képesek lépést tartani az eseményekkel.

A leggyakoribb kérdések megválaszolása

A közösségi média segítségével az egészségügyben dolgozók is közelebb kerülhetnek pácienseikhez. Minél több kérdést válaszolsz meg bejegyzéseidben, annál kevesebb lesz az önmagát helytelenül diagnosztizáló beteg, és annál jobban bíznak majd benned leendő és meglévő pácienseid.

Az emberek felvilágosítása

Értékes, hasznos tartalmaiddal nem csak követőid figyelmét ragadhatod és tarthatod meg, hanem fontos tudnivalókat is megoszthatsz az emberekkel, amik segítenek megőrizni egészségüket.

Posztolj a közösségi médián

A rendszeres közösségi posztolás (bejegyzések létrehozásával és megosztása) az egyik legegyszerűbb módja annak, hogy megőrizd az emberek érdeklődését webhelyed, és ez által praxisod iránt. Számos platform létezik, és egyesek alkalmasabbak az egészségügyi marketingre, mint mások. Mielőtt tehát bármelyik mellett elköteleznéd magadat, derítsd ki, hogy melyik lenne a legideálisabb saját praxisod számára.
Miután rátaláltál a megfelelő platformra (vagy a kapacitásodtól függően platformokra), bejegyzéseidnek többféle témája is lehet, úgymint:
  • Az általad kínált szolgáltatások és kezelések
  • Közérdekű információk praxisod működéséről (például várható rendkívüli nyitvatartás, hírek stb.)
  • Az új orvosok, ápolók
  • A praxis vagy az orvosok, ápolók által nyert szakmai díjak és más elismerések
  • Újonnan beszerzett eszközök és ezek előnyei a páciensek számára
  • A rendelő ünnepi dekorációi
  • Videók a beavatkozásokról, illetve előtte/utána képek – persze csak a páciensek engedélyével

A közösségi tartalmak fő célja az, hogy megtartsák az emberek figyelmét. A Facebook szerint az emberek átlagosan 1,7 másodpercet töltenek egy-egy bejegyzés nézegetésével a hírfolyamban. Ez annak köszönhető, hogy a felhasználók általában gyorsan görgetik a tartalmakat, és csak akkor állnak meg, ha valami érdekeset találnak.
Érdemes tehát elgondolkodnod rajta, hogy milyen praxisoddal kapcsolatos tartalmak ragadnák meg pácienseid figyelmét. A videók feltöltése például egy remek taktika, mert nem csak a felhasználók, hanem a közösségi platformok algoritmusai is kedvelik.

Közösségi média marketing tippek egészségügyi szervezeteknek

Ha új pácienseket szeretnél találni egészségügyi praxisod számára, akkor olyan helyeken kell keresned őket, ahol szívesen töltik az idejüket. Sok ember számára ez hosszú évek óta a közösségi médiás platformokat jelenti. Íme néhány hasznos tipp, hogy a legtöbbet hozhasd ki belőlük:

Ne rágódj azon, hogy hány követőd van

Egy egészségügyi szervezetnek nem azzal kell foglalkoznia a közösségi médián, hogy hány követőt sikerült eddig összegyűjtenie. E helyett két sokkal fontosabb feladatod van ezeken a platformokon.
Az elsődleges feladat oktató hasznos, informatív tartalmakat megosztani lehetséges pácienseiddel, hogy felvilágosítsd őket és szorosabb kapcsolatot építhess ki velük. Ehhez ki kell derítened, hogy mik azok az égető kérdések, amelyekre ideális pácienseid gyakran keresik a választ. Ezek általában olyan tartalmak lesznek, amelyek különböző betegségeket és kezelési módokat ismertetnek.
A másodlagos feladat az, hogy egy erős nevet építs ki praxisod, orvosaid és személyzeted számára. Ha hasznos információkkal látod el az embereket, akkor idővel egy megbízható forrásként és egészségügyi szakértőként tekintenek majd márkádra. Mutasd meg, hogy értesz ahhoz, amivel foglalkozol, és hogy szíveden viseled pácienseid állapotát.

Használj videós tartalmakat

Ha azt szeretnéd, hogy az emberek egy pillanatra abbahagyják a hírfolyam görgetését, és odafigyeljenek a mondanivalódra, akkor használj videókat. A videók segítségével sokkal könnyebben éreztetheted az emberekkel az empátiát, ami egy rendkívül fontos tényező az egészségügyben.
A videó a legjobb tartalomtípus azok számára, akik szeretnék elnyerni közönségük bizalmát és hatni akarnak lehetséges pácienseik azon érzelmeire, amelyek döntéseiket vezérlik.

 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok