Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Amit egy marketingesnek a Facebook ajánlásokról tudnia kell

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

facebook

A Facebookon megosztott vélemények óriási sikereket, vagy épp akkora bukást hozhatnak egy vállalat számára. Mivel a legtöbb embernek van Facebook fiókja, szinte bárki könnyedén hozzáférhet ezekhez a véleményekhez, amelyeket a korábbi ügyfelek fogalmaznak meg egy-egy cég Facebook oldalára, és természetesen bárki írhat is ilyen véleményt saját élményei alapján.
Ezek a vélemények tehát rendkívüli lehetőséget nyújtanak cégednek, hogy megmutasd az embereknek, pontosan mit is kínálsz ügyfeleid számára. Amennyiben szeretnéd a legtöbbet kihozni belőlük, ez a cikk neked szól!

Korábban vélemények, most már ajánlások

A Facebookon évekkel ezelőtt véleményeket, értékeléseket írhattak és olvashattak a felhasználók. 2018-ban azonban a Facebook megváltoztatta a funkciót, és azóta „Ajánlások” néven található meg a közösségi webhely felületén.
A legfontosabb változtatás nem a név volt azonban, hanem az értékelésekhez használt rendszer. Korábban a felhasználók egy 5 csillagos skálán pontozhatták a cégeket, az ajánlások bevezetése óta viszont egy szimpla igen/nem szavazatot adhatnak le, amivel jelezhetik, hogy ajánlanák-e a helyet másoknak is, vagy sem.
Az igen/nem szavazat mellett a felhasználók szöveges magyarázatot, illetve képeket is fűzhetnek ajánlásukhoz.

 

A Facebook ajánlások beállítása

Amikor létrehozol egy új oldalt a Facebookon, az ajánlások funkció alapértelmezettként aktiválódik. Ha valamiért ez mégsem történik meg, akkor az oldal beállításai között bekapcsolhatod a funkciót:

  1. Navigálj el Facebook oldaladra és kattints a Beállítások gombra a bal oldali oszlopban.
  2. Kattints a Sablonok és lapfülek menüre.
  3. Kapcsold be a Vélemények megjelenítését – a Facebook felülete valamiért még mindig így nevezi a funkciót, annak ellenére, hogy már évek óta „Ajánlásokként” jelenik meg az oldalakon. Ne téveszd tehát össze a funkciót az Ajánlatok opcióval, ami ugyan ezen a felületen látható, de nincs köze az ajánlásokhoz.

 

Válaszolj is az ajánlásokra

Függetlenül attól, hogy tartoznak-e hozzájuk képek vagy szöveg, az ajánlások egy-egy bejegyzésként jelennek meg az oldal Ajánlások felületén. Ez azt jelenti, hogy, mint bármelyik bejegyzéshez, ezekhez is írhatsz hozzászólásokat, csak ne felejtsd el beállítani, hogy oldalad nevében írd ezeket.
Az ajánlások lényegében vélemények, ezért vagy pozitívok, vagy negatívok lesznek. Ezekre mind érdemes válaszolni, de ha nincs elég időd, akkor koncentrálj csak a negatívabb megnyilvánulásokra.
Ha tudod, hogy hogyan kezeld a kritikát az interneten, akkor mások is látni fogják, hogy odafigyelsz ügyfeleid véleményére, és hogy igyekszel javítani termékeid vagy szolgáltatásaid minőségén, hogy a jövőben elkerüld ezeket a problémákat.

 

Az ajánlások törlése

A Facebook nem teszi lehetővé az ajánlások egyenkénti törlését, hiszen ezt az oldalak könnyedén kihasználhatnák, hogy csak a pozitív véleményeket tartsák meg. Az egyetlen opció a fent leírt módon kikapcsolni az ajánlásokat, habár így az összes eltűnik majd oldaladról.
Ez nem feltétlenül jó ötlet azonban, hiszen így a pozitív visszajelzések is eltűnnek majd, és ezek mind fontos közösségi bizonyítékokként szolgálhatnak a márkáddal ismerkedő érdeklődők számára. Mi több, egy márka egyenesen gyanús lehet, ha nem található róla semmilyen visszajelzés a Facebookon – talán rejtegetnek valamit?

 

Hogyan szerezz több ajánlatot

Sok cégtulajdonos nem meri közvetlenül arra kérni ügyfeleit, hogy írjanak véleményt élményeikről, mert nem szeretnének tolakodónak tűnni. Azonban ha korábban ügyfeleid megadták neked elérhetőségeiket (email, telefon, stb.) akkor bátran megkérheted őket, hogy szánjanak néhány percet egy gyors véleményírásra az erre alkalmas felületeken.
Azoknak, akik személyesen térnek be üzletedbe, egy szórólapot vagy kártyát is adhatsz, ami emlékezteti őket erre.
Fontos, hogy ha véleményt/ajánlást kérsz ügyfeleidtől, akkor fogalmazz tömören és egyszerűen. írd le röviden, hogy miért szeretnéd kikérni a véleményüket, és kínálj egy kényelmes, egylépéses útvonalat a szóban forgó felületre. Ez lehet egy link, vagy egy QR kód, ami Facebook oldaladra mutat.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

forgalomnövelő tippek
2021-09-23

4 profi módszer a webhelyforgalom fellendítésére

Amikor több látogatót szeretnél webhelyedre vonzani, és a hagyományos forgalomforrások nem teljesítenek úgy, ahogyan elvárnád tőlük, akkor ideje néhány profi taktikát bevetni a forgalom újbóli fellendítésére.

Közösségi média marketing
2021-09-16

6 alapvető tipp a sikeres közösségi média marketinghez

A marketing egy meglehetősen összetett dolog, így nem csoda, hogy sokan nem mernek belevágni saját vállalatuk számára. Azonban néhány alapvető jó tanáccsal és kellő kitartással felfegyverkezve te is sikerre viheted cégedet vagy vállalkozásodat.

Amit egy marketingesnek a Facebook ajánlásokról tudnia kell
2021-09-14

Amit egy marketingesnek a Facebook ajánlásokról tudnia kell

A Facebookon megosztott vélemények óriási sikereket, vagy épp akkora bukást hozhatnak egy vállalat számára. Mivel a legtöbb embernek van Facebook fiókja, szinte bárki könnyedén hozzáférhet ezekhez a véleményekhez, amelyeket a korábbi ügyfelek fogalmaznak meg egy-egy cég Facebook oldalára, és természetesen bárki írhat is ilyen véleményt saját élményei alapján. Ezek a vélemények tehát rendkívüli lehetőséget nyújtanak cégednek, hogy megmutasd az embereknek, pontosan mit is kínálsz ügyfeleid számára. Amennyiben szeretnéd a legtöbbet kihozni belőlük, ez a cikk neked szól!

SEO-s tartalmak rangsorolása
2021-09-09

Mitől rangsorol igazán jól egy SEO-ra kiélezett tartalom?

A tartalmak a mai napig fontos szerepet játszanak a keresőoptimalizálásban, de ez nem jelenti azt, hogy bármilyen tartalom jól rangsorol majd, és releváns tartalmat is vonz webhelyedre. Sőt, az internetes tartalmak többségére soha nem érkezik forgalom a Google-ról.

Videómarketing stratégia kisvállalkozások számára útmutatóval
2021-09-07

Így állítsd össze kisvállalkozásod videómarketing-stratégiáját – Útmutató!

2021-ben komoly kihívás megragadni a közönség figyelmét, hiszen mindenki rohan valahová, és a legtöbbeknek vagy ideje, vagy kedve nincs hosszú cikkeket olvasgatni mobileszközén. A vásárlói igények változásához a marketingnek is igazodnia kell, és azok a cégek, amelyek nem képesek lépést tartani az új trendekkel, hamar feledésbe merülhetnek. A videómarketing egy remek eszköz a modern cégek arzenáljában, azonban sokan tartanak tőle, mert komplikált, körülményes stratégiának tartják. Az alábbiakban néhány ilyen tévhitet rombolunk le, és segítünk mindenkinek, aki szeretne egy hatékony videómarketing-stratégiát kialakítani cége számára!

Közösségi kampányok éttermeknek
2021-09-02

10 tipp a hatékony közösségi kampányokhoz éttermek számára

Az élet kezd visszatérni az éttermekbe, és így a tulajdonosok is kénytelenek újra elgondolkodni azon, hogy milyen módszerekkel tűnhetnek ki vendégeik számára a versenymezőnyből. Az éttermi marketing egyik leghasznosabb eszköze manapság a közösségi média, hiszen számos platform kínál jobbnál jobb marketingeszközöket az új és meglévő vendégek elérésére.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!