Facebook ajánlások: Mit kell róla tudni?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Amit egy marketingesnek a Facebook ajánlásokról tudnia kell

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

facebook

A Facebookon megosztott vélemények óriási sikereket, vagy épp akkora bukást hozhatnak egy vállalat számára. Mivel a legtöbb embernek van Facebook fiókja, szinte bárki könnyedén hozzáférhet ezekhez a véleményekhez, amelyeket a korábbi ügyfelek fogalmaznak meg egy-egy cég Facebook oldalára, és természetesen bárki írhat is ilyen véleményt saját élményei alapján.
Ezek a vélemények tehát rendkívüli lehetőséget nyújtanak cégednek, hogy megmutasd az embereknek, pontosan mit is kínálsz ügyfeleid számára. Amennyiben szeretnéd a legtöbbet kihozni belőlük, ez a cikk neked szól!

Korábban vélemények, most már ajánlások

A Facebookon évekkel ezelőtt véleményeket, értékeléseket írhattak és olvashattak a felhasználók. 2018-ban azonban a Facebook megváltoztatta a funkciót, és azóta „Ajánlások” néven található meg a közösségi webhely felületén.
A legfontosabb változtatás nem a név volt azonban, hanem az értékelésekhez használt rendszer. Korábban a felhasználók egy 5 csillagos skálán pontozhatták a cégeket, az ajánlások bevezetése óta viszont egy szimpla igen/nem szavazatot adhatnak le, amivel jelezhetik, hogy ajánlanák-e a helyet másoknak is, vagy sem.
Az igen/nem szavazat mellett a felhasználók szöveges magyarázatot, illetve képeket is fűzhetnek ajánlásukhoz.

 

A Facebook ajánlások beállítása

Amikor létrehozol egy új oldalt a Facebookon, az ajánlások funkció alapértelmezettként aktiválódik. Ha valamiért ez mégsem történik meg, akkor az oldal beállításai között bekapcsolhatod a funkciót:

  1. Navigálj el Facebook oldaladra és kattints a Beállítások gombra a bal oldali oszlopban.
  2. Kattints a Sablonok és lapfülek menüre.
  3. Kapcsold be a Vélemények megjelenítését – a Facebook felülete valamiért még mindig így nevezi a funkciót, annak ellenére, hogy már évek óta „Ajánlásokként” jelenik meg az oldalakon. Ne téveszd tehát össze a funkciót az Ajánlatok opcióval, ami ugyan ezen a felületen látható, de nincs köze az ajánlásokhoz.

 

Válaszolj is az ajánlásokra

Függetlenül attól, hogy tartoznak-e hozzájuk képek vagy szöveg, az ajánlások egy-egy bejegyzésként jelennek meg az oldal Ajánlások felületén. Ez azt jelenti, hogy, mint bármelyik bejegyzéshez, ezekhez is írhatsz hozzászólásokat, csak ne felejtsd el beállítani, hogy oldalad nevében írd ezeket.
Az ajánlások lényegében vélemények, ezért vagy pozitívok, vagy negatívok lesznek. Ezekre mind érdemes válaszolni, de ha nincs elég időd, akkor koncentrálj csak a negatívabb megnyilvánulásokra.
Ha tudod, hogy hogyan kezeld a kritikát az interneten, akkor mások is látni fogják, hogy odafigyelsz ügyfeleid véleményére, és hogy igyekszel javítani termékeid vagy szolgáltatásaid minőségén, hogy a jövőben elkerüld ezeket a problémákat.

 

Az ajánlások törlése

A Facebook nem teszi lehetővé az ajánlások egyenkénti törlését, hiszen ezt az oldalak könnyedén kihasználhatnák, hogy csak a pozitív véleményeket tartsák meg. Az egyetlen opció a fent leírt módon kikapcsolni az ajánlásokat, habár így az összes eltűnik majd oldaladról.
Ez nem feltétlenül jó ötlet azonban, hiszen így a pozitív visszajelzések is eltűnnek majd, és ezek mind fontos közösségi bizonyítékokként szolgálhatnak a márkáddal ismerkedő érdeklődők számára. Mi több, egy márka egyenesen gyanús lehet, ha nem található róla semmilyen visszajelzés a Facebookon – talán rejtegetnek valamit?

 

Hogyan szerezz több ajánlatot

Sok cégtulajdonos nem meri közvetlenül arra kérni ügyfeleit, hogy írjanak véleményt élményeikről, mert nem szeretnének tolakodónak tűnni. Azonban ha korábban ügyfeleid megadták neked elérhetőségeiket (email, telefon, stb.) akkor bátran megkérheted őket, hogy szánjanak néhány percet egy gyors véleményírásra az erre alkalmas felületeken.
Azoknak, akik személyesen térnek be üzletedbe, egy szórólapot vagy kártyát is adhatsz, ami emlékezteti őket erre.
Fontos, hogy ha véleményt/ajánlást kérsz ügyfeleidtől, akkor fogalmazz tömören és egyszerűen. írd le röviden, hogy miért szeretnéd kikérni a véleményüket, és kínálj egy kényelmes, egylépéses útvonalat a szóban forgó felületre. Ez lehet egy link, vagy egy QR kód, ami Facebook oldaladra mutat.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!