Facebook ajánlások: Mit kell róla tudni?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Amit egy marketingesnek a Facebook ajánlásokról tudnia kell

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

facebook

A Facebookon megosztott vélemények óriási sikereket, vagy épp akkora bukást hozhatnak egy vállalat számára. Mivel a legtöbb embernek van Facebook fiókja, szinte bárki könnyedén hozzáférhet ezekhez a véleményekhez, amelyeket a korábbi ügyfelek fogalmaznak meg egy-egy cég Facebook oldalára, és természetesen bárki írhat is ilyen véleményt saját élményei alapján.
Ezek a vélemények tehát rendkívüli lehetőséget nyújtanak cégednek, hogy megmutasd az embereknek, pontosan mit is kínálsz ügyfeleid számára. Amennyiben szeretnéd a legtöbbet kihozni belőlük, ez a cikk neked szól!

Korábban vélemények, most már ajánlások

A Facebookon évekkel ezelőtt véleményeket, értékeléseket írhattak és olvashattak a felhasználók. 2018-ban azonban a Facebook megváltoztatta a funkciót, és azóta „Ajánlások” néven található meg a közösségi webhely felületén.
A legfontosabb változtatás nem a név volt azonban, hanem az értékelésekhez használt rendszer. Korábban a felhasználók egy 5 csillagos skálán pontozhatták a cégeket, az ajánlások bevezetése óta viszont egy szimpla igen/nem szavazatot adhatnak le, amivel jelezhetik, hogy ajánlanák-e a helyet másoknak is, vagy sem.
Az igen/nem szavazat mellett a felhasználók szöveges magyarázatot, illetve képeket is fűzhetnek ajánlásukhoz.

 

A Facebook ajánlások beállítása

Amikor létrehozol egy új oldalt a Facebookon, az ajánlások funkció alapértelmezettként aktiválódik. Ha valamiért ez mégsem történik meg, akkor az oldal beállításai között bekapcsolhatod a funkciót:

  1. Navigálj el Facebook oldaladra és kattints a Beállítások gombra a bal oldali oszlopban.
  2. Kattints a Sablonok és lapfülek menüre.
  3. Kapcsold be a Vélemények megjelenítését – a Facebook felülete valamiért még mindig így nevezi a funkciót, annak ellenére, hogy már évek óta „Ajánlásokként” jelenik meg az oldalakon. Ne téveszd tehát össze a funkciót az Ajánlatok opcióval, ami ugyan ezen a felületen látható, de nincs köze az ajánlásokhoz.

 

Válaszolj is az ajánlásokra

Függetlenül attól, hogy tartoznak-e hozzájuk képek vagy szöveg, az ajánlások egy-egy bejegyzésként jelennek meg az oldal Ajánlások felületén. Ez azt jelenti, hogy, mint bármelyik bejegyzéshez, ezekhez is írhatsz hozzászólásokat, csak ne felejtsd el beállítani, hogy oldalad nevében írd ezeket.
Az ajánlások lényegében vélemények, ezért vagy pozitívok, vagy negatívok lesznek. Ezekre mind érdemes válaszolni, de ha nincs elég időd, akkor koncentrálj csak a negatívabb megnyilvánulásokra.
Ha tudod, hogy hogyan kezeld a kritikát az interneten, akkor mások is látni fogják, hogy odafigyelsz ügyfeleid véleményére, és hogy igyekszel javítani termékeid vagy szolgáltatásaid minőségén, hogy a jövőben elkerüld ezeket a problémákat.

 

Az ajánlások törlése

A Facebook nem teszi lehetővé az ajánlások egyenkénti törlését, hiszen ezt az oldalak könnyedén kihasználhatnák, hogy csak a pozitív véleményeket tartsák meg. Az egyetlen opció a fent leírt módon kikapcsolni az ajánlásokat, habár így az összes eltűnik majd oldaladról.
Ez nem feltétlenül jó ötlet azonban, hiszen így a pozitív visszajelzések is eltűnnek majd, és ezek mind fontos közösségi bizonyítékokként szolgálhatnak a márkáddal ismerkedő érdeklődők számára. Mi több, egy márka egyenesen gyanús lehet, ha nem található róla semmilyen visszajelzés a Facebookon – talán rejtegetnek valamit?

 

Hogyan szerezz több ajánlatot

Sok cégtulajdonos nem meri közvetlenül arra kérni ügyfeleit, hogy írjanak véleményt élményeikről, mert nem szeretnének tolakodónak tűnni. Azonban ha korábban ügyfeleid megadták neked elérhetőségeiket (email, telefon, stb.) akkor bátran megkérheted őket, hogy szánjanak néhány percet egy gyors véleményírásra az erre alkalmas felületeken.
Azoknak, akik személyesen térnek be üzletedbe, egy szórólapot vagy kártyát is adhatsz, ami emlékezteti őket erre.
Fontos, hogy ha véleményt/ajánlást kérsz ügyfeleidtől, akkor fogalmazz tömören és egyszerűen. írd le röviden, hogy miért szeretnéd kikérni a véleményüket, és kínálj egy kényelmes, egylépéses útvonalat a szóban forgó felületre. Ez lehet egy link, vagy egy QR kód, ami Facebook oldaladra mutat.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

Fogászati Facebook hirdetések: Tippek a sikerért!
2022-09-06

Így szerezz több fogászati pácienst a Facebook hirdetésekkel

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amelyet a legtöbb magyar felhasználó is napi szinten meglátogat. Ennek köszönhetően a Facebook egy remek páciensforrás lehet bármely fogászat számára, amiben sokat segíthetnek a platform fizetett hirdetései. Ezek a reklámok hívásra ösztönözhetik az érdeklődőket, akik rögtön az alkalmazásból tárcsázhatják rendelődet (vagy eljuthatnak egy olyan oldalra, ahol megtalálják telefonszámodat). Fogászati marketingesként jól tudod, hogy mennyire értékes csatornát is jelentenek ezek a hívások egy praxis számára, hiszen sokkal kedvezőbb arányban konvertálnak, mint a webes érdeklődők. Az alábbi fogászati Facebook marketing tippek segítenek a legtöbbet kihozni hirdetéseidből.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!