Milyen a jó Facebook oldal, avagy mit akarnak valójában a felhasználók?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Milyen a jó Facebook oldal, avagy mit akarnak valójában a felhasználók?

Máté Beatrix

szerző:
Máté Beatrix

facebook

A cégekeknek és a Facebook oldalért felelős munkatársaknak képesnek kell lenniük a rajongók helyzetébe képzelni magukat. Abban a pillanatban, amikor a célközönségedként fogsz tudni gondolkozni, rájössz, mire vágynak, mire van szükségük, mi fog nekik tetszeni. Ezeket ismerve ki lehet alakítani egy hatékony Facebook kommunikációs stratégiát. 

A céges Facebook oldal, amennyiben jól használod segítheti a cégedet. Egy jól felépített kommunikáció márkát épít, elköteleződést erősít és értékesíthet is. 

Több mint 60 millió Facebook oldalt hoztak létre világszerte. Biztos lehetsz benne, hogy legalább egy Facebook oldal a versenytársadé. Manapság a felhasználók mielőtt döntést hoznak rengeteg helyről szerzik be információikat. Az egyik ilyen platform a Facebook, azon belül is az adott cég Facebook oldala. Ha a tied nem kellően informál, nem érdekes, nem azt adja amit a potenciális célközönséged elvár, akkor nem melletted fog dönteni. 


A Facebook oldalad elemzése (Insights) rengeteg lehetőséget ad arra, hogy jobban megismerd közönségedet. Hány évesek, mely tartalamakat szeretik a legjobban, mikor látogatják Facebook oldalad, mikor a legnagyobb az aktivitásuk, ezek alapján pedig megfelelően fogod tudni kialakítani a Facebook kommunikációdat.

Mit várnak tehát el a vásárlók egy Facebook oldaltól?

Elérhetőség és információk

Gyakran a felmerült kérdésekre szeretnének választ kapni. Úgy, mint nyitva tartás, elérhetőség, egyéb információk. A legfontosabb, hogy a Facebook oldalad információi maradéktalanul kielégítsék a látogatók ezen igényeit. Ha nincs megfelelően keresőoptimalizált weboldalad akkor gyakran a Facebook oldaladat találják meg a keresőben elsőként. 

Vevőszolgálat

Sokan úgy tekintenek egy márka vagy cég Facebook oldalára, mintha az egy ügyfélszolgálat lenne. A Facebook felhasználók és a vállalkozások világszerte több, mint 1 milliárd üzenetet küldenek egymásnak havonta, ám ezek 87 % -a megválaszolatlanul marad. Hogy miért? Mert a Facebook oldal nem ügyfélszolgálat. Az azt kezelő munkatársak valószínüleg marketinges vagy kommunikációs szakemberek, nem kell érteniük és valószínűleg nem is fognak érteni az adott cég termékéhez, tehát nem fognak kielégítő választ adni a kérdésre. És ez miért baj? A felhasználó csalódott lesz, esetleg elpártol. Ezért világosan fel kell tüntetni, hogy hol kaphatnak kielégítő választ kérdésükre. (Telefonszám, e-mail cím stb.)

Exkluzivitás és ajánlatok

Mindenki szereti az akciókat, vagy legalábbis mindenképpen felkapja rá a fejét. Nincsenek ezzel máshogy a Facebook felhasználók sem. Én is számos márka oldalát követem a Facebookon csak azért, mert tudom hogy időről-időre nagyszerű ajánlataik vannak amelyekről így első kézből értesülhetek. 
Egy külföldi felmérés szerint a Facebook felhasználók 35 % -a promóciók és ajánlatok miatt követ egy Facebook oldalt. 

Releváns tartalmak

A Facebook oldal hatékony eszköz arra, hogy célközönségedet egyszerre tudd megszólítani. Amikor információt vagy tartalmat teszel ki a Facebook oldalra, bizonyosodj meg róla, hogy iparágad és üzleted számára releváns információkat közölsz. Ne tegyél ki olyan posztot, mely elégedetlenséget vagy értetlenséget generál. 

Nem csak az nagyon fontos hogy mit, de az is, hogyan osztod meg. A fotóval megosztott információk 53%-a több, mint kétszer annyi interakciót generálnak, mint a kép nélküliek. A Kissmetrics adataiból kiderül, hogy 104%-kal több komment és 84%-kal több interakció történik a képes posztoknál. 
Sokszor azonban többre van szükség mint egy kép. A mondanivalóval teli bejegyzések hossza, melyekre hozzászólásokat várunk, azonban ne legyenek hosszabbak, mint 250 karakter. 

A közösség

Találni valamit, ami tetszik és örömünket lelni benne remek dolog. Még jobb azonban ezt megosztani másokkal. A Facebook oldal egy remek, hely ahol közös érdeklődésű emberek gyűlhetnek össze. Egy ilyen közösséget építeni céged köré igazán kifizetődő.  


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

Fogászati Facebook hirdetések: Tippek a sikerért!
2022-09-06

Így szerezz több fogászati pácienst a Facebook hirdetésekkel

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amelyet a legtöbb magyar felhasználó is napi szinten meglátogat. Ennek köszönhetően a Facebook egy remek páciensforrás lehet bármely fogászat számára, amiben sokat segíthetnek a platform fizetett hirdetései. Ezek a reklámok hívásra ösztönözhetik az érdeklődőket, akik rögtön az alkalmazásból tárcsázhatják rendelődet (vagy eljuthatnak egy olyan oldalra, ahol megtalálják telefonszámodat). Fogászati marketingesként jól tudod, hogy mennyire értékes csatornát is jelentenek ezek a hívások egy praxis számára, hiszen sokkal kedvezőbb arányban konvertálnak, mint a webes érdeklődők. Az alábbi fogászati Facebook marketing tippek segítenek a legtöbbet kihozni hirdetéseidből.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!