Milyen a jó Facebook oldal, avagy mit akarnak valójában a felhasználók?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Milyen a jó Facebook oldal, avagy mit akarnak valójában a felhasználók?

Máté Beatrix

szerző:
Máté Beatrix

facebook

A cégekeknek és a Facebook oldalért felelős munkatársaknak képesnek kell lenniük a rajongók helyzetébe képzelni magukat. Abban a pillanatban, amikor a célközönségedként fogsz tudni gondolkozni, rájössz, mire vágynak, mire van szükségük, mi fog nekik tetszeni. Ezeket ismerve ki lehet alakítani egy hatékony Facebook kommunikációs stratégiát. 

A céges Facebook oldal, amennyiben jól használod segítheti a cégedet. Egy jól felépített kommunikáció márkát épít, elköteleződést erősít és értékesíthet is. 

Több mint 60 millió Facebook oldalt hoztak létre világszerte. Biztos lehetsz benne, hogy legalább egy Facebook oldal a versenytársadé. Manapság a felhasználók mielőtt döntést hoznak rengeteg helyről szerzik be információikat. Az egyik ilyen platform a Facebook, azon belül is az adott cég Facebook oldala. Ha a tied nem kellően informál, nem érdekes, nem azt adja amit a potenciális célközönséged elvár, akkor nem melletted fog dönteni. 


A Facebook oldalad elemzése (Insights) rengeteg lehetőséget ad arra, hogy jobban megismerd közönségedet. Hány évesek, mely tartalamakat szeretik a legjobban, mikor látogatják Facebook oldalad, mikor a legnagyobb az aktivitásuk, ezek alapján pedig megfelelően fogod tudni kialakítani a Facebook kommunikációdat.

Mit várnak tehát el a vásárlók egy Facebook oldaltól?

Elérhetőség és információk

Gyakran a felmerült kérdésekre szeretnének választ kapni. Úgy, mint nyitva tartás, elérhetőség, egyéb információk. A legfontosabb, hogy a Facebook oldalad információi maradéktalanul kielégítsék a látogatók ezen igényeit. Ha nincs megfelelően keresőoptimalizált weboldalad akkor gyakran a Facebook oldaladat találják meg a keresőben elsőként. 

Vevőszolgálat

Sokan úgy tekintenek egy márka vagy cég Facebook oldalára, mintha az egy ügyfélszolgálat lenne. A Facebook felhasználók és a vállalkozások világszerte több, mint 1 milliárd üzenetet küldenek egymásnak havonta, ám ezek 87 % -a megválaszolatlanul marad. Hogy miért? Mert a Facebook oldal nem ügyfélszolgálat. Az azt kezelő munkatársak valószínüleg marketinges vagy kommunikációs szakemberek, nem kell érteniük és valószínűleg nem is fognak érteni az adott cég termékéhez, tehát nem fognak kielégítő választ adni a kérdésre. És ez miért baj? A felhasználó csalódott lesz, esetleg elpártol. Ezért világosan fel kell tüntetni, hogy hol kaphatnak kielégítő választ kérdésükre. (Telefonszám, e-mail cím stb.)

Exkluzivitás és ajánlatok

Mindenki szereti az akciókat, vagy legalábbis mindenképpen felkapja rá a fejét. Nincsenek ezzel máshogy a Facebook felhasználók sem. Én is számos márka oldalát követem a Facebookon csak azért, mert tudom hogy időről-időre nagyszerű ajánlataik vannak amelyekről így első kézből értesülhetek. 
Egy külföldi felmérés szerint a Facebook felhasználók 35 % -a promóciók és ajánlatok miatt követ egy Facebook oldalt. 

Releváns tartalmak

A Facebook oldal hatékony eszköz arra, hogy célközönségedet egyszerre tudd megszólítani. Amikor információt vagy tartalmat teszel ki a Facebook oldalra, bizonyosodj meg róla, hogy iparágad és üzleted számára releváns információkat közölsz. Ne tegyél ki olyan posztot, mely elégedetlenséget vagy értetlenséget generál. 

Nem csak az nagyon fontos hogy mit, de az is, hogyan osztod meg. A fotóval megosztott információk 53%-a több, mint kétszer annyi interakciót generálnak, mint a kép nélküliek. A Kissmetrics adataiból kiderül, hogy 104%-kal több komment és 84%-kal több interakció történik a képes posztoknál. 
Sokszor azonban többre van szükség mint egy kép. A mondanivalóval teli bejegyzések hossza, melyekre hozzászólásokat várunk, azonban ne legyenek hosszabbak, mint 250 karakter. 

A közösség

Találni valamit, ami tetszik és örömünket lelni benne remek dolog. Még jobb azonban ezt megosztani másokkal. A Facebook oldal egy remek, hely ahol közös érdeklődésű emberek gyűlhetnek össze. Egy ilyen közösséget építeni céged köré igazán kifizetődő.  


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Mutatjuk, hogyan tudud kiszámítani, mikor térül meg a keresőoptimalizálásba fektetett összeg és egyáltalán, mennyibe is kerül a keresőoptimalizálás, mi az ára
2022-05-18

Mikor és hogyan térül meg a SEO?

Mutatjuk, hogyan tududod kiszámítani, mikor térül meg a keresőoptimalizálásba fektetett összeg és egyáltalán, mennyibe is kerül a keresőoptimalizálás.

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!