Koronavírus és az egészségügyi marketing hirdetések: Így optimalizáld kampányaidat

Koronavírus és az egészségügyi marketing hirdetések: Így optimalizáld kampányaidat

Így optimalizáld egészségügyi Facebook és Google hirdetéseid költségvetését a koronavírus alatt

A COVID-19 és a miatta bevezetett korlátozások jelentős változásokat hoztak az egészségügyi marketingesek munkájában. A járványnak köszönhetően a marketingeseknek sokkal kreatívabban kell kommunikálniuk a fogyasztókkal, vagy, ha az egészségügyről van szó, a páciensekkel. Az egészségügyi marketingesek bebizonyították, hogy milyen gyorsan is képesek reagálni az ilyen szélsőséges helyzetekre – elég csak a tele-egészségügyre gondolni.

Koronavírus és az egészségügyi marketing hirdetések: Így optimalizáld kampányaidat

Ezek a módszerek azonban nem csak a mostani szorult helyzetben bizonyulhatnak hasznosnak, hiszen a járvány visszaszorítása után is lesznek olyanok, akik valamilyen okból (fizikai távolság, időhiány, mozgáskorlátozottság, stb.) nem lesznek képesek rendszeresen ellátogatni orvosukhoz. A koronavírus alatt született megoldások tehát nem átmenetileg bizonyulnak majd hasznosnak.

Függetlenül attól azonban, hogy új vagy meglévő szolgáltatásokat próbálnak-e népszerűsíteni, az egészségügyi marketingeseknek két fő területre kell koncentrálniuk: hogy hogyan jelenjenek meg a fogyasztók előtt, és hogy miket mondjanak, amikor oda kerülnek.

Legyünk őszinték: az embereknek nem igen engedhetik meg maguknak, hogy egy ilyen időszakban speciális egészségügyi beavatkozásokra költsenek. Egy marketinges szemszögéből most mindennél fontosabb tehát az üzenetek időzítése és megfogalmazása, különösen, ha a fizetett hirdetésekről van szó.

Lássuk tehát, hogy hogyan fektethetsz okosan a digitális egészségügyi hirdetésekbe!

 

Indíts egy webhelyaudittal

A digitális hirdetésekbe mindig csak valós adatok alapján szabad többet vagy kevesebbet fektetni. A megfontolt döntésekhez fontos, hogy legalább két tényezőt figyelemmel kövess: hogy hogyan használják fogyasztóid az online médiát, és hogy milyen kijárási és egyéb korlátozások érvényesek éppen a környékeden. E tényezőket ismerve sokkal tájékozottabban és rugalmasabban rendezheted el befektetéseidet, hogy a lehető legtöbbet hozhasd ki közösségi médiás kampányaidból.

Először is át kell fogalmaznod webhelyed, digitális hirdetéseid, és Google Cégem adatlapod tartalmait, hogy az aktuális helyzetet (COVID-19) tükrözzék. Webhelyeden például készítened kell egy COVID-19-es landing oldalt, amely minden más oldalról könnyedén elérhető, és amelyen ügyfeleid minden fontos információt megtalálnak arról, hogy hogyan befolyásolja munkádat és szolgáltatásaidat a koronavírus.

Ezeken felül tájékoztató célú felugró ablakokat is elhelyezhetsz webhelyeden, amelyek hasznos tudnivalókat sorolnak fel az újonnan érkező látogatók számára, és amelyekre rákattintva az érdeklődők eljuthatnak COVID-19-es landing oldaladra.

Segítünk webhelyauditod megvalósításában: kérd egészségügyi marketing ügynökségünk segítségét most! 

 

Ellenőrizd meglévő hirdetéskampányaidat

Most érdemes átellenőrizned összes jelenleg futó hirdetéskampányodat is, persze már egy COVID-19-es gondolkodásmóddal. Mindeközben tedd fel magadnak az alábbi kérdéseket:

  • Naprakészek és pontosak a kampányaidban közölt adatok, és megfelelően türközik praxisod jelenlegi működését (nyitva tartás, páciensfogadás, telefonszámok, tele-egészség szolgáltatások, stb.)?
  • Megfelel a hirdetés szövege és hangneme az aktuális helyzethez? Ne invitáld az embereket rendelődbe, ha tudod, hogy nem látogathatnak el hozzád pl. negatív vírustesztek nélkül.
  • Párhuzamban vannak a Google Cégem adatlapodon és hirdetéseidben közölt információk a valósággal? Fontos, hogy bárhol is találnak rád, pácienseid mindenütt valós, naprakész információkat találjanak rólad, és arról, hogy hogyan vehetik fel a kapcsolatot veled.

 

Hogyan költs kevesebbet a fizetett médiára

Ha ellenőrizted és frissítetted a rólad fellelhető információkat, illetve átfogalmaztad üzeneteidet az aktuális helyzethez, elkezdhetsz fizetett médiakampányaidon dolgozni.

 

Ne állítsd le fizetett médiás költekezésedet hirtelen felindulásból

A kampányok szüneteltetése nem olyan hasznos, mint amilyennek elsőre tűnik. Ez a lépés mind a Facebookon, mind pedig a Google rendszerében komoly következményekkel járhat, hiszen mindkét rendszernek időre van szüksége, hogy megismerje célközönséged viselkedését, és hogy ehhez igazítsa célzását.

Mi több, ha leállítasz vagy szüneteltetsz egy kampányt, akkor az ahhoz tartozó adatok elveszhetnek, és így újrainduláskor sokkal nehezebb lesz jó teljesítményt elérned hirdetéseiddel.

A helyett, tehát, hogy teljesen, vagy átmenetileg leállítanál egy kampányt, próbáld inkább csökkenteni annak költségkeretét.

 

Szüneteltesd vagy csökkentsd a tölcsér legfelső szintjét megcélzó kampányokat

Ha kampányaid költségkeretét szeretnéd szűkíteni, akkor ezt azokkal érdemes megtenni, amelyekre magas keresési, de alacsony konverziós arány jellemző. Érdemes lehet továbbá szüneteltetni azokat a fizetett kampányokat, amelyek általános tüneteket, állapotokat és kérdéseket céloznak meg, úgymint:

  • „Hogyan szerezhetek antibiotikumokat?”
  • „Miért köhögök?”
  • „Szezonális allergia tünetek”
  • „Fejfájás okai”

…és így tovább.

 

Szüneteltesd vagy optimalizáld rosszul teljesítő kampányaidat

Nézd meg, hogy mely kampányaid nem hoznak konverziókat. Ezek költségkereteit mind érdemes lehet csökkenteni, vagy akár teljesen szüneteltetheted is őket. Persze a legjobb megoldás kideríteni, hogy miért nem teljesítenek jól, és úgy optimalizálni őket, hogy a legtöbbet hozhasd ki belőlük.

 

Ügyelj az időzítésre

Csak akkor költs pénzt kampányaidra, ha tudod, hogy mikor érheted el őket leghatékonyabban hirdetéseiddel. Ha kampányaid statisztikái azt mutatják, hogy csak a hét bizonyos napjain, és/vagy bizonyos napszakokban van érdeklődés hirdetéseid iránt, akkor ezekre az időszakokra korlátozhatod azok megjelenítését. Ezeket az információkat a google ads felületén találod.

 

Összpontosítsd fizetett médiás költekezésedet a legjobban teljesítő kampányokra

Érdemes továbbra is befektetni azokba a kampányokba, amelyek mindig is jól teljesítettek konverziók terén. Ehhez az alábbiakat érdemes észben tartani…

 

A márkás kulcsszavakkal olyan keresőket konvertálhatsz, akik kifejezetten rád kíváncsiak

Márkás kulcsszavaid lehetnek például céged neve (beleértve a különböző változatokat és elgépeléseket is), akár kombinálva különböző termékeiddel és szolgáltatásaiddal, amiket kínálsz.

Saját márkás kulcssavaidra viszonylag kedvező áron tehetsz ajánlatot a Google Ads rendszerében, és ezek jó eséllyel konvertálják majd azokat a felhasználókat, akik kifejezetten a te márkádat keresik az interneten. Nem mellesleg versenytársaid is megcélozhatják a te márkás kulcsszavaidat, és ez ellen csak úgy védekezhetsz, ha te is ajánlatot teszel sajátjaidra.

 

A nem márkás kulcsszavakkal a tölcsér közepét célozhatod meg

A nem márkás kulcsszavak olyan kulcsszavak, amelyek kapcsolódnak ugyan a céged által kínált termékekhez és szolgáltatásokhoz, de nem közvetlenül cégeddel kapcsolatosak. Ilyen például a „fogfehérítés” egy fogorvos számára. Az egészségügyi szolgáltatók kétféle nem márkás kulcsszó-kategóriát is hasznosíthatnak: a kezelésekkel kapcsolatos kulcsszavakat és a szolgáltatóval kapcsolatosakat.

A kezelésekkel kapcsolatos kulcsszavak (és kifejezések) azok, amikre az emberek tüneteik, fájdalmaik és egyéb panaszaik miatt kereshetnek rá, úgymint „foghúzás”, „fizikai terápia lábfájásra”, vagy éppen „szemvizsgálat szemüvegkészítéshez”.

A szolgáltatókkal kapcsolatos kulcsszavak azok, amikre az emberek egy konkrét egészségügyi szolgáltató után kutatva keresnek rá, úgymint „fogorvos a közelben”, „szemészet Eger”, és így tovább.

 

Írj konverziókra optimalizált szövegeket hirdetéseidhez

Természetesen minden kampányod célja az legyen, hogy az azokat megpillantó felhasználók rájuk kattintsanak, és végül konvertáljanak is. Célozd meg az ideális ügyfeleidet, és gondoskodj róla, hogy hirdetéseid szövegeiben megemlíted, hogy rájuk kattintva megoldásokat találnak majd problémáikra. Miután a webhelyedre értek, persze tartanod is kell magadat ezekhez az ígéretekhez. Tedd egyszerűvé számukra az online időpontfoglalást, legyen szó személyes látogatásról, vagy online egyeztetésről.

 

Népszerűsítsd tele-egészségügyi szolgáltatásaidat most, és a jövőben is

Ha webhelyed és online időpontfoglaló rendszered készen állnak a tele-egészségügyi ügyfelek fogadására, erről is értesítened kell az embereket hirdetéseidben.

Tedd egyértelművé és könnyedén hozzáférhetővé a szolgáltatást számukra. Amikor a páciensek segítségért fordulnak a Google-hoz, a cél az, hogy rögtön rátaláljanak tele-egészségügyi szolgáltatásaidra. Tedd természetesen gördülékennyé a foglalási folyamatot is, hogy akár okostelefonjukról is pillanatok alatt bejelentkezhessenek virtuális rendelődbe.

 

Íme néhány tipp tele-egészségügyi szolgáltatásod népszerűsítéséhez:

Ügyelj a szóhasználatra hirdetéseidben

A legtöbb ember számára még újdonság a tele-egészségügy, és könnyen lehet, hogy legtöbb páciensed nem is tud róla, hogy ilyen lehetőségük is van. Persze webhelyeden minden fontos tudnivalót elmagyarázhatsz nekik erről a koncepcióról, de előbb hirdetéseid kell, hogy eljuttassák oda őket.

Győződj meg róla, hogy minden hirdetésedben egyértelmű legyen, hogy tele-egészségügyi szolgáltatásokat kínálsz, és hogy ezekre kattintva az emberek többet is megtudhatnak ezekről. Ne felejts el olyan szavakat használni hirdetéseidben, mint az „online”, az „internetes” vagy a „virtuális”, illetve emeld ki, hogy mindez „otthonról” is intézhető.

 

Terjeszd ki földrajzi lefedettségedet

A tele-egészségügy lehetővé teszi, hogy a rendelődtől távolabb élő pácienseiddel is foglalkozhass. Eleinte elég csak valamivel szélesebb földrajzi körre kiterjeszteni hirdetéseid célzását. Célozz meg olyan helyeket, ahol az emberek ismerhetik márkádat, és jobb eséllyel konvertálnak majd, mintha teljesen új helyeken hirdetnél.

Ne feledd, hogy ilyenkor a tölcsér alsóbb szakaszait célzod meg, ahol az érdeklődők már közel járnak ahhoz, hogy páciensekké konvertáljanak.

 

Készülj fel a tele-egészségügyre való hosszútávú átállás lehetőségére

A tele-egészségügy nem átmeneti dolog, és a COVID-19 csak felgyorsította azt az átállást a digitális közegre, ami előbb-utóbb úgyis bekövetkezett volna. Habár pácienseidnek (és talán neked is) némi időre és tájékozódásra lesz szükségük, hogy hozzászokjanak az új modellhez, a járvány drasztikusan átalakítja az egészségügyet, egyszerűbbé téve a pácienseid számára, hogy ott és akkor vehessék fel veled a kapcsolatot, ahol és amikor a legnagyobb szükségük van rád.

Sokan nagyra értékelik, hogy úgy beszélhetnek egy orvossal, hogy nem kell emiatt betegszabadságra menniük, vagy lemondaniuk más terveikről. Vannak olyan betegek is, akik kifejezetten igénylik ezt a fajta ügyintézést. Érdemes tehát most átállni az új rendszerre, hogy a későbbiekben már felkészültebben várhasd pácienseidet (és előnyt szerezz versenytársaiddal szemben).
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok