5 Facebook marketing tipp 2021-re- a legjobb Facebook marketing tippek

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

5 Facebook marketing tipp 2021-re

Vida Noémi

szerző:
Vida Noémi

facebook

A Facebook már hosszú évek óta a kisebb és nagyobb cégek marketingarzenáljának egyik legfontosabb eszköze. Azonban az organikus láthatóság csökkenésével az utóbbi időben egyre nehezebbé vált a célközönségek elérése, aminek köszönhetően sok Facebook marketing tipp értékét veszítette az elmúlt évekből. Na persze, továbbra is felhívhatod magadra célközönséged figyelmét, hogy eljuttathasd hozzájuk marketingüzeneteidet a Facebookon, csak éppen tudnod kell, hogy mely taktikákat érdemes alkalmazni erre, amelyek még mindig működnek 2021-ben is! A következőkben öt ilyen tippet osztunk majd meg, de előtte ejtsünk néhány szót arról, hogy miért olyan nehéz manapság marketingezni a Facebookon…

Miért olyan nehéz manapság a Facebook marketing?

Ha egy közösségi média marketinges stratégiát szeretnél kialakítani magadnak, akkor nagyon valószínű, hogy a Facebook egy kiemelt szerepet játszik majd ebben. A platform már rég óta a legfontosabb és legsikeresebb marketingeszközök közé tartozik, és cégek ezrei használják világszerte célközönségük elérésére.

 

10-ből 9 marketing szakember rendszeresen használj a Facebookot stratégiája részeként. Ennek persze jó oka van, hiszen a platform aprólékosan célzási lehetőségeket, és egy több, mint kétmilliárd fős közönséget kínál a hirdetők számára.

 

Szóval mi a probléma? Nos, a Facebook hirdetések újabban sokkal nagyobb kihívást jelentenek a cégek számára, mint korábban. A platform például egy nagyon összetett algoritmus alapján válogatja ki, hogy milyen tartalmakat jelenít meg a felhasználók számára. A Facebook már egy ideje azt próbálja elérni, hogy a felhasználók egymással foglalkozzanak, nem pedig a különböző cégek tartalmaival.

 

Mindez azt jelenti, hogy fizetett tartalmaidat kevesebb felhasználónak mutatja meg az algoritmus. A Facebookon továbbá az organikus (nem fizetett) elérések is drasztikusan visszaestek. Ez 2014 környékén kezdődött, amikor a Facebook bejelentette, hogy sokkal több hirdetési tartalmat kezel, mint korábban. A Facebookon továbbá több tízmillió aktív üzleti oldal verseng a felhasználók figyelméért.

 

Összességében tehát nem meglepő, hogy a Facebookon nem egyszerű érvényesülni, és egy márka hangját hallatni, de nem is lehetetlen!

 

Ajánlatkérés


Kérjük tölts ki minden mezőt, fogadd el az adatvédelmi feltételeket!


Öt hatékony Facebook marketing tipp 2021-re

1. Posztolj változatos tartalmakat

Rengeteg marketinges foglalkozik tartalomkészítéssel, mint elsődleges inbound marketing taktikával. Sok szakember azonban hajlamos foggal-körömmel ragaszkodni azokhoz a régi taktikákhoz, amelyek egykor tényleg hatékonyak voltak, és ez nem hagy elegendő teret számukra a növekedéshez.

 

Ahhoz, hogy marketingtartalmaid dinamikusak maradjanak, próbáld ki Facebook marketingedben a 70-20-10 taktikát:

•    Az esetek 70%-ában saját tartalmakat ossz meg.
•    Az esetek 20%-ában meglévő, a közönséged számára releváns tartalmakat ossz meg.
•    A maradék 10%-ában önreklámozó tartalmakat is megoszthatsz.

 

Mindemellett ne felejtsd el a tartalmak formátumát is variálni. Használj képeket, videókat, GIF-eket, írj ki szavazásokat, és így tovább. Ha lehetséges, ossz újra felhasználói tartalmakat is oldaladon. A legsikeresebb márkák átlagosan 4-5 posztot osztanak meg egy nap, de jobban teszed, ha kitapasztalod, hogy hány bejegyzést fogad szívesen közönséged. Egyes kutatások szerint a közönség aktivitása jelentősen visszaesik, ha egy oldal csupán egyszer publikál új bejegyzést.

Ne felejtsd el használni a Facebook Creator Studio felületét, ahonnan könnyedén időzíthetsz előre bejegyzéseket későbbi dátumokra és időpontokra.

 

2. Frissítsd üzleti oldalad sablonját

Ha a legtöbbet szeretnéd kihozni Facebook oldaladból, fontos, hogy a megfelelő üzleti sablont használd rajta. Manapság már nem elég csak csinálni egy oldalt a Facebookon, és posztolgatni rá.

 

Szerencsére a Facebook többféle sablont is kínál az üzleti oldalak elkészítéséhez. Ezek a sablonok exkluzív funkciókat kínálnak, amelyek segítségével a marketingesek az üzleti céljaiknak megfelelő módon kínálhatják tartalmaikat közönségüknek. A sablonok másik fontos funkciója, hogy automatikusan a cégeddel kapcsolatos legfontosabb információkat mutatják a felhasználóknak.

 

Egy jótékonysági célokra készült oldal például a „Támogatás” gombot emeli ki, vagy egy külső adománygyűjtésre mutató hivatkozást. Az éttermek az asztalfoglalásra, a webáruházak a vásárlásra hívhatják fel a felhasználók figyelmét – és így tovább.

Az oldal beállításai között nézz utána, hogy az elrendezés és kínált funkciók alapján melyik sablon lenne a legmegfelelőbb céged számára, ha korábban még nem állítottad be ezt.

3. Készíts rövid videós tartalmakat

A videós tartalmak népszerűsége sokat nőtt az elmúlt évek során, ami többek között annak köszönhető, hogy 2020-ban sokkal többen voltak kénytelenek otthon elütni a szabadidejüket a bezártság során.

 

Nem csoda, hogy a marketingesek előszeretettel használnak videós tartalmakat is közösségi és egyéb marketingstratégiáikban. Nem mindegy azonban, hogy milyen videók ezek, ugyanis a gyors, rövid tartalmak a legnépszerűbbeknek.

A Facebookon például a legfeljebb 20 másodperces videókat nézik végig a legtöbben. Fontos továbbá észben tartani, hogy a videók legalább felét mobileszközökről tekintik meg a felhasználók, és ezek az eszközök általában automatikusan némítják a hangot. Fontos tehát, hogy videóid hang nélkül (pl. feliratokkal) is érthetők és élvezhetők legyenek.

 

Mindez logikus, hiszen a rohanó hétköznapok nem engedik meg, hogy valaki fél óráig csak videókat nézzen a telefonján (legalább is a szabadidején kívül). Egyes felmérések szerint a 2 perces videók teljesítenek a legjobban.

 

Valójában neked kell kiderítened, hogy célközönséged milyen hosszú videókat hajlandó végignézni tőled, arra azonban minden esetben oda kell figyelned, hogy a legfontosabb információk mindig a videók elejére kerüljenek, így a legtöbben látják majd, mielőtt elkattintanának.

 

4. Használd a Facebook Messengert is marketingstratégiádban

A Messenger a Facebook egyik leghatékonyabb marketingeszköze lehet, sokan mégis teljesen figyelmen kívül hagyják stratégiájukban. A Messenger temérdek lehetőséget nyújt, különösen, ha egy chatbottal együtt használod.

 

A chatbotok olyan virtuális asszisztensek, amelyek természetes, társalgási stílusban kommunikálnak közönségeddel. Ezekre a chatbotokra egyszerű ügyfélszolgálati feladatokat bízhatsz rá, például megválaszolhatják a gyakori kérdéseket, vagy hasznos információkat kínálhatnak kínálatodról, és így tovább.

 

Mindez azonnal történik, és a felhasználók nagyon is szívesen kommunikálnak úgy egy céggel, hogy nem kell várniuk a válaszokra. A chatbotok összességében egyszerűbbé teszik a vásárlói döntést.
A felhasználók nagy része  továbbá szívesebben kommunikál egy céggel azonnali üzenetek formájában, mint emailen keresztül.

 

A chatbotok beállítása egyáltalán nem nehéz feladat, és rengeteg terhet levehetnek ügyfélszolgálatos kollégáid válláról, akik a gyakori kérdések megválaszolása helyett így az összetettebb problémák megoldásával foglalkozhatnak. Sőt, amikor egy chatbot már nem képes válaszolni egy ügyfél kérdéseire, akkor automatikusan átkapcsolhatja azt egy valódi munkatárshoz.

 

5. Használd a Facebook kiterjesztett valóság funkcióit

A Facebook 2018-ban új funkciókat mutatott be, amelyek a kiterjesztett valóság technológiájával működnek. Ezeket többek között a marketingesek is használhatják interaktív hirdetések létrehozására. A felhasználók például megtekinthetik magukon a különböző viselhető termékeket (pl. smink, szemüvegek), ráadásul mindezt közvetlenül a Facebookon belül.

 

Persze ez a funkció nem csak divatmárkáknak készült, és nem is csak azoknak hasznos, és egyre több cég alkalmazza a rendelkezésre álló eszközöket kreatív kampányaihoz.

A kiterjesztett valóság alkalmazása nem feltétlenül egyszerű feladat, ezért lehet, hogy külső segítségre lesz szükséged hozzá. Azonban az előnyök messze túlszárnyalják az esetleges hátrányokat, hiszen ezek a tartalmak sokkal közelebb hozhatják egymáshoz márkádat és célközönségedet. Ha pedig az emberek úgy érzik, hogy valamilyen szinten részei lehetnek márkádnak, sokkal szívesebben konvertálnak majd.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

Fogászati Facebook hirdetések: Tippek a sikerért!
2022-09-06

Így szerezz több fogászati pácienst a Facebook hirdetésekkel

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amelyet a legtöbb magyar felhasználó is napi szinten meglátogat. Ennek köszönhetően a Facebook egy remek páciensforrás lehet bármely fogászat számára, amiben sokat segíthetnek a platform fizetett hirdetései. Ezek a reklámok hívásra ösztönözhetik az érdeklődőket, akik rögtön az alkalmazásból tárcsázhatják rendelődet (vagy eljuthatnak egy olyan oldalra, ahol megtalálják telefonszámodat). Fogászati marketingesként jól tudod, hogy mennyire értékes csatornát is jelentenek ezek a hívások egy praxis számára, hiszen sokkal kedvezőbb arányban konvertálnak, mint a webes érdeklődők. Az alábbi fogászati Facebook marketing tippek segítenek a legtöbbet kihozni hirdetéseidből.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!