5 Facebook marketing tipp 2021-re- a legjobb Facebook marketing tippek

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

5 Facebook marketing tipp 2021-re

Vida Noémi

szerző:
Vida Noémi

facebook

A Facebook már hosszú évek óta a kisebb és nagyobb cégek marketingarzenáljának egyik legfontosabb eszköze. Azonban az organikus láthatóság csökkenésével az utóbbi időben egyre nehezebbé vált a célközönségek elérése, aminek köszönhetően sok Facebook marketing tipp értékét veszítette az elmúlt évekből. Na persze, továbbra is felhívhatod magadra célközönséged figyelmét, hogy eljuttathasd hozzájuk marketingüzeneteidet a Facebookon, csak éppen tudnod kell, hogy mely taktikákat érdemes alkalmazni erre, amelyek még mindig működnek 2021-ben is! A következőkben öt ilyen tippet osztunk majd meg, de előtte ejtsünk néhány szót arról, hogy miért olyan nehéz manapság marketingezni a Facebookon…

Miért olyan nehéz manapság a Facebook marketing?

Ha egy közösségi média marketinges stratégiát szeretnél kialakítani magadnak, akkor nagyon valószínű, hogy a Facebook egy kiemelt szerepet játszik majd ebben. A platform már rég óta a legfontosabb és legsikeresebb marketingeszközök közé tartozik, és cégek ezrei használják világszerte célközönségük elérésére.

 

10-ből 9 marketing szakember rendszeresen használj a Facebookot stratégiája részeként. Ennek persze jó oka van, hiszen a platform aprólékosan célzási lehetőségeket, és egy több, mint kétmilliárd fős közönséget kínál a hirdetők számára.

 

Szóval mi a probléma? Nos, a Facebook hirdetések újabban sokkal nagyobb kihívást jelentenek a cégek számára, mint korábban. A platform például egy nagyon összetett algoritmus alapján válogatja ki, hogy milyen tartalmakat jelenít meg a felhasználók számára. A Facebook már egy ideje azt próbálja elérni, hogy a felhasználók egymással foglalkozzanak, nem pedig a különböző cégek tartalmaival.

 

Mindez azt jelenti, hogy fizetett tartalmaidat kevesebb felhasználónak mutatja meg az algoritmus. A Facebookon továbbá az organikus (nem fizetett) elérések is drasztikusan visszaestek. Ez 2014 környékén kezdődött, amikor a Facebook bejelentette, hogy sokkal több hirdetési tartalmat kezel, mint korábban. A Facebookon továbbá több tízmillió aktív üzleti oldal verseng a felhasználók figyelméért.

 

Összességében tehát nem meglepő, hogy a Facebookon nem egyszerű érvényesülni, és egy márka hangját hallatni, de nem is lehetetlen!

 

Ajánlatkérés


Kérjük tölts ki minden mezőt, fogadd el az adatvédelmi feltételeket!


Öt hatékony Facebook marketing tipp 2021-re

1. Posztolj változatos tartalmakat

Rengeteg marketinges foglalkozik tartalomkészítéssel, mint elsődleges inbound marketing taktikával. Sok szakember azonban hajlamos foggal-körömmel ragaszkodni azokhoz a régi taktikákhoz, amelyek egykor tényleg hatékonyak voltak, és ez nem hagy elegendő teret számukra a növekedéshez.

 

Ahhoz, hogy marketingtartalmaid dinamikusak maradjanak, próbáld ki Facebook marketingedben a 70-20-10 taktikát:

•    Az esetek 70%-ában saját tartalmakat ossz meg.
•    Az esetek 20%-ában meglévő, a közönséged számára releváns tartalmakat ossz meg.
•    A maradék 10%-ában önreklámozó tartalmakat is megoszthatsz.

 

Mindemellett ne felejtsd el a tartalmak formátumát is variálni. Használj képeket, videókat, GIF-eket, írj ki szavazásokat, és így tovább. Ha lehetséges, ossz újra felhasználói tartalmakat is oldaladon. A legsikeresebb márkák átlagosan 4-5 posztot osztanak meg egy nap, de jobban teszed, ha kitapasztalod, hogy hány bejegyzést fogad szívesen közönséged. Egyes kutatások szerint a közönség aktivitása jelentősen visszaesik, ha egy oldal csupán egyszer publikál új bejegyzést.

Ne felejtsd el használni a Facebook Creator Studio felületét, ahonnan könnyedén időzíthetsz előre bejegyzéseket későbbi dátumokra és időpontokra.

 

2. Frissítsd üzleti oldalad sablonját

Ha a legtöbbet szeretnéd kihozni Facebook oldaladból, fontos, hogy a megfelelő üzleti sablont használd rajta. Manapság már nem elég csak csinálni egy oldalt a Facebookon, és posztolgatni rá.

 

Szerencsére a Facebook többféle sablont is kínál az üzleti oldalak elkészítéséhez. Ezek a sablonok exkluzív funkciókat kínálnak, amelyek segítségével a marketingesek az üzleti céljaiknak megfelelő módon kínálhatják tartalmaikat közönségüknek. A sablonok másik fontos funkciója, hogy automatikusan a cégeddel kapcsolatos legfontosabb információkat mutatják a felhasználóknak.

 

Egy jótékonysági célokra készült oldal például a „Támogatás” gombot emeli ki, vagy egy külső adománygyűjtésre mutató hivatkozást. Az éttermek az asztalfoglalásra, a webáruházak a vásárlásra hívhatják fel a felhasználók figyelmét – és így tovább.

Az oldal beállításai között nézz utána, hogy az elrendezés és kínált funkciók alapján melyik sablon lenne a legmegfelelőbb céged számára, ha korábban még nem állítottad be ezt.

3. Készíts rövid videós tartalmakat

A videós tartalmak népszerűsége sokat nőtt az elmúlt évek során, ami többek között annak köszönhető, hogy 2020-ban sokkal többen voltak kénytelenek otthon elütni a szabadidejüket a bezártság során.

 

Nem csoda, hogy a marketingesek előszeretettel használnak videós tartalmakat is közösségi és egyéb marketingstratégiáikban. Nem mindegy azonban, hogy milyen videók ezek, ugyanis a gyors, rövid tartalmak a legnépszerűbbeknek.

A Facebookon például a legfeljebb 20 másodperces videókat nézik végig a legtöbben. Fontos továbbá észben tartani, hogy a videók legalább felét mobileszközökről tekintik meg a felhasználók, és ezek az eszközök általában automatikusan némítják a hangot. Fontos tehát, hogy videóid hang nélkül (pl. feliratokkal) is érthetők és élvezhetők legyenek.

 

Mindez logikus, hiszen a rohanó hétköznapok nem engedik meg, hogy valaki fél óráig csak videókat nézzen a telefonján (legalább is a szabadidején kívül). Egyes felmérések szerint a 2 perces videók teljesítenek a legjobban.

 

Valójában neked kell kiderítened, hogy célközönséged milyen hosszú videókat hajlandó végignézni tőled, arra azonban minden esetben oda kell figyelned, hogy a legfontosabb információk mindig a videók elejére kerüljenek, így a legtöbben látják majd, mielőtt elkattintanának.

 

4. Használd a Facebook Messengert is marketingstratégiádban

A Messenger a Facebook egyik leghatékonyabb marketingeszköze lehet, sokan mégis teljesen figyelmen kívül hagyják stratégiájukban. A Messenger temérdek lehetőséget nyújt, különösen, ha egy chatbottal együtt használod.

 

A chatbotok olyan virtuális asszisztensek, amelyek természetes, társalgási stílusban kommunikálnak közönségeddel. Ezekre a chatbotokra egyszerű ügyfélszolgálati feladatokat bízhatsz rá, például megválaszolhatják a gyakori kérdéseket, vagy hasznos információkat kínálhatnak kínálatodról, és így tovább.

 

Mindez azonnal történik, és a felhasználók nagyon is szívesen kommunikálnak úgy egy céggel, hogy nem kell várniuk a válaszokra. A chatbotok összességében egyszerűbbé teszik a vásárlói döntést.
A felhasználók nagy része  továbbá szívesebben kommunikál egy céggel azonnali üzenetek formájában, mint emailen keresztül.

 

A chatbotok beállítása egyáltalán nem nehéz feladat, és rengeteg terhet levehetnek ügyfélszolgálatos kollégáid válláról, akik a gyakori kérdések megválaszolása helyett így az összetettebb problémák megoldásával foglalkozhatnak. Sőt, amikor egy chatbot már nem képes válaszolni egy ügyfél kérdéseire, akkor automatikusan átkapcsolhatja azt egy valódi munkatárshoz.

 

5. Használd a Facebook kiterjesztett valóság funkcióit

A Facebook 2018-ban új funkciókat mutatott be, amelyek a kiterjesztett valóság technológiájával működnek. Ezeket többek között a marketingesek is használhatják interaktív hirdetések létrehozására. A felhasználók például megtekinthetik magukon a különböző viselhető termékeket (pl. smink, szemüvegek), ráadásul mindezt közvetlenül a Facebookon belül.

 

Persze ez a funkció nem csak divatmárkáknak készült, és nem is csak azoknak hasznos, és egyre több cég alkalmazza a rendelkezésre álló eszközöket kreatív kampányaihoz.

A kiterjesztett valóság alkalmazása nem feltétlenül egyszerű feladat, ezért lehet, hogy külső segítségre lesz szükséged hozzá. Azonban az előnyök messze túlszárnyalják az esetleges hátrányokat, hiszen ezek a tartalmak sokkal közelebb hozhatják egymáshoz márkádat és célközönségedet. Ha pedig az emberek úgy érzik, hogy valamilyen szinten részei lehetnek márkádnak, sokkal szívesebben konvertálnak majd.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!