A világ egy tagadhatatlan digitalizálódáson ment keresztül az elmúlt néhány évtized során, így manapság már egyetlen fogorvos sem engedheti meg magának, hogy ne legyen jelen aktívan az interneten. A fogászati marketing egyik alapvető elve, hogy ott kell felvenned a kapcsolatot ideális pácienseiddel, ahol azok a legtöbb idejüket töltik – ez pedig sokak számára a Facebook.
A Facebook már hosszú évek óta az online marketing egyik alappillére, azonban az organikus (nem fizetett) taktikákkal egyre nehezebb komolyabb forgalmat szerezni. Éppen ezért érdemes megismerkedni a Facebook hirdetéseivel, amikkel nem csak fogászati márkádat népszerűsítheted, hanem új páciensekre is szert tehetsz a világ legnépesebb közösségi platformján.
Hogy a legtöbbet hozhasd ki a Facebook hirdetéseiből fogorvosként, az alábbi marketingtaktikákat érdemes kipróbálnod!
1. Készíts kreatív hirdetéseket
Az interneten számos másik fogászati praxissal kell megmérkőznöd pácienseid figyelméért, főleg, ha egy sűrűbben lakott területet szeretnél megcélozni. Ahhoz, hogy kiemelkedhess ebből a tömegből, olyan fogászati Facebook hirdetéseket kell készítened, amelyek aktuálisak, relevánsak, és meggyőzőek. Ehhez két fő területre kell odafigyelned:
A fogászati Facebook hirdetések szövege
A hirdetések szövege alatt itt a címek, a leírások, illetve a felhívások megfogalmazását értjük. A probléma az, hogy szinte az összes fogászati praxis ugyan azt a sablonos, unalmas stílust használja.
Sokkal jobb taktika már a hirdetések ötletelési fázisában bevonni a szövegírókat, és az ő véleményüket is kikérni a többi érintett (a hirdetési specialisták, a marketingesek, a hirdetés-designerek, a közösségi média marketingesek) mellett. Ha a szövegírók tudják, hogy milyen közönségnek és mit próbálnak reklámozni, akkor értelemszerűen sokkal jobb fogalmazások születnek majd.
A Facebooknak van egy nagyon hasznos hirdetési funkciója, ami lehetővé teszi, hogy egy hirdetést ötféle változatban is feltölts, és rábízd a hirdetési rendszerre, hogy melyik verziót jelenítse meg célközönségednek. Ilyenkor az algoritmus találja ki, hogy melyik lenne a legmegfelelőbb számukra.
A fogászati Facebook hirdetések vizuális designja
Akárcsak a szövegírókat, a grafikus designereket is korán kell bevonni a hirdetések megalkotásába. A kreatív hirdetésdesign manapság fontosabb, mint valaha, hiszen az emberek többsége már-már automatikusan figyelmen kívül hagyja a reklámok nagy részét. A felhasználók lényegében immunissá váltak a sablonos designokra, ezért valami igazán egyedivel kell megragadnod a figyelmüket.
Az egyediség is fontos szempont, hiszen a Facebookon és egyéb platformokon temérdek másik fogászati praxis igyekszik megszerezni előled ideális pácienseidet. Kerüld tehát a stock (megvásárolható) képeket, és törekedj egy egyéni márkaidentitás kialakítására. Alakítsd ki úgy hirdetéseidet, hogy amikor célközönséged tagjai meglátják azokat, rögtön tudják, hogy a te márkádról van szó. Egy idő után rögzül majd bennük márkád neve, és jó eséllyel elsőként jutsz eszükbe, amint szükségük lesz valamilyen fogászati ellátásra.
A kreatív szövegek és vizuális design kombinációja mellett a meggyőző CTA-kra is oda kell figyelned. Hirdetéseid célja, hogy tettekre ösztönözzék célközönségedet, tehát kialakításuk során mindig ez lebegjen a szemed előtt.
2. Ne érd be középszerű üzenetekkel
Hirdetésed üzeneteinek meggyőzőeknek kell lenniük, ha szeretnél elérni velük bármit is.
Kérdezd ki pácienseidet, hogy kiderítsd tőlük, hogyan találtak rá praxisodra, mit is kerestek akkoriban, és miért pont téged választottak. Ezek az információk rengeteget segíthetnek egy meggyőző marketingüzenet összeállításában.
Készíts részletes buyer personákat, amelyek konkrét képet festenek ideális pácienseidről, majd oszd és vitasd meg ezeket a hirdetések többi érintettjével is.
Éreztesd fogalmazásodban, hogy tisztában vagy vele, hogy az emberek nem szeretnek fogorvoshoz járni, és hogy sokan szándékosan kerülik is a rendelőket. Tudod, hogy kényelmetlen érzés, ha valaki az ember szájában matat. Tudod, hogy sokan félnek a fájdalomtól, vagy hogy sok időbe, vagy pénzbe kerülnek ezek a beavatkozások. Igyekezz ésszerű ellenérveket felvezetni ezekre a gondolatokra üzeneteidben!
Próbálj ki többféle megfogalmazást is, hogy lásd, mire reagál pozitívan célközönséged.
3. Készíts mobil-első hirdetéseket
Naponta milliók pörgetik Facebook hírfolyamukat, így nem meglepő, hogy 2019-ben a hirdetési bevételek 94%-a mobileszközökről származott. Ha szeretnéd fogászati praxisod nevében elérni ideális pácienseidet a Facebookon, akkor bizony muszáj leszel igazodni a mobilformátumokhoz. Ez persze nem azt jelenti, hogy elég szimplán újrahasznosítanod az asztali anyagaidat mobilhirdetéseidhez.
Egy mobil-első világot élünk, ahol már az első pillanattól kezdve mobilkészülékekre kell tervezned és elkészítened fogászati Facebook hirdetéseidet.
Szóval mi kell egy mobil-első Facebook hirdetési stratégiához?
- Rövid, könnyedén „emészthető” szövegek
- Kis képernyőkre optimalizált médiaelemek
- Nagyobb betűméretek
- Álló képek és videók
- Mobil-első landing oldalak
4. Készíts saját landing oldalt minden kampányodhoz
Az esetek túlnyomó többségében rossz ötlet közvetlenül webhelyed főoldalára küldeni egy olyan érdeklődőt, aki rákattintott valamelyik hirdetésedre. Gondolj csak bele: egy lehetséges páciens látja a hirdetésedet, miszerint az új páciensek 20%-os kedvezménnyel vehetik igénybe az első kezelést rendelődben. Rákattintanak a hirdetésre, hogy többet tudjanak meg az ajánlatról, de e helyett praxisod webhelyének főoldalára kerülnek. Ez megtöri az ügyfélélményt, és sokakat összezavar vagy felbosszant majd.
Érdemes tehát rászánni az időt és egyéb erőforrásokat arra, hogy minden hirdetési kampányodhoz új, egyedi landing oldalt készíts – ez az az oldal, amelyre az érdeklődők megérkeznek majd webhelyedre, miután hirdetésedre kattintanak. A landing oldal mindig a hirdetésről szól – a fenti példa esetében részletezi, hogy mit takar a 20%-os kedvezmény, hogy ki és hogy veheti igénybe, és így tovább.
A landing oldalon továbbá érdemes elhelyezni egy további felhívást is, ami a következő lépésre buzdítja az érdeklődőket, például egy jól látható gomb, amin az áll, hogy „Foglalja le első kedvezményes időpontját most!”
A lényeg, hogy a landing oldal mindig a hirdetéshez készüljön, és pontosan azt nyújtsa, amire a felhasználók a hirdetésre kattintva számítanak.
5. Készíts videós tartalmakat
A mobil-első fogászati Facebook hirdetések tehát fontosak, de éppen ekkora figyelmet kell fordíts a videós tartalmakra is. Egyes becslések szerint a felhasználók összesen naponta több, mint 8 milliárd videót tekintenek meg a Facebookon.
A videónak számos előnye van. Könnyebben kivitelezhető vele a storytelling, és audiovizuális médiumként egyszerre több érzékszervre is hat. Ha pedig valahol, akkor a Facebookon bőven van lehetőséged videókkal is hirdetni.
Szóval milyen videós Facebook hirdetéseket készíthet egy fogászati praxis? Íme néhány ötlet:
- Egy kreatív bemutató arról, hogy mi teszi egyedivé praxisodat (barátságos, tapasztalt szakemberek, korszerű felszerelések, stb.)
- Rendelős bemutatása, hogy éreztesd az érdeklődőkkel annak hangulatát.
- Elégedett pácienseid videós nyilatkozatai, amikben megemlítik, hogy ők maguk is tartottak a kellemetlenségektől és fájdalomtól, de aztán kellemesen csalódtak praxisodban.
6. Alkalmazz teljes körű stratégiát
Habár sok online keresgélő, lehetséges páciens áll készen arra, hogy bejelentkezzen rendelődbe, ez a döntés többeknek is komoly mentális felkészülést igényel. Ha pedig egy költségesebb beavatkozásról (műtét, fogpótlás, stb.) van szó, az érdeklődőknek több győzködésre lehet szükségük, hogy végre beadják a derekukat. Ezért lesz szükséged teljes körű fogászati Facebook hirdetési stratégiára.
Egy teljes körű stratégia a konverziós tölcsér összes szakaszát lefedi, a tudatosságtól kezdve egészen a konverzió pillanatáig. Az e két pont közötti útvonal praxisod felépítésétől függően egyedi lesz majd, azonban az alapelv minden praxisnál ugyan az:
- Jeleníts meg hirdetéseket előre meghatározott célközönségednek
- Szerezd meg a hirdetések aktivitási adatait a Facebookról
- Készíts egy második, sokkal célzottabb kampányt, és célozd meg azokat a felhasználókat, akik a legaktívabbak voltak korábbi hirdetéseiddel
Ezt a modellt persze sokkal összetettebben is lehet alkalmazni, de maradjunk egy egyszerűbb példánál. Tegyük fel, hogy készítesz egy fogfehérítést reklámozó videókampányt, ami kifejezetten azokat szólítja meg, akik mesterséges fehérítésen gondolkodnak.
Ez után készítesz egy második kampányt is, amihez már egy sokkal szűkebb célközönséget állíthatsz be: azokat, akik legalább 15 másodpercig nézték előző, fogfehérítős videós hirdetésedet. Ez a második kampány az előzőre épít, és részletesebben is elmagyarázza a fehérítés folyamatát (pl. szöveg, képek, vagy infografika segítségével), kifejezetten azoknak, akiket láthatóan érdekel a téma.
Egy harmadik kampányban már megjelenhet egy korábbi, elégedett páciensed beszámolója, ami még tovább húzza magával az érdeklődőt a konverziós tölcsérben. Akit még ez a hirdetés is érdekel, azt megcélozhatod egy közvetlen fogfehérítési ajánlattal!
7. Ne felejts el mindig mindent tesztelni
A digitális marketing egyik nagy előnye, hogy temérdek lehetőséget kínál a különböző elméletek gyakorlati tesztelésére. A fogászati Facebook hirdetések esetében ez azt jelenti, hogy különböző hirdetésekkel más és más célközönséget próbálsz megcélozni, amíg rá nem találsz a nyerő párosításra.
Milyen üzenetekre reagál aktívabban a nyugdíjas korosztály? Milyen tartalomtípusokkal ragadhatod meg jobban a családanyák figyelmét? Minderre nincs tökéletes képlet, így neked kell kitapasztalnod ezeket folyamatos tesztelgetésekkel, és a teszteredmények felhasználásával!