Tényleg szükséged van közösségi média menedzserre?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Tényleg szükséged van közösségi média menedzserre?

Máté Beatrix

szerző:
Máté Beatrix

facebook instagram

Minden mai cég tisztában van a közösségi média szerepével a marketingben, és legalább egy Facebook vagy Instagram vagy Tripadvisor cégprofillal rendelkezik. De egy dolog elismerni valaminek a hasznát, és egy teljesen másik dolog pénzt is kiadni rá. Valóban szüksége van egy kisebb cégnek is kinevezett közösségi média managerre? Nem elég a cégtulajdonosnak hétvégente rászánnia néhány percet a Facebook oldal kezelésére? Nem lehetne csak rábízni a gyakornokra?

A válasz sok mindentől függ, de fontos tudni, hogy a közösségi média nem csupán néhány rendszeres bejegyzésről szól, amik csak azért kerülnek nyilvánosságra, hogy a követőinket emlékeztessük arról, hogy még mindig él az oldalunk. A sikeres közösségi média marketing tervezést, üzleti stratégiai érzéket és kommunikációs képességet igényel. Az alábbi pontok segítenek eldönteni, hogy szükséged van-e kinevezett közösségi média managerre a csapatodban.

Van közösségi média marketingterved?

Talán minden cég rendelkezik valamilyen online cégprofillal, amelyekkel önmagukat népszerűsíthetik, de a nagy kérdés, hogy hogyan is érdemes kivitelezni ezt. Túl sok cég véti el azt a hibát, hogy csak időnként oszt meg bejegyzéseket valamilyen újításról vagy leárazásról, de minden mást hanyagol. Ez főleg olyan vállalkozások esetén gyakori, ahol a tulajdonos (akinek erre nem túl sok ideje adódik) foglalkozik az oldallal.

Azonban egy ritkán frissített közösségi cégoldal sokkal rosszabb, mint egy nem létező közösségi cégoldal. Észben kell tartanunk, hogy több millió másik, hasonló céggel próbálunk versenyezni a világ legnagyobb hirdetési- és reklámfelületén, az interneten. Egy elhanyagolt cégprofil hamar feledésbe merülhet. Éppen ezért érdemes lehet közösségi média managert fogadni, aki elláthatja ezt a feladatot. A Forbes szerint a Twitteren napi 1-5 alkalommal, míg a Facebookon kevesebbszer is posztolhatunk.

Egy sikeres közösségi média marketing egy tervvel kezdődik. A közösségi média managernek elő kell állnia egy stratégiával és témával, amelyek köré a bejegyzéseket felépíti majd. Ezek lehetnek komoly, üzleti tartalmú bejegyzések és lazább, figyelemfelkeltő marketingfogásokat alkalmazó üzenetek is. Mindig vitassuk meg a lehetséges managerrel, hogy milyen stratégia működne a legjobban cégünk esetén.

Ideális közösségi média menedzser legyen kreatív

A közösségi média marketing lényege, hogy bejegyzéseink minél több emberhez jussanak el. Ehhez pedig figyelemfelkeltésre lesz szükség, amit első sorban releváns képekkel és videóanyaggal érhetünk el. Ezek sokkal jobban megragadják ugyanis az emberek figyelmét, mint az egyszerű szöveges bejegyzések.

Habár hasznos lehet, nem muszáj olyan közösségi média managert keresni, aki egyben grafikus is. A videóknak sem kell fényűző animációkat tartalmazniuk, az emberek ugyanis jobban kedvelik az őszinte, „színfalak mögötti” videókat, amelyek egy adott cég hétköznapi működését mutatják be.

A branding rendkívül fontos a közösségi marketingben, és a vizuális média terjeszkedésével csak egyre relevánsabbá válik majd. Egy közösségi média manager felismeri ennek a fontosságát.

Ideális közösségi média menedzser legyen széles látókörű

A legtöbb cég rendelkezik saját Facebook fiókkal, de mi a helyzet a Snapchattel, Pinteresttel, LinkedInnel, és a számos másik közösségi oldallal? Egy közösségi média manager feladata, hogy kiderítse, melyik oldalakat érdemes használni az online marketing során. Mivel minden oldalon más és más demográfiai csoport célozható meg, bizonyos specializálódott cégek számára talán kevésbé ismert, mégis hatékonyabb weboldalak felelnek majd meg.

A legideálisabb oldalak felkutatásában elengedhetetlen a statisztikák rendszeres elemzése, amely szintén a közösségi média managerek egyik főbb feladata. A lájkok és megosztások nem feltétlenül adnak pontos visszajelzést egy-egy bejegyzés népszerűségéről. A managereknek különböző eszközök segítségével részletesen informálódhatnak arról, hogy egy adott közösségi cégprofil mennyire hatékony a jelenlegi stratégiával.

Szükséged van tehát közösségi média menedzserre?

Láthattuk, hogy egy közösségi oldal vezetése nem bízható rá bárkire, aki valaha életében használt már Facebookot. Egy közösségi média managernek jó kommunikációs képességre van szüksége, és ismernie kell a különböző közösségi oldalak előnyeit és hátrányait is – illetve a statisztikáik kielemzése is az ő feladata.

A fent említett pontok mind arra utalnak, hogy a sikeres (és manapság elengedhetetlen) közösségi marketinghez szükség lesz egy közösségi média managerre, aki e feladatokat profi módon elláthatja, hogy cég többi tagja a saját dolgával foglalkozhasson!


Forrás: www.business.com

Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!