Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Tényleg szükséged van közösségi média menedzserre?

Máté Beatrix

szerző:
Máté Beatrix

facebook instagram

Minden mai cég tisztában van a közösségi média szerepével a marketingben, és legalább egy Facebook vagy Instagram vagy Tripadvisor cégprofillal rendelkezik. De egy dolog elismerni valaminek a hasznát, és egy teljesen másik dolog pénzt is kiadni rá. Valóban szüksége van egy kisebb cégnek is kinevezett közösségi média managerre? Nem elég a cégtulajdonosnak hétvégente rászánnia néhány percet a Facebook oldal kezelésére? Nem lehetne csak rábízni a gyakornokra?

A válasz sok mindentől függ, de fontos tudni, hogy a közösségi média nem csupán néhány rendszeres bejegyzésről szól, amik csak azért kerülnek nyilvánosságra, hogy a követőinket emlékeztessük arról, hogy még mindig él az oldalunk. A sikeres közösségi média marketing tervezést, üzleti stratégiai érzéket és kommunikációs képességet igényel. Az alábbi pontok segítenek eldönteni, hogy szükséged van-e kinevezett közösségi média managerre a csapatodban.

Van közösségi média marketingterved?

Talán minden cég rendelkezik valamilyen online cégprofillal, amelyekkel önmagukat népszerűsíthetik, de a nagy kérdés, hogy hogyan is érdemes kivitelezni ezt. Túl sok cég véti el azt a hibát, hogy csak időnként oszt meg bejegyzéseket valamilyen újításról vagy leárazásról, de minden mást hanyagol. Ez főleg olyan vállalkozások esetén gyakori, ahol a tulajdonos (akinek erre nem túl sok ideje adódik) foglalkozik az oldallal.

Azonban egy ritkán frissített közösségi cégoldal sokkal rosszabb, mint egy nem létező közösségi cégoldal. Észben kell tartanunk, hogy több millió másik, hasonló céggel próbálunk versenyezni a világ legnagyobb hirdetési- és reklámfelületén, az interneten. Egy elhanyagolt cégprofil hamar feledésbe merülhet. Éppen ezért érdemes lehet közösségi média managert fogadni, aki elláthatja ezt a feladatot. A Forbes szerint a Twitteren napi 1-5 alkalommal, míg a Facebookon kevesebbszer is posztolhatunk.

Egy sikeres közösségi média marketing egy tervvel kezdődik. A közösségi média managernek elő kell állnia egy stratégiával és témával, amelyek köré a bejegyzéseket felépíti majd. Ezek lehetnek komoly, üzleti tartalmú bejegyzések és lazább, figyelemfelkeltő marketingfogásokat alkalmazó üzenetek is. Mindig vitassuk meg a lehetséges managerrel, hogy milyen stratégia működne a legjobban cégünk esetén.

Ideális közösségi média menedzser legyen kreatív

A közösségi média marketing lényege, hogy bejegyzéseink minél több emberhez jussanak el. Ehhez pedig figyelemfelkeltésre lesz szükség, amit első sorban releváns képekkel és videóanyaggal érhetünk el. Ezek sokkal jobban megragadják ugyanis az emberek figyelmét, mint az egyszerű szöveges bejegyzések.

Habár hasznos lehet, nem muszáj olyan közösségi média managert keresni, aki egyben grafikus is. A videóknak sem kell fényűző animációkat tartalmazniuk, az emberek ugyanis jobban kedvelik az őszinte, „színfalak mögötti” videókat, amelyek egy adott cég hétköznapi működését mutatják be.

A branding rendkívül fontos a közösségi marketingben, és a vizuális média terjeszkedésével csak egyre relevánsabbá válik majd. Egy közösségi média manager felismeri ennek a fontosságát.

Ideális közösségi média menedzser legyen széles látókörű

A legtöbb cég rendelkezik saját Facebook fiókkal, de mi a helyzet a Snapchattel, Pinteresttel, LinkedInnel, és a számos másik közösségi oldallal? Egy közösségi média manager feladata, hogy kiderítse, melyik oldalakat érdemes használni az online marketing során. Mivel minden oldalon más és más demográfiai csoport célozható meg, bizonyos specializálódott cégek számára talán kevésbé ismert, mégis hatékonyabb weboldalak felelnek majd meg.

A legideálisabb oldalak felkutatásában elengedhetetlen a statisztikák rendszeres elemzése, amely szintén a közösségi média managerek egyik főbb feladata. A lájkok és megosztások nem feltétlenül adnak pontos visszajelzést egy-egy bejegyzés népszerűségéről. A managereknek különböző eszközök segítségével részletesen informálódhatnak arról, hogy egy adott közösségi cégprofil mennyire hatékony a jelenlegi stratégiával.

Szükséged van tehát közösségi média menedzserre?

Láthattuk, hogy egy közösségi oldal vezetése nem bízható rá bárkire, aki valaha életében használt már Facebookot. Egy közösségi média managernek jó kommunikációs képességre van szüksége, és ismernie kell a különböző közösségi oldalak előnyeit és hátrányait is – illetve a statisztikáik kielemzése is az ő feladata.

A fent említett pontok mind arra utalnak, hogy a sikeres (és manapság elengedhetetlen) közösségi marketinghez szükség lesz egy közösségi média managerre, aki e feladatokat profi módon elláthatja, hogy cég többi tagja a saját dolgával foglalkozhasson!


Forrás: www.business.com

Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

forgalomnövelő tippek
2021-09-23

4 profi módszer a webhelyforgalom fellendítésére

Amikor több látogatót szeretnél webhelyedre vonzani, és a hagyományos forgalomforrások nem teljesítenek úgy, ahogyan elvárnád tőlük, akkor ideje néhány profi taktikát bevetni a forgalom újbóli fellendítésére.

Közösségi média marketing
2021-09-16

6 alapvető tipp a sikeres közösségi média marketinghez

A marketing egy meglehetősen összetett dolog, így nem csoda, hogy sokan nem mernek belevágni saját vállalatuk számára. Azonban néhány alapvető jó tanáccsal és kellő kitartással felfegyverkezve te is sikerre viheted cégedet vagy vállalkozásodat.

Amit egy marketingesnek a Facebook ajánlásokról tudnia kell
2021-09-14

Amit egy marketingesnek a Facebook ajánlásokról tudnia kell

A Facebookon megosztott vélemények óriási sikereket, vagy épp akkora bukást hozhatnak egy vállalat számára. Mivel a legtöbb embernek van Facebook fiókja, szinte bárki könnyedén hozzáférhet ezekhez a véleményekhez, amelyeket a korábbi ügyfelek fogalmaznak meg egy-egy cég Facebook oldalára, és természetesen bárki írhat is ilyen véleményt saját élményei alapján. Ezek a vélemények tehát rendkívüli lehetőséget nyújtanak cégednek, hogy megmutasd az embereknek, pontosan mit is kínálsz ügyfeleid számára. Amennyiben szeretnéd a legtöbbet kihozni belőlük, ez a cikk neked szól!

SEO-s tartalmak rangsorolása
2021-09-09

Mitől rangsorol igazán jól egy SEO-ra kiélezett tartalom?

A tartalmak a mai napig fontos szerepet játszanak a keresőoptimalizálásban, de ez nem jelenti azt, hogy bármilyen tartalom jól rangsorol majd, és releváns tartalmat is vonz webhelyedre. Sőt, az internetes tartalmak többségére soha nem érkezik forgalom a Google-ról.

Videómarketing stratégia kisvállalkozások számára útmutatóval
2021-09-07

Így állítsd össze kisvállalkozásod videómarketing-stratégiáját – Útmutató!

2021-ben komoly kihívás megragadni a közönség figyelmét, hiszen mindenki rohan valahová, és a legtöbbeknek vagy ideje, vagy kedve nincs hosszú cikkeket olvasgatni mobileszközén. A vásárlói igények változásához a marketingnek is igazodnia kell, és azok a cégek, amelyek nem képesek lépést tartani az új trendekkel, hamar feledésbe merülhetnek. A videómarketing egy remek eszköz a modern cégek arzenáljában, azonban sokan tartanak tőle, mert komplikált, körülményes stratégiának tartják. Az alábbiakban néhány ilyen tévhitet rombolunk le, és segítünk mindenkinek, aki szeretne egy hatékony videómarketing-stratégiát kialakítani cége számára!

Közösségi kampányok éttermeknek
2021-09-02

10 tipp a hatékony közösségi kampányokhoz éttermek számára

Az élet kezd visszatérni az éttermekbe, és így a tulajdonosok is kénytelenek újra elgondolkodni azon, hogy milyen módszerekkel tűnhetnek ki vendégeik számára a versenymezőnyből. Az éttermi marketing egyik leghasznosabb eszköze manapság a közösségi média, hiszen számos platform kínál jobbnál jobb marketingeszközöket az új és meglévő vendégek elérésére.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!