Egy sikeres egészségügyi marketingstratégia többféleképpen is javíthatja az egészségügy szolgáltatását:
- A pácienskör bővítésével
- A páciensek elégedettségének fokozásával
- Hozzáértő egészségügyi szakemberek toborzásával
Segíthetünk egészségügyi marketing stratégiád kidolgozásában? Akkor vedd fel velünk a kapcsolatot és egészségügyi marketing ügynökségünk lehetőséget ad új páciensek bevonzására!
Egészségügyi marketing stratégia a digitális korban
Egyre többen használják az internetet egészségügyi problémáik felkutatására. Sokan például a világhálón néznek utána az orvosokról írt véleményeknek, mielőtt eldöntenék, hogy kihez forduljanak problémájukkal. Mások a Google-t nyitják meg, ha egy betegségről, beavatkozásról vagy más egészségügyi témákról szeretnének többet megtudni.Egy jól összeállított egészségügyi marketing stratégia nem csak megkönnyíti ezt a folyamatot a páciensek számára, hanem az új egészségügyi szolgáltatók keresésével járó frusztrációt is enyhíti.
Mi az az egészségügyi marketing?
Az egészségügyi marketing különféle kommunikációs stratégiák segítségével tájékoztatja a közönséget az egészségügyi témákkal kapcsolatban. Az egészségügyi marketing stratégia fizetett hirdetések, emailek, közösségi média, videók, keresőoptimalizálás (SEO) és egyéb taktikákon keresztül juttatja el az értékes tartalmakat a célközönséghez.Az egészségügy világára egyre hevesebb verseny jellemző, így egyre nagyobb a szükség a digitális marketingplatformokra és piacelemzési eszközökre is. Mindemellett fontos, hogy az egészségügy összes résztvevője – nem csak a marketingesek – egy páciensközpontú hozzáállást vegyenek át, és megismerkedjenek a legalapvetőbb marketinges koncepciókkal.
Az egészségügyi marketing stratégia tényezői
Egy egészségügyi marketing stratégia összeállításakor többféle marketing tényezőt is figyelembe kell venned. Íme a legfontosabbak ezek közül:Célközönség
Mindenekelőtt ismerned kell azt a célközönséget, amellyel kapcsolatot szeretnél teremteni egészségügyi marketing stratégiádon keresztül.Ezt a célközönséget gyakran a meglévő és lehetséges páciensek alkotják, de előfordulhat, hogy szolgáltatókról, köztisztviselőkről, oktatókról vagy más szakemberekről lesz szó, akik hasznát vehetnék kínálatodnak. Egy gyógyszergyártó cég például orvosokat célozhat meg marketingjével, akik aztán pácienseiknek javasolhatják az adott márka készítményeit.
Célközönséged kutatása során az alábbi kérdéseket érdemes feltenned (és megválaszolnod):
- Mire van szüksége a közönségemnek? Hogyan elégítik ki jelenleg ezeket a szükségleteiket?
- Milyen az életvitelük?
- Mit tartanak a legfontosabbnak az egészségügyi szolgáltatásokkal, szolgáltatókkal és beavatkozásokkal kapcsolatban?
- Mennyire hűségesek és mennyire fogékonyak az újonnan megjelenő technológiákra?
- Hogyan keresnek válaszokat egészségügyi kérdéseikre? Milyen forrásokat tekintenek meg, ha információkra van szükségük?
- Milyen gyakran keresnek egészségügyi szolgáltatásokat?
A mellett, hogy azonosítja célközönsége legfontosabb jellemzőit, egy sikeres egészségügyi marketing stratégia figyelembe veszi azokat a tényezőket is, amelyek korlátozhatják ezen közönség hozzáférését egy termékhez vagy szolgáltatáshoz. Ilyen korlátozó tényezők lehetnek a pénzügyi problémák, a fizikai megközelíthetőség, és így tovább.
Stratégiai pozícionálás
A stratégiai pozicionálás az a folyamat, amely során egészségügyi szervezeted megkülönbözteti magát a versenytársaitól. Ennek érdekében meg kell mutatnod, hogy milyen egyedi előnyöket kínál szervezeted közönsége számára.Ez lehet egy kevesebb mellékhatással járó, receptre kapható gyógyszer, egy felhasználóbarát telemedicina szolgáltatás, vagy egy profi, türelmes csapat.
A stratégiai pozicionálás egyik legelső lépése megfogalmazni egészségügyi márkád egyértelmű, könnyedén kommunikálható küldetését és értékrendjét. Célközönségednek tudnia kell, hogy mivel foglalkozik szervezeted, és hogy milyen értékek mellett áll ki.
Ügyfélszegmentálás
Az ügyfelek szegmentálása az egészségügyi marketing stratégiában is ugyan azt a célt szolgálja, mint bármelyik más szektorban: az szétosztott ügyfélcsoportokat még aprólékosabban személyre szabott marketingüzenetekkel lehet megcélozni.Az ügyfeleket általában négy fő szempont szerint szokás szegmentálni:
- Földrajzi hely: Hol élnek a páciensek, és milyen termékek, illetve szolgáltatások érhetők el számukra ezen a területen?
- Viselkedés: Hogyan viselkednek a meglévő vagy lehetséges páciensek? Hogyan fedezik fel a legújabb egészségügyi lehetőségeket? Milyen gyakran veszik igénybe az egészségügyet? Milyen gyakran keresnek új kezeléseket és szolgáltatásokat?
- Demográfiai jellemzők: Kor, nem, jövedelem, életkörülmények, iskolázottság, és így tovább.
- Pszichográfiai jellemzők: Milyen értékrendet követnek a páciensek? Mi érdekli őket? Milyen a hozzáállásuk az egészségügyi szakemberekhez és az egészségügyi rendszerhez?