Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Az egészségügyi SEO alapjai praxisod fellendítéséhez

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

Az emberek többsége manapság a Google-hoz fordul, ha egészségügyi szakembereket, orvosokat szeretne találni magának (vagy épp gyermekeinek, és így tovább). Az emberek megtanultak bízni a Google javaslataiban, így ha a te praxisod webhelye jelenik meg az első találati pozícióban, akkor rengeteg kattintásra, és lehetséges páciensre számíthatsz. Persze, ha valaki másnak sikerül megszereznie az első helyet, az kisebb forgalmat jelent majd praxisod számára.

Itt lép színre az egészségügyi SEO (azaz „keresőoptimalizálás”), ami segít, hogy webhelyed minél többször jelenjen meg a találati listák élén, valahányszor egy felhasználó valamilyen releváns dologra keres rá a Google-ben. A következőkben ehhez kínálunk egy rövid útmutatót.

Fő a minőség

Sok egészségügyi szakember azt hiszi, hogy elég csak PPC hirdetéskampányokat futtatni, hogy új pácienseket szerezzenek maguknak a kereső felhasználók közül. Tény, hogy a PPC kampányok segíthetnek ebben, de önmagukban messze nem elegendők ahhoz, hogy hosszútávon költséghatékonyan vonzhass új ügyfeleket praxisod webhelyére. Ehhez egészségügyi SEO-ra lesz szükséged.

A jó egészségügyi SEO alapját a minőségi tartalmak képezik webhelyeden. A Google nagyon szigorú, ha erről a szakterületről van szó, és ha nem ítéli elég jó minőségűnek a webhelyedre írt tartalmakat, akkor nem számíthatsz előkelő helyezésekre sem a keresőtalálatok között.

Ha az egészségügyi tartalmak minőségéről van szó, akkor két fontos koncepcióval kell tisztában lenned. Ezek az E-A-T és az YMYL.

Az E-A-T szerepe az egészségügyi SEO-ban

Az E-A-T az expertise, authoritativeness, trustworthiness (szakértelem, hitelesség, megbízhatóság) rövidítése. Ez az a három szempont, amely alapján a Google minőségellenőrei osztályozzák a különféle keresésekre megjelenő találatokat. Az E-A-T nem befolyásolja közvetlenül a rangsorolást (vagyis hogy mely találatok hányadik pozícióban jelennek meg), de rengeteget elárul arról, hogy miket is tart fontosnak a Google a tartalmak minőségét illetően.

A Google szemében hatványozottan fontos, hogy egy egészségügyi témával foglalkozó weboldal kiváló „E-A-T” minősítéssel rendelkezzen, tehát megfelelő szakértelemmel legyen elkészítve, kínáljon hiteles információkat, és legyen megbízható – mindez logikus, elvégre olyan tartalmakról van szó, amelyek hatással lehetnek az olvasók egészségére.

Gondolj csak bele – az emberek azért látogatnak el praxisod webhelyére, mert indokot keresnek arra, hogy a te orvosi szaktudásodra bízzák egészségüket. Ez nem egy olyan döntés, amit az ember könnyedén meghozna. Fontos, hogy megbízható, hiteles információkat kínálj minden ilyen látogatónak, és bebizonyítsd, hogy tényleg értesz ahhoz, amivel foglalkozol.

Az YMYL szerepe az egészségügyi SEO-ban

Az YMYL a „Your Money or Your Life” („pénzt, vagy életet”) rövidítése. A Google azokat a weboldalakat tekinti YMYL jellegűeknek, amelyek tartalma hatással lehet az olvasók egészségére vagy pénzügyeire. Mivel ezek a tényezők komolyan befolyásolhatják egy ember életét, a Google nagyon szigorúan bánik az egészségügyi és pénzügyi témájú tartalmakkal.

Az YMYL tartalmak esetében a Google fokozott figyelmet fordít a már emlegetett E-A-T szempontokra. Fontos tehát, hogy egészségügyi tartalmaid szakmailag pontosak, és igényesen elkészítettek legyenek, elvégre az emberek egészsége múlhat rajtuk!

Egészségügyi SEO tippek orvosi praxisod számára

Tisztában kell lenned vele, hogy bizonyos egészségügyi webhelyek olyan tekintélyt gyűjtöttek össze az évek során, hogy bizonyos keresésekben szinte lehetetlen leelőzni őket a találatok között. Ez általában akkor jelenthet problémát, ha általánosabb kulcsszavakra próbálsz jól rangsorolni – például első szeretnél lenni a „fogfájás”, vagy „foghúzás” szavakra, mint fogorvos.

Azonban ha valamivel konkrétabb, úgynevezett „long-tail” kereséseket célzol meg tartalmaiddal (úgymint „fájdalommentes foghúzás Gödöllőn”), akkor lényegesen jobban teljesíthetsz majd a találatok között, hiszen a konkrétabb szándékú felhasználókat érheted el így tartalmaiddal. Ezzel a módszerrel még azokat a webhelyeket is leelőzheted a találatok között, amelyek erősen őrzik első pozíciójukat az egyszerűbb kulcsszavakra.

A következőkben további taktikákat olvashatsz egészségügyi SEO-d megerősítésére, és ezzel az előkelőbb pozíciók megszerzésére.

1. Használd a megfelelő egészségügyi kulcsszavakat

Tartalmaid keresőoptimalizálása során fontos, hogy a megfelelő, szakterületedhez kapcsolódó egészségügyi kulcsszavakat használd.

Először is gyűjtsd össze azokat az egészségügyi szolgáltatásokat, amiket kínálsz, hiszen a legtöbb ideális páciensed ezekre keres majd rá az interneten – a cél pedig az, hogy téged találjanak meg ilyenkor. Ehhez vedd alapul a kezelések, beavatkozások, vagy épp panaszok neveit, és használd őket long-tail, tehát hosszabb kifejezésekben. Ehhez többféle ingyenes kulcsszókutató eszközt is használhatsz, mint például a Google Kulcsszótervezőjét.

Az egészségügyi SEO-ban nagyon fontos, hogy, még ha találsz is egy jó kulcsszót, amire optimalizálhatod egy tartalmadat, ne használd azt túl gyakran a szövegben. Ez egyrészt megnehezíti a szöveg olvashatóságát, másrészt a Google is felfigyel rá, ha nem természetes sűrűséggel használsz egy-egy kulcsszót. Ezt nevezik kulcsszóhalmozásnak, amit jobb elkerülni.

A megfelelő, lehetőleg long-tail kulcsszavak használatával elkülönítheted találataidat a nagyobb egészségügyi szolgáltatókétól, hogy minél több lehetséges pácienst vonzhass praxisod webhelyére.

2. Készíts új tartalmakat

Mint már fentebb említettük, tartalmaidnak jó minőségűeknek kell lenniük, és tartalmazniuk kell az adott témához kapcsolódó kulcsszavakat, hogy a lehetséges pácienseknek legyen min keresztül rátalálniuk ezekre az oldalakra.

Egészségügyi dolgozóként tartalmaidnak segíteniük kell olvasóidnak, és meg kell könnyíteniük közönséged életét. Ezek a tartalmak lehetnek szolgáltatásaid leírásai, vagy akár egy egészségügyi koncepció részletes bemutatása egy blogbejegyzés formájában. A lényeg az, hogy a tartalmak minősége kifogástalan legyen, és stabil szakmai tudásra alapozd őket (ne feledd: E-A-T és YMYL).

A gyenge minőségű tartalmak akár még veszélyesek is lehetnek olvasóid számára, hiszen meglehet, hogy a praxisod webhelyén olvasottak alapján hoznak majd döntéseket egészségükkel kapcsolatban.

Tartalmaid elkészítésekor vedd figyelembe, hogy mik lehetnek azok a dolgok, amikre ideális pácienseid rákeresnének. Milyen információkkal segíthetnél nekik? Milyen tartalmakkal bizonyíthatnád, hogy tőled érdemes időpontot kérniük, ha megoldást keresnek egy egészségügyi problémájukra?

3. Optimalizáld vizuális elemeidet is

A videók az utóbbi évek legnépszerűbb tartalmai voltak, és azok a weboldalak, amiken egy videó is megtekinthető, általánosságban nem csak több forgalmat kapnak, hanem az emberek tovább is maradnak rajtuk (ha megnézik a videókat). Ez azt jelzi a keresőmotorok (pl. a Google) irányába, hogy a tartalom hasznos lehet, és ez a későbbi rangsorolásban is segíthet.

Ha teheted, helyezz el videókat is webes tartalmaidban, amelyek kapcsolódnak az éppen tárgyalt témához. Ez lehet az aktuális cikk videós verziója, vagy épp egy egészségügyi szemléltetés is, ami kiegészíti az írott tartalmakat. A bemutatkozó oldalon például elhelyezhetsz egy videót, amiben bemutatod praxisod munkatársait, illetve rendelődet.

Szintén fontosak a képes tartalmak is, amelyek további kiegészítőkként szerepelhetnek a szöveges magyarázatok mellett. Ezek nem csak segítenek megtörni a hosszú szöveges blokkokat, hanem hasznos szemléltető ábrákként is szerepelhetnek tartalmaidban. Ezek lehetnek fényképek, diagramok és inforgrafikák is – bármi, ami hasznosabbá vagy érthetőbbé teheti a tartalmat az olvasók számára.

Ügyelj továbbá rá, hogy a képi elemek megfelelően legyenek optimalizálva. Fontos például, hogy a képfájlok mérete ne legyen túl nagy (ez segíti a gyors betöltődést), és hogy minden képhez tartozzon „ALT” szöveg is, aminek segítségével a Google és más keresőmotorok képes találatai között is megjelenhetnek majd (így még többen találnak majd rá tartalmaidra).

4. Ügyelj a technikai SEO-ra

Webhelyedet nem csak tartalmilag optimalizálhatod, hogy minél jobb pozíciókat érhess el tartalmaiddal a keresőtalálatok között – számít az oldalak gyorsasága, biztonsága, illetve mobilbarát jellege is!

Ha webhelyed több, mint három másodpercig töltődik, akkor az emberek többségének nem lesz türelme kivárni ezt, és máshol keresnek majd megoldást problémáikra. A Google általánosságban előnyben részesíti a gyorsabb webhelyeket, ezért érdemes arra törekedni, hogy oldalaid minél hamarabb betöltődjenek látogatóid eszközein. Ez javítja az úgynevezett felhasználói élményt, ami fontos rangsorolási szempont a Google szemében.

A Google PageSpeed Insights eszköze segít elemezni egy-egy oldaladat webhelyeden, és még javaslatokat is tesz arra, hogy mivel gyorsíthatnál a teljesítményén.

A technikai SEO másik fontos szempontja a webhely biztonsága. Ma már elengedhetetlen, hogy egy egészségügyi webhely hiteles SSL tanúsítvánnyal rendelkezzen, biztosítva ezzel, hogy a felhasználók és a szerver közötti kommunikációk egy titkosított kapcsolaton keresztül történjenek.

Mindezeken felül webhelyed mobilbarát, sőt mobil-első kialakítású is kell legyen. Mivel ma már az emberek többsége okostelefonjáról böngészi az internetet, fontos, hogy ők is gond nélkül tudják használni webhelyedet, bármilyen készülékről is látogatják meg azt.

5. Off-site egészségügyi SEO

Mindezidáig on-site SEO szempontokról volt szó, azaz olyan tényezőkről, amelyek webhelyeden helyezkednek el, és befolyásolják rangsorolásodat. Az off-site SEO szempontok ezzel szemben olyan tényezők, amelyek webhelyeden kívül léteznek, mégis hatásuk van arra (közvetlenül vagy közvetve), hogy tartalmaid hogyan rangsorolnak a keresőtalálatok között.

Közvetett példának ott vannak a közösségi médiás bejegyzések. Egy Facebookra írt értékelés például nagyban befolyásolhatja egy lehetséges páciens döntését, vagyis, hogy a te praxisodat választja-e a többi opció helyett. Fontos, hogy praxisod közösségi profiljai mindig naprakészek legyenek.

A közösségi médián keresztül tartalmaid rengeteg emberhez eljuthatnak, köztük olyanokhoz is, akik saját webhelyükről is hivatkoznak majd egészségügyi tartalmaidra. Ezek az úgynevezett visszahivatkozások afféle voksokként működnek a Google szemében: minél több tekintélyes (lehetőleg egészségügyi témájú) webhely linkel a te webhelyed tartalmaira, a Google annál értékesebbnek tartja majd azokat a tartalmakat. Ezek a hivatkozások lényegében átadják a tekintély egy részét webhelyednek, így a Google egyre jobban megbízik majd benne, és magasabb pozíciókba helyezi találataidat.

Ilyen hivatkozásokat többféleképpen is szerezhetsz webhelyed számára – ezt nevezik linképítésnek.

6. Alkalmazz helyi egészségügyi SEO-t

Az egészségügyi SEO helyi részéhez szükséged lesz egy Google Cégem adatlapra is. Ha ezt korábban még nem készítetted el, vagy igényelted meg praxisod számára, akkor ez legyen az egyik legelső dolog, amit csinálsz.

Egy Google Cégem adatlappal praxisodnak lehetősége nyílik megjelenni a Google helyi találatai között, elhelyezheted rendelődet a Google Térképen, illetve egy saját adatlapot is kap, amin hasznos információkat jeleníthet meg az érdeklődő felhasználók számára.

A Google Cégem adatlap elengedhetetlen ahhoz, hogy felhívd praxisodra a helyileg kereső felhasználók figyelmét. Itt egy részletesebb útmutatót is olvashatsz az adatlap kitöltéséről!

 

Inkább profikra bíznád egészségügyi online marketinged? Tapasztalt, szakértő csapatunk segít ebben! Vedd fel velünk a kapcsolatot és kidolgozzuk részletes marketing stratégiád!


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

lapos URL struktúra
2021-04-15

Google - szükséges lapos URL struktúrát használni?

John Mueller, a Google munkatársa azt állítja, hogy nincs értelme „mesterségesen laposított” URL-eket használni ahelyett, hogy láthatóvá tennénk a teljes könyvtárszerkezetet.

Hasznos Instagram tippek orvosoknak a páciensszerzésért
2021-04-13

Instagram marketing orvosoknak – 11 tipp a maximális aktivitásért

Több, mint egymilliárd aktív havi felhasználójával nem kérdés, hogy az Instagram az orvosi marketing egyik legfontosabb eszköze. A Facebook képmegosztó platformja egy kiváló felületet kínál arra, hogy orvosként felvedd és aktívan tartsd a kapcsolatot pácienseiddel megosztásaidon, történeteiden és hozzászólásaidon keresztül. Mai cikkünkben az orvosi Instagram marketingről lesz szó!

Több páciensvéleményre van szükséged? Így szerezd meg!
2021-04-06

Így szerezhetsz több véleményt pácienseidtől

Az internetnek köszönhetően egyre több egészségügyi fogyasztó tekinti meg a korábbi páciensek véleményeit, amikor egészségügyi szolgáltatót keres magának. A túlnyomó többség nagyon fontosnak tartja a korábbi ügyfelek véleményeit, és ezeket tekinti meg első körben, amikor egy jó orvost szeretne találni. Sokan már azért is hajlandók lemondani egy lehetséges szakorvosról, mert rossz dolgokat olvasnak róla az interneten. A páciensek véleményei ma minden korábbinál fontosabbak, hiszen az emberek szabadon nyilvánosságra hozhatják ezeket az interneten, és gyakran ezen múlik egy orvos pozitív, vagy épp negatív hírneve. Egy orvosnak, vagy egészségügyi marketingesnek tehát arra kell törekednie, hogy minél több pozitív véleményt szerezzen...

Google algoritmusfrissítések
2021-04-01

Minden idők legnagyobb Google algoritmusfrissítései

A Google többször is említette már, hogy naponta akár több alkalommal is frissíti algoritmusát, ami éves szinten több száz, akár több ezer kisebb-nagyobb változtatást jelent. Persze ezek túlnyomó többségét szinte észre sem vesszük a hétköznapokban, azonban a keresőóriás időnként olyan újításokat vezet be, amelyek alapjaiban megváltoztatják a keresőfunkció működését és a SEO menetét.

Egészségügyi közösségi média marketing tippek
2021-03-30

Közösségi média marketing tippek egészségügyi központoknak

A 2020-as évben kirobbant koronavírus járványnak köszönhetően az egészségügy kiemelt témává vált az emberek életében. Erre a területre mindig is óriási verseny volt jellemző, azonban ahogy az elmúlt esztendő során számos egészségügyi központ kényszerült az internetre költözni, a mezőny csak tovább sűrűsödött. A kérdés tehát az, hogy hogyan szerezhet egy egészségügyi központ még több ügyfelet magának az online környezetben. A választ pedig: közösségi média marketinggel.

Popup ablakok használata a Google szemszögéből
2021-03-25

A Google szerint nem jár büntetés az átmeneti felugró ablakokért

A felugró ablakok az érdeklődők megkaparintásának gyakori, és sokak szerint túlhasznált eszközei. A kéretlenül felbukkanó elemek sokat ronthatnak a felhasználói élményen, így nem csoda, hogy a Google is büntetést szabhat ki miattuk. De mi a helyzet azokkal a felugró ablakokkal, amik csak átmenetileg jelennek meg a felhasználók előtt?

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!