Fogorvosi SEO tippek: 8 profi tanács praxisodhoz

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

8 profi fogorvosi SEO tipp praxisod fellendítéséhez

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

SEO

A fogorvosi SEO egy fogászati praxis online marketingjének egyik legfontosabb alappillére. A SEO, azaz a keresőoptimalizálás teszi lehetővé, hogy ideális pácienseid rátaláljanak rendelődre, amikor valahol a közeledben keresnek maguknak fogorvosi ellátást. Tekintve, hogy az emberek nagy része manapság az internethez fordul, amikor ilyen szolgáltatásokat keres, erről a forgalomról nem érdemes lemaradni.

De mit is kínál egész pontosan a fogorvosi SEO?

  • Minőségi forgalom: A SEO jellegének köszönhetően pontosan olyan kereső felhasználókat vonzhatsz be, akik ideális pácienseid lennének.
  • Nagy mennyiségű forgalom: A megfelelő SEO taktikákkal nem csak jó minőségű, hanem jelentős mértékű forgalmat is vonzhatsz webhelyedre, nem kell tehát választanod e két szempont közül.
  • Organikus forgalom: Az egészségügyi marketingben organikus forgalomnak nevezzük azokat a látogatókat, akik nem egy fizetett hirdetésen keresztül jutottak el webhelyedre.

 

A fogászati SEO alapjai

Mielőtt rátérnénk az ígért SEO tippekre, meg kell győződnöd róla, hogy elintézted az alábbiakat:

 

Alapadatok

Az alapadatok praxisod nevét, címét, illetve telefonszámát jelentik. Ezeknek az alapadatoknak pontosan kell szerepelniük a webhelyeden, a közösségi profiljaidon, illetve minden egyéb online felületen. Ez azért fontos, mert az olyan keresőmotorok, mint a Google, ezek alapján tudnak megbizonyosodni róla, hogy a helyes adataidat jelenítik meg a felhasználóknak, amikor a közeledben keresnek maguknak fogorvost.
Ha az interneten más helyeken található alapadataid nem passzolnak azokkal, amik a webhelyeden olvashatók, akkor ez összezavarhatja a keresőmotorokat.

 

Google Cégem adatlap

Google Cégem adatlapod egyik legfontosabb marketingeszközöd fogorvosként, ugyanis ezzel nem csak a Google Térképen helyezheted el rendelődet, hanem egy saját felületet is kapsz a Google-on, amin fontos információkat oszthatsz meg pácienseiddel.
A Google Cégem adatlap az az információs panel, ami a keresőtalálati oldalak jobb oldalán (mobilon pedig legfelül) jelenik meg, és ez cég adatait (név, cím, elérhetőségek, térkép, képek, leírás, árak stb.) tartalmazza. Ez egy teljesen ingyenes funkció a Google-tól, ami nélkülözhetetlen minden helyi jellegű cég és vállalkozás (például egy fogorvosi rendelő) számára. Ha még nem tetted meg, készítsd el, és töltsd ki Google Cégem adatlapodat.

Most, hogy az alapokat tisztáztuk, lássuk, hogy ilyen fogorvosi SEO technikákkal viheted sikerre praxisodat az interneten!

 

1. Válassz hatékony kulcsszavakat

A megfelelő kulcsszavak kiválasztása az egyik legfontosabb lépés a fogorvosi SEO-ban. Ezek a kulcsszavak és kifejezések biztosítják, hogy a webhelyedre érkező organikus forgalmat páciensek alkossák, ne pedig véletlenszerű látogatók.
Ehhez pácienseid helyébe kell képzelned magad, és elgondolkodnod azon, hogy ők milyen kifejezéseket írnának be a Google-ba, ha fogorvost keresnének maguknak. Érdemes továbbá megkérdezni ismerőseidet, családtagjaidat és pácienseidet is, hogy ők milyen szavakkal keresnének maguknak fogorvost.
Ellátogathatsz továbbá versenytársaid webhelyeire is, és megnézheted, hogy ők milyen kifejezéseket használnak tartalmaikban, amikkel ilyen kereső felhasználókat céloznak meg.
Egy másik népszerű opció kulcsszókutató eszközöket használni. Számtalan ingyenes és fizetős eszköz közül válogathatsz az interneten, amik segítenek kapcsolódó kulcsszavakat találni egy általad megadott szó alapján.

 

2. Használd helyesen a kulcsszókat

Miután megtaláltad releváns kulcsszavaidat és kiválogattad belőlük a legjobbakat, ideje felhasználni őket a fogorvosi SEO-hoz. Ehhez a lépéshez el kell helyezned ezeket a kulcsszavakat weboldalaid különböző mezőiben, és minden oldalon érdemes csak egy ilyen kulcsszóra összpontosítani a helyett, hogy az összeset használnád.
A kulcsszavakat tehát az alábbi mezőkben kell elhelyezned oldalaidon:

  • Oldalcím: Az oldal címe az egyik legfontosabb mező, ahol szerepelnie kell fő kulcsszavadnak.
  • Címsorok: A címsorokban szintén érdemes elhelyezned legfontosabb kulcsszavaidat, még ha nem is az összesben (nem jó, ha erőltetettnek tűnik).
  • Meta leírás: A meta leírás gondos kitöltése nem segít a Google SEO-ban, de más keresőmotorok figyelembe vehetik a tartalmát, ezért megéri foglalkozni vele. Továbbá, egy jól megfogalmazott meta leírás még a Google-on is segíthet az átkattintásokban, azaz segíthet több forgalmat szerezni. 
  • Fő oldaltartalom: A fő tartalomban is szerepelnie kell legfontosabb kulcsszavadnak, hiszen a keresőmotorok ez alapján is igyekeznek megállapítani, hogy miről szól az oldalad, és, hogy milyen keresésekre jelenítsék meg azt.
  • A képek alt címkéje: A Google és más keresőmotorok a képek „ALT” címkéjének tartalmát vizsgálják meg, hogy kiderítsék, mit ábrázolnak az adott fájlok. Ez szintén segít a felhasználóknak rátalálni tartalmaidra, főleg, ha a képkeresőt használják.

 

3. Alakíts ki jó webhelyszerkezetet

A Google olyan webhelyeket sorol fel szívesen a keresőknek, amelyek kiváló felhasználói élményt biztosítanak látogatóik számára. Ehhez több szempontból is optimalizálnod kell praxisod webhelyét.
Az első ilyen szempont a webhely navigációja. Ha a menük nincsenek egyértelműen kialakítva, a navigáció pedig komplikált és nem intuitív, akkor látogatóid hamar távoznak majd webhelyedről, hogy máshol nézelődjenek tovább. Akárhol is járjanak webhelyeden, minden információt el kell, hogy érhessenek legfeljebb három kattintással. 
Szorosan kapcsolódó tényező a webhely sebessége, ami már jó ideje rangsorolási szempont a Google-nál. Ez azt jelenti, hogy ha fogorvosi webhelyed nem elég gyors, akkor alacsonyabb pozícióban jelenhet majd meg a találatok között. Mi több, az emberek türelme is igen limitált, és ha sokat kell várniuk webhelyed betöltésére, biztos lehetsz benne, hogy otthagyják majd. 
Webhelyed felgyorsítása érdekében kerüld a felesleges átirányításokat, használj minőségi webtárhelyet, tölts fel tömörített, kis méretű képeket, illetve mellőzd a felesleget a forráskódból. Ezek természetesen már olyan technikai feladatok, amiket mindenképpen jó ötlet egy szakemberre bízni.

 

4. Javítsd ki webhelyed hibás hivatkozásait

Ha webhelyed gyors és könnyen navigálható, akkor jó úton haladsz a fogászati SEO sikerek irányába. Súlyos problémát jelenthet azonban, ha egyes hivatkozások nem működnek megfelelően, és hibaüzenetet küldenek a felhasználóknak. Ez nem csak a látogatókat tántoríthatja el webhelyedről, hanem a keresőmotorok is úgy vélhetik, hogy elhanyagolod azt. Keresd meg hibás hivatkozásaidat webhelyeden és javítsd ki őket minél előbb.

 

5. Kérj értékeléseket pácienseidtől

Kérd meg elégedett pácienseidet, hogy értékeljék praxisodat az erre alkalmas online felületeken. Az emberek többsége manapság az interneten jár utána, hogy mások hogyan vélekednek egy adott márkáról, vagy épp egy orvos munkájáról. Minél több őszinte, pozitív véleményt olvashatnak rólad a Google Cégem adatlapodon, illetve a Facebookon és egyéb profiljaidon, annál többen keresnek majd fel bizalommal. A pozitív Google Cégem értékelések ráadásul abban is segítenek, hogy praxisod gyakrabban megjelenjen a helyi találatok között.

 

6. Vezess egészségügyi blogot

Egy blog több ízben is segítheti fogorvosi praxisodat. Ha hasznos, minőségi tartalmakat osztasz meg rajta célközönségeddel (azaz ideális pácienseiddel), akkor ezzel már az előtt bizonyíthatod nekik szakmai tudásodat, hogy ellátogatnának rendelődbe. Ez rengeteget segít a páciensek bizalmának elnyerésében, ami nagyon fontos szempont az egészségügyben.
Egy blog továbbá nagyszerű felületet biztosít olyan szöveges tartalmak megosztására, amelyeket aztán SEO szempontból is optimalizálhatsz. Minél több jó minőségű, jól optimalizált tartalmat osztasz meg, annál valószínűbb, hogy a Google több releváns keresésre is megjeleníti majd praxisod webhelyét.

 

7. Járj fórumokra és más blogokra

A fogászati SEO-ban nagyon fontos, hogy egy szélesebb online jelenlétet is kialakíts praxisod számára, ami túlmutat webhelyeden. Ehhez arra kell törekedned, hogy nevedet más tekintélyes nevekkel kapcsold össze iparágadon belül.
Kövesd mások fogászati blogjait, írj értékes hozzászólásokat, illetve lépj be fogászati Facebook csoportokba és fogászati fórumokra is. Légy aktív, és kínálj a hasznos információkat a kérdezők és más hozzászólók számára.

 

8. Kövesd nyomon SEO-d eredményeit

Tegyük fel, hogy minden eddigi tanácsot megfogadtál. Honnan fogod tudni, hogy működnek is-e ezek a SEO technikák? A keresőoptimalizálás eredményei nem láthatók azonnal, és van hogy hetekbe, hónapokba telik, míg törekvéseid megtérülnek. Ezek a változások általában fokozatosan történnek, tehát jó, ha nyomon tudod követni őket valahol.
Ezt többféle statisztikai eszköz segítségével megteheted, habár a leghasznosabbak általában a Google Analytics és a Google Search Console (mindkettő teljesen ingyenes).
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!