Online marketing trendek 2020-ban (Tipp)

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

7 online marketing trend 2020-ra

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Az 2-3 évtized alatt a marketing technológiája többet fejlődött, mint az azt megelőző egy évszázadban, ami első sorban természetesen a digitális kor forradalmának köszönhető. A megannyi előrelépés azonban nem csak új lehetőségeket kínál a marketingesek számára, hanem új kihívások elé is állítja őket. Ahogy az online marketing világa egyre összetettebbé válik, úgy egyre nehezebb megjósolni, hogy mi fog történni az elkövetkezendő időszakban – jelen esetben 2020-ban.

Egy cég csak akkor számíthat sikerekre és növekedésre, ha stratégiáját időben fel tudja készíteni mindarra, amit a jövő kínál. Ez természetesen nem egyszerű feladat, hiszen senki sem lát előre az időben, és még az új, ígéretes trendek sem garantált, hogy hónapok múlva is köztünk lesznek.

Szerencsére megannyi jelentős trend aktív már most is, amelyek biztos, hogy a következő esztendőben is jelentős hatással lesznek az online marketing világára. Ezekből gyűjtöttünk most össze néhányat!

 

1. Virtuális valóság (VR) és kiterjesztett valóság (AR)

Habár futurisztikusaknak hangzanak, a VR és az AR nem feltétlenül új technológiák, csak éppen korábban egyszerűen nem volt lehetőség arra, hogy tömegesen elérhetővé tegyék őket a felhasználók számára. A mai technológiák (különösen az okostelefonok piacán) azonban sokkal ígéretesebbek ilyen téren.

Az éppen terjedő technológiákról nem mindig egyszerű megállapítani, hogy mennyire lehetnek hasznosak egy cég számára. Habár gyakran egy mondatban említik őket, valójában két egészen különböző dologról van szó.

A VR, vagyis a virtuális valóság még mindig egy réstechnológia, amelyet egyelőre viszonylag kevés iparban lehet marketingre alkalmazni, ráadásul élvezhető használatához még mindig drága felszerelésre van szükség.

Az AR, vagyis kiterjesztett valóság alkalmazásához ezzel szemben egy modern okostelefon is elegendő. Ez a valóságot és a digitális elemeket elegyítő technológia lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy egy valódi környezetben tekinthessenek meg virtuálisan odaillesztett dolgokat – például egy megvásárolni kívánt bútort nappalijukban, vagy egy napszemüveget saját magukon.

A VR és az AR talán nem ideálisak minden cég számára, de kétségtelen, hogy egyre többször találkozhatunk majd velük a következő években, mind a szórakoztatóiparban, mind pedig a marketing világában.

 

2. Hangalapú keresés

Világszerte egyre több otthonban jelennek meg el az okos hangfalak – az USA-ban például már 2019 elején minden negyedik háztartásban jelen volt egy ilyen okos asszisztens. Még elterjedtebbek az okostelefonokba „beépített” segédek, amelyek hasonló hang- és nyelvfelismerő technológiával figyelik felhasználóik kívánságait.

Az ilyen eszközöknek köszönhetően megugrott a hangalapú (értsd: bediktált) keresések száma – a Google szerint a lekérdezések 20%-a már ilyen módon történik rendszerükben.

A hangalapú keresés első sorban a SEO miatt hat ki az online marketingre. Mivel az emberek másképpen fogalmaznak szóban, mint írásban, a marketingeseknek új keresőoptimalizálási technikákra lesz szükségük, hogy a hangalapú keresőket is megcélozhassák tartalmaikkal – egész pontosan más jellegű keresésekre kell optimalizálniuk azokat.

 

3. Közösségi média

A közösségi média rögös, botrányos, mégis végtelenül sikeres történetét elnézve bátran kijelenthetjük, hogy ez az online marketing trend 2020-ban is meghatározó szerepet tölt majd be a cégek stratégiáiban.

Minden közösségi platformnak más stratégiára van szüksége. Marketingüzeneteidet természetesen mindegyiken terjesztheted, de ügyelned kell rá, hogy az üzenet formátumát mindig az adott platformhoz alakítsd.

A közösségi média más trendek terjedését és kialakulását is lehetővé tette. Az online videók népszerűbbek mint valaha, és a leghatékonyabb marketingeszközök között tartják számon őket. Közösségi jellege miatt a YouTube is ide sorolható – a platform nagy előnye, hogy a videókat számos más platformra is be lehet ágyazni róla, továbbá kellő keresőoptimalizálással javítható a láthatóságuk is mind a Google-ban, mind a platform saját keresőjében.

A videómarketing tökéletes eszköz a modern közönségek megcélzásához. A rövid, intenzív videók segítségével pillanatok alatt elmagyarázhatod, hogy miről szól céged, vagy márkád, amire szükséged is lesz, hiszen az emberek figyelmét nagyon nehéz hosszabb ideig megtartani manapság. Megfelelő használatukkal egy kiemelt helyre emelheted márkádat célközönséged (lehetséges ügyfeleid) szemében.


4. Interaktív tartalmak és technológiák

Az interaktivitás manapság az ügyfelek aktivitásának alapfeltétele, legyen szó bármelyik platform organikus, vagy meghirdetett tartalmairól.

A kérdőívekkel és szavazásokkal, és egyéb, válaszalapú tartalmakkal egyszerre szórakoztathatod és aktivizálhatod webhelyed látogatóit, és szerezhetsz hasznos információkat szokásaikról, illetve hogy mi érdekli őket.

Az előbb említett kiterjesztett valóság (AR) és a hangalapú technológiák is az interaktivitáson alapszanak, hiszen működtetésükhöz valamilyen felhasználói tevékenység szükséges.

Itt említenénk meg a chatbotokat is, amelyek az elmúlt egy-két évben számtalan cég webhelyén jelentek meg. A chatbotokat sokféleképpen jellemezhetnénk – interaktív GY.I.K. részlegek, digitális ügyfélszolgálatosok, mindig elérhető problémamegoldók, stb. A technológia sokat fejlődött az elmúl évek során, és a mesterséges intelligenciának köszönhetően bizonyos chatbotok ma már összetettebb feladatokat is képesek elintézni (hogy a valódi ügyfélszolgálatosok az igazán nehéz feladatokkal foglalkozhassanak).

A chatbotok nem csak segítenek a webhelyen tartani a látogatókat, hanem hasznos információkat is összegyűjtenek róluk, amelyeket később személyre szabott ajánlatok elkészítéséhez is fel lehet használni.

Az interaktív tartalmakat a felhasználók szívesen osztják meg vagy javasolják ismerőseiknek. Még email marketing kampányaidat is érdekesebbé teheted a címzettek számára, ha interaktív elemeket viszel üzeneteidbe. 

 

5. Átlátszóság és őszinteség

Egyre több cég igyekszik bizonyítani magáról, hogy mennyire megbízhatóak is valójában. Ez a trend valójában egy kényszeres reakció az elmúlt évek eseményeire, az emberek ugyanis egyre kevésbé bíznak a márkákban és azok mondandójában. A modern felhasználók többsége már nem hisz el bármit, amit egy szervezettől hall (ami többek között sok ország politikai helyzetének és eseményeinek is köszönhető), ezért a cégeknek muszáj átlátszóbb stratégiára váltaniuk, ha szeretnék megőrizni célközönségük bizalmát.

Ezt a legegyszerűbben őszinte, nyitott marketingkommunikációval lehet elérni. Ha egy cég mindent megoszt célközönségével (nem feltétlenül csak a jó dolgokat), azzal sokkal emberibbé teszi magát meglévő és leendő ügyfelei szemében. Az emberek sokkal könnyebben tudnak azonosulni egy olyan entitással (legyen az egy személy, vagy egy egész cég), amely megmutatja, hogy sebezhető, és képes hibázni.

Ha tehát szeretnéd kiharcolni célközönséged bizalmát, akkor légy velük őszinte, átlátszó, és nyitott!

 

6. Személyre szabás

A modern technológiának köszönhetően az emberek napi szinten több száz reklámmal találkoznak, akár akarnak, akár nem. A modern felhasználók belefáradtak ebbe, többek között azért, mert sok reklám (akárcsak a TV-ben) nem feltétlenül passzol személyes érdeklődési köreikhez.

Az olyan cégóriások, mint a Google és az Amazon korszerű adatgyűjtési, és viselkedéselemzési technológiák használatával biztosítanak személyre szabott élményeket és ajánlatokat felhasználóik számára. Ezeket a hatalmas adatbázisokat te is kihasználhatod, ha fizetett hirdetéseket készítesz az adott platformokon.

Továbbá saját webhelyed látogatóinak viselkedését is elemezheted, hogy ezek alapján olyan tartalmakat készíthess számukra, amik igazán érdekli őket.

 

7. A tartalom továbbra is a király

Az online marketing sokat változott az elmúl évtizedek során, de a tartalom továbbra is a legfontosabb trendek egyike. Persze nem mindegy, hogy milyen tartalommal is állsz elő, hiszen azokkal lehetsz csak igazán sikeres, amelyek valamilyen értéket kínálnak célközönséged számára. Bármilyen platformon is vagy aktív márkáddal, a tartalmak a legfontosabb és leghatékonyabb marketingeszközök, amiket felhasználhatsz céljaid elérésére.

A tartalmak lehetővé teszik számodra, hogy márkádat az adott iparág szakértőjeként tüntesd fel az ügyfelek szemében. Ha tanúbizonyságot adsz márkád szaktudásáról, az emberek egy megbízható cégként tekintenek majd rá.

A tartalomnak számos formája létezik az interneten. A legnépszerűbb opció blogot indítani márkád számára, amire hasznos, értékes, vagy éppen szórakoztató cikkeket tölthetsz fel célközönséged számára. Népszerű tartalmak még a videók is, amelyek önmagukban, vagy például cikkek részeként is megállják a helyüket, és jelentős aktivitást válthatsz ki velük célközönségedből. Rövidebb és hosszabb tartalmakat is megoszthatsz attól függően, hogy választott platformodon mi működhet jobban.
 



Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Tanulmányainkat, cikkeinket heti rendszerességgel elküldjük neked amennyiben feliratkozol hírlevelünkre!