SEO barát tartalmak: Így csináld (Tipp)

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

5 tipp a SEO barát tartalmak elkészítéséhez

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

Számos cég fordít komoly összegeket arra, hogy egy vizuálisan és technikailag is pazar webhelyet készíttessen magának, ám még egy ilyen jól kialakított online főhadiszállás sem vonz majd látogatókat vagy termek konverziókat, ha nincs feltöltve kellő mennyiségű SEO barát tartalommal.

Azzal, hogy rendszeresen minőségi tartalmakat publikálsz webhelyedre, lényegében lefekteted rajta a SEO alapjait, és egyben bebizonyítod látogatóidnak, hogy márkád komoly szakértelemmel rendelkezik saját területén.

Mai cikkünkben ahhoz kínálunk 5 részletes tippet, hogy hogyan készíthetsz SEO barát tartalmakat webhelyedre!
 

Állj elő eredeti ötletekkel

A SEO barát tartalmak készítése nem olyan ijesztő feladat, mint amilyennek sokan gondolják. Valójában azok nehezítik meg a dolgukat, akik másokat próbálnak leutánozni. Azonban ha arra törekszel, hogy hiteles tartalmakat készíts, és a magad módján eredeti légy (anélkül, hogy túl sokat törődnél versenytársaiddal), sokkal jobb eséllyel készíthetsz olyan SEO barát tartalmakat, amelyekkel sikereket arathatsz majd.

Sokkal egyszerűbb valami eredetivel kitűnni a tömegből, mit beállni abba a mezőnybe, amiben már több tucat másik versenyző küzd egymással. Természetesen félreértés ne essék, nagyon is jó ötlet néha ihletet meríteni mások munkáiból, hiszen így könnyebben felmérheted azt is, hogy mire van igény, és mire nem – de mindez csak kiegészítse gondolkodásmódodat, és ne irányítsa azt.

Ha igazi erőfeszítést teszel annak érdekében, hogy eredeti tartalmakat készíts, akkor jobb eséllyel éred majd el azt is, hogy minél több webhely hivatkozzon ezekre. Ezek a hivatkozások a SEO alappillérei, és az igényes, saját tartalmak mágnesként vonzzák őket.

Ha hihetünk a statisztikáknak, 10-ből 9 vásárló hasznosnak tartja az eredeti tartalmakat, és közel 80%-uk jobban bízik azokban a cégekben, amelyek többek között ilyen módszerekkel igyekeznek megerősíteni a kapcsolatot velük.

Nem mellékes szempont továbbá, hogy a Google is előnyben részesíti azokat a webhelyeket, amelyek rendszeresen eredeti, hasznos tartalmakkal frissülnek (míg a másolt tartalmakért kellemetlen büntetéseket osztogat).

 

Hass látogatóid érzelmeire

Sokat segíthet az eredeti tartalmak megalkotásában, ha megpróbálsz célközönséged érzelmeire hatni velük.

Tudományosan bizonyított tény, hogy egy marketingüzenet kétszer hatékonyabbá válik, ha képes hatni a célközönség érzelmeire, és okot ad arra, hogy megosszák. A tartalom lehet vicces, vagy éppen valamilyen aktuális vitatéma (habár ezekkel jobb vigyázni), a lényeg, hogy ha ismered célközönségedet, és tudod, hogyan hathatsz rájuk, akkor sokkal több esélyed kiemelkedni számukra a tömegből.

Szóval hogyan hathatsz ezekre az érzelmekre?

Először is fontos, hogy olyan szavakat használj, amelyek a kívánt érzelmeket váltják ki célközönségedből. Remekül működnek a különféle pozitív kifejezések, mert ezek magabiztosabbá, bátrabbá teszik az embereket, jó eséllyel elosztva néhány kétséget kínálatoddal kapcsolatban.

Érdemes továbbá tettekre ösztönözni olvasóidat azzal, hogy arra kéred őket, hogy osszák meg tartalmaidat. A storytelling, mint marketingtaktika sokat segíthet ebben – azzal, hogy egy történetbe szövöd bele mondandódat, könnyedén alkothatsz olyan inspiráló tartalmakat, amiket örömmel osztanak meg az emberek másokkal. Ez lehet például egy elégedett ügyfeled sikertörténete, ami egyszerre inspiráló és hasznos is az olvasók számára.

Itt-ott érdemes váratlan fordulatokat és csavarokat vinni a történet elmesélésébe, hogy megtartsd olvasóid figyelmét és érdeklődését.

 

Oszd meg saját véleményed

Az internet tele van tartalommal, ezért jó okot kell adnod az embereknek, hogy a te írásaidat olvassák el az ezer másik helyett. Ez a jó ok lehet például az az érték, amit saját véleményed kínál az adott témáról. Azzal, hogy beleviszed tartalmaidba a témáról szerzett saját rálátásodat, sokkal egyedibbé, értékesebbé, és persze „SEO barátabbá” teheted őket.

Megoszthatsz például egy saját tapasztalatot az adott témáról, amiről éppen szó van. Mondanivalódat egy személyes példán keresztül adhatod elő, ami egyszerre szórakoztat és tanít is, ezzel értéket kínálva az olvasóknak. Egy másik lehetőség megosztani sajátos megoldásodat egy gyakori problémára.

Személyes történeteid nem csak hitelesebbé, hanem emberibbé is teszik tartalmaidat, és egy egészen új irányú megközelítéssel szembesíthetik őket.

 

Használd a megfelelő kulcsszavakat

Habár a kulcsszavak ma már egy sokkal szélesebb kiterjedésű keresőoptimalizálási stratégia részét képezik, még mindig a SEO barát tartalmak fontos elemeinek tekintjük őket.

Fontos, hogy egy olyan kulcsszavat válassz, amit megéri megcélozni, és hogy természetes módon helyezd azt el egy jól megírt tartalomban. Erősen ajánlott egy legalább 2, vagy legfeljebb 5 szavas kulcsszót választani, ami magába foglalja az adott tartalom fő témáját. Egy igazán jó cikk persze több kulcsszóra is képes jól rangsorolni, de így sem árt, ha van egyetlen fő kulcsszó, ami fedi a tartalom mondanivalóját. Ez az a fő kulcsszó, amire elsődlegesen rangsoroltatni szeretnéd tartalmadat – tehát amire mindenképpen szeretnéd, hogy megjelenjen kereséskor.

Íme néhány tipp ahhoz, hogy hogyan válaszd ki a legjobb kulcsszavakat SEO barát tartalmaidhoz.

1. Gondolkodj el a fő témán

A hatékony kulcsszókutatás fő feltétele, hogy alaposan ismerd a témát, amiről írni készülsz. Tudnod kell, hogy pontosan milyen megoldást is kínál a célközönség számára, vagy hogy milyen kérdést válaszol meg nekik.

 

2. Szedd össze a legjobb potenciális kulcsszavak listáját

Az interneten megannyi ingyenes/fizetős kulcsszókutató eszközre lelhetsz, és habár ezek tényleg segíthetnek a kutatás során, az egyik leghasznosabb módszer, ha célközönséged helyébe képzeled magad, és elgondolkodsz rajta, hogy mit írnál be a keresőbe, ha a választott témád iránt érdeklődnél. Készíts egy listát ezekről a kulcsszavakról.

 

3. Kezdj hozzá a kulcsszókutatáshoz

Amint megvan a kulcsszavak listája, keress fel egy kulcsszótervező eszközt az interneten (a Google Ads Kulcsszótervezője ingyenes, de számos alternatíva is akad - https://matebalazs.hu/lsi-kulcsszokutatas.html), hogy további kulcsszóvariációkat kereshess ezek alapján.

Bármelyik eszközt is használod, érdemes olyan 2-5 szavas kifejezéseket választani az általuk felkínált kulcsszavak közül, amelyek természetesen beilleszkedhetnek egy cikked szövegkörnyezetébe – így könnyebb lesz elhelyezni őket mind a tartalomban, mind a címben, és egyéb mezőkben.

 

4. Kerüld a magas keresési arányú kulcsszavakat

Bizonyos eszközök (a Google Ads ingyenesen – keresések átlagos száma/hónap) megmutatják, hogy mekkora keresettsége, vagy „keresési aránya” van egy-egy kulcsszónak – lényegében hogy mennyire népszerű a kereső felhasználók között. Minél keresettebb egy kulcsszó, annál nehezebb rangsorolni rá, hiszen sok tartalom célozza meg.

Sokkal több esélyed van az első találati oldalra kerülni egy olyan kulcsszóval, amire havonta 1-2 ezren keresnek csak rá, mint egy olyannal, amire tízszer, vagy ötvenszer annyian.

Sajnos nem tudunk konkrét számokat mondani arra, hogy mekkora a tökéletes keresési arány, hiszen ez iparáganként és célközönségenként is változik. A legfontosabb, hogy olyan kulcssavakat válassz végül, amelyek kapcsolódnak a tartalmadhoz és ellenőrizd, hogy megérné-e megcélozni őket, vagy sem. Csak az olyan kulcsszavakkal foglalkozz, amelyekre jó eséllyel jól tudnál rangsorolni.

 

5. Keress long tail kifejezéseket

A long tail kifejezések olyan többszavas (általában 3 vagy annál is hosszabb) kifejezések, amelyek kisebb keresési aránnyal rendelkeznek ugyan a rövidebb kulcsszavaknál, de sokkal konkrétabb keresőszándék is áll mögöttük. Például ha valaki a „masszázs” szóra keres rá, arról még nem lehet tudni, hogy masszíroztatni szeretne, a technikák közötti különbségekre kíváncsi, esetleg egy tanfolyam érdekelné, stb. Ezzel szemben ha valaki a „hátmasszázs árak Budapest” kifejezést írja be, az már sokkal valószínűbb, hogy a fővárosban szeretne masszíroztatni, mert konkrét árak érdeklik azon a területen.

Ezeket a kereső felhasználókat sokkal könnyebb megcélozni, mert tudják, hogy mit akarnak. Ha tartalmaidban ehhez hasonló long tail (tehát hosszú) kulcsszavakat helyezel el, akkor sokkal nagyobb az esélye, hogy a megfelelő emberek találnak majd rájuk és konvertálnak majd.

 

3. Ügyelj a tartalomcímek optimalizálásra

A Google szinte mindig a legjobb találatokat sorolja fel az első oldalon, de a felhasználóknak még így is dönteniük kell, hogy melyikre kattintanak rá ezek közül. Ezért fontos, hogy az oldalnak megfelelő címe legyen – a legtöbb felhasználó ugyanis ez alapján választja ki, hogy mire kattint majd.

A SEO barát tartalmak elkészítése nem csak a megosztott információkról szól – fontos az is, hogy milyen címmel látod el ezeket a tartalmakat. Ez lesz az az elem, ami okot ad a felhasználóknak, hogy a te találatodra kattintsanak a másik 9 helyett.

 

Szóval hogyan teheted hatékonyabbá címeidet?

1. Állj elő több változattal, és válaszd ki a legjobbat

Ha elsőre szeretnéd megtalálni a tökéletes címet tartalmaidhoz, akkor az esetek többségében nagyon nehéz dolgod lesz. Spórolj meg magadnak némi fejfájást és időt, és állj elő rögtön 10, 20, vagy akár 30 alternatívával, amelyek mind az eredeti ötleted variációi.

Vedd alapul a cikk mondanivalóját, és csavargasd, fűszerezd addig, amíg nem alkotsz valami frappánsat és hangzatosat – valamit, ami kapcsolódik a tartalomhoz, de rá is kattintana célközönséged.

2. Használd természetesen kulcsszavaidat

Fontos, hogy elsődleges, vagy „fő” kulcsszavadat a címben is felhasználd, és lehetőleg minél előbb azon belül. Ez sokat dob a SEO-n és az átkattintási arányon, de ami még ennél is kritikusabb, hogy a cím ne tűnjön erőltetettnek. Igyekezz természetes módon elhelyezni az elsődleges kulcsszót a címben, még ha nem is tudod így a legelejére írni.

 

3. Tedd olvashatóbbá tartalmaidat

A tartalom olvashatósága jelen esetben a tartalom értelmezhetőségét jelenti. SEO barát tartalmaid elkészítésekor fontos odafigyelni erre – nem éri meg feláldozni az olvashatóságot csak azért, hogy megcélzott kulcssavadat vagy kulcsszavaidat beleerőltethesd cikkeidbe!

Az olvashatóság egyébként nem közvetlen SEO szempont, mégis kihathat tartalmaid teljesítményére. Fontos továbbá észben tartani, hogy léteznek bizonyos olvashatóság kiszámítására használt algoritmusok, amelyeket a keresőmotorok is alkalmazhatnak a tartalmak elemzésekor.

 

Íme néhány tipp ahhoz, hogy hogyan biztosíthatod szövegeid olvashatóságát.

1. Használj egyszerű szavakat

Már azzal sokkal „SEO barátabbá” teheted tartalmaidat, hogy egyszerűbb szavakkal fogalmazol. Hacsak nem szakértőknek szánod írásaidat, tartózkodj a szakkifejezésektől. Minden fontos információt a lehető legegyszerűbben érthető módon, lehetőleg rövid szavak használatával igyekezz átadni.

 

2. Írj rövid mondatokat

A hosszabb mondatokat nem csak olvasni és értelmezni nehezebb, hanem megírni is. A rövidebb mondatokkal tehát nem csak az olvasóknak segíthetsz, hanem a saját dolgodat is megkönnyítheted.

 

3. Próbálj úgy írni, ahogy beszélsz

Ha szeretnéd írásaidat érthetőbbé tenni, akkor fontos, hogy milyen stílusban fogalmazol. Ha úgy írsz, mintha beszélnél, akkor sokkal lényegre törőbb, konkrétabb, érthetőbb mondataid, bekezdéseid, és cikkeid születnek majd.

 

4. Ügyelj a formázásra

Ne feledkezz meg róla, hogy online cikkeket írsz, nem pedig egy regényt. Az interneten az emberek nem igazán kedvelik a hosszú szövegtömböket, ezért erősen ajánlott néhány mondatos bekezdésekre osztani őket.

Érdemes minél gyakrabban elválasztani a szövegeket, mert mondandód így sokkal érthetőbb, emészthetőbb lesz az olvasók számára. Sokan már csak azért képesek visszafordulni egy oldalról a keresőtalálatok közé, mert óriási szövegtömbök fogadják őket rajta.

Sokat segíthet továbbá, ha alcímsorokat is használsz a szöveg logikai felosztására. Ez mind az olvasóknak, mind a keresőmotoroknak segít átláthatóbbá és értelmezhetőbbé tenni tartalmaidat.

 

5. Ügyelj a helyesírásra

Mindenképpen jó pont, ha tartalmaid hasznos információkat kínál, de az már kevésbé, ha helyesírási hibák csúfítják el őket. Nehéz hitelesnek tűnni, ha szövegeid tele vannak elírásokkal – persze emberek vagyunk, és mindenki hibázhat, de nem hiába húzza alá a Word azokat az elgépelt szavakat.

A legjobb, ha a publikálás előtt egy szerkesztővel is ellenőrizteted tartalmaidat, aki nem csak a helyesírási, hanem a fogalmazási hibákat is segít észrevenni és kijavítani.

 

6. Használj képeket

Mindezek után ne felejtsd el releváns képekkel feltölteni cikkeidet. A kizárólag szöveges tartalmak ritkán tartják meg sokáig az emberek érdeklődését. Persze ne csak azért adj képeket hozzá a cikkekhez, hogy legyenek benne – a legfontosabb, hogy értékesebbé tegyék tartalmaidat az olvasók számára.

 A SEO barát tartalmakban keresőoptimalizálás céljából is ajánlott képeket elhelyezni, hiszen alt címkéjükkel további kulcsszavakat helyezhetsz el az oldalon, amelyeken keresztül a felhasználók a képkeresőkben is rátalálhatnak cikkeidre.

Kínálj minél jobb felhasználói élményt

Bármilyen profik is szövegeit, akárhány órát is szánttál a kulcsszavak felkutatására, és a tartalmak aprólékos tökéletesítésére, az egész nem ér majd sokat, ha mindez egy gyenge felhasználói élményt kínáló webhelyen helyezkedik el.

A felhasználói élmény (röviden UX) egy SEO barát webhely kialakításának alapfeltétele. Az UX-nek része a webhely sebessége, a navigáció egyszerűsége, és számos más tényező is, de sokan nem is gondolnák, hogy maga a tartalom, és annak felhasználása is fontos szerepet játszik benne.

Nem elég csak tartalmakat gyártani egy webhelyre – minden tartalmadat úgy kell elkészítened, hogy közben a célközönség érdekeit tartod szem előtt, még akkor is ha a webhely SEO-járól van szó.

Ahhoz, hogy ideális tartalmakat készíts célközönségednek, és tudd, hogy milyen kulcsszavakkal vonzhatod be őket, alaposan meg kell, hogy ismerkedj velük. Csak így biztosíthatsz nekik olyan élményeket (vizuálisakat és tartalmikat egyaránt), amelyek nem csak megtartják a figyelmüket, hanem később visszatérésre ösztönzik őket.

Mielőtt tehát egyáltalán elkezdenél tartalmaidon dolgozni, tedd fel magadnak a következő kérdéseket:

  • Mire vágynak tőlem az olvasóim? Milyen elvárásaik vannak velem szemben?
  • Hogyan készíthetek olyan tartalmakat, amik hasznosak, és egyben javítják a webhely felhasználói élményét is?
  • A webhelyem alapvető értékei javítják, vagy rontják a felhasználói élményeket?

A Google-nak megvannak az eszközei arra, hogy felmérje egy webhely felhasználói élményeit, és előszeretettel helyezi a top találatok közé azokat.


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

Fogászati Facebook hirdetések: Tippek a sikerért!
2022-09-06

Így szerezz több fogászati pácienst a Facebook hirdetésekkel

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amelyet a legtöbb magyar felhasználó is napi szinten meglátogat. Ennek köszönhetően a Facebook egy remek páciensforrás lehet bármely fogászat számára, amiben sokat segíthetnek a platform fizetett hirdetései. Ezek a reklámok hívásra ösztönözhetik az érdeklődőket, akik rögtön az alkalmazásból tárcsázhatják rendelődet (vagy eljuthatnak egy olyan oldalra, ahol megtalálják telefonszámodat). Fogászati marketingesként jól tudod, hogy mennyire értékes csatornát is jelentenek ezek a hívások egy praxis számára, hiszen sokkal kedvezőbb arányban konvertálnak, mint a webes érdeklődők. Az alábbi fogászati Facebook marketing tippek segítenek a legtöbbet kihozni hirdetéseidből.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!