12 fontos marketing trend 2020-ra

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Íme a 12 legfontosabb digitális marketing trend 2020-ra

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Megjelenése óta az internet gyökerestől megváltoztatta az emberek közötti kommunikációt, és egy egészen új fejezetet indított a marketing történelemkönyvében. Az információáramlás ma szabadabb, gyorsabb, és akadálymentesebb, mint valaha, és a technológia új vívmányai csak tovább fokozzák majd az ebből származó kényelmet és lehetőségeket. Itt most konkrétan az üzleti lehetőségekre gondolunk, elvégre az internet adott teret a digitális marketing kialakulásának és elterjedésének.

 

A marketing digitális formái többszörösen megtérülhetnek céged számára, azonban ehhez tisztában kell lenned az aktuális és várható digitális marketing trendekkel. Cikkünkben a 12 legfontosabb ilyen trendet soroljuk fel, amelyekre 2020-ban számíthatsz majd – és amikre már most ideje elkezdeni felkészülni!
 

1. Tovább terjednek a chatbotok

Egyre több cég alkalmaz chatbotokat webhelyén, vagy valamilyen közösségi üzenetküldő alkalmazásban. Ezek olyan, általában mesterséges intelligenciával felszerelt digitális segédek, amelyek ideálisak egyszerű, monoton (habár a technológia fejlődésével egyre kompikáltabb) ügyfélszolgálati feladatok elvégzésére. Lényegében olyan digitális ügyfélszolgálatosokról van szó, amik valós időben, azonnal képesek válaszolni az ügyfelek kérdéseire, és még az ügyintézésben is segíthetnek nekik.

 

A legelterjedtebb chatbotok egy kis chatablakban jelennek meg a cég webhelyén (vagy egy üzenetküldő alkalmazásban), és a felhasználók rögtön írásos beszélgetésbe elegyedhetnek velük – kérdezhetnek tőlük a termékekről, azok elérhetőségéről, foglalási opciókról, és így tovább. Ez rengeteg időt spórol meg az ügyfélszolgálatos munkatársaknak, akik sokkal összetettebb feladatokkal foglalkozhatnak a gyakran feltett kérdések megválaszolása helyett.

 

A chatbotok továbbá 24/7 működnek, az év minden napján – még vasárnap, hajnali fél 3-kor is vidáman, készséggel válaszolnak a felhasználók kérdéseire, vagy segítenek nekik szobát foglalni egy szállodában. Egyre több ügyfél veszi igénybe a chatbotokat, és azok egyre több feladatot képesek elintézni az ügyfélszolgálatosok helyett.

 

2. A közösségi üzenetküldő alkalmazások használata

Habár az elmúlt években is feltörekvő trend volt, 2020-ban garantáltan minden eddiginél többször találkozhatsz majd te is olyan márkákkal, amelyek a különféle közösségi üzenetküldő alkalmazásokat használják majd az ügyfelekkel való kommunikációra. Az olyan okostelefonos alkalmazások, mint a WeChat, a WhatsApp, vagy a Viber már így is egyre népszerűbbek, a Facebook Messengeréről nem is beszélve. Egyre több cég használja a direkt, privát kommunikáció e formáját az emailek mellett.

 

Természetesen ebben a közösségi hálózatok és az üzenetküldő alkalmazások fejlesztői is meglátták az üzleti lehetőséget, és igyekeznek egyre több lehetőséget kínálni a márkáknak, hogy felvehessék a kapcsolatot ügyfeleikkel. Nem kétséges, hogy hamarosan a népszerűbb üzenetküldő alkalmazásokban is lehet majd közvetlenül vásárolni. Többek között a WeChat és a PayPal már most kínál online pénzküldési lehetőségeket a felhasználók számára.
 

 

3. A mesterséges intelligencia terjedése

A mesterséges intelligencia manapság egyre több területen üti fel a fejét, köztük a digitális marketingben is. Az előbb említett chatbotok többsége például ilyen technológiával működik, és ennek köszönhetően képes érthető, gördülékeny beszélgetések lebonyolítására.

 

Gyakoriak még a hangos asszisztensek is, úgymint az Alexa, a Siri, vagy a Google Asszisztens, amelyek egy bediktált kérdést, vagy kérést dolgoznak fel, és adnak rá választ (egy keresést követően), vagy végeznek el valamilyen műveletet. Ezek az eszközök általában rengeteg adatot is összegyűjtenek a felhasználókról, hogy a későbbiekben azok preferenciáihoz igazíthassák működésüket.
 

 

4. Fokozottan célzott hirdetések

Habár a digitális forradalom lehetővé tette, hogy a cégek az interneten is reklámozhassanak célközönségüknek, a legtöbb digitális hirdetést ugyan úgy készítik el, mint a televíziós reklámokat. Ennek köszönhetően ezekkel a hirdetésekkel csak nagyon kevesen tudnak azonosulni, és így a befektetett költségek nagy része kárba vész. Sokakat annyira idegesítenek, hogy konkrétan megutálják a terméket, vagy márkát, mielőtt még képesek lettek volna kipróbálni azt.

 

Egy átlag felhasználó naponta reklámok tucatjaival, vagy akár százaival találkozik, és ezek nagy részét teljesen figyelmen kívül is hagyják (legalább is azok, akik nem használnak kapásból hirdetésblokkolót).

 

A megoldást – legalább is bizonyos mértékben – a személyre szabott, vagyis célzott hirdetések jelenthetik. Az emberek olyan dolgokra figyelnek inkább oda, amik kifejezetten nekik szólnak. Ha egy cég rendszeresen személyre szabott üzenetekkel éri el lehetséges ügyfeleit, akkor azok 36%-a adja be végül a derekát.

 

Számos cég tisztában van ezzel, és készül minél aprólékosabban személyre szabni ügyfélkommunikációját és egyéb digitális marketing törekvéseit.

 

5. Személyre szabás

Habár egyelőre csupán néhány cég alkalmazza valamilyen formában a személyre szabást, ezek már most jelentős eredményeket láthatnak erőfeszítéseikből.

 

Ott van például az Amazon, amely sikereit többek között annak köszönheti, hogy folyamatosan elemzi felhasználói viselkedését és vásárlási szokásait, és ezek alapján ajánl nekik olyan termékeket, amelyek érdekelhetik őket. Nem meglepő módon egyre több webáruház veszi át ezt a szokást.

 

A személyre szabás a digitális marketing jövője – sőt, a vásárlók többsége már most elvárja, hogy egy cég személyre szabott ajánlatokat kínáljon neki emailben vagy a webáruházbában, illetve hogy a webhelyén is neki szóló tartalmakat sorakoztasson fel.

 

A Gartner szerint 2020-ra az online hirdetők legalább 90%-a használ majd valamilyen személyre szabást, és 2021-re jóval több teljes egészében személyre szabott webhellyel találkozhatunk majd.

 

Egy tanulmány szerint a személyre szabott email kampányok 29%-kal nagyobb megnyitási, és 41%-kal nagyobb átkattintási arányt képesek elérni, mint a hagyományos, általánosan megfogalmazott emailek. Egy gyakori példa a személyre szabásra, amikor egy cég a keresztnevén szólítja meg üzenetében a címzettet.

 

A személyre szabás idővel talán a 100%-ban személyre szabott üzenetekről és ügyfélélményről szól majd, de már most sokat tehetsz azzal, ha ügyfeleidet különfpéle szempontok szerint csoportokra (szegmensekre) osztod, és ezeknek a csoportoknak küldesz ki olyan emaileket, ajánlatokat, amik érdekelhetik őket.

 

6. Az ügyfélszerzés legnépszerűbb módjai

Habár a digitális marketingnek fontos része a meglévő ügyfelek megtartása, a legtöbb cég aktívan dolgozik azon is, hogy minél több új ügyfelet szerezzen magának. Ennek többféle módja van persze, de 2020-ban kétségtelen, hogy az influencer marketing és a videómarketing törnek majd az élre:

 

Az influencer marketing tovább terjed majd – a tanulmányok szerint a nők 86%-a már most szétnéz a közösségi médián, mielőtt megvásárolna egy terméket, ezért fontos, hogy a márkák őszinték, barátságosak, és segítőkészek legyenek a közösségi platformokon, ahogyan persze az influencerek is, akikkel összeállnak.

 

Egyre többen foglalkoznak a videómarketinggel is – a Wyzowl felmérése szerint az emberek durván 95%-a nézett már meg valamilyen magyarázóvideót egy termékről vagy szolgáltatásról. A saját készítésű videókkal a márkáknak lehetőségük nyílik egy sokkal közvetlenebb kapcsolatot teremteni célközöséngükkel, első sorban azzal, hogy hasznos, értékes, releváns információkat kínálnak nekik.
 

 

7. Áttetszőség

A felmérések szerint az áttetsző, könnyedén emészthető információkat kínáló cégek jó eséllyel ügyfélbázisuk 94%-át is megtarthatják.

 

Azonban 2018 óta fokozottan ügyelniük kell arra is, hogy hogyan kezelik az ügyfelekről begyűjtött információkat. A GDPR-nak köszönhetően a márkáknak teljes áttetszőséget kell biztosítaniuk ügyfeleik irányába az adatkezeléssel kapcsolatban. Ez a trend (amit a törvény is megkövetel) kétségtelen, hogy a jövőben is drasztikusan befolyásolja majd a márkák marketingtevékenységeit.

 

Persze nem csak árnyoldala van ennek a dolognak, hiszen a cégek így rákényszerülnek arra, hogy nyíltabbak legyenek ügyfeleikkel szemben, amit a legtöbben valójában el is várnak tőlük. Szóval hogyan teheted áttetszőbbé cégedet ügyfeleid számára? Íme néhány tipp ehhez:
•    Foglald össze és állítsd fel céged alapvető értékeit
•    Ne az értékesítés legyen az egyetlen célod
•    Légy nyitott könyv ügyfeleid előtt – kínálj nekik minél több információt arról, hogy kikkel is üzletelnek, ha cégedet választják
•    Válaszolj minél hamarabb és minél pontosabban ügyfeleid panaszaira és kérdéseire (a közösségi médián, emailen, stb.)
•    Légy nyitott az építő jellegű kritikára, és köszönd meg a visszajelzéseket – ezek tényleg rendkívül hasznosak lehetnek céged számára

 

8. Növekedés a digitális marketingben

A TheDrum szerint a 2020-tól kezdődő néhány évben a globális szoftveripar 74,96 milliárd dollárral növekszik majd. Ebből következik, hogy több pénz kerül majd bele a marketingbe is. A CMO becslése szerint 2022-re a marketing-költségvetés nagyjából 87%-a a digitális marketingre megy majd el.

 

A digitális marketing növekedése az úgynevezett „mozgékony marketing” létrejöttét eredményezi majd – a marketing egy olyan formáját, amely azt méri, hogy egy cég vagy márka milyen hatékony céljai elérésében.

 

Lényegében, a digitális marketing növekedése azt jelenti, hogy egy cég milyen tempóban képes olyan termékekkel és/vagy szolgáltatásokkal előállni (és terjeszteni azokat), amikre ügyfeleiknek szükségük van.

 

A mozgékony marketing egyre népszerűbb a közösségi médián, hiszen a cégeknek és márkáknak rengeteg idejük volt az elmúlt években, hogy kiderítsék, hogyan kommunikálhatnak hatékonyan ügyfeleikkel a különböző platformokon. Ezek a csatornák temérdek adatot kínálnak a felhasználók preferenciáiról, lehetővé téve ezzel, hogy a márkák kifejezetten nekik szóló tartalmakat állítsanak elő nekik.
 

 

9. Egyetlen egy központosított marketingszoftver

A piac tele van marketing technológiát kínáló cégekkel, és a statisztikák szerint egy átlagos vállalat nagyjából 91 darab marketingfelhő-szolgáltatást vesz igénybe.

 

Ennek még a fele is egy óriási szám lenne, éppen ezért egyre többen igyekeznek olyan szoftverre váltani, amik minden eszközüket egy helyre központosítják. Így tett például a HubSpot is, és egyre többen követik ezt a trendet.

 

Ezek a „minden az egyben” jellegű marketingszolgáltatások a következő előnyöket kínálják (többek között).
•    Segítenek a monoton, ismétlődő feladatok elvégzésében, ezzel időt spórolva neked
•    Akadálymentesítik a marketingtevékenységeket – segítenek nyomon követni, hogy egy adott ügyfél utazásának melyik szakaszában jársz éppen, hogy minél hatékonyabb kommunikációba elegyedhess vele
•    Javítják a felelősségre vonhatóságot
•    Elősegítik az ügyfélkezelést
•    Egyszerűbbé, átláthatóbbá teszik az előrehaladás dokumentálását

 

10. A SEO jövője

A SEO változások minden évben bekerülnek az elkövetkezendő esztendő legfontosabb digitális marketing trendjei közé, de ez nem is olyan meglepő, tekintve hogy a Google folyamatosan frissíti algoritmusát, és a felhasználók keresési szokásai is rendszeresen átalakulóban vannak.

 

Amire neked, mint marketingesnek oda kell figyelned, hogy a keresőmotorok (legalább is a Google biztosan) mindig a lehető legjobb minőségű találatokat szeretnék felsorolni felhasználóiknak, így arra kell törekedned, hogy tartalmaid mindig a legjobbak legyenek.

 

11. Hangalapú keresés

A hangalapú keresés már most a legnagyobb digitális marketing trendek közé tartozik, és egyre több felhasználó szerez olyan okostelefonokat, amelyek hangalapú asszisztensekkel is rendelkeznek.

 

A Google Asszisztens, az Amazon Alexa, és az Apple készülékein működő Siri mind hasznosak lehetnek a digitális marketingesek számára. Ezek az asszisztensek segíthetnek a keresésben, felolvassák a találatokat, és szöveges üzeneteket is lehet diktálni nekik.

 

A hangalapú keresés persze éppen ezért eltér a hagyományos szöveges keresésektől, hiszen míg azokat a felhasználók „bepötyögik” készülékükön, addig a hangalapú kereséseket szó szerint bediktálják készüléküknek. Mivel az emberek máshogy fogalmaznak szóban, mint írásos keresések közben (ez utóbbiak inkább egy konkrét kérdéshez hasonlóak), így ezekre máshogyan is kell optimalizálni. Íme néhány tipp ehhez:

 

Ismerd a nyelvezetet: Amikor az emberek diktálással keresnek, gyakran hosszú mondatokat, és összetett kifejezéseket használnak – mint egy hétköznapi párbeszédben. Ahhoz, hogy ezekre optimalizálni tudj, hosszabb kulcsszavakat kell használnod az optimalizáláskor – olyanokat, amiket az ember egy ismerősével folytatott párbeszéd során használna.

 

Fogalmazz beszélgetésszerűen: A hangalapú keresésre való optimalizálás során próbálj társalgási szinten fogalmazni, de ügyelj rá, hogy egész, teljes, nyelvtanilag is helyes mondatokat alkoss.

 

Válaszolj meg kérdéseket: A legtöbb hangalapú keresés egy kérdés formájában hangzik el, hiszen az emberek többsége valamilyen információért fordul az internethez. Fontos észben tartani ezt, amikor hangalapú keresésre optimalizálsz – használj tartalmaidban olyan kérdéseket, amiket célközönséged is feltehetne kínálatoddal vagy márkáddal kapcsolatban, majd rögtön válaszold is meg ezeket.

 

12. Több figyelem kerül az ügyfelek megtartására

Az elkövetkezendő esztendőkben a cégek egy jó része kevesebb figyelmet kezd majd el fordítani az új ügyfelek beszerzésére, hogy inkább a meglévők megtartására koncentrálhasson.

 

Ezek a cégek tisztában vannak azzal, hogy sokkal olcsóbb újra megnyerni egy meglévő/volt ügyfelet, mint felkelteni egy új érdeklődését, és meggyőzni azt a vásárlásról. A meglévő ügyfelekről már jóval több információval rendelkeznek ezek a márkák, tudják, hogy mit szeretnek vásárolni, milyen értékben, mikor, és így tovább.

 

A meglévő ügyfelek továbbá – persze csak ha elégedettek is – szívesen ajánlják márkádat ismerőseiknek, barátaiknak, kollégáiknak, és előszeretettel adnak visszajelzést is kínálatodról, ami hasznos információ lehet a későbbi termékfejlesztési folyamatok során, az ügyfélszolgálat javításához, vagy a webhely újításához.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!