Egészségügyi SEO: 10+1 tipp a hatékony keresőoptimalizáláshoz

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

10+1 egészségügyi SEO tipp a hatékonyabb marketinghez

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

A SEO-t, azaz a keresőoptimalizálást egy összetett, bonyolult területnek tartják, ezért sokan el is határolódnak tőle, bízva benne, hogy a szájhagyomány majd teszi a dolgát. A helyzet azonban az, hogy vannak a SEO-nak olyan egyszerűbb, kevésbé technikai elemei is, amelyeket tényleg bárki képes alkalmazni, hogy új ügyfeleket, azaz esetedben új pácienseket szerezhessen.

Az online egészségügyi marketing manapság elképzelhetetlen SEO nélkül, hiszen az emberek túlnyomó többsége először egy keresőmotorhoz (általában a Google-hoz) fordul, ha egészségügyi ellátásra van szüksége. De mit tehet egy szakorvos, ha egyszerűen nem akarja belevetni magát a robotok, meta címkék és minden egyéb marketingzsargon világába?

Mielőtt belekezdenénk a tippekbe, először tisztázzuk, hogy mi is az a SEO. A SEO, azaz a keresőoptimalizálás olyan módszerek gyűjtőneve, amelyek segítéségével webhelyed tartalmai minél magasabb, előkelőbb pozíciókban jelenhetnek meg a Google és más keresőmotorok találatai között. Ezt rangsorolásnak is szokás nevezni – a Google dönti el, hogy milyen sorrendben jeleníti meg a találatokat egy-egy keresésre. Minél jobb a rangsorolásod, annál több lehetséges találhat majd rád keresés közben.

Szóval milyen SEO technikákat alkalmazhatsz különösebb szaktudás híján? Lássuk őket!

1. Kezdd el használni a Google Analyticset

Az online marketing egyik előnye, hogy minden apró változás precízen mérhető és naplózható, hogy később ezeket az adatokat átlátható jelentések formájában elemezhesd. Mindez segít kideríteni, hogy SEO törekvéseid a megfelelő irányban haladnak-e, vagy hogy van-e szükség módosításokra (és hol). Erre többféle eszközt is használhatsz, de mindenképpen a Google Analyticset (https://matebalazs.hu/google-analytics-kezdoknek.html) ajánlanánk, ez ugyanis teljesen ingyenes, nagyon részletes, egyszerűen használható, és magyar is.

 

2. Publikálj friss, érdekes, releváns tartalmakat

Az online marketing egyik legfontosabb elemei a tartalmak, illetve maga a tartalommarketing. Minél több jó minőségű, igényes, hasznos tartalmat készítesz pácienseid számára, annál több optimalizálható szöveg kerül majd fel webhelyedre (vagy blogodra). Fontos az is, hogy rendszeresen tölts fel új tartalmakat, hogy az embereknek mindig legyen miért visszatérniük hozzád. A gyakran frissülő, igényes tartalmakat kínáló blogokat a Google is szívesebben emeli az első találatok közé.

 

3. Térj a lényegre minél hamarabb

A Google és más keresőmotorok (és a legtöbb felhasználó is) fentről lefelé kezdik el vizsgálni tartalmaidat. Fontos tehát, hogy a témát meghatározó kulcsszavak már a címben és az első bekezdésekben megjelenjenek. Ez mind a keresőmotoroknak, mind a felhasználóknak megmutatja, hogy mik a legfontosabb témák az adott cikkben vagy bejegyzésben. A kulcsszavakat persze lejjebb, a tartalomban is használd, ahol indokoltak.

 

4. Végezz kulcsszókutatást

A hatékony egészségügyi SEO-hoz nem elég csak találgatni, hogy milyen kulcsszavakat lenne érdemes használni. Tény, hogy lehetnek köztük egyértelműek, de sok olyan kulcsszóval is keresnek az emberek, amikre nem is gondolnál. A hatékony keresőoptimalizálás egyik legelső lépése mindig a kulcsszókutatás, ami segít kideríteni, hogy mely kulcsszavakat lenne érdemes megcéloznod tartalmaiddal.

 

5. Próbáld ki kulcsszólistádat több keresőmotoron is

Habár messze a legnagyobb, nem a Google az egyetlen életképes keresőmotor az interneten. A Bing, a Yahoo és a DuckDuckGo mind népszerűek bizonyos körökben, ezért ezeken is érdemes rákeresned kiszemelt kulcsszavaidra, hogy megnézd, milyen találatokat kínálnak rájuk. Nézz utána továbbá, hogy a Goole-ön kívül (ami a Google Ads rendszerében kínál egy Kulcsszótervezőt) milyen eszközöket biztosítanak a további keresőmotorok a kulcsszókutatáshoz.

 

6. Használd természetesen kulcsszavaidat

A kulcsszavak megfelelő használatához természetesen kell beépítened őket szövegidbe. Ha természetesen fogalmazol, akkor ezek a szavak és kifejezések óhatatlanul is szerepelni fognak tartalmaidban. Fontos persze az is, hogy ne ess túlzásokba, ugyanis ha túl sokszor használod ugyan azokat a szavakat, akkor azt a Google kulcsszóhalmozásnak tekintheti, amivel többet árthatsz tartalmaidnak, mint amennyit segíthetnél.

 

7. Készíts webhelytérképet

Egy webhelytérkép webhelyed összes fontos oldalát tartalmazza URL címek formájában. Ez a fájl vagy oldal kifejezetten a keresőmotorok munkáját könnyíti meg, hiszen megmutathatod vele nekik, hogy mely oldalaidat szeretnéd mindenképpen indexeltetni velük. Ez nem garantálja az azonnali indexelést, de jelzi a keresőmotoroknak, hogy hová összpontosítsák figyelmüket webhelyed átvizsgálásakor.

 

8. Visszahivatkozások: A minőség a mennyiség felett

A webhelyedre mutató hivatkozások mind minőségjelző tényezők a Google szemében. Azonban nem mindegy, hogy milyen témájú és tekintélyű webhely hivatkozik saját tartalmaidra. Egy, szintén egészségügyi témájú, elismert webhelytől kapott visszahivatkozást sokkal többet jelenthet, mint tíz másik, amiket egy teljesen más témájú webhely helyezett el.

 

9. Terjeszd ki online jelenlétedet

Egy webhely online jelenléted központja, de önmagában nem elég ahhoz, hogy a legtöbbet hozhasd ki a világhálóból. Ha szeretnél minél több lehetséges pácienst elérni az interneten, akkor terjeszd ki hatáskörödet egy saját blogra, Facebook oldalra, YouTube csatornára, illetve bármilyen egyéb csatornára is, ahol felveheted a kapcsolatot ideális pácienseiddel.

 

10. Kérd SEO szakemberek segítségét

Mindez persze csak a jéghegy csúcsa. Az egészségügyi SEO ennél sokkal összetettebb és rengeteg ráfordított időt követel meg, hogy igazán hatékony legyen. Ha többet szeretnél tenni webhelyed online láthatóságáért, akkor bízd a keresőoptimalizálást, és minden más online marketingfeladatot egy tapasztalt egészségügyi marketing ügynökségünkre és segítünk fellendíteni egészségügyi vállalkozásod!

 

10+1. Légy türelmes

A SEO eredményei nem láthatók azonnal. Meglehet, hogy napokra, hetekre, vagy akár hónapokra lesz szükség, mire a statisztikák érdemleges eredményeket mutatnak majd, ráadásul ezek a változások általában fokozatosan történnek, nem egyik napról a másikra. Az egészségügyi SEO nem egy költség, hanem egy hosszútávú befektetés, ami idővel többszörösen is megtérül majd, de csak ha foglalkoznak is vele!
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!