Turisztikai marketing: amit a webhelyed kialakításakor tudnod érdemes

Turisztikai marketing tippek

Amire egy turisztikai webhely felépítésekor ügyelned kell

Amikor a keresőoptimalizálásról, azaz SEO-ról van szó, akkor márkád webhelyek kínálja az alapot minden tevékenységedhez. Nem számít, hogy milyen kulcsszavakat használsz, milyen meta tageket írsz és milyen linkeket szerzel – ha turisztikai webhelyed nem áll stabil lábakon, akkor közel sem lesz képes olyan jól rangsorolni, mint amire számítanál.
A technikai előnyök mellett utazási cégként webhelyed márkád egyik legértékesebb eszköze is egyben. Lehetséges ügyfeleid itt válogathatnak a különböző csomagok közül, elolvashatják a korábbi vendégek visszajelzéseit és mutatós képeken, illetve videókon keresztül nyerhetnek betekintést kínálatodba.

Egy vadonatúj turisztikai webhely felépítése sosem egyszerű projekt, azonban számos előnyt kínál azon márkák számára, akik idővel előkelő rangsorolást szeretnének elérni a keresőmotorok találati oldalain.

Függetlenül attól, hogy egy új webhely kialakítását vagy meglévő felújítását tervezed, a legjobb eredmények érdekében fogadd meg az alábbi tanácsokat.


Kezdj a SEO kutatással

Minden valamirevaló webhelynek szüksége némi SEO kutatásra. Mielőtt eldöntenéd, hogy milyen oldalak és tartalmak szerepelnek majd webhelyeden, tudnod kell, hogy milyen szempontok befolyásolják webhelyed rangsorolását.

A jól rangsoroló webhelyek gondosan kiválogatott kulcsszavakat használnak, mert ezek határozzák meg az oldalak témáját és azt, hogy a tartalmaknak milyen kérdéseket kell megválaszolniuk.

Mindemellett gyors és akadálymentes böngészési élményt kínálnak a felhasználóknak, és mellőzik a felesleges beépülő modulokat is.

Ezért nem javasolt előre elkészített sablonokra felépíteni egy turisztikai webhelyet – a SEO-ra már a tervezés első lépéseitől kezdve gondolni kell, különben később tovább tart majd implementálni.

 

Kerüld a rossz minőségű webtárhelyeket

Ha szeretnéd minél gyorsabban beindítani turisztikai webhelyedet, akkor csábító lehet kiválasztani az első közönséges webtárhely platformot, ami a szemed elé kerül.
Ezek gyakran azzal reklámozzák magukat, hogy megkönnyítik a sikeres webhelyek létrehozását, és habár ez a felszínen igaz is, számos lappangó problémát is felvetnek.
Az ilyen vizuális platformok általában meglévő sablonokra engedik felépíteni webhelyedet, ami azt jelenti, hogy a háttérben temérdek felesleges forráskód marad, amit az oldalak nem is használnak.

Ez jelentősen lelassíthatja az oldalak betöltését és működését, és rossz hatással lehet a felhasználói élményre is. Az ilyen tartalmakat egyik keresőmotor sem szívesen helyezi az első találati pozíciókba, és a látogatóknak sem lesz türelmük kivárni az összes oldal betöltését.

Sok webtárhely-platform továbbá nem kínál lehetőségeket a későbbi bővítésre és terjeszkedésre. Ez egyrészt korlátozza a kreativitásodat, másrészt pedig sok fejfájást okozhat, amint márkád „kinövi” meglévő webhelyedet.
 

Használj stock fényképeket

Bizonyára azt szeretnéd, hogy turisztikai webhelyed ügyfeleid és márkád igényeinek is maximálisan megfeleljen. Ez azonban egy nagyon drága és időigényes vállalkozás lehet.
Szerencsére eleinte még egy teljesen saját készítésű webhelyen sem muszáj mindent magadtól megoldanod. Gondolunk itt például azokra a fényképekre, amelyek egy turisztikai webhely fontos részét képezik. A képek gondoskodnak arról, hogy a felhasználók el tudják képzelni magukat egy távoli helyen.

Habár minden esetben érdemes saját, egyedi képeket használni, ez nem mindig kivitelezhető egy újonnan létrehozott webhelyen, főleg, ha a cég fizikailag nem a bemutatni kívánt területen helyezkedik el. Szerencsére temérdek online úgynevezett stock fotós adatbázis található, amelyekről bárki vásárolhat magának ilyen fényképeket.

Léteznek ingyenes stock adatbázisok is, de ezek kínálata általában jóval szűkebb.
 

Ne spórolj a foglalási rendszeren

Számos turisztikai webhely kínál egy foglalási rendszert is a látogatók számára. Ezt nagyon gondosan kell kiválasztani, ugyanis egyes foglalási rendszerek rossz hatással lehetnek webhelyed SEO-jára.

Érdemes alaposan utánanézni a különböző opcióknak. Egyeseket nehéz használni, míg vannak olyanok is, amiknek a frissítése körülményes feladat. Némely rendszer felesleges kódrészleteket használ, ami csak lelassítja a webhelyek működését.

Ha van rá kapacitásod, akkor akár egy teljesen saját foglalási rendszert is kialakíthatsz webhelyed számára, hiszen így minden apró részletét a saját igényeidhez alakíthatod, és nem kell attól félned, hogy az eredeti fejlesztő mihez kezd a projekttel.
 

Tervezd meg előre a tartalmakat

Amennyiben egy ügynökségre bízod az online marketinget, akkor a szerződés minden bizonnyal a tartalomkészítést is magába foglalja majd. Sok márka azonban jobb szereti saját maga elkészítene ezeket a tartalmakat, hogy azok stílusa tökéletesen illeszkedjen a márka személyiségéhez. Ha ezt az utat választod, akkor ügyelned kell rá, hogy mennyi időt vesz majd mindez igénybe.

Amint webhelyed szerkezeti terve elkészül és tudod, hogy nagyjából hány oldalra lesz szükség, elkezdheted elkészíteni a szöveges tartalmakat. Ilyenkor érdemes lehet megvizsgálni néhány oldalsablont és megnézni, hogy mekkora szövegmennyiségre van szükség a különböző landing page-eken (céloldalakon). Az is lehet, hogy a webdesigner konkrét anyagtervet (vagy kész tartalmakat) fog kérni, mielőtt kialakíthatná az oldalak designját.

Ha azt szeretnéd, hogy webhelyed a megfelelő keresésekre rangsoroljon, valahányszor egy ideális ügyfél a Google-t használja, akkor kulcsszókutatást kell végezned. A kulcsszókutatás során fellelheted azokat a népszerű, releváns kifejezéseket, amelyek webhelyeden elhelyezve segítenek a releváns keresésekre rangsorolni tartalmaidat. Turisztikai webhelyedre így olyan felhasználók találhatnak majd rá, akiket tényleg érdekel márkád kínálata.

Számos fizetős és ingyenes (pl. google ads Kulcsszótervező) eszköz segíthet ebben. Ezekbe általában elég egy alapkulcsszó megadni, és ez alapján több variációját is megjelenítik annak, amelyekből kiválogathatod a számodra megfelelő kifejezéseket.
Turisztikai webhelyedre mindenképpen utazással kapcsolatos kulcsszavakat érdemes keresned, hogy aztán ezekre építhesd fel szöveges tartalmaidat. Készíts olyan landing page-eket és blogbejegyzéseket, amelyek ezekhez a kifejezésekhez kapcsolódnak. Mindemellett igyekezz megválaszolni ügyfeleid leggyakoribb kérdéseit ezekben a témákban.
 

Ügyelj a címsorokra, illetve a title és description tagekre

Ha a tartalomkészítésről van szó, akkor nem csak a cikkek és más landingek fő szöveges tartalmával kell foglalkoznod. A címsorok, a title tagek (címek) illetve a meta description tagek (leírások) szintén a SEO fontos elemei, ezért figyelned kell, hogy megfelelően töltsd ki őket.

Webhelyed minden oldalának saját meta title tagre és meta description tagre van szüksége, lehetőleg úgy, hogy ezekben a címkékben az oldal elsődleges kulcsszója is helyet kapjon. Ez a fajta felépítés megkönnyíti a navigációt a felhasználók számára, illetve az oldal témájáról és céljáról árulkodik keresőmotoroknak.

A legfontosabb címsor az egyes számú (H1) – ez az oldal címe, és minden oldalon csak egy szabad, hogy szerepeljen belőle. Fontos, hogy tartalmazza az oldal elsődleges kulcsszóját is, ha ez kivitelezhető. Az alacsonyabb (H2, H3 stb.) címsorokban olyan kulcsszavakat érdemes elhelyezni, amelyek kapcsolódnak az elsődlegeshez.
Ezek a címsorok segítenek szakaszokra osztani az oldal tartalmát, és átláthatóbbá, értelmezhetőbbé teszik azt a felhasználók és a keresőmotorok számára is.

A meta description tag (meta leírás) az oldal rövid, szöveges összefoglalója. Ez a szöveg jelenik meg a felhasználóknak a keresőtalálatok között, és habár a Google-on nem befolyásolja magát a rangsorolást, sokat segíthet azzal, hogy átkattintásra ösztönzi a felhasználókat. Ezért is fontos, hogy szerepeljen benne az elsődleges kulcsszó.
 

Használj webhelytérképet

A webhelytérkép nem más, mint egy hosszú lista webhelyed legfontosabb oldalairól. A webhelytérkép felvázolja, hogy hol találhatók ezek az oldalak webhelyeden, és segít néhány kattintással felkereseni őket.

A keresőmotorok számára egy XML webhelytérképet ajánlott létrehozni és feltölteni – ezek a fájlok rámutatnak az összes olyan oldalra webhelyeden, amelyek feltérképezést igényelnek.

A webhelyeken elhelyezett webhelytérképek létrehozásakor szem előtt kell tartanod a felhasználói élményt. Az érdeklődők minden bizonnyal az általad kínált élményekre kíváncsiak turisztikai webhelyeden, képeket és videókat szeretnének látni, illetve korábbi ügyfeleid visszajelzéseit is elolvasnák. Ezek után döntenek majd úgy, hogy foglalnak-e vagy sem. Webhelytérképed felépítésekor tehát egy ilyen útvonalat kell kialakítanod számukra.
 

Ne hanyagold a belső hivatkozásokat

Az oldalak egymáshoz linkelése lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy könnyedén rátaláljanak a kapcsolódó tartalmakra (lehetőleg egyre közelebb a foglalás lépéséhez), és így több időt töltsenek webhelyeden.

A belső hivatkozások továbbá segítenek megállapítani a keresőmotoroknak, hogy melyek turisztikai webhelyed legfontosabb oldalai. Az ilyen linkek az újonnan létrehozott oldalaknak is segítenek jól rangsorolni azzal, hogy már meglévő, rangsoroló tartalmakhoz kapcsolják őket.

Habár egy oldal láblécében könnyedén elhelyezhetsz jó néhány hivatkozást, ha igazán hatékonyan szeretnéd összekapcsolni oldalaidat (SEO tekintetében), akkor magában a tartalom fő szöveges részében linkelj más tartalmakra. Ilyenkor nagyon fontos, hogy milyen horgonyszövegeket választasz a hivatkozásokhoz: a link kattintható részének közvetlenül kell kapcsolódnia a linkelt tartalom témájához.
 

Optimalizáld képeidet

Nem csak a szöveges tartalmakat kell optimalizálni. A turisztikai webhelyeken általában temérdek fénykép is szerepel, és ezen fájlok mérete nagy mértékben befolyásolja az oldalak betöltési sebességét (és rangsorolását).

A képek optimalizálása egy egyensúlyjáték. Törekedned kell rá, hogy a képek fájlmérete minél kisebb legyen, de nem szabad túl sokat feláldoznod a képminőségből sem. Ne használj nagyobb felbontású képeket, mint amekkorákra ténylegesen szükséged van – ez szintén segít sokat spórolni a fájlmérettel.

A képek optimalizálásához a title és alt címkéiket is fontos megfelelően kitölteni. Ezek a mezők egy rövid, néhány szavas leírást kell tartalmazzanak a képről, és ezekben is ajánlott elhelyezni egy-egy releváns kulcsszót is.
 

Mellőzd a felesleges beépülő modulokat és JavaScriptet

A webhelyen használt beépülő modulok és javascript kódok mind jelentősen lassíthatják az oldalak sebességét. Habár ezek mind hasznosak lehetnek bizonyos webhelyeken, óvatosan kell implementálnod őket, hogy ne korlátozzák weboldalaid SEO-ját.

Gondold meg jól, hogy mely funkciókra van szükséged, és hogy melyeket éri meg külön modulokkal megoldani a helyett, hogy sajátot fejlesztenél belőlük.

A JavaScript hasonló történet. Ezek a kódrészletek dinamikusabbá tehetik webhelyedet, de bizonyos elemek nagyon sok erőforrást igényelnek, amik lassíthatják az oldal működését. Egyes böngészők automatikusan blokkolják a JavaScript futtatását, így ezek a funkciók nem is biztos, hogy működnek majd, ami tönkreteheti a felhasználói élményt.


 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok