Tartalommarketing tippek és tartalommarketing stratégia hotelek részére.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Tartalommarketing, szállodád online marketing stratégiájának kulcsa

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

Mivel a turisztikai iparra meglehetősen heves verseny jellemző, elengedhetetlen, hogy a szállodák mindent megtegyenek azért, hogy továbbra is a mezőnyben maradhassanak. A digitális forradalomnak köszönhetően ehhez több eszközt használhatunk fel, mint valaha – a tartalommarketing ezen eszközök közé tartozik.
 

A tartalommarketing lényegében nem más, mint a célközönség figyelmének és érdeklődésének felkeltése releváns, keresett tartalmak segítségével. Az igazán sikeres tartalommarketingesek nem kevés időt szánnak egy olyan átfogó tartalomstratégia kialakítására, amely első sorban a felhasználói élményt hivatott fokozni.

 

Amennyiben szeretnél sikeres tartalomstratégiát kialakítani szállodádnak, fusd át az alábbi néhány tippet, amik segíthetnek ebben!

 

1. Ismerd meg az olvasóidat

Ezt nem lehet elég korán elkezdeni. Sajnos sok szállodaigazgató (vagy marketinges munkatárs) gyakran addig halogatja ezt a lépést a milliónyi más apró részlet miatt, hogy egyszerűen feledésbe merül.

 

Mielőtt egyáltalán elkezdenél azon gondolkodni, hogy milyen tartalmakkal töltsd fel webhelyedet, blogodat vagy közösségi profiljaidat, tudnod kell, hogy pontosan kiknek is készülnek majd ezek a tartalmak. Párokat szeretnél bevonzani szállodádba? Esetleg családokat? Üzleti útjukat töltő ügyfeleket? Az idősebb korosztály képviselőit?

 

Egyetlen lépéssel se haladj tovább, amíg nincs tiszta képed arról, hogy kik is alkotják célközönségedet.

 

2. Tűzd ki tartalommarketing céljaidat

Miután megállapítottad, hogy kik számodra az ideális ügyfelek, meg kell határoznod, hogy pontosan miért szeretnél tartalmakat készíteni számukra. A kérdés az, hogy mit szeretnél elérni ezekkel a különböző csatornákra készített és azokon terjesztett tartalmakkal.

 

Meglehet, hogy eleinte csak újdonsült márkádat szeretnéd népszerűsíteni, vagy talán meglévő ügyfeleid hűségének erősítése a célod. Gyakori cél még az új ügyfelek bevonzása vagy a célközönség kibővítése is.

 

Tartalmaid az első és második pontban összefoglaltak alapján készülnek majd el.

 

3. Használj profin megírt szöveges tartalmakat

A tartalommarketinggel kapcsolatban fontos megjegyezni, hogy tartalmaid adják szállodád online image-ének nagy részét. Éppen ezért nem érdemes őket egy tapasztalatlan tartalomíróra bízni. A rosszul megírt, rendezetlen szöveg hamar eltántoríthatja webhelyed, blogod, stb. látogatóit.

 

4. Használj profi fényképeket

A rosszul megírt szövegek még úgy ahogy eladhatók, de ugyanez már egyáltalán nem mondható el az amatőr minőségű fényképekről. Csapnivaló fotókkal nehezen kelted majd fel az utazók vágyait, bármilyen jó áron is kínálod szobáidat.

 

5. Legyenek jó minőségű videóid

A vendégek szeretik látni, hogy mit készülnek lefoglalni. Hasonlóképpen a képekhez, az intézményről készített videók minősége is fontos szerepet játszik a szobák értékesítésében. Igyekezz egy rövid, legfeljebb 1 perces videóban bemutatni a szálloda legfontosabb részeit (étterem, medence, edzőterem, udvar, stb.)

 

6. Készíts stílusszabályzatot és tartsd is be azt

A stílusszabályzatok (vagy stílussegédletek) segítenek egységessé tenni online image-edet, különös tekintettel webhelyedre. Egy ilyen szabályzat minden stíluselemet definiál a betűtípusoktól kezdve a felhasznált színeken keresztül a szöveges tartalmak terjedelméig.

 

Készíts sajátot, vagy bízz meg egy szakembert vele, de a lényeg, hogy mindig ragaszkodj hozzá!

 

7. Használj hatásos szavakat

Ne a szobáidat próbáld eladni, hanem azt az élményt, ami vendégeidre vár szállodádban. Használj olyan szavakat szöveges tartalmaidban, amelyek a legpontosabban leírják ezeket az élményeket – egy zökkenőmentes üzleti útra, emlékezetes családi pihenésre, vagy meghitt romantikus kikapcsolódásra invitálod vendégeidet?

 

8. Meséld el történeted

Építs fel olyan kapcsolatot szállodád legkitűnőbb elemei között, hogy együttes erővel adhassák át az intézmény történetét mind írott, mind vizuális formában. Vezesd végig webhelyed látogatóit (érdeklődő ügyfeleidet) a szálloda minden fontosabb pontján egy rövid leírással és egy-egy mutatós fényképpel.

 

9. Kommunikáld a hotel különlegességét

Minden szálloda rendelkezik egy olyan egyedi jellegzetességgel, amivel megkülönböztetheti magát a versenytársaktól. Egyes szállodák esetén ez az elhelyezkedés, a különleges kikapcsolódási lehetőségek, a kiváló ügyfélszolgálat, vagy egy híres szakács a szállodai étterem konyhájában.

 

Bármi is legyen ez az egyedi dolog, jelenístsd meg azt webhelyeden is!

 

10. Használj népszerű kulcsszavakat szövegeidben

Lehet bármilyen mutatós a webhelyed – ha az emberek képtelenek rátalálni, akkor minden tartalomba ölt forint csak pénzkidobás. Nézz szét az interneten és szedd össze a legnépszerűbb releváns kulcsszavakat szállodádhoz. Minél több témahű kulcsszó található tartalmaidban, annál egyszerűbben találnak majd rád az emberek, amikor az interneten keresnek maguknak szállást.

 

11. Kínálj értékes tartalmat vendégeidnek

Az értékes tartalom egy szálloda számára általában hasznos információkat jelent az utazásról, az intézmény környékéről és egyéb kapcsolódó témákról. Ha az emberek értékesnek találják tartalmaidat, akkor biztos lehetsz benne, hogy a keresőmotorok (például a Google) az első találatok között jelenít majd meg, valahányszor az emberek valamilyen releváns keresést indítanak a témában.

 

12. Ne vidd túlzásba a kulcsszóhasználatot

Habár a kulcsszavak évek óta fontos rangsorolási szempontnak számítanak (az ilyen szempontok alapján dönti el a Google, hogy hányadik helyre kerül egy találat a kereséssekkor), a néhai kulcsszóhalmozási technikák ma már többet árthatnak egy webhely rangjának, mint amennyit segíthetnek.

 

Valahányszor egy megcélzott kulcsszót használsz szövegeidben, győződj meg róla, hogy természetesen illeszkedjen a szövegkörnyezetbe, és igyekezz minél több kapcsolódó szót (nem feltétlenül csak szinonimákat) is használni mellette.

 

13. Linképítés

A linképítés a szájról szájra terjedő reklám digitális változata. Minél több elismert, tekintélyes webhely hivatkozik tartalmaidra, azok annál több tekintélyt „örökölnek” ezektől a webhelyektől. Minél több tekintélye van egy webhelynek, annál nagyobb rangsorolást kapnak a keresőmotoroktól. Igyekezz minél több hasznos, egyedi tartalmat létrehozni, amelyeket az emberek (főleg más webhelyek és blogok) szívesen említenek meg és szívesen hivatkoznak rád.

 

14. Google Cégem

A szállodák számára nélkülözhetetlen egy ingyenes Google Cégem profil létrehozása. A Google Cégem profil lehetővé teszi, hogy a regisztrált cégek felkerüljenek a Google Térképre, és a keresőtalálatok között kiemelt pozícióban jelenjenek meg.

 

15. Foglalkozz a PPC-vel és a SEO-val is

Igyekezz mind a fizetett keresőhirdetésekre (PPC kampányok) és az organikus találatokra (keresőoptimalizálás – SEO) is időt és erőforrásokat fordítani. Fontos, hogy mind a PPC-vel, mind a SEO-val megbízott munkatársak együttműködjenek munkájuk közben a lehető legjobb eredmények elérése érdekében.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!