Tartalommarketing tippek és tartalommarketing stratégia hotelek részére.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Tartalommarketing, szállodád online marketing stratégiájának kulcsa

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

Mivel a turisztikai iparra meglehetősen heves verseny jellemző, elengedhetetlen, hogy a szállodák mindent megtegyenek azért, hogy továbbra is a mezőnyben maradhassanak. A digitális forradalomnak köszönhetően ehhez több eszközt használhatunk fel, mint valaha – a tartalommarketing ezen eszközök közé tartozik.
 

A tartalommarketing lényegében nem más, mint a célközönség figyelmének és érdeklődésének felkeltése releváns, keresett tartalmak segítségével. Az igazán sikeres tartalommarketingesek nem kevés időt szánnak egy olyan átfogó tartalomstratégia kialakítására, amely első sorban a felhasználói élményt hivatott fokozni.

 

Amennyiben szeretnél sikeres tartalomstratégiát kialakítani szállodádnak, fusd át az alábbi néhány tippet, amik segíthetnek ebben!

 

1. Ismerd meg az olvasóidat

Ezt nem lehet elég korán elkezdeni. Sajnos sok szállodaigazgató (vagy marketinges munkatárs) gyakran addig halogatja ezt a lépést a milliónyi más apró részlet miatt, hogy egyszerűen feledésbe merül.

 

Mielőtt egyáltalán elkezdenél azon gondolkodni, hogy milyen tartalmakkal töltsd fel webhelyedet, blogodat vagy közösségi profiljaidat, tudnod kell, hogy pontosan kiknek is készülnek majd ezek a tartalmak. Párokat szeretnél bevonzani szállodádba? Esetleg családokat? Üzleti útjukat töltő ügyfeleket? Az idősebb korosztály képviselőit?

 

Egyetlen lépéssel se haladj tovább, amíg nincs tiszta képed arról, hogy kik is alkotják célközönségedet.

 

2. Tűzd ki tartalommarketing céljaidat

Miután megállapítottad, hogy kik számodra az ideális ügyfelek, meg kell határoznod, hogy pontosan miért szeretnél tartalmakat készíteni számukra. A kérdés az, hogy mit szeretnél elérni ezekkel a különböző csatornákra készített és azokon terjesztett tartalmakkal.

 

Meglehet, hogy eleinte csak újdonsült márkádat szeretnéd népszerűsíteni, vagy talán meglévő ügyfeleid hűségének erősítése a célod. Gyakori cél még az új ügyfelek bevonzása vagy a célközönség kibővítése is.

 

Tartalmaid az első és második pontban összefoglaltak alapján készülnek majd el.

 

3. Használj profin megírt szöveges tartalmakat

A tartalommarketinggel kapcsolatban fontos megjegyezni, hogy tartalmaid adják szállodád online image-ének nagy részét. Éppen ezért nem érdemes őket egy tapasztalatlan tartalomíróra bízni. A rosszul megírt, rendezetlen szöveg hamar eltántoríthatja webhelyed, blogod, stb. látogatóit.

 

4. Használj profi fényképeket

A rosszul megírt szövegek még úgy ahogy eladhatók, de ugyanez már egyáltalán nem mondható el az amatőr minőségű fényképekről. Csapnivaló fotókkal nehezen kelted majd fel az utazók vágyait, bármilyen jó áron is kínálod szobáidat.

 

5. Legyenek jó minőségű videóid

A vendégek szeretik látni, hogy mit készülnek lefoglalni. Hasonlóképpen a képekhez, az intézményről készített videók minősége is fontos szerepet játszik a szobák értékesítésében. Igyekezz egy rövid, legfeljebb 1 perces videóban bemutatni a szálloda legfontosabb részeit (étterem, medence, edzőterem, udvar, stb.)

 

6. Készíts stílusszabályzatot és tartsd is be azt

A stílusszabályzatok (vagy stílussegédletek) segítenek egységessé tenni online image-edet, különös tekintettel webhelyedre. Egy ilyen szabályzat minden stíluselemet definiál a betűtípusoktól kezdve a felhasznált színeken keresztül a szöveges tartalmak terjedelméig.

 

Készíts sajátot, vagy bízz meg egy szakembert vele, de a lényeg, hogy mindig ragaszkodj hozzá!

 

7. Használj hatásos szavakat

Ne a szobáidat próbáld eladni, hanem azt az élményt, ami vendégeidre vár szállodádban. Használj olyan szavakat szöveges tartalmaidban, amelyek a legpontosabban leírják ezeket az élményeket – egy zökkenőmentes üzleti útra, emlékezetes családi pihenésre, vagy meghitt romantikus kikapcsolódásra invitálod vendégeidet?

 

8. Meséld el történeted

Építs fel olyan kapcsolatot szállodád legkitűnőbb elemei között, hogy együttes erővel adhassák át az intézmény történetét mind írott, mind vizuális formában. Vezesd végig webhelyed látogatóit (érdeklődő ügyfeleidet) a szálloda minden fontosabb pontján egy rövid leírással és egy-egy mutatós fényképpel.

 

9. Kommunikáld a hotel különlegességét

Minden szálloda rendelkezik egy olyan egyedi jellegzetességgel, amivel megkülönböztetheti magát a versenytársaktól. Egyes szállodák esetén ez az elhelyezkedés, a különleges kikapcsolódási lehetőségek, a kiváló ügyfélszolgálat, vagy egy híres szakács a szállodai étterem konyhájában.

 

Bármi is legyen ez az egyedi dolog, jelenístsd meg azt webhelyeden is!

 

10. Használj népszerű kulcsszavakat szövegeidben

Lehet bármilyen mutatós a webhelyed – ha az emberek képtelenek rátalálni, akkor minden tartalomba ölt forint csak pénzkidobás. Nézz szét az interneten és szedd össze a legnépszerűbb releváns kulcsszavakat szállodádhoz. Minél több témahű kulcsszó található tartalmaidban, annál egyszerűbben találnak majd rád az emberek, amikor az interneten keresnek maguknak szállást.

 

11. Kínálj értékes tartalmat vendégeidnek

Az értékes tartalom egy szálloda számára általában hasznos információkat jelent az utazásról, az intézmény környékéről és egyéb kapcsolódó témákról. Ha az emberek értékesnek találják tartalmaidat, akkor biztos lehetsz benne, hogy a keresőmotorok (például a Google) az első találatok között jelenít majd meg, valahányszor az emberek valamilyen releváns keresést indítanak a témában.

 

12. Ne vidd túlzásba a kulcsszóhasználatot

Habár a kulcsszavak évek óta fontos rangsorolási szempontnak számítanak (az ilyen szempontok alapján dönti el a Google, hogy hányadik helyre kerül egy találat a kereséssekkor), a néhai kulcsszóhalmozási technikák ma már többet árthatnak egy webhely rangjának, mint amennyit segíthetnek.

 

Valahányszor egy megcélzott kulcsszót használsz szövegeidben, győződj meg róla, hogy természetesen illeszkedjen a szövegkörnyezetbe, és igyekezz minél több kapcsolódó szót (nem feltétlenül csak szinonimákat) is használni mellette.

 

13. Linképítés

A linképítés a szájról szájra terjedő reklám digitális változata. Minél több elismert, tekintélyes webhely hivatkozik tartalmaidra, azok annál több tekintélyt „örökölnek” ezektől a webhelyektől. Minél több tekintélye van egy webhelynek, annál nagyobb rangsorolást kapnak a keresőmotoroktól. Igyekezz minél több hasznos, egyedi tartalmat létrehozni, amelyeket az emberek (főleg más webhelyek és blogok) szívesen említenek meg és szívesen hivatkoznak rád.

 

14. Google Cégem

A szállodák számára nélkülözhetetlen egy ingyenes Google Cégem profil létrehozása. A Google Cégem profil lehetővé teszi, hogy a regisztrált cégek felkerüljenek a Google Térképre, és a keresőtalálatok között kiemelt pozícióban jelenjenek meg.

 

15. Foglalkozz a PPC-vel és a SEO-val is

Igyekezz mind a fizetett keresőhirdetésekre (PPC kampányok) és az organikus találatokra (keresőoptimalizálás – SEO) is időt és erőforrásokat fordítani. Fontos, hogy mind a PPC-vel, mind a SEO-val megbízott munkatársak együttműködjenek munkájuk közben a lehető legjobb eredmények elérése érdekében.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!