Mit jelent a tartalomélmény? Milyen szerepe van a marketingben?

Tartalomélmény

Mi az a tartalomélmény, és mi a szerepe a tartalommarketingben?

A tartalomélmény egy sokak számára új fogalom, holott jó néhány cég – talán tudtán kívül – már évek óta komoly erőforrásokat fordít arra, hogy egy átfogó tartalomélményt biztosítson leendő és meglévő ügyfelei számára.

Tartalomélmény

A tartalomélmény a marketing egy új formája, aminek lényege, hogy előre kitervelt, gondosan összeállított, releváns tartalmakat biztosít a célközönség számára, ezzel felkeltve azok érdeklődését, és aktivitásra ösztönözve őket.

A tartalomélmény, vagyis angolul „content experience” fogalmát a MarTech Adivsor definiálta. A definíció szerint a tartalomélményt a márkás tartalmak sorozatának elérése, fogyasztása, az azokkal való interakciók, és az ezekre való reagálások alkotják. Mindez többféle eszközön, platformon, és csatornán történik, a vásárló utazásának összes szakaszában, lehetséges ügyféltől tényleges ügyfélig.

A MarTech advisor főszerkesztője, Chitra Iyer szerint:
„A lehetséges ügyfelek és meglévő ügyfelek nem egy darab tartalmat szeretnének fogyasztani, hanem egy olyan utazás részesei, ahol folyamatos erőforrásokra van szükségük, amelyek segítségével céltudatosan mozoghatnak vásárlási döntésük irányába.”

A cégek közötti (B2B) vásárlói utazások kifejezetten hosszúak lehetnek, ezért fontos, hogy egy márka a megfelelő erőforrásokat biztosítsa az ilyen lehetséges ügyfeleknek az utazás minden egyes szakaszában. Ezzel egyrészt lehetőségük nyílik rendszeresen megragadni a lehetséges ügyfelek figyelmét az utazás során (nem csak itt-ott), másrészt pedig folyamatosan kiemelkedhetnek a tartalmak szürke tengeréből.

Tartalomélmények a gyakorlatban

Tartalomélményt teremteni sokkal többet jelent, mint létrehozni egy új márkás tartalmat. A tartalomélmény megalkotásának lényege, hogy a tartalmak egy olyan sorozatát kell létrehoznod, amelyek tökéletesen kapcsolódnak egymáshoz.

Ennek a folyamatnak négy fő szempontja van:

  1. Terjeszd ki a tartalomélményt minden eszközre, platformra, és csatornára: Az embereknek szabad hozzáférést kell biztosíts tartalmaidhoz, bárhol, bármilyen eszközről.
  2. Ösztönözd a felhasználókat hosszútávú aktivitásra: Az értékes, rendszeres tartalmakkal összefont hosszútávú aktivitás létfontosságú a mai versenyszerű, tartalmakkal telített világban.
  3. Légy releváns, gyors, összefüggő, kínálj személyre szabottságot és kényelmet: Ez tulajdonságok nélkül nehéz értelmes tartalomélményt kínálni.
  4. Kínálj teljes körű tartalomélményt: A tartalommarketing hatása akkor a legerősebb, amikor nem csak fogyasztják az emberek, hanem tudják is, hogy mire számíthatnak.

 

Példák a tartalomélményre

A tartalomélményt többféleképpen is meg lehet teremteni, de lényegük, hogy több tartalom épül egymásra. Íme néhány példa erre:

  • Egy ingyenes hitelesítőkurzus: Jó példák erre a HubSpot saját hitelesítőkurzusai az inbound marketingről, az értékesítési szoftverekről, a közösségi médiáról, és egyéb marketingterőletekről.
  • Egy rövid, üzleti információs anyagokból álló könyvtár: A MailChimp Presents rövid, hasznos sorozatokat, filmeket, és podcasteket kínál vállalkozók számára.
  • Napi motivációs emailek: Ilyenek például a Close által kiküldött Daily Sales Motivation (napi értékesítési motováció) emailek, amelyek egy 60 másodperces motvációs videót, egy idézetet, és egy CTA-t tartalmaznak.
  • Egy hetente jelentkező instrukciós videósorozat tele hasznos információkkal: A Moz remekül csinálja ezt a „Whiteboard Friday” műsorral, ami kifejezetten a keresőoptimalizálással kapcsolatos témákat fejtegetni minden héten.
  • Egy B2B podcast-sorozat: Számos márka foglalkozik podcastinggel, de egy jó példának a LeadPages-t lehetne megemlíteni, ami eredeti történeteket és tanulságos marketinganyagokat leendő és meglévő ügyfelei számára.

Mire érdemes odafigyelni a tartalomélmény megalkotásakor?

Íme a tartalomélmény „ötparancsolata”:

1. Az összefüggő tartalmak alapfeltétele a csapatmunka

Ahhoz, hogy összefüggő, teljes körű tartalomélményt alkothass leendő és meglévő ügyfeleid számára, elengedhetetlen, hogy a cég tartalomkészítésben résztvevő részei teljes mértékben együttműködjenek egymással. Ide tartozik a digitális marketingesek osztálya, a grafikusok, a termékmarketingesek, az ügyfélélmény-tervezők, és az értékesítők is.

 

2. Kell egy intuitív webhely

Szükséged lesz egy olyan intuitív webhelyfelületre, ami lehetővé teszi egy összefüggő tartalomélmény megalkotását és kínálását. A webhelyen könnyedén rá lehessen találni a tartalmakra, a felületnek igényesen kell kinéznie, és az egésznek egy pozitív benyomást kell tennie a látogatókban.

 

3. Hasznosítsd a tartalomcsoportokon alapuló SEO-t

A Google szemantikus keresőmotorja nem csak a beírt kulcsszavakat veszi figyelembe, hanem a lekérdezések kontextusát is. A tartalomcsoportokon alapuló SEO-modell ezt a működési elvet használja ki azzal, hogy több oldal hivatkozik belsőleg egy adott webhely releváns „oszlopoldalára”, ezzel egy összefüggő, átfogó tartalomélményt kínálva a felhasználóknak.

 

4. Készíts magával ragadó tartalmakat

A tartalomélmény megalkotásának természetesen fontos része olyan tartalmakat készíteni, amelyek aktivitásra ösztönzik a felhasználókat. Ehhez jó landing oldalakra, van szükség, és egy hatásos CTA-ra minden tartalom végén. Ide tartoznak még a közösségi megosztógombok is.

 

5. Használj személyre szabást

A tartalomélményben a személyre szabás úgy jelenik meg, hogy egy már meglévő tartalomkönyvtárból válogatsz össze releváns tartalmakat a felhasználók számára – például a felhasználók demográfiai adatai, viselkedése, vagy preferenciái alapján. A személyre szabás megjelenhet dinamikus landing oldalak, vagy akár releváns javaslatok formájában is.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok