OnPage SEO tudnivalók: a tartalmak és a webhelyszerkezet fontossága

onpage seo

Tartalomelemek és webhelyszerkezet az on-page SEO-ban

Az on-page SEO segítségével számos új látogatót és ügyfelet vonzhatsz webhelyedre. Az on-page SEO összes tényezőjét te szabályozhatod – például, hogy milyen témákról szóljanak weboldalaid, és hogy milyen célokat szeretnél elérni velük. Te választod meg továbbá a kulcsszavakat is, amelyekre szeretnél megjelenni tartalmaiddal.
onpage seo De mi az az on-page SEO, és melyek azok a részei, amelyekre fokozott figyelmet kell fordítanod keresőoptimalizálásod során? Erről szól az alábbi rövid útmutató.

Mi az az on-page SEO?

Az on-page SEO (vagy on-site seo) a webhelyeden végzett front-end és back-end elemek keresőoptimalizálását jelenti. Az on-page SEO célja minél magasabb pozíciókat elérni a keresőmotorok (pl. a Google) találatai között. A magasabb találatokra többen kattintanak rá, ami több látogatót és lehetséges ügyfelet jelent majd céged számára.
Az on-apge SEO legfontosabb elemei közé tartoznak a tartalomelemek és a webhely szerkezete, mielőtt azonban rátérünk ezekre, tisztázzuk, hogy miért is érdemes foglalkozni az on-page keresőoptimalizálással.
 

Miért olyan fontos az on-page SEO?

Az on-page SEO-ra azért van szükség, mert így közölheted a Google-lal, hogy miről szól webhelyed és hogy milyen értékeket kínál látogatóid számára. Az on-page SEO során egyszerre optimalizálsz a felhasználók és a keresőmotorok igényeire is.
Manapság nem elég csupán létrehozni egy webhelyet – megfelelő optimalizálás hiányában tartalmaid ritkán vagy egyáltalán nem jelennek majd meg a Google és más keresőmotorok találatai között, így csupán minimális organikus forgalomra számíthatsz.
Az on-page SEO arról kapta a nevét, hogy (az off-page SEO-val ellentétben) kifejezetten a webhelyeden, illetve annak oldalain (on-page) végzett optimalizálási technikákat foglalja magába. Mivel webhelyed legapróbb elemeit is saját magad határozhatod meg, az on-page SEO-val teheted a legtöbbet az előkelő rangsorolás érdekében.
 

Tartalomelemek az on-page SEO-ban

A tartalomelemek a webhely szöveges és egyéb tartalmaira utalnak. A cél az, hogy jó minőségű tartalmakat publikálj weboldalaidon, amelyek értékes információkkal szolgálnak látogatóid számára. Ezeket a tartalmakat a Google magasabb rangsorolással jutalmazza.
 

1. Jó minőségű oldaltartalmak

Az oldalak tartalma az on-page SEO középpontja. Ez alapján állapítják meg a keresőmotorok (és persze az olvasók is), hogy miről szól webhelyed és márkád.
A jó minőségű tartalmak elkészítéséhez mindenekelőtt ki kell választanod a releváns kulcsszavakat és témákat. Végezz kulcsszókutatást a Google Keresője segítségével, és nézd meg, hogy egyes kifejezésekre milyen tartalmak jelennek meg a legelső találatok között. A kulcsszókutatáshoz továbbá ingyenes (pl. google ads Kulcsszótervező) és fizetős (pl. Ahrefs) eszközöket is használhatsz.
Gondolkodj el rajta, hogy egy adott oldal tartalma hová passzolna az ügyfél utazásában, illetve, hogy milyen keresőszándékot fed le. Ezek a szempontok határozzák majd meg, hogy milyen kulcsszavakat használsz majd és hogy milyen típusú tartalmakat készítesz hozzájuk:

- Tudatosság: Blogbejegyzések, videók, főoldal
- Megfontolás: Vásárlási útmutatók, esettanulmányok, „Rólunk” oldal
- Döntés: Termékbemutatók, összehasonlítások, árlisták, „Elérhetőségek” oldal


Ideje tehát elkészítened tartalmaidat, vagy kijavítani/kiegészíteni őket, ha meglévő oldalaid on-page SEO-ját ellenőrzöd éppen.

Íme néhány további tipp a jó minőségű webhelytartalmak megírásához:
•    Helyezz el short és long-tail kulcsszavakat a szövegben természetes módon
•    Használj vizuális tartalmakat
•    Írj konkrét buyer personáknak
•    Kínálj konkrét megoldásokat közönséged problémáira
•    Készíts olyan tartalmakat, amelyekre az emberek szívesen hivatkoznak forrásként, és amelyeket másokkal is megosztanak
•    Használj felhívásokat, amelyek különleges ajánlatokra vagy termékoldalakra irányítják át az érdeklődőket


Az oldalak tartalma tehát lehetőséget nyújt számodra, hogy értéket kínálj a keresőmotorok és a felhasználók számára – ez minden on-page SEO feladat alapja. Minden nem on-page SEO elem is ezekre a minőségi tartalmakra épül, ezért ne vedd őket félvállról.
 

A webhelyszerkezet elemei az on-page SEO-ban

A webhelyszerkezet elemei azok az elemek, amelyek a webhelyet és annak weboldalait alkotják. A webhely szerkezetének megfelelő kialakítása megkönnyítheti a feltérképezés és indexelés folyamatát a keresőmotorok számára.
 

Az oldalak URL címe

Az oldalak URL címe könnyedén értelmezhető kell legyen a látogatók és a keresőmotorok számára is. E mellett neked is sokat segít majd, ha az olvasható URL-ek egy sokkal átláthatóbb oldalhierarchiát alkotnak majd, amint webhelyed növekedni kezd, és egyre több aloldal, blogbejegyzés és más szakasz jön létre rajta.

Íme néhány hasznos tipp a SEO-barát URL címekhez:
•    Mellőzd a felesleges szavakat
•    Legfeljebb két kulcsszót használj
•    Használj HTTPS-t, mert a biztonság egy pozitív rangsorolási tényező a Google számára

 

A belső hivatkozások

A belső hivatkozások a webhelyed oldalaid összekötő linkekre utalnak. Ezek a linkek fontos szerepet játszanak az on-page SEO-ban, mert felhívják az olvasók figyelmét a kapcsolódó tartalmakra. Ha pedig a látogatók több időt töltenek webhelyeden, akkor ebből a Google is azt szűri majd le, hogy sok hasznos, értékes tartalmat kínálsz nekik.

A linkek a keresőmotorok számára is fontosak, hiszen ezeken keresztül állapítják meg, hogy mely tartalmak kapcsolódnak egymáshoz, illetve fedezik fel a webhelyeden újonnan létrehozott oldalakat. Ha egy oldalra semmilyen hivatkozás nem mutat, akkor a keresőmotorok sem fogják tudni indexelni azt.
 

Reszponzív design

A reszponzív design nem egy konkrét elemre utal, hanem a webhely összes elemének megjelenésére és működésére a mobileszközök böngészőiben.
Nagyon fontos, hogy webhelyedet reszponzív designnal készítsd el, biztosítva ezzel, hogy tartalmaid okostelefonokon, táblagépeken és egyéb eszközökön is megfelelően jelenjenek meg a látogatók számára. Ebben a feladatban sokat segít majd a Google Mobilbarát teszt eszköze.
 

A webhely sebessége

A webhely sebessége szintén inkább egy koncepció, de rendkívül fontos szerepe van a keresőoptimalizálásban. Függetlenül attól, hogy egy asztali vagy mobilos böngészőben nézegetik éppen a látogatók, webhelyed oldalainak villámgyorsan kell betöltődniük.

A webhely sebessége egy fontos rangsorolási szempont, a Google ugyanis nagyon nagy hangsúlyt fektet a felhasználói élményre. Mi több, ha webhelyed lassú és megváratja látogatóidat, akkor ők sem szívesen maradnak majd sokáig oldalaidon, és máshol nézelődnek majd tovább.

A Google PageSpeed Insights segítségével ellenőrizheted egy-egy weboldalad sebességét. Ez a hasznos eszköz még konkrét tanácsokat is ad majd, hogy hogyan gyorsíthatnád fel az éppen vizsgált oldalt felhasználóid számára.
Érdemes megjegyezni, hogy habár a webhelyek sebessége és mobilbarát jellege inkább a Technikai SEO kategóriájába tartoznak, gyakran szokás emlegetni őket az on-page SEO kapcsán is, hiszen közvetlen hatással vannak a felhasználói élményre.

 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok