Szálloda marketing trendek: ezeket érdemes követned, ha szállodát üzemeltetszi

szálloda marketing trendek

Íme 2021 legjelentősebb szállodamarketing-trendjei

A szállodaipar nem ismer kegyelmet, és azok, akik lemaradnak a legújabb trendek mögött, hamar feledésbe merülhetnek. 2021-ben számos olyan újdonság jelent meg a szektorban, amivel minden marketingesnek tisztában kell lennie, ha szeretné felvirágoztatni ügyfeleit. Mai cikkünk pontosan ebben segít majd!

szálloda marketing trendek

Lássuk, hogy mit tehetsz egy szálloda, vagy üdülő érdekében 2021-ben marketingesként, vagy tulajdonosként! 

 

Ha úgy érzed, nincs elég időd a szállodaüzemeltetés mellett a marketinggel is foglalkozni, IDE kattintva kérheted ajánlatunkat. 

 

1. Egy szállodai webhely alapszükséglet

Ahhoz, hogy ma egy szálloda egyáltalán versenybe szállhasson a konkurenciával, technológiailag is felkészültnek kell lennie. Ehhez azonban nem elég szimplán létrehozni egy webhelyet, és várni a csodát – 2021-ben minden szállodának egy stabil, aktív digitális jelenlétre van szüksége.
Ha már van webhelyed, akkor itt az ideje alaposan elgondolkodni annak desingján is, hiszen ez is hozzájárulhat a konverziós arányhoz (vagy elvonhat attól).
Egy jó webhely nélkül olyan, mintha szállodád, vagy üdülőd nem is létezne, azonban ezen felül további előnyöket is kínál, úgymint:
•    Hitelesebbé teszi márkád nevét
•    Ingyenes marketinglehetőségeket kínál
•    Értékesítési felületet biztosít szobáid és egyéb szolgáltatásaid (rendezvényhelyszín, stb.) számára
•    Megoszthatod rajta legfontosabb közölnivalóidat
•    Segít a márka kiépítésében
•    Segít új piacokat is meghódítani
 

 

2. A felhasználói adatok főszerepet kapnak 

A szállodai marketingstratégiáknak a felhasználói adatokat is hasznosítaniuk kell 2021-ben. A vendéglátásban működő cégek sikerei kifejezetten attól függnek, hogy ügyfeleik milyennek látják őket. Ha pedig hibákra lelnek, akkor nem haboznak majd megosztani panaszaikat barátaikkal, vagy akár az online nyilvánossággal is.


A folyamatos növekedés érdekében elengedhetetlen, hogy szállodád (vagy üdülőd) elsődleges fókusza az ügyfelek elégedettsége legyen. Ehhez természetesen meg kell ismerned őket, hogy kiderítsd, mire van szükségük szolgáltatások, illetve szórakoztatás terén.

 

Ezekre az adatokra könnyedén szert tehetsz, ha a helyes kérdéseket teszed fel. Az új ügyfelek megszerzése, illetve meglévők megtartása mind létfontosságúak egy cég számára. Az online marketing mindkét célt segít elérni, méghozzá számos módszer, stratégia, illetve csatorna segítségével. Beszélhetünk többek között email marketingről, tartalommarketingről, SEO-ról, fizetett hirdetésekről és így tovább. Ha sikerül megismerned ideális vendégeidet, akkor tudni fogod azt is, hogy hol érd el őket az interneten.


Ami a meglévő ügyfelek megtartását illeti, a vendéglátásban kifejezetten jól működnek a különféle hűségprogramok, VIP klubok, és így tovább.

 

Természetesen mindezen módszerek kivitelezésében sokat segíthet a technológia, például a mesterséges intelligencia, ami az adatok összegyűjtését és hasznosítását is sokkal egyszerűbbé teheti. A vendéglátásban már most tesztelés alatt áll több MI eszköz is.

 

3. A tartalom továbbra is a király

A szállodák és más vendéglátóhelyek nagy része szájhagyományra támaszkodik, ha az új ügyfelek bevonzásáról van szó. Az online tartalmak is pontosan ebben segítenek: egyrészt organikus (nem fizetett) láthatóságot kínálhatnak a keresőmotorokban, másrészt egyértelmű üzeneteket közölhetsz rajtuk keresztül célközönségeddel.


A tartalommarketing már hosszú évek óta az egyik legfontosabb eszköz a szállodamarketingesek szerszámosládájában. Használható a keresőoptimalizálás alapjaként, a közösségi médián, illetve email marketinghez is, hogy csak néhány példát említsünk.
Tartalom lehet egy megosztott hír szállodád webhelyén, egy friss cikk a közeli látnivalókról, egy bemutató videó szállodád YouTube csatornáján, vagy akár egy élő közvetítés az Instagramon.


Ahhoz, hogy hatásos tartalmakat készíthess, ismerned kell célközönséged igényeit – csak így fogod tudni, hogy milyen jellegű tartalmakkal szólíthatod meg őket.

 

4. Közvetlen marketing

A marketing közvetlen formái továbbra is fontos szerepet játszanak a szállodák és üdülők stratégiáiban, azonban nem csak az új vendégek megszerzését, hanem a meglévők megtartását is elősegíthetik.


A vendéglátás első sorban a kiszolgálásról szól, és a közvetlen interakciók segítenek megőrizni a már megszerzett ügyfeleket.
Habár manapság a digitális módszerek kapják a legtöbb figyelmet (okkal), nem szabad megfeledkeznünk a hagyományos, bevált taktikákról sem. A vendéglátásban nagy hangsúlyt kapnak a személyes interakciók, és a szájhagyomány is.


Itt lépnek színre a nyomtatott marketinganyagok (például a szórólapok, stb.) Ezek az anyagok a digitális környezet figyelemelterelő tényezőitől mentesen segítenek átadni üzenetedet a célközönségnek.

 

A közvetlen marketing egy másik nagyszerű formája a rendezvényszervezés. Szervezz egy eseményt, amin megmutathatod szállodádat az érdeklődőknek, elmesélheted történetedet, és, hogy miért érdemes nálad megszállniuk. Az ilyen személyes találkozások sokkal mélyebb nyomot hagyhatnak az emberekben, mint egy online reklám (még ha sokkal nehezebb is megszervezni őket).

 

5. SEO és email-marketing

Manapság szinte mindenki aktív az interneten. Sokaknak van email címe is, és a szállodák általában ezt az adat is megszerzik vendégeiktől, amikor azok szobát foglalnak náluk, vagy bejelentkeznek hozzájuk. A probléma csak az, hogy sok szálloda egyáltalán nem hozza ki a legtöbbet ezekből az email címekből.


Az emailek nagyszerűen alkalmasak például a korábbi vendégek visszaszerzésére. Ők már tudják, hogy jól érezték-e magukat szállodádban, és lehet, hogy csak egy kis emlékeztetőre (vagy egy különleges ajánlatra) van szükségük ahhoz, hogy ismét szobát foglaljanak ott.


Kihasználatlan lehetőségeket kínál még a SEO, azaz a keresőoptimalizálás is. A szöveges tartalmakkal karöltve a SEO lehetővé teszi, hogy szállodád magas pozícióban jelenjen meg a keresőtalálatok között, valahányszor valaki szállást keres magának a közeledben.

 

A legjobb ezekben, hogy akár önerőből is megoldhatók, akár minimális költségekkel is. Természetesen a komolyabb és hosszútávú eredmények érdekében érdemes ezeket egy tapasztalt marketingügynökségre bízni, egy teljes körű marketingstratégia keretei között.

 

6. A televíziós és újsághirdetések visszaszorítása

Az olyan hagyományos módszerek, mint a televíziós és rádiós reklámok, illetve az újságokban feladott hirdetések kezdenek kimenni a divatból. Hogy miért? Mert alig kínálnak előnyt a digitális alternatívákkal szemben, nem követhető pontosan a teljesítményük, és a megtérülési arányaik sem éppen kedvezőek.


Egyes vendéglátóhelyek megengedhetik ugyan maguknak, hogy a hagyományos csatornákon is rendszeresen jelen legyenek, de sok esetben nem éri már meg foglalkozni velük.

 

7. Közösségi média marketing szállodák számára

Ha valaminek, akkor a közösségi média marketingnek ott a helye a legfontosabb 2021-es szállodamarketing-trendek között.
Ez persze nem újdonság a vendéglátásban, és rengeteg szálloda és üdülőhely népszerűsíti magát a különböző platformokon. Ennek köszönhetően óriási a telítettség, és egyes vendéglátóhelyek kénytelenek fizetett módszerekhez folyamodni, legalább is addig, míg fel nem építik maguk köré közösségi követőtáborukat.


A közösségi platformok temérdek organikus és fizetett lehetőséget is kínálnak a szállodapromócióra. 


Na persze, az sem mindegy, hogy mely platformokon vagy jelen, hiszen felesleges aktívnak lenned a Twitteren, ha célközönséged nagy része a Facebookot és az Instagramot preferálja (ezért is olyan fontos kiismerned őket).

 

8. Optimalizálj mobilra

Ezt ugyan a webhelyek kapcsán is meg lehetett volna említeni, de olyan fontos trend már évek óta, hogy külön pontot érdemel listánkon.
A Google nyíltan előnyben részesíti azokat a webhelyeket, amelyek megfelelően működnek a felhasználók mobilkészülékein is. Ez a trend senkinek sem szabad, hogy újdonság legyen, azonban ha még nem készítetted fel webhelyedet a mobilos látogatókra, akkor óriási forgalomtól zárod el magadat.


Ahhoz, hogy egy webhely a megtekintési eszköztől függetlenül megfelelően működjön, reszponzív kialakításra lesz szükséged. Az ilyen webhelyek automatikusan igazodnak ahhoz a készülékhez és képernyőmérethez, amin megtekintik őket. Ez javítja a kezelhetőségüket, és így jobb felhasználói élményt kínálnak majd, ami fontos szempont a Google szemében.


A másik fontos szempont a teljesítmény, különös tekintettel a sebességre. A Google szerint, ha egy weboldal betöltésére 3 másodpercnél tovább kell várniuk, az emberek többsége szimplán visszafordul a keresőtalálatok közé, és máshol nézelődik tovább. Webhelyed felgyorsításáról itt, a mobilra való optimalizálásról pedig itt olvashatsz bővebben!

 


 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok