Seo trendek 2020-ban, Így lehet sikeres a SEO-d idén, Tippek a 2020-as keresőoptimalizáláshoz

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

2020 van - Hogyan hat ez a SEO-ra?

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

Mire kellene fókuszálnod SEO szempontjából 2020-ban és milyen új fejlesztéseket kell észben tartanod annak érdekében, hogy kihozd a maximumot a keresőkből érkező forgalomból? Nézzük, hogyan alkalmazkodhatsz a legutóbbi frissítésekhez és milyen gyakorlati lépéseket tehetsz azért, hogy a lehető legjobb eredményt érd el!

Az alapokra koncentrálj – A SEO-ban nincsenek kiskapuk


Amikor elolvasod a SEO trendekkel kapcsolatos írásokat, feltehetőleg azt várod, hogy kapj egy listát, tele egyszerű, gyorsan végrehajtható lépésekkel, ami segít neked a következő évben. De az igazság az, hogy nincs egy varázsformula – nagyjából kitalálhatjuk, hogy mit várhatunk a keresőmotoroktól, de a folyamatos munka marad továbbra is az egyetlen recept a sikerhez. Ne keress kiskapukat, csak csináld meg a kötelező feladatokat!
A SEO arról szól, hogy időt és erőforrást áldozol annak érdekében, hogy a dolgok kész legyenek. Kulcsszókutatás, webhelysebesség, tartalomírás és linképítés – mind olyan, ami időt és figyelmet kíván – és kihagyhatatlan. A feladatod tehát, hogy kijavítsd a hibákat, kezeld a duplikált tartalmakat, frissítsd és javítsd a tartalmaidat, fejleszd a sebességet, eltávolítsd a rossz backlinkeket – ez mind alapfeladat, ami segít elérni, hogy jobb helyezést kapj, jobb legyen a forgalom és a konverzió.


A felhasználóknak, és ne a gépeknek írj


A Google folyamatosan frissíti az algoritmusait annak érdekében, hogy jobban megértse a felhasználó szándékát és a lehető legrelevánsabb találatokat biztosítsa. De a folyamatos változtatások egyben azt is jelenthetik, hogy nem a Google legutóbbi változtatásaira kéne koncentráljunk, hanem arra, hogy olyan valóban hasznos tartalmat írjunk, ami válaszol a felhasználó igényire. Ha ugyanis inkább a keresőmotoroknak írsz, már nem működik olyan jól, mint egykor. Ahogy a mesterséges intelligencia egyre kifinomultabb, egyre nehezebb olyan tartalmat készíteni, ami tetszeni fog a Google algoritmusoknak – és még maga a Google is kijelentette, hogy ne neki, hanem a felhasználónak optimalizálj. A keresőmotorok célja, hogy megadja a felhasználónak a válaszokat, ami érdekli, az emberek pedig olyan tartalmat akarnak, ami hasznos, naprakész és lényegre törő. Egy kérdés van a fejükben és a weboldaladnak meg kell adnia rá a választ.


Egy márkád van, nem egy weboldalad – építsd ki a bizalmat


Hamarosan vége annak az időszaknak, amikor akármelyik weboldal néhány linkkel dominálhat a Google-ben. Ki kell építened egy weboldalt és egy valódi márkát ahhoz, hogy olyan céged legyen, aminek neve van, amiben a keresőmotorok megbíznak. Nem egy weboldalad van, hanem egy márkád. A felhasználók által magán a Google-n végzett tevékenység, a visszajelzések a minőségedet jelzik a Google-nek, így tehát nem csak az online, de offline minőségre is figyelmet kell fordítani, mindamellett persze, hogy kiépíted az oldalad tekintélyét és bizalmát. Annak érdekében, hogy fejleszd a tartalmadat, újjá kell tervezned azt is, hogy hogyan prezentálod, ideértve az oldalon belüli linkeket és navigációt. Tehát a SEO és UX szorosan együtt kell, hogy működjön ahhoz, hogy egy oldal sikeres legyen.


A kényelem mindig divatos – Legyen az oldalad gyors és biztonságos


Az alapvető kérdések egy oldallal kapcsolatban – mint a sebesség, biztonság és UX – valószínűleg még fontosabb lesz 2020-ban, mint valaha. A keresőmotorokat mindennél jobban érdekli a felhasználó kényelme és biztonsága. A verseny a sebességet illetően valószínűleg még intenzívebbé válik, ezért tanácsos a cégeknek is jobban odafigyelni erre, hiszen a Google is nagyon figyel.


A keresések várhatóan egyre személyesebbé válnak – Ismerd meg jobban a felhasználóidat


A személyesség már egy ideje egyre fontosabb és ez a trend 2020-ban sem fog változni. A SERP-ek különböznek a felhasználó földrajzi helyétől, eszközétől, előzményeitől és előző kereséseitől, látogatott oldalaitól függően. SEO szempontból ez azt jelenti, hogy jobban meg kell értened és ismerned a felhasználók igényeit és hogy milyen kontextusban végez egy keresését, mit vár eredményként a lekérdezésére. Ezt a személyessé válást támogatja a Google Discover fejlesztése is, ami lehet, hogy még gyerekcipőben jár, de már most változásokat jelez a felhasználók viselkedésében és abban, hogy a Google hogyan mutatja meg nekik a tartalmakat. Ehhez pedig alkalmazkodni kell, változtatni a stratégián.


Célozd meg a Featured snippet - Megéri


A keresőmotorok találati oldala (SERP) borzasztóan megváltozott az elmúlt néhány évben. Most ahelyett, hogy egy egyszerű listát mutatna kék linkekkel, ami biztosítja a felhasználónak a releváns lehetőségeket, amikből választhat, a Google próbál egyetlen, leginkább releváns választ adni, magán a találati oldalon. És lehet, hogy ez hasznos a felhasználóknak, de sokak számára egy rémálom. Bár Magyarországon még nem annyira elterjedt, számítani lehet arra, hogy itt is egyre inkább megjelenik majd, így már most elkezdhetünk erre felkészülni, hogy ha ez bekövetkezik, ott találjuk magunkat a 0. helyen.


Egyesek szerint 2020-ban nem elég a felső részbe bekerülni a találati oldalon, a márkáknak a 0. helyet kell megcélozniuk. Ez a rész az organikus találatok fölött helyezkedik el, a kiemelt részleteknél (Featured snippet) nagy az átkattintási arány, mivel ebben a részben általában közvetlenül megválaszolják a lekérdezést. A tartalmadnak olyan kérdéseket kell megválaszolnia, ami így kezdődik: „Mi, Ki, Hol, Mikor, Miért és Hogyan”. Ez a taktika segít optimalizálni a tartalmadat a hangalapú keresésekre is, ami szintén egy olyan trend, ami nagyon fog menni idén. Azt fontos viszont megjegyezni, hogy ahogy a 0 kattintás normálissá válik a SERP-n a SEO jövője egyre inkább abban áll, hogy már ott meggyőzd a felhasználókat, és nem feltétlenül abban, hogy forgalmat hozzon az oldaladra.


Ne hanyagold a linképítést - az értékes linkek nem mennek sehova


Sokszor jósolták azt, hogy a linkek már nem fognak olyan fontos szerepet játszani, azonban továbbra is alapvető része a sikeres SEO-nak. A backlinkek két elsődleges célt látnak el, segítenek a keresőmotoroknak megtalálni a megfelelő tartalmat és látogatottságot, konverziót hozhatnak – ezzel pedig közvetlenül is hozzájárul egy weboldal üzleti sikeréhez. Ez azt jelenti, hogy nem csak arra kellene koncentrálnunk, hogy a SEO miatt linkeket szerezzünk, hanem magunk miatt is – mert nagyon jó látogatottságot hoz, ha jól van kiépítve. Az elmúlt évben a Google többször is állította, hogy azonosítani tudja a rossz linkeket, így nem kell arra időt pazarolni, hogy ilyeneket szerezz, a Google úgysem veszi figyelembe. Arra kell koncentrálni, hogy olyan linkeket szerezz, ami nem csak SEO szempontból hasznos, de látogatottságot és lehetséges lead-eket hoz.


Összegezzünk


2020-ban is tartanod kell a klasszikus SEO rutint és az oldaladat hibamentesen, gyorsan, biztonságosan és könnyen átláthatóan tartani. Ugyanakkor el kell felejtened bizonyos régi technikákat, mint a linkvásárlás, vagy azt, hogy a gépeknek írsz tartalmat. Szerezz minőségi backlinkeket helyette, és az embereknek írj. Ismerd meg a közönségedet, és arra is ügyelj, hogy jó híre legyen a cégednek, mivel a Google azt is nézi, milyen jó tapasztalatokat biztosítasz a vásárlóidnak.


Kezdésként keress rá magadra. Nézd meg, hogy lát a Google. Ez már adhat egy iránymutatást abban, hogy elsőként merre indulj el.


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!