SEO hibák - 7 SEO taktika, amikkel végleg fel kell hagynod

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

7 SEO taktika, amikkel végleg fel kell hagynod

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás egy folyamatosan változó küldetés. Habár céljai lényegében mindig is ugyanazok voltak, ezek eléréséhez ma teljesen más eszközökre és módszerekre van szükség, mint 5-10 évvel ezelőtt. Ami tehát akkor bevált, ma már egyértelműen nem működik. Ha egyet is használsz a lenti rossz, eredménytelen SEO technikák közül, csak az idődet fecséreled!
 

1. Rossz SEO taktika: Elavult, erőltetett, halmozott formában használt kulcsszavak

Régebben gyakran találkozhattunk több olyan tartalommal is, amelyek ugyanazt a kulcsszót célozták meg. Ha ma az egymáshoz kapcsolódó kulcsszavakat különválasztanánk, és több tartalomra osztanánk szét, azzal figyelmen kívül hagynánk a szemantikai keresést. A szemantikai keresés lényege, hogy egy oldal témáját igyekszik értelmezni, és nem az érdekli első sorban, hogy egy adott kulcsszó hányszor szerepel a tartalomban. Ez alapján a keresőmotorok sokkal pontosabban meg tudják állapítani, hogy egy tartalom releváns-e egy felhasználó keresése alapján, és könnyebb kiszűrni így a spamet is. Továbbá, ha túl sok tartalom célozza meg ugyanazt a kulcsszót egy webhelyen, akkor fennáll az úgynevezett kulcsszó kannibalizáció veszélye.

 

Mi a megoldás?
Igyekezd természetes módon elhelyezni kulcsszavad szinonimáit a szövegben, hogy egy összefüggő tartalmat alkoss, amiben nincs felesleges ismételgetés. Csak végezz egy gyors keresést a Google-ben arra, amire optimalizálni szeretnél, majd görgess le a találatok legaljára, és nézd meg a „kapcsolódó keresések”részt, ahonnan ötleteket meríthetsz kapcsolódó kulcsszavakra.

 

2. Rossz SEO taktika: Rövid, sekélyes, semmitmondó tartalmak

A tartalmak ideális terjedelme már régóta a SEO szakemberek egyik kedvenc vitatémája. Néhány kutatás eredményei arra engednek következtetni (logikusan), hogy a hosszabb tartalmakat előnyben részesíti a Google, és a rövidebbek általában a háttérbe szorulnak.

 

Mi a megoldás?
Talán a legegyszerűbb az összes itt felsorolt közül: írj hosszú, terjedelmes tartalmakat, amelyek tele vannak értékes, érdekes információkkal az adott témáról. Nagyjából 2000 szó körül már jó terjedelműnek számít ilyen szempontból egy cikk. Persze nem kell minden cikkedet ilyen hosszúra írnod, főleg ha nem tudod elegendő értékkel feltölteni, de ha igazán szeretnél magasra rangsoroltatni egyet, azt ki kell érdemelni!

 

3. Rossz SEO taktika: Duplikált tartalmak publikálása

Az egyik leggyakoribb on-site SEO problémát a duplikált tartalmak okozzák, tehát amikor egy webhely több oldalán is ugyanaz a tartalom szerepel.

 

Mi a megoldás?
Használd a Copyscape (ITT eléred) nevű ingyenes online eszközt, amelynek elég csak megadnod webhelyed URL címét, és máris ellenőrzi, hogy szerepelnek-e rajta duplikált tartalmak. A cél az összes ilyet megszüntetni webhelyeden.

 

Szeretnéd organikusan is elérni a felhasználókat? Úgy érzed, hagy némi kívánnivalót maga után weboldalad SEO-ja? Segítünk! Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva!

 

4. Rossz SEO taktika: Rendszertelen tartalomposztolás

A HubSpot több mint 13 000 marketinges és ügynökség blogírási gyakoriságát elemezte, és arra jutottak, hogy akik havonta legalább 16-szor írnak új blogbejegyzést, azok nagyobb forgalmat és több érdeklődőt vonzanak be, mint a kevésbé termékeny tartalomszerzők.

 

Mi a megoldás?
Ügyelj rá, hogy kellő sűrűséggel, és rendszerességgel posztolj új tartalmakat, de soha ne engedd, hogy mindez a minőség kárára menjen.

 

5. Rossz SEO taktika: Amikor a mennyiség a minőség kárára megy

Ha már ennél a kérdésnél tartunk, fontos megjegyezni, hogy a Google rendkívül nagy hangsúlyt fektet rangsorolásnál arra, hogy milyen minőségű tartalmat is kínálsz az adott kulcsszavakra. A rosszul megírt, igénytelen tartalmakkal nem fogsz jó helyezéseket elérni, ebben biztos lehetsz. A Google „nagykönyve” szerint azok az oldalak számítanak jó minőségűeknek, amelyek (1) elérik a kitűzött céljukat, és (2) magas értékeket mutatnak E-A-T (szakértelem, tekintély, megbízhatóság) terén.

 

Mi a megoldás?
Papíron egyszerű, gyakorlatban hatalmas kihívás: készíts olyan tartalmakat, amik mindennél jobbak, amik megtalálhatók az interneten. Ezek érdemlik ki, hogy a Google első találati oldalára kerülhessenek.

 

6. Rossz SEO taktika: Az ügyfelek véleményeinek figyelmen kívül hagyása

Az emberek többsége manapság utána néz az interneten annak, hogy mit mondanak mások egy termékről vagy szolgáltatásról, mielőtt pénzt adnának érte. Azonban a vélemények könnyedén hamisíthatók, és a Washington Post szerint az Amazon elektronikai termékeihez írt értékelések 61%-a nem is valódi.

 

Mi a megoldás?
Kérd meg elégedett ügyfeleidet, hogy írjanak őszinte értékeléseket termékeidről, szolgáltatásaidról, vagy cégedről. Hogy mely felületeken, az a cég jellegétől függ. A Facebook és a Google Cégem minden cég számára remek választás ilyen téren, míg a vendéglátásban például érdemes odafigyelni a TripAdvisorra, a boltoknak és márkáknak pedig az Árukeresőre és egyéb ár-összehasonlító webhelyekre.

 

7. Rossz SEO taktika: Linkvásárlás

A linkvásárlás egy régi, elavult SEO taktika, amit a Google szabályzata ma egyértelműen tilt. A linkek fontosak a Google számára, hiszen ezek alapján ítéli meg, hogy egy webhely mekkora tekintélynek örvend. Olyan ez, mint egy választási rendszer – minden link egy-egy szavazat, de ha pénzért szerzed be őket, az olyan, mintha csalnál a választásokon. A Google pedig nem szereti a csalást, és komoly büntetéseket szabhat ki érte.

 

Mi a megoldás?
Rendszeresen jó minőségű tartalmakat kell publikálnod webhelyeden, amikkel természetes módon érdemled ki, hogy a tekintélyes webhelyek hivatkozzanak rád, átörökítve ezzel tekintélyük egy részét. A cél az, hogy webhelyed egy elismert, hiteles, megbízható forrássá váljon saját szakterületeden, ahová az emberek rendszeresen értékes tartalmak reményében térnek vissza.


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!