SEO alapszabályok: ezeket az aranyszabályokat ismerned kell, ha sikeres keresőoptimalizálást szeretnél!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A keresőoptimalizálás 3 aranyszabálya

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A keresőoptimalizálás egy hírhedt terület az online marketingesek köreiben, ami a SEO változékonyságának köszönhető. Elég csak 4-5 évre visszatekinteni, és máris jelentősen más stratégiákat láthatunk, mint tíz évvel vagy egy hónappal ezelőtt.

A SEO szakemberek számára egy örök küzdelmet jelent lépést tartani a legújabb keresőoptimalizálási trendekkel, amelyeket a felhasználók keresési szokásai, a fejlődő technológiák és a keresőmotorok algoritmusfrissítései idéznek elő.


Aki azonban közelebbről is megismerkedik a SEO-val, az hamar rájön, hogy vannak bizonyos örökérvényű „aranyszabályok”, amelyek 10-20 évvel ezelőtt is éppen olyan fontosak voltak, mint 2022-ben (és ez a jövőben sem változik majd). Lássuk tehát, hogy miket kell szem előtt tartanod, ha sikeres keresőoptimalizálásra vágysz.

 

1. Ha valami túl jónak tűnik, hogy igaz legyen, akkor valószínűleg nem igaz

Bizonyára hallottál már a „white hat”, a „black hat” vagy épp a „gray hat” SEO-ról.


Ha esetleg nem vagy naprakész a témában, a black hat (feketekalapos) SEO azokat a keresőoptimalizálási trükköket foglalja magába, amelyek sértik a Google irányelveit. Ilyen például az, amikor valaki készít 10 olcsó, rossz minőségű webhelyet, és azokról hivatkozik egy másik domainre, hogy az értékesebbnek tűnjön a Google szemében. Ezt nevezik privát bloghálózatnak (PBN).


A „gray hat” (szürkekalapos) SEO egy köztes morális terület. Ide tartoznak azok a technikák, amelyek nem sértik ugyan a Google szabályzatát, de afféle határesetnek minősülnek.


Amire szükséged lesz, az a „white hat” (fehérkalapos) keresőoptimalizálás, ami a Google által elfogadott SEO technikákat jelenti.


Sok önjelölt SEO szakember próbálkozik a szürke területen boldogulni, és a többségük meg is üti vele az orrát. Ha stabil SEO sikereket szeretnél, akkor ne játssz a tűzzel, hanem maradj meg a biztonságos, jól bevált technikáknál.
Ha pedig egy online marketing ügynökség olyan ajánlatot tesz, ami túl jónak hangzik, akkor biztos lehetsz benne, hogy fekete/szürkekalapos technikákkal üzletelnek.

 

2. Kövesd az igazi szakértőket

Az interneten bárki készíthet magának egy weboldalt, és kijelentheti, hogy ő egy SEO szaki. Sokan magabiztosan megígérik, hogy a Google első találatai közé is bejuttatnak. Mások nem foglalkoznak konkrétan a keresőoptimalizálással, csak sokat írnak róla.


Egy jó SEO szakember tudja azonban, hogy minden webhelynek egyedi stratégiára lesz szüksége, és nem ígér láttatlanban olyasmit, amit talán vagy talán nem tud betartani. Érdemes továbbá a Google munkatársait is követni SEO ügyében, mint például John Muellert és Gary Illyest.

 

3. Tesztelj rengeteget

Mivel nincs két egyforma cég, muszáj leszel rengeteget kísérletezni és tesztelni, hogy kiderítsd, mik a legjobb taktikák webhelyed számára. Ezt befolyásolja többek között, hogy milyen iparágat képviselsz, kik a versenytársaid, kik alkotják közönségedet és így tovább. Mindezt csak úgy tapasztalhatod ki, ha próbálkozol, mérsz és módosítasz, majd jöhet ugyan ez újra és újra.


Fontos továbbá tisztában lenned a legújabb trendekkel, és azokat is kipróbálni, hiszen, ha te nem teszed meg, versenytársaid biztosan kihasználják az így kapott lehetőséget!
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!