A keresőoptimalizálás egy hírhedt terület az online marketingesek köreiben, ami a SEO változékonyságának köszönhető. Elég csak 4-5 évre visszatekinteni, és máris jelentősen más stratégiákat láthatunk, mint tíz évvel vagy egy hónappal ezelőtt.
A SEO szakemberek számára egy örök küzdelmet jelent lépést tartani a legújabb keresőoptimalizálási trendekkel, amelyeket a felhasználók keresési szokásai, a fejlődő technológiák és a keresőmotorok algoritmusfrissítései idéznek elő.
Aki azonban közelebbről is megismerkedik a SEO-val, az hamar rájön, hogy vannak bizonyos örökérvényű „aranyszabályok”, amelyek 10-20 évvel ezelőtt is éppen olyan fontosak voltak, mint 2022-ben (és ez a jövőben sem változik majd). Lássuk tehát, hogy miket kell szem előtt tartanod, ha sikeres keresőoptimalizálásra vágysz.
1. Ha valami túl jónak tűnik, hogy igaz legyen, akkor valószínűleg nem igaz
Bizonyára hallottál már a „white hat”, a „black hat” vagy épp a „gray hat” SEO-ról.
Ha esetleg nem vagy naprakész a témában, a black hat (feketekalapos) SEO azokat a keresőoptimalizálási trükköket foglalja magába, amelyek sértik a Google irányelveit. Ilyen például az, amikor valaki készít 10 olcsó, rossz minőségű webhelyet, és azokról hivatkozik egy másik domainre, hogy az értékesebbnek tűnjön a Google szemében. Ezt nevezik privát bloghálózatnak (PBN).
A „gray hat” (szürkekalapos) SEO egy köztes morális terület. Ide tartoznak azok a technikák, amelyek nem sértik ugyan a Google szabályzatát, de afféle határesetnek minősülnek.
Amire szükséged lesz, az a „white hat” (fehérkalapos) keresőoptimalizálás, ami a Google által elfogadott SEO technikákat jelenti.
Sok önjelölt SEO szakember próbálkozik a szürke területen boldogulni, és a többségük meg is üti vele az orrát. Ha stabil SEO sikereket szeretnél, akkor ne játssz a tűzzel, hanem maradj meg a biztonságos, jól bevált technikáknál.
Ha pedig egy online marketing ügynökség olyan ajánlatot tesz, ami túl jónak hangzik, akkor biztos lehetsz benne, hogy fekete/szürkekalapos technikákkal üzletelnek.
2. Kövesd az igazi szakértőket
Az interneten bárki készíthet magának egy weboldalt, és kijelentheti, hogy ő egy SEO szaki. Sokan magabiztosan megígérik, hogy a Google első találatai közé is bejuttatnak. Mások nem foglalkoznak konkrétan a keresőoptimalizálással, csak sokat írnak róla.
Egy jó SEO szakember tudja azonban, hogy minden webhelynek egyedi stratégiára lesz szüksége, és nem ígér láttatlanban olyasmit, amit talán vagy talán nem tud betartani. Érdemes továbbá a Google munkatársait is követni SEO ügyében, mint például John Muellert és Gary Illyest.
3. Tesztelj rengeteget
Mivel nincs két egyforma cég, muszáj leszel rengeteget kísérletezni és tesztelni, hogy kiderítsd, mik a legjobb taktikák webhelyed számára. Ezt befolyásolja többek között, hogy milyen iparágat képviselsz, kik a versenytársaid, kik alkotják közönségedet és így tovább. Mindezt csak úgy tapasztalhatod ki, ha próbálkozol, mérsz és módosítasz, majd jöhet ugyan ez újra és újra.
Fontos továbbá tisztában lenned a legújabb trendekkel, és azokat is kipróbálni, hiszen, ha te nem teszed meg, versenytársaid biztosan kihasználják az így kapott lehetőséget!