SEO alapszabályok: ezeket az aranyszabályokat ismerned kell, ha sikeres keresőoptimalizálást szeretnél!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A keresőoptimalizálás 3 aranyszabálya

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A keresőoptimalizálás egy hírhedt terület az online marketingesek köreiben, ami a SEO változékonyságának köszönhető. Elég csak 4-5 évre visszatekinteni, és máris jelentősen más stratégiákat láthatunk, mint tíz évvel vagy egy hónappal ezelőtt.

A SEO szakemberek számára egy örök küzdelmet jelent lépést tartani a legújabb keresőoptimalizálási trendekkel, amelyeket a felhasználók keresési szokásai, a fejlődő technológiák és a keresőmotorok algoritmusfrissítései idéznek elő.


Aki azonban közelebbről is megismerkedik a SEO-val, az hamar rájön, hogy vannak bizonyos örökérvényű „aranyszabályok”, amelyek 10-20 évvel ezelőtt is éppen olyan fontosak voltak, mint 2022-ben (és ez a jövőben sem változik majd). Lássuk tehát, hogy miket kell szem előtt tartanod, ha sikeres keresőoptimalizálásra vágysz.

 

1. Ha valami túl jónak tűnik, hogy igaz legyen, akkor valószínűleg nem igaz

Bizonyára hallottál már a „white hat”, a „black hat” vagy épp a „gray hat” SEO-ról.


Ha esetleg nem vagy naprakész a témában, a black hat (feketekalapos) SEO azokat a keresőoptimalizálási trükköket foglalja magába, amelyek sértik a Google irányelveit. Ilyen például az, amikor valaki készít 10 olcsó, rossz minőségű webhelyet, és azokról hivatkozik egy másik domainre, hogy az értékesebbnek tűnjön a Google szemében. Ezt nevezik privát bloghálózatnak (PBN).


A „gray hat” (szürkekalapos) SEO egy köztes morális terület. Ide tartoznak azok a technikák, amelyek nem sértik ugyan a Google szabályzatát, de afféle határesetnek minősülnek.


Amire szükséged lesz, az a „white hat” (fehérkalapos) keresőoptimalizálás, ami a Google által elfogadott SEO technikákat jelenti.


Sok önjelölt SEO szakember próbálkozik a szürke területen boldogulni, és a többségük meg is üti vele az orrát. Ha stabil SEO sikereket szeretnél, akkor ne játssz a tűzzel, hanem maradj meg a biztonságos, jól bevált technikáknál.
Ha pedig egy online marketing ügynökség olyan ajánlatot tesz, ami túl jónak hangzik, akkor biztos lehetsz benne, hogy fekete/szürkekalapos technikákkal üzletelnek.

 

2. Kövesd az igazi szakértőket

Az interneten bárki készíthet magának egy weboldalt, és kijelentheti, hogy ő egy SEO szaki. Sokan magabiztosan megígérik, hogy a Google első találatai közé is bejuttatnak. Mások nem foglalkoznak konkrétan a keresőoptimalizálással, csak sokat írnak róla.


Egy jó SEO szakember tudja azonban, hogy minden webhelynek egyedi stratégiára lesz szüksége, és nem ígér láttatlanban olyasmit, amit talán vagy talán nem tud betartani. Érdemes továbbá a Google munkatársait is követni SEO ügyében, mint például John Muellert és Gary Illyest.

 

3. Tesztelj rengeteget

Mivel nincs két egyforma cég, muszáj leszel rengeteget kísérletezni és tesztelni, hogy kiderítsd, mik a legjobb taktikák webhelyed számára. Ezt befolyásolja többek között, hogy milyen iparágat képviselsz, kik a versenytársaid, kik alkotják közönségedet és így tovább. Mindezt csak úgy tapasztalhatod ki, ha próbálkozol, mérsz és módosítasz, majd jöhet ugyan ez újra és újra.


Fontos továbbá tisztában lenned a legújabb trendekkel, és azokat is kipróbálni, hiszen, ha te nem teszed meg, versenytársaid biztosan kihasználják az így kapott lehetőséget!
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!