Páciens megtartás, avagy a remarketing hatalma az egészségügyben

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

7 módszer, amivel megtarthatod pácienseidet a digitális korban

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Az első osztályú egészségügyi ellátás mindig is elengedhetetlen ahhoz, hogy az orvosok elégedett, és ebből kifolyólag hűséges pácienseket toborozzanak praxisuk köré. A digitális kor új eszközöket teremtett az orvosok számára, akik ezek segítségével felmérhetik pácienseik elégedettségét, és visszajelzéseik alapján tovább fejleszthetik, tökéletesíthetik szolgáltatásaikat.

A következőkben néhány egyszerű tanácsot olvashatsz arról, hogy hogyan tarthatod meg pácienseidet a digitális korban!
 

1. Erősítsd meg online jelenlétedet

Az egészségügyi szakembereket nagyra tartják az orvostudományban szerzett tudásuk miatt, sokuknak azonban nehezére esik érvényesülni a digitális közegben. Pedig az online keresések nagy része egészségügyi célzatú, így elengedhetetlen, hogy orvosként te is megerősítsd internetes jelenlétedet.

A páciensek figyelméért folytatott versenyben, aminek a nagy része általában a Google-on zajlik, elengedhetetlen, hogy praxisod egy modern, naprakész SEO stratégiával hívja fel magára a kereső felhasználók figyelmét. Egy egészségügyi SEO stratégia összeállítása és kivitelezése persze óriási feladat, amit (a többi online marketinges feladattal együtt) legjobb egy tapasztalt marketingügynökségre bízni. Egy ilyen stratégia óriási előnyt szerezhet praxisod számára az interneten, ami manapság az elsődleges hely, ahol az emberek orvosokat keresnek maguknak.

 

2. Javítsd páciensélményedet a technológia segítségével

A technológia segítségével betegeid páciensélményét is kényelmesebbé és kellemesebbé teheted. Marketingstratégiádnak minden olyan virtuális ellátási szolgáltatásra ki kell térniük, amiket pácienseidnek kínálsz.

A technológia többféleképpen is kényelmesebbé teheti a páciensélményt. Alkalmazhatsz például telemedicinás megoldásokat, amelyek info-kommunikációs eszközökkel biztosítanak virtuális ellátást pácienseidnek. Egy másik példa erre egy saját mobilos alkalmazás, amely egészségügyi információkat és emlékeztetőeket kínál pácienseid számára. Egyes digitális platformok lehetővé teszik továbbá, hogy pácienseid visszajelzéseket fogalmazhassanak meg praxisodról.

 

3. Tedd hatékonyabbá a személyre szabást „mesterséges intelligencia” használatával

A korszerű analitikai, és gyakran „mesterséges intelligenciaként” emlegetett gépi tanulással működő eszközök nem hiába leltek óriási népszerűségre. Ezekkel a technikákkal nem csak a páciensek viselkedését ismerheted ki, hanem következő marketingstratégiai lépésedet is egyszerűbben megtervezheted velük.

Már a Google Search Console és Google Analytics eszközök is rengeteg hasznos információt kínálnak webhelyedről és annak látogatóiról, amelyeket alaposan kielemezve felfedezheted hiányosságaidat és kiaknázatlan lehetőségeidet is.

Ha kellően kiismered pácienseidet, akkor elkezdheted személyre szabni azt a felhasználói élményt, amelyet webhelyed nyújt számukra. Ha valamivel, akkor ezzel garantáltan rengeteg pácienst tarthatsz majd meg.

 

4. Tégy jó első benyomást a megfelelő marketingtaktikával

Az egészségügyi marketing többféleképpen is segíthet új pácienseket szerezni, illetve megtartani azokat, akik már kapcsolatba léptek praxisoddal. A megfelelő marketingtaktika alkalmazásával egy pozitív képet festhetsz leendő pácienseidnek arról, hogy milyen ellátásra is számíthatnak majd tőled.

Három fő módszerrel javíthatod betegeid páciensélményét, hogy megtarthasd őket:

Lásd el őket minden fontos információval: Készíts olyan tartalmat pácienseidnek és ügyfeleidnek, amelyek segítségével tájékozott döntéseket hozhatnak egy-egy egészségügyi kérdést illetően. Ezek a tartalmak (amelyeket például egy blogra tölthetsz fel) orvosi szakértelmedről adnak tanúbizonyságot, így leendő betegeid már az előtt megbíznak majd benned, hogy meglátogatnák rendelődet.

Tedd elérhetőbbé magadat egészségügyi szolgáltatóként: Gondoskodj róla, hogy pácienseidet mindig időben fogadd, ha időpontot foglalnak nálad, legyen szó akár vizsgálatról, megbeszélésről vagy valamilyen beavatkozásról. Mindig értesítsd marketingcsapatodat a legfrissebb fejleményekről. Például jelezd nekik, ha megszűnik egy-egy ajánlatod, hogy azonnal levehessék azt webhelyedről vagy hirdetéseid közül. Ha hónapokra betelik a naptárad, akkor sem érdemes időpontokat reklámozni a pácienseknek.

Részesítsd első osztályú ellátásban pácienseidet: Ha szeretnéd megtartani pácienseidet, akkor minden rendelkezésedre álló erőforrást arra kell fordítanod, hogy minél pozitívabb élményekkel hagyják el rendelődet (már amennyire egészségügyi állapotuk megengedni azt). Itt az olyan látszólagos apróságok is számítanak, mint odafigyelni betegeid aggályaira és félelmeire, illetve magadtól emlékeztetni őket a szükséges vizsgálatokra.

 

5. Kezeld online hírnevedet személyes márkád megerősítése érdekében

Orvosi praxisod sorsa online hírneveden áll vagy bukik. Az emberek manapság pillanatok alatt ellenőrizhetik, hogy korábbi pácienseid milyen véleményekkel távoztak rendelődből, így fontos, hogy online hírneved pozitív képet fessen rólad és praxisodról. Egy jó online marketingügynökség ebben is segítségedre lehet.

Az online visszajelzések mind hasznos információkat kínálnak szolgáltatásaid azon területeiről, amelyek több odafigyelést és változtatást igényelhetnek. Fontos továbbá, hogy minél hamarabb és professzionális stílusban reagálj ezekre a visszajelzésekre. Ha sikerül tisztázni az ügyet, akkor megtarthatsz egy pácienst magadnak, de még a legrosszabb esetben is látható nyoma lesz igyekezeteidnek, amit pozitívum lehet azon betegek szemében, akik a későbbiekben kutatnak majd praxisod után.

 

6. Használj automatizált üzeneteket pácienskapcsolataid megerősítésére

A személyes kommunikáció csodákra képes, ha a páciensek megtartásáról van szó. Fontos tehát, hogy rendszeresen tartsd a kapcsolatot betegeiddel üzeneteken, telefonhívásokon és emaileken keresztül, hogy mindig tudd, hogy vannak éppen.

A személyes szabott üzenetek továbbá több aktivitásra buzdítják pácienseidet, és segítenek megerősíteni a velük kiépített kapcsolatokat. Persze mivel orvosként bizonyára rendkívül elfoglalt napjaid vannak, érdemes ezt a feladatot kiszervezni olyan szakértőknek, akik a te nevedben fogalmaznak meg és küldenek majd ki ilyen üzeneteket és válaszokat pácienseidnek.

 

7. Használd ki a páciensek visszajelzéseit és ajánlásait

A pozitív visszajelzések és a téged ajánló páciensek rengeteget dobhatnak praxisod sikerein. Hogy minél több új ügyfelet szerezhess magadnak, használd fel azokat a véleményeket, amelyek pozitív fényben tüntetik fel praxisodat. E mellett érdemes egy ajánlási programot is indítani, amiben nem csak a téged ajánló páciensek juthatnak kedvezményekhez, hanem azok is, akiknek praxisodat ajánlották.

Persze mindez rengeteg munka, amit szintén érdemes tapasztalt szakemberekre bízni, míg te a saját szakterületeden teszed azt, amihez a legjobban értesz! Kérd egészségügyi marketing ügynökségünk segítségét és online marketinged hatékony működtetését teljes mértékben átvesszük!
 



Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Tanulmányainkat, cikkeinket heti rendszerességgel elküldjük neked amennyiben feliratkozol hírlevelünkre!