Online marketing trendek 2018 - Közösségi média marketing, tartalommarketing, e-mail marketing.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Online marketing trendek, amiket te sem hanyagolhatsz 2018-ban

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

Néhány helyi kisvállalkozástól eltekintve 2018-ban lényegében minden cégnek szüksége van valamilyen formájú digitális marketingre, ha szeretne releváns maradni az online közönség szemében. Az online marketingről tudni kell azonban, hogy az egyetlen, amiben biztos lehetsz az az, hogy folyamatosan változik. Minden évben trendek tucatjai üthetik fel a fejüket, háttérbe szorítva ezzel az addigi leghatékonyabbnak számító stratégiákat. 2018 fele már eltelt, így elég tiszta képet kaptunk arról, hogy mi az, ami bevált módszer idén, és mi az, amit már ideje visszapakolni a polcra a többi „lejárt lemez” közé. A következőkben 2018 leghatékonyabb online marketing technikáiról lesz szó!
 

 

Új technikák a közösségi média marketingben

Egy új év nem feltétlenül jelenti azt, hogy minden korábbi trend automatikusan elavultnak tekinthető. Néhányuk – mint például a közösségi média – hosszú éveken át tartja előkelő pozícióját a leghatékonyabb trendek között. A közösségi média felhasználók száma napról napra nő, így a különböző platformok továbbra is remek csatornák a célközönség eléréséhez. Azonban, amin érdemes lesz idén változtatni, az a stratégia, amivel megközelíted a közösségi média marketinget.

 

Az élő videó jelenleg minden más tartalomtípust üt, és egyre jobb implementációnak örvend a Facebookon, az Instagramon és a Twitteren is. Az élő videó minden korábbinál közvetlenebb és „azonnalibb” kommunikációt tesz lehetővé a közönséggel, és lehetőséget nyújt a cégek és vállalkozások számára, hogy választ adjanak az érdeklődők kérésére, termékeket mutassanak be, vagy érdekes pillanatokat oszthassanak meg rajongóikkal. Ez a közvetlenség a márkába vetett bizalmat és az az iránt mutatott hűséget erősíti meg az ügyfelekben.

 

Legyen stabil tartalommarketing-stratégiád

Az online marketing időtlen idők óta a tartalommarketingre épül, most pedig erősebb, mint valaha. Habár a hagyományos hirdetések sosem mennek majd ki a divatból, a fogyasztók sokkal szívesebben ismerkednek termékekkel, szolgáltatásokkal és márkákkal, ha azokat valamilyen érdekesebb kontextusban prezentálják nekik. Egy rövid reklámvideó vagy egy hirdetésekkel teletűzdelt blogbejegyzés senkit sem hoz lázba.

 

A tartalommarketingben a kulcsszó a változatosság – nem elég csupán vizuális és írott tartalmakra támaszkodni, hanem minden lehetőséget meg kell ragadni a figyelemfelkeltésre. A tartalommarketing kéz a kézben jár az előbb említett közösségi médiával is, hiszen a tartalmak nagy része a különböző platformokon is könnyedén megosztható, így még több célszemélyhez juttathatjuk el azt.

 

Az igazán jó tartalmak azok, amik hasznos információkat hordoznak magukban, vagy egyszerűen csak szórakoztatók a célközönség számára. Minél értékesebbé teszed tartalmaidat az olvasók szemében, annál többen osztják majd meg azokat. Próbálj eredeti tartalmakat alkotni, ne pedig a versenytársaidat másolni. Az, hogy valakinek egy taktika bevált, közel sem jelenti azt, hogy te is cégedre, vagy vállalkozásodra húzhatod.

 

Ne hanyagold az e-mail marketinget

Tény, hogy volt idő, amikor mindenki azt hitte, hogy az e-mailnek, mint marketingcsatornának befellegzett, de azóta afféle főnixként éledt újjá poraiból, és fényesebben lángol, mint valaha. Az e-mail marketing mára ismét az egyik leghatékonyabb kommunikációs csatornává vált a marketingesek számára, ennek pedig jó oka van.

 

Az e-mail marketing minimális pénzügyi befektetésért cserébe kimagasló eredményeket képes hozni, ami első sorban a mobileszközök széleskörű elterjedésének köszönhető. Egyre többen használják okoskészülékeiket e-mailjeik elolvasására, így sokkal hamarabb láthatják a nekik szóló üzeneteket és sokkal gyakrabban is olvassák el azokat.

 

Idén az e-mail marketingesek fő célja a feliratkozói lista bővítése kell, hogy legyen. A felhasználók e-mail címét pedig manapság csak teljes őszinteséggel szerezheted meg – tudasd velük a feliratkozás előtt, hogy mire számíthatnak, ha rád bízzák e-mail címüket, hogy ne érhesse őket meglepetés. Tartsd szem előtt a GDPR előírásait, és figyelj oda az e-mailek tárgyának megfogalmazására is – az emberek csak olyan üzeneteket nyitnak meg szívesen, amelyek tárgya valamilyen értéket ígér nekik, ha pedig ezt az üzenet tartalma nem teljesíti, akkor biztos lehetsz benne, hogy többen is leiratkoznak majd listádról.

 

Optimalizálj hangalapú keresésre

2017-ben robbanásszerűen nőtt a hangalapú keresés népszerűsége mind a telefonokban, mind pedig az otthoni asszisztenseknek (az élen az Amazon Echo és a Google Home) köszönhetően. A hangalapú keresés az eddigi legkényelmesebb keresési élmény, így nem csoda, hogy egyre többen veszik igénybe ezt a funkciót.

 

A hangalapú keresésre azonban másképpen kell optimalizálni, mint a begépeltekre – de hogyan? Minden a hangalapú keresések sajátos megfogalmazásán alapszik. Amikor valaki begépel egy keresést, például egy mobileszközön, akkor igyekszik tömörre fogni, mert a kulcsszavak beirkálása nem a legkényelmesebb feladat egy kis képernyőn.

 

A hangos keresések azonban általában olyan kérdések és utasítások, amelyek a hétköznapi beszélgetésekben is elhangzanak („hol van a legközelebbi étterem?”, „keresd meg a legközelebbi benzinkutat”, stb.). Tartalmaidnak éppen ezért keresésekre kell válaszolniuk – ennek tudatában optimalizáld őket!

 

Optimalizálj minden mobilra

Ha már a mobileszközöknél tartunk – még egy marketing trend, ami 2018 legfontosabbjai közé sorolható. Online kínálatodnak teljes mértékben kompatibilisnek kell lennie a felhasználók mobileszközeivel, ideértve a webhelyedet, annak tartalmát és persze a hirdetéseidet is.

 

Az elmúlt évek mobilforradalmának köszönhetően ma már egyszerűen lehetetlen versenyben maradni az olyan cégek számára, akik nem optimalizálják online jelenlétüket mobileszközökre is. Egyre több felhasználó használja telefonját az internet böngészésére és az ottani ügyintézésre, ráadásul a Google mobil-első indexelése is megérkezett, ami a webhelyek mobilos verzióit végérvényesen az asztaliak elé helyezi.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!