Fogászati webhely 2020: Hogyan csináld?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Mi kell egy jó fogászati webhelyre 2020-ban?

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

A mai digitális világban egy igényes, professzionális fogászati webhely éppen olyan fontos, mint egy hasonlóan színvonalas rendelő. Egy jó fogászati webhely pozitív képet fest praxisodról, megalapozva ezzel a páciensek bizalmát.

Ha szeretnél ebben a modern világban is versenyben maradni az interneten, akkor mindenképpen szükséged lesz egy naprakész fogászati webhelyre, ami pazar felhasználói és páciensélményt nyújt ügyfeleidnek. A következő útmutatóban eláruljuk, hogy mi mindenre lesz szükséged ehhez!
 

Egy fogászati webhely célközönsége

Habár ez nem konkrétan egy webhelyelem, nagyon fontos, hogy ismerd célközönségedet, hiszen ez diktálja majd későbbi marketing- és designdöntéseidet is.

A statisztikák szerint a családok fogászati döntéseinek 90%-áért a nők felelnek. Ez azt jelenti, hogy a sikerek érdekében fogászati webhelyed első sorban női felhasználók gondolkodására kell hasson.

A nők általánosságban (de persze nem minden esetben) egészen máshogy állnak a vásárlási döntésekhez, mint a férfiak. Szeretik összehasonlítani a különböző opciókat, legyen szó termékekről, szolgáltatásokról vagy éppen egészségügyi ellátásról, hogy a lehető legjobb dolgokat válasszák maguknak és persze családjuknak is. Ügyelned kell tehát rá, hogy webhelyed mind vizuálisan, mint tartalmában a nőket szólítsa meg.

Természetesen ezen felül részletesen tisztában kell lenned azzal, hogy konkrétan kik alkotják célközönségedet (értsd: ideális pácienseidet). Ez sokat segít majd abban, hogy a későbbiekben hatékonyabb marketingüzeneteket fogalmazhass meg leendő pácienseid számára.

Általánosságban igaz, hogy ha sikerül meggyőznöd egy családanyát fogászati webhelyeddel, akkor a család többi tagja is követi majd őt a rendelőbe, ami már önmagában legalább 1-2 új ügyfelet jelent az anyuka mellett.

 

Egy fogászati webhely tartalmai

A marketing, különösen az online marketing alapját javarészt a tartalmak képezik. Ha szeretnél kiváló felhasználói élményt nyújtani fogászati webhelyed látogatói számára, akkor egy olyan felületet kell létrehoznod, amelyen ügyfeleid hasznos, fogászati témájú tartalmakra lelhetnek.

Ehhez is tudnod kell persze, hogy kik alkotják célközönségedet, hiszen ők azok, akiknek tartalmaid szólnak majd. Ha például gyermekfogorvosként praktizálsz, akkor nem érdemes túl sokat foglalkozni a műfogsorok témájával.

Persze az is fontos, hogy tudd, hogyan készíts jó minőségű tartalmakat egy fogászati webhelyre, hiszen ez a minőség lesz az, ami megerősíti a látogatók bizalmát praxisodban. Ha látják az emberek, hogy szakértőként, mégis hétköznapi nyelven írsz különböző dentális témákról, akkor tudni fogják, hogy egy profival van dolguk, akire bátran rábízhatják fogaik egészségét.

 

Adj személyiséget tartalmaidnak

Tisztában kell lenned vele, hogy milyen érzelmeket vonnak magukkal szolgáltatásaid, és hogy hogyan hathatsz ezekre az érzelmekre egy-egy történettel.

Gondolkodj el rajta, hogy miért érkeznek az emberek fogászati webhelyedre. Sokan valamilyen problémára keresnek megoldást, de vannak olyan felhasználók is akik szimplán szebb mosolyra vágynak.

Próbáld szolgáltatásaidat egy-egy történet formájában prezentálni, amivel az emberek képesek azonosulni. A szöveges cikkek mellett a videós és más vizuális elemekkel ellátott bejegyzések is sokat segíthetnek ebben (ezekre lejjebb bővebben is kitérünk majd).

 

Indíts blogot

Egy blog mindenképpen hasznos része lehet fogászati webhelyednek és így online fogászati marketingednek is. Egy modern, naprakész, rendszeresen frissülő blog segít megszilárdítani szakértői státuszodat az olvasók szemében, hiszen megoszthatsz rajta fontos fogászati információkat, útmutatókat és elégedett pácienseid véleményeit is – hogy csak néhány példát említsünk.

Az egyik legfontosabb tényező a rendszeresség. Nem kell napi szinten új bejegyzéseket írnod – ez időigényes és egy fogászati praxis mellett különösen nehéz feladat lenne. Viszont ha már hetente jelentkezel egy új, igényesen kidolgozott, tartalmas bejegyzéssel (minden héten ugyan akkor), akkor azzal már eleget tehetsz mind az olvasók, mind pedig a Google elvárásainak. Bizony, a Google jobban díjazza azokat a webhelyeket, amelyeket rendszeresen frissítenek új tartalmakkal, így magasabbra is emelheti őket a keresési találatok között.

Rengeteg fogászati téma van, amit felhasználhatsz blogbejegyzéseidben. Bármiről is írsz azonban, ügyelj rá, hogy hasznos, értékes információkat ossz meg cikkeidben célközönségeddel. Összpontosíthatsz fogászati szakterületedre, vagy általánosabb dentális témákat is feldolgozhatsz.

Eggyel feljebb azt írtuk, hogy adj személyiséget tartalmaidnak. Ez blogbejegyzéseidben is meg kell, hogy jelenjen. Ügyelj rá, hogy ezek a cikkek kifejezetten célközönségedet szólítsák meg, lehetőleg egy barátságos, bizalomgerjesztő hangnemben.

Ha például kozmetikai fogászként praktizálsz, akkor olyan témákról írhatnál, mint a házi fogápolás, a fogfehérítés menete és tudnivalói, a különféle kozmetikai eljárások ismertetői, stb.

Minél több hasznos, értékes forrást kínálsz célközönségednek fogászati témában, annál több ember talál majd rá fogászati webhelyedre az interneten keresgélve. Ha pedig elég jók is ezek a tartalmak, akkor nagyobb eséllyel választanak majd téged a versenytársak helyett!

 

Használj kulcsszavakat

Van egy rossz hírünk: nem elég jó témákat választani és igényesen megírni őket, hogy a lehető legtöbb felhasználó találjon rá fogászati webhelyedre az interneten.

Ahhoz, hogy tartalmaid magas pozíciókban jelenjenek meg a Google és más keresőmotorok találatai között (elvégre az emberek általában így keresnek maguknak fogorvost), kulcsszavakat kell használnod, amikor elkészíted őket. Ezek a kulcsszavak segítenek a Google-nak, hogy olyan tartalmakat soroljon fel a találatok között a felhasználóknak, amik érdekelhetik őket a beírt szavak alapján.

Ismét fontos, hogy tudd, kiknek is készülnek tartalmaid, elvégre így tudod majd eldönteni, hogy milyen kulcsszavakat is lenne érdemes megcélozni bennük.

Ehhez kulcsszókutatást kell végezned, ami önmagában is elég nagy falat lehet, így érdemes ezt (és a webhelyen felül minden más online marketing tevékenységedet) egy szakképzett egészségügyi marketing ügynökségre bíznod! Ezért válaszd a Marketing Professzorok szakképzett csapatát: Kérd ajánlatunkat!

Egy fogászati webhely landing oldalai

A landing oldalak (vagy „céloldalak”) fogászati webhelyed egyedi oldalai. Ezekre az oldalakra kerülnek át azok a felhasználók, akik az interneten rákattintottak egy hirdetésedre (akár a Facebookon, akár a Google-ben, egy másik webhelyen, stb.)

A landing oldalak célja, hogy konverzióra ösztönözzék a felhasználókat. A hirdetésekre kattintó felhasználók ezekre az oldalakra érkeznek meg, tehát érdekli őket az ajánlatod – a landing oldalak feladata meggyőzni őket, hogy éljenek is a lehetőséggel, és végezzenek el egy konverziós műveletet (pl. foglaljanak időpontot rendelődben).

Egy landing oldal összes eleme ezt a célt szolgálja, ezért általában hiányoznak róla az olyan dolgok, mint a bővített navigáció, a kifelé mutató hivatkozások, és így tovább. Nézzük meg, hogy melyek egy landing oldal legfontosabb elemei!

 

Felhívások

A felhívások egy adott műveletre buzdítják a felhasználókat. Ezek általában nagy, feltűnő gombok formájában jelennek meg a landing oldalakon, de lehetnek akár interaktív űrlapok is, amelyeket kitöltve máris jelentkezhetnek időpontra az érdeklődők, vagy feliratkozhatnak hírleveledre, stb. Egy landing oldal akkor sikeres, ha minél több felhasználót képes arra ösztönözni, hogy reagáljon a felhívásra.

 

Vizuális elemek

Próbáld mellőzni a közönséges stock képeket és igyekezz valami egyedit alkotni. Használj az igazi személyzetről készült képeket, amelyek egy kedves, barátságos hangulatot teremtenek landing oldalaidon. Emellett igyekezz ezt a stílust alkalmazni webhelyed többi részén is az összefüggő felhasználói élmény érdekében.

 

Mobil-első jelleg

Az emberek többsége manapság többet böngészi az internetet mobileszközökről, mint asztali számítógépekről, ezért fontos, hogy landing oldalaid (és webhelyed összes többi oldala is) tökéletesen működjenek okostelefonjaikon. Ez a Google szemszögéből is fontos tényező – ha webhelyed nem kompatibilis mobileszközökkel, akkor a világ legnagyobb keresőmotorja hátrányosan rangsorol majd. Itt megtalálsz mindent, amit a mobil-első webhelyekkel kapcsolatban tudnod érdemes!

Társadalmi bizonyíték

Az online értékelések, vélemények óriási hatalommal bírnak az emberek vásárlási döntései felett. Ez nem meglepő, elvégre rengeteg termék és szolgáltatás létezik, amit az ember nem próbálhat ki, amíg meg nem vásárolja azt, így kénytelenek vagyunk mások tapasztalataiban bízni. Nincs ez másképpen a fogorvosi szolgáltatásokkal sem, elvégre az ember nem szívesen enged senkit a szájában tevékenykedni, akiről nem tudja, hogy megbízható és jól végzi a dolgát. Érdemes tehát fogászati webhelyeden feltüntetni elégedett ügyfeleid véleményeit (nem feltétlenül csak a landing oldalakon), hogy az érdeklődők lássák, mások is szívesen ajánlanák rendelődet.

 

Vizuális elemek és branding

Az emberek vizuális lények, amit mindenképpen figyelembe kell venned fogászati webhelyed kialakításakor. Ne felejtsd el továbbá, hogy első sorban nőkre szabod oldalaidat.

Ha szeretnéd elkülöníteni praxisodat a versenytársaktól és szeretnél egyre több páciensre szert tenni, akkor egy határozott vizuális branding stratégiára lesz szükséged (nem csak webhelyeden, hanem a közösségi médián is). Praxisod részletei különösen fontosak, hiszen ezek azok, amelyekkel a legjobbak között tüntetheted fel magadat.

A márka nem más, mint az az élmény, amit egy ügyfelednek (páciensednek) kínálsz. Beletartozik minden vizuális, érzelmi és kézzel fogható élmény, amit pácienseid megtapasztalnak praxisoddal kapcsolatban.

Fontos tehát, hogy egy összefüggő vizuális brandinget alakíts ki praxisod számára, és hogy minden felületen ezt alkalmazd, legyen szó fogászati webhelyedről, a közösségi profiojaidról, vagy akár offline marketing anyagaidban.

Sok lehetséges páciens először vizuálisan találkozik praxisoddal, ezért jó, ha már ezzel sikerült jó benyomást tenned rájuk. Igyekezz úgy elkészíteni praxisod vizuális stílusát, hogy professzionális, színvonalas, megbízható kisugárzása legyen, de ne félj itt-ott lazábbra venni a figurát és persze mindig maradj barátságos!

 

Egy fogászati webhely legfontosabb oldalai

Egy fogászati webhelyről nem hiányozhat a kezdőlap, a fogorvosok bemutatkozása (ha többen is dolgoznak a rendelőben), egy „Rólunk” jellegű oldal, egy elérhetőségeket felsoroló oldal és persze egy árlista sem (lehetőleg részletes leírásokkal).

Fontos továbbá, hogy fogászati webhelyeden egy stabil, megbízható, mégis egyszerűen használható foglalási rendszer is működjön.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!