Marketing rendezvényhelyszíneknek: ezek a legjobb marketing fogások

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Marketing rendezvényhelyszíneknek: mutatjuk a leghatékonyabb tippeket!

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Nem egyszerű a rendezvényhelyszínek marketingeseinek dolga, hiszen a vendégek figyelméért folytatott versenyben mindig újítaniuk kell, ha nem szeretnének lemaradni a mezőnytől. Ha te is ilyen helyzetben vagy és szeretnél minőségi forgalmat vonzani céged küszöbére, akkor a következő rendezvényhelyszín-marketingtippek neked szólnak!

Ha pedig úgy érzed, nincs időd teljes, komplex online marketing stratégiát kezelni a mindennnapokban egyéb feladatait mellett, kérd ajánlatunkat IDE kattintva, és kezdjük meg a közös munkát! 

 

1. Marketing rendezvényhelyszíneknek: célozz meg helyi és niche rendezvénytípusokat a SEO-val!

A keresőmotorok találati oldalai folyamatosan változnak, és tekintve hogy egyre csökken a jól látható organikus (ingyenes) pozíciók száma a találatok között, sok marketinges jutott arra következtetésre, hogy a SEO bizony haldoklik.

 

A rémhírek ellenére az organikus keresés még mindig a legnagyobb forgalomforrás a legtöbb rendezvényhelyszín számára. Nem a SEO-val van tehát a baj, hanem azzal, ahogy sokan csinálják. Például nem érdemes túl sok figyelmet fordítani azokra a kulcsszavakra, amikre túl nagy verseny jellemző – mindinkább olyan kifejezéseket érdemes használni a marketingben rendezvényhelyszíneknek, amikkel niche rendezvénytípusokat célozhatsz meg.

 

Sok rendezvényhelyszín-marketingesnek válhat előnyére, ha figyelmet fordít némi on-page optimalizálásra is. Ez többek között egy-egy weboldal címének, meta mezőinek, alt címkéinek és szöveges tartalmának optimalizálását jelenti. Ha igazán szeretnéd növelni esélyeidet a marketingben rendezvényhelyszínednek, akkor minden rendezvénytípushoz készíts külön optimalizált landing oldalt.

 

Természetesen az igazán előkelő pozíciókhoz ennél többre lesz szükség – például a hiteles visszahivatkozások begyűjtésére elismert, tekintélyes webhelyektől.

 

Ajánlatkérés


Kérjük tölts ki minden mezőt, fogadd el az adatvédelmi feltételeket!

 

2. Marketing rendezvényhelyszíneknek: a helyi gyűjtőwebhelyeken való jelenlét fontossága

Habár SEO értéket nem feltétlenül kínálnak, a különféle gyűjtőwebhelyek minőségi forgalmat terelhetnek rendezvényhelyszíned irányába.

 

A helyi gyűjtőwebhelyek első sorban a helyi SEO-t erősítik azzal, hogy segítenek a Google-nak értelmezni, hogy hol is található rendezvényhelyszíned, illetve hogy milyen szolgáltatásokat kínál ügyfeleinek. Az ilyen gyűjtőwebhelyeken elhelyezett bejegyzéseket fontos naprakészen tartani (különös tekintettel a névre, a címre és a telefonszámra, amelyeket a Google nagyon szigorúan vesz). Ha konkrétan megadod rendezvényhelyszíned jellegét, akkor könnyebb lesz minőségi forgalmat vonzanod ezeken a bejegyzéseken keresztül.

 

3. Közösségi média marketing rendezvényhelyszíneknek

A rendezvényhelyszínek számos közösségi médiás csatorna közül válogathatnak a szerint, hogy milyen jellegű közönséget is szeretnének elérni marketingüzeneteikkel. A legtöbbeknek szinte biztos, hogy a Facebook, az Insagram, a Pinterest vagy a LinkedIn lesz az ideális választás (ezek persze nem zárják ki egymást), de a lényeg, hogy ott kommunikálj közönségeddel, ahol ténylegesen jelen is vannak.

 

Bármelyik platformot is választod, fontos, hogy összeállíts egy hivatalos dokumentumot annak tervezett használatáról. Ebben szerepelnie kell a platformon használandó kommunikációs stílusnak, a bejegyzések jellegének és sűrűségének, a legfontosabb márkás és általános hashtageknek és így tovább. Stratégia nélkül egyik közösségi platformnak sem szabad nekiugrani.
 

 

4. Tartalommarketing rendezvényhelyszíneknek

A tartalommarketinget minden esetben egy részletes tartalomnaptár alapján érdemes végezni. Ebben a naptárban szerepelniük kell a következő időszak (1-2 hónap, félév, év, stb.) legfontosabb dátumainak és le kell fednie azokat az időszakokat is, amelyekre a legtöbb érdeklődés jellemző. Ezek kijelölése után el kell döntened, hogy mely alkalmakra és időszakokra milyen tartalmakkal készülj.

 

Egy tartalommarketing stratégiában szerepelhetnek például hasznos blogbejegyzések esküvőjüket szervező menyasszonyok számára, vagy esettanulmányok sikeres rendezvényekről, útmutatók, vagy akár szervezési teendőket felsoroló ellenőrzőlisták. A tartalomnaptárt (határidő kitűzésével) három hónapra előre érdemes elkészíteni. Ajánlott továbbá egy külön oszlopot kijelölni az adott tartalom legfontosabb kulcsszavai számára a SEO érdekében.

 

5. Összetett célzások a PPC marketingben rendezvényhelyszíneknek

A PPC kampányok lehetőséget kínálnak a rendezvényhelyszínek számára, hogy páratlan pontossággal célozhassák meg ideális, helyi közönségüket. A legnépszerűbb csatornák erre a Google, a Facebook, az Instagram és a LinkedIn.

 

A PPC hirdetések segítségével a felhasználókat különféle szempontok alapján lehet megcélozni – például érdeklődési körök, demográfiai jellemzők és elhelyezkedés szerint. Bizonyos PPC platformok úgynevezett remarketinget is kínálnak, amellyel olyan felhasználókat célozhatsz meg, akik korábban már érdeklődtek rendezvényhelyszíned iránt.

 

Akárcsak az közösségi platformok esetében, az ideális PPC csatorna kiválasztásakor is az a legfőbb szempont, hogy melyiken van jelen ideális célközönséged. Az első sorban céges rendezvényeket kínáló helyszínek például a LinkedInen járnak majd több szerencsével, míg esküvői helyszínként a Pinteresten vagy éppen az Instagramon érdemes meghirdetni a cég kínálatát. Amennyiben helyszíned több funkciót is ellát, több csatornán is meg lehet hirdetni azt – természetesen az adott csatornához illő stílusban.

 

6. A nyomtatott marketing rendezvényhelyszíneknek, és a mérés kialakítása

Habár nem egyszerű feladat egymáshoz párosítani a nyomtatott reklámokat és az azokból befolyó bevételt, fontos hogy előre tudd, hogyan is mérheted hagyományos marketingmódszereit hatékonyságát. Sok esetben elég csak feltenni egy kérdést a telefonhívás során, vagy a leadfogó űrlapon: „Hol hallott rólunk?”

 

Fontos tisztában lenned vele, hogy mely forrásokból származik forgalmad, különben nem fogod tudni, hogy mely csatornák hatékonyak és melyekkel pazarolod a költségvetést.

 

7. Email marketing rendezvényhelyszíneknek

Kétségtelen, hogy az ügyfeleidből készített adatbázisod az egyik legfontosabb marketingeszközöd. Ezen adatbázis megfelelő szegmentálásával és kezelésével jelentősen javíthatod konverzióid arányát.

 

A szegmentált email listák lehetőséged nyílik arra, hogy automatizáld emailek segítségével újbóli foglalásra ösztönözd korábbi ügyfeleidet. Ez különösen olyan helyszínek számára fontos, amelyek ismétlődő rendezvényekre specializálódtak, úgymint vállalati eseményekre vagy éppen születésnapokra. Az automatizált emailek továbbá használhatók emlékeztetők és köszöntések kiküldésére is.

 

Az email automatizálásra nem csak azért van szükség, mert az ügyfelek már-már megkövetelik a személyre szabott kommunikációt, hanem azért is, mert ezeket az emaileket kiküldözgetni rengeteg idő lenne egy vagy akár több személy számára is – ráadásul egy adatbázisból dolgozó rendszer sosem felejt el percre pontosan elküldeni egyetlen emailt sem.

 

Az elsődleges érdeklődés utáni 7 napban kiküldött emailek például nagyon hatékonyak a konverziók szempontjából, és egy megfelelő rendszer biztosítja majd, hogy ezek időben elérjenek a címzettekhez. Az ilyen emailek célja egy pozitív kapcsolatot kiépíteni a lehetséges ügyfelekkel, és tartalmuknak is olyan jellegűeknek kell lenniük, amilyen rendezvény iránt érdeklődtek.

 

A feliratkozóknak kiküldött marketing emailek tartalmazhatnak rendezvényszervezési tippeket, gyakran ismételt kérdéseket és válaszokat illetve egy közvetlen hivatkozást az adott rendezvénytípus landing oldalára.

 

8. Marketing rendezvényhelyszíneknek: nyíltnapok és egyéb bemutatók

Egy rendezvényhelyszín különféle bemutatók (pl. nyíltnapok, vezetett látogatások, stb.) keretei között ismertetheti meg leendő ügyfeleit mindazzal, amit kínál.

 

Egy hatékony bemutató lehetőséget kínál a leendő ügyfelek, a média és a beszállítók számára, hogy megismerkedjenek a helyszín felszereltségével, szolgáltatásaival és adottságaival. Az igazán hatékony bemutatók érdekében ajánlott az adott rendezvénytípushoz kialakítani és elrendezni a helyszínt, hiszen egy menyasszony és egy cégvezető máshogy szeretné látni azt, mielőtt rábólintana.

 

A nyílt napokra természetesen nem csak ügyfeleket, hanem más rendezvényszervezéssel foglalkozó szervezeteket vagy vállalkozókat (étkeztetők, fényképészek, stb.) is meg lehet hívni, ami további kapcsolatépítési lehetőségeket kínál majd.

 

Egy, a nyíltnap/bemutató után 24 órán belül kiküldött email segíthet az érdeklődőket valódi ügyfelekké konvertálni.
 

9. Keresztmarketing rendezvényhelyszíneknek: építs ki partnerkapcsolatokat releváns szolgáltatókkal

A legtöbb érdeklődő gyakran ajánlásokon keresztül érkezik a rendezvényhelyszínek küszöbére, ezért megéri pozitív kapcsolatot ápolni különféle releváns szolgáltatóval és beszállítóval is, hogy összeállíthass belőlük egy „ajánlott szolgáltatók” listát.

 

E lista elkészítésekor gondolj arra, hogy milyen szolgáltatásokra lenne szükségük ügyfeleidnek a rendezvény előtt vagy közben. Egy vállalati rendezvényhez például egészen másmilyen szolgáltatásokra lesz szükség, mint egy esküvőhöz.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!